- 1 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (59 opinii)
- 2 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (232 opinie)
- 3 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (264 opinie)
- 4 Sąd uznał, że Orlen mógł przejąć Lotos (119 opinii)
- 5 Czy chorobowe, to to samo, co zdrowotne? (8 opinii)
- 6 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (86 opinii)
Jeszcze więcej zbiorników w Bazie Paliw
PERN planuje zwiększenie pojemności Bazy Paliw w Dębogórzu koło Gdyni. Spółka właśnie ogłosiła przetarg na wykonanie m.in. prac projektowych w ramach budowy kolejnych 3 zbiorników o pojemności 50 tys. m sześc. każdy, przeznaczonych do magazynowania produktów naftowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą.
W połowie tego roku PERN informował, że w ciągu ostatnich 6 lat pojemności na paliwa w Polsce zwiększyły się o jedną trzecią, czyli o blisko 0,6 mln m sześc., a spółka wybudowała w tym czasie 20 nowych zbiorników - właśnie w lipcu do eksploatacji trafiło 7 z nich, w tym 1 w Bazie Paliw w Dębogórzu.
Ruch między portami rosyjskimi a polskimi wciąż się odbywa
Poinformowano wówczas także o budowie kolejnych 8 zbiorników o pojemności 32 tys. m sześc. każdy, w czterech lokalizacjach - Dębogórze (2 zbiorniki), Rejowiec (3 zbiorniki), Nowa Wieś Wielka (1 zbiornik) i Boronów (2 zbiorniki). Projekt realizują 3 konsorcja, których liderami są: Aldesa Construcciones Polska z siedzibą w Warszawie, Naftoremont-Naftobudowa z siedzibą w Płocku oraz PORR z siedzibą w Warszawie.
Teraz ogłoszono przetarg na 3 kolejne zbiorniki, jakie mają powstać w Dębogórzu. Na razie jest tam 11 zbiorników. Ta Baza Paliw połączona jest rurociągiem z terminalem przeładunkowym paliw płynnych w Porcie Gdynia.
- Przedmiotowe zadanie obejmuje wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej budowy zbiorników o pojemności 3 x 50 tys. m sześc. do magazynowania produktów naftowych III klasy wraz z infrastrukturą towarzyszącą w bazie paliw nr 21 w Dębogórzu (...). Konieczne będzie też zaprojektowanie infrastruktury niezbędnej do wybudowania, uruchomienia i eksploatacji nowych zbiorników magazynowych, w tym np. zaprojektowanie ukształtowania terenu i komunikacji wokół nowo budowanych obiektów, zaprojektowanie dodatkowych rurociągów technologicznych zapewniających podłączenie zbiorników do istniejących układów technologicznych bazy paliw w Dębogórzu oraz zaprojektowanie kanalizacji teletechnicznej i systemu monitoringu wizyjnego - przekazała spółka w opublikowanej dokumentacji przetargowej.
Ponad 19 mln euro na budowę terminalu gazowego w Gdańsku
Termin oddania tej inwestycji do eksploatacji wyznaczono do 11 września 2023 r.
W przypadku bazy w Dębogórzu, gdzie przyjmowane jest paliwo dostarczane statkami, oprócz nowych zbiorników prowadzono także modernizację frontu kolejowego, aby poza zwiększeniem zdolności przyjmowania produktów równocześnie zapewnić tam zwiększone ich wydawanie. PERN zapowiada, iż dzięki tym inwestycjom baza zyska możliwość wyprowadzania co najmniej 6 składów kolejowych dziennie, każdy po 30 cystern, czyli ok. 2 tys. m sześc. paliw.
Miejsca
Opinie (34) 2 zablokowane
-
2022-12-14 14:28
Błąd w tekście - brak technicznego wykształcenia branżowego widoczny (1)
Cysterna na pojemność 65 M3 a nie jak wynika z obliczeń autora 11 M3
Innymi słowy przyjmując skład za 30 cystern razy 65 M3 daje circa 1950 M3 za skład wagonowy.
Teraz należy przemnożyć przez liczbę składów na dobę w tym przypadku 6 co daje circa 12 tys M3 maksymalnej zdolności ekspedycyjnych na dobę a nie 2 tys jak wynika z artykułu .
Tyle w temacie "kalkulatora"- 11 3
-
2022-12-15 22:59
Może artykuł był edytowany, ale ja z tekstu jasno zrozumiałem, że jeden skład ma ok 2000 m3.
A 6 składów dziennie może zostać odprawionych.- 0 0
-
2022-12-15 12:47
Mnie interesują zarobki, minimum 10 tysięcy złotych
Przy paliwach i warunkach morskich,10000 dobre jest na początek i przez krótki czas. Poniżej tego, to stracony czas.
- 1 0
-
2022-12-13 20:20
(5)
Czy te zbiornik mają jakiś system antyrakietowy ?:D
- 6 15
-
2022-12-14 10:06
Gdynia ma mocno stary, ale jest 33 dywizjon rakietowy Obrony Powietrznej. Moze wystarczy
- 1 0
-
2022-12-13 21:46
nie, tak samo jak wszystkie takie zbiorniki na świecie
- 7 0
-
2022-12-13 21:32
Tak, samo destrukcji. Nie będzie nam kacap nic niszczył.
- 0 1
-
2022-12-13 21:24
Tak, Macierewicz przegania samoloty pepeszą- to takie Patrioty w miniaturze...
- 8 2
-
2022-12-13 20:43
Ochrona ma pistolety na kulki.
Powinno wystarczyć.
- 9 1
-
2022-12-13 14:53
Baza paliwowa w mieście (8)
Jak to były tereny wojskowe to mogło być, ale teraz to praktycznie jest w mieście, niezbyt przemyślana lokalizacja
- 5 27
-
2022-12-13 16:03
Początek wojny - pierwsze rakiety lecą na Dębogórze i po paliwie skrupulatnie zbieranym przez lata (3)
- 4 7
-
2022-12-14 10:04
A kolejne w twoje mieszkanie za glupote
- 0 1
-
2022-12-13 20:09
Jakie lata? (1)
Heh, człowieku, w tych zbiornikach to się mieści zawartość jednego - dwóch zbiornikowców, a tej ropy to wystarcza może na tydzień na Pomorzu.
- 5 1
-
2022-12-13 21:46
ale tam gotowe produkty są, ropa to w Gdańsku
- 1 0
-
2022-12-14 07:20
Baza Paliw
To nie były nigdy tereny wojskowe
- 0 0
-
2022-12-13 15:38
bardzo przemyślana (2)
to problem miasta, że zabudowuje takie tereny.
- 6 0
-
2022-12-13 16:05
jakie tam jest miasto? (1)
- 9 1
-
2022-12-13 18:06
dokładnie, Dębogórze to za Kosakowem jest, a nie w Gdyni.
- 8 0
-
2022-12-14 09:56
Pern zarabia miliardy a ochrona co tego pilnuje robi za zalosne 20zl na godzine-buahaaa oto k... wyzysk po polsku
- 3 2
-
2022-12-14 09:20
znawca
Ktoś tu chyba coś pomylił. W tekście napisano, że oddanie do eksploatacji 3 zbiorników po 50 tys. m sześciennych to 11 września 2023. Dopiero ogłosili przetarg na zaprojektowanie, a wiem ile trwa budowa zbiorników, więc 11.09.2023 jest nierealne.
- 2 2
-
2022-12-14 06:26
Kierowcy
PERN zwiększa możliwości przeładunkowe za grube miliony a nie potrafi w Dębogórzu zapewnić sprawnego załadunku samochodów. 2 stanowiska po jednym nalewaku to jest jakiś żart. Zjeżdża się tu pół polski i potem trzeba koczować po pare/parenaście godzin w kolejce. Do tego kłótnie na parkingu o to kto kiedy wjeżdża. Nawet w czasie oczekiwania na załadunek nie można się w aucie położyć bo trzeba pilnować kolejki. Jeżeli czyta to ktoś z pernu kto ma trochę oleju w głowie to przy takiej inwestycji wprowadzenie systemu np takiego jak jest w centrach LIDLu to groszowe sprawy a pozwoli zwiększyć komfort kierowców oczekujących na załadunek. Ale podejrzewam że oczywiście wszyscy mają kierowców w du**e i nic się nie zmieni.
- 7 1
-
2022-12-14 05:00
Gda
Wszystko przez PiS..po co to wszystko się pytam..
- 4 1
-
2022-12-13 15:46
Marże (7)
Kiedy stacje paliw zejdą z horrendalnych marży - w hurcie paliwo tańsze o 1zł niż na stacjach.
- 23 8
-
2022-12-13 22:12
a ja się pytam jak to możliwe że paliwo żeglugowe (bez akcyzy) jest w tej samej cenie albo i droższe niż paliwo lądowe (z akcyzą), redakcjo, może to warto rozkminić przy okazji przedświątecznego "dlaczego ryba jest taka droga"
- 5 0
-
2022-12-13 21:46
to nie marża stacji tylko Orlenu i Lotosu
- 5 0
-
2022-12-13 16:53
jak PIS odejdzie od władzy (2)
- 11 9
-
2022-12-13 20:13
Odejście PISu od władzy to jest warunek konieczny do jakichkolwiek pozytywnych zmian w Polsce
Już widać ile szkód PIS narobił włączając Lotos do Orlenu. Rosjanie już stoją za rogiem i tylko czekają, kiedy im skapnie kawałek tortu.
- 11 6
-
2022-12-13 18:35
Oho, ktoś tu chyba jeszcze młodziutki albo zbyt naiwny :D
- 5 4
-
2022-12-13 16:02
marże będą wysokie - wg Wolskiego na YT w ten sposób sponsorowane jest paliwo dla Ukrainy (1)
sam jestem ciekaw czy tak jest, ale poza tym wiadomo że Orlen kupił 5000 Starlinków, teraz jest tego pewnie znacznie więcej
- 3 8
-
2022-12-13 16:07
paliwo na Ukrainę przypływa do Gdyni z USA
wysyłane jest koleją na Ukrainę
- 3 4
-
2022-12-13 20:24
POkowcy twierdzili ze zadne zbiorniki sa nam niepotrzebne bo mamy przyjaciela Putina!! (1)
- 7 14
-
2022-12-13 20:58
Tak tak, dlatego właśnie za Tuska zbudowano gazoport w Szczecinie.
Ten sam, do którego PiS przyjechał na gotowe wstęgę przeciąć i powiedzieć, że to jego.
Trochę bardziej byś się postarała, bo tam waszą partyjna propaganda coraz bardziej tępa.- 7 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.