• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jeszcze więcej zbiorników w Bazie Paliw

VIK
13 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (34)
Port Gdynia specjalizuje się w przeładunku gotowego oleju napędowego, który rurociągiem trafia do bazy PERN w Dębogórzu. Port Gdynia specjalizuje się w przeładunku gotowego oleju napędowego, który rurociągiem trafia do bazy PERN w Dębogórzu.

PERN planuje zwiększenie pojemności Bazy Paliw w Dębogórzu koło GdyniMapka. Spółka właśnie ogłosiła przetarg na wykonanie m.in. prac projektowych w ramach budowy kolejnych 3 zbiorników o pojemności 50 tys. m sześc. każdy, przeznaczonych do magazynowania produktów naftowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą.



W połowie tego roku PERN informował, że w ciągu ostatnich 6 lat pojemności na paliwa w Polsce zwiększyły się o jedną trzecią, czyli o blisko 0,6 mln m sześc., a spółka wybudowała w tym czasie 20 nowych zbiorników - właśnie w lipcu do eksploatacji trafiło 7 z nich, w tym 1 w Bazie Paliw w Dębogórzu.

Ruch między portami rosyjskimi a polskimi wciąż się odbywa Ruch między portami rosyjskimi a polskimi wciąż się odbywa

Poinformowano wówczas także o budowie kolejnych 8 zbiorników o pojemności 32 tys. m sześc. każdy, w czterech lokalizacjach - Dębogórze (2 zbiorniki), Rejowiec (3 zbiorniki), Nowa Wieś Wielka (1 zbiornik) i Boronów (2 zbiorniki). Projekt realizują 3 konsorcja, których liderami są: Aldesa Construcciones Polska z siedzibą w Warszawie, Naftoremont-Naftobudowa z siedzibą w Płocku oraz PORR z siedzibą w Warszawie.

Teraz ogłoszono przetarg na 3 kolejne zbiorniki, jakie mają powstać w Dębogórzu. Na razie jest tam 11 zbiorników. Ta Baza Paliw połączona jest rurociągiem z terminalem przeładunkowym paliw płynnych w Porcie Gdynia.

Zbiorniki w Dębogórzu koło Gdyni. Zbiorniki w Dębogórzu koło Gdyni.

- Przedmiotowe zadanie obejmuje wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej budowy zbiorników o pojemności 3 x 50 tys. m sześc. do magazynowania produktów naftowych III klasy wraz z infrastrukturą towarzyszącą w bazie paliw nr 21 w Dębogórzu (...). Konieczne będzie też zaprojektowanie infrastruktury niezbędnej do wybudowania, uruchomienia i eksploatacji nowych zbiorników magazynowych, w tym np. zaprojektowanie ukształtowania terenu i komunikacji wokół nowo budowanych obiektów, zaprojektowanie dodatkowych rurociągów technologicznych zapewniających podłączenie zbiorników do istniejących układów technologicznych bazy paliw w Dębogórzu oraz zaprojektowanie kanalizacji teletechnicznej i systemu monitoringu wizyjnego - przekazała spółka w opublikowanej dokumentacji przetargowej.

Ponad 19 mln euro na budowę terminalu gazowego w Gdańsku Ponad 19 mln euro na budowę terminalu gazowego w Gdańsku

Termin oddania tej inwestycji do eksploatacji wyznaczono do 11 września 2023 r.

W przypadku bazy w Dębogórzu, gdzie przyjmowane jest paliwo dostarczane statkami, oprócz nowych zbiorników prowadzono także modernizację frontu kolejowego, aby poza zwiększeniem zdolności przyjmowania produktów równocześnie zapewnić tam zwiększone ich wydawanie. PERN zapowiada, iż dzięki tym inwestycjom baza zyska możliwość wyprowadzania co najmniej 6 składów kolejowych dziennie, każdy po 30 cystern, czyli ok. 2 tys. m sześc. paliw.
VIK

Miejsca

Opinie (34) 2 zablokowane

  • Błąd w tekście - brak technicznego wykształcenia branżowego widoczny (1)

    Cysterna na pojemność 65 M3 a nie jak wynika z obliczeń autora 11 M3
    Innymi słowy przyjmując skład za 30 cystern razy 65 M3 daje circa 1950 M3 za skład wagonowy.
    Teraz należy przemnożyć przez liczbę składów na dobę w tym przypadku 6 co daje circa 12 tys M3 maksymalnej zdolności ekspedycyjnych na dobę a nie 2 tys jak wynika z artykułu .
    Tyle w temacie "kalkulatora"

    • 11 3

    • Może artykuł był edytowany, ale ja z tekstu jasno zrozumiałem, że jeden skład ma ok 2000 m3.
      A 6 składów dziennie może zostać odprawionych.

      • 0 0

  • Mnie interesują zarobki, minimum 10 tysięcy złotych

    Przy paliwach i warunkach morskich,10000 dobre jest na początek i przez krótki czas. Poniżej tego, to stracony czas.

    • 1 0

  • (5)

    Czy te zbiornik mają jakiś system antyrakietowy ?:D

    • 6 15

    • Gdynia ma mocno stary, ale jest 33 dywizjon rakietowy Obrony Powietrznej. Moze wystarczy

      • 1 0

    • nie, tak samo jak wszystkie takie zbiorniki na świecie

      • 7 0

    • Tak, samo destrukcji. Nie będzie nam kacap nic niszczył.

      • 0 1

    • Tak, Macierewicz przegania samoloty pepeszą- to takie Patrioty w miniaturze...

      • 8 2

    • Ochrona ma pistolety na kulki.

      Powinno wystarczyć.

      • 9 1

  • Baza paliwowa w mieście (8)

    Jak to były tereny wojskowe to mogło być, ale teraz to praktycznie jest w mieście, niezbyt przemyślana lokalizacja

    • 5 27

    • Początek wojny - pierwsze rakiety lecą na Dębogórze i po paliwie skrupulatnie zbieranym przez lata (3)

      • 4 7

      • A kolejne w twoje mieszkanie za glupote

        • 0 1

      • Jakie lata? (1)

        Heh, człowieku, w tych zbiornikach to się mieści zawartość jednego - dwóch zbiornikowców, a tej ropy to wystarcza może na tydzień na Pomorzu.

        • 5 1

        • ale tam gotowe produkty są, ropa to w Gdańsku

          • 1 0

    • Baza Paliw

      To nie były nigdy tereny wojskowe

      • 0 0

    • bardzo przemyślana (2)

      to problem miasta, że zabudowuje takie tereny.

      • 6 0

      • jakie tam jest miasto? (1)

        • 9 1

        • dokładnie, Dębogórze to za Kosakowem jest, a nie w Gdyni.

          • 8 0

  • Pern zarabia miliardy a ochrona co tego pilnuje robi za zalosne 20zl na godzine-buahaaa oto k... wyzysk po polsku

    • 3 2

  • znawca

    Ktoś tu chyba coś pomylił. W tekście napisano, że oddanie do eksploatacji 3 zbiorników po 50 tys. m sześciennych to 11 września 2023. Dopiero ogłosili przetarg na zaprojektowanie, a wiem ile trwa budowa zbiorników, więc 11.09.2023 jest nierealne.

    • 2 2

  • Kierowcy

    PERN zwiększa możliwości przeładunkowe za grube miliony a nie potrafi w Dębogórzu zapewnić sprawnego załadunku samochodów. 2 stanowiska po jednym nalewaku to jest jakiś żart. Zjeżdża się tu pół polski i potem trzeba koczować po pare/parenaście godzin w kolejce. Do tego kłótnie na parkingu o to kto kiedy wjeżdża. Nawet w czasie oczekiwania na załadunek nie można się w aucie położyć bo trzeba pilnować kolejki. Jeżeli czyta to ktoś z pernu kto ma trochę oleju w głowie to przy takiej inwestycji wprowadzenie systemu np takiego jak jest w centrach LIDLu to groszowe sprawy a pozwoli zwiększyć komfort kierowców oczekujących na załadunek. Ale podejrzewam że oczywiście wszyscy mają kierowców w du**e i nic się nie zmieni.

    • 7 1

  • Gda

    Wszystko przez PiS..po co to wszystko się pytam..

    • 4 1

  • Marże (7)

    Kiedy stacje paliw zejdą z horrendalnych marży - w hurcie paliwo tańsze o 1zł niż na stacjach.

    • 23 8

    • a ja się pytam jak to możliwe że paliwo żeglugowe (bez akcyzy) jest w tej samej cenie albo i droższe niż paliwo lądowe (z akcyzą), redakcjo, może to warto rozkminić przy okazji przedświątecznego "dlaczego ryba jest taka droga"

      • 5 0

    • to nie marża stacji tylko Orlenu i Lotosu

      • 5 0

    • jak PIS odejdzie od władzy (2)

      • 11 9

      • Odejście PISu od władzy to jest warunek konieczny do jakichkolwiek pozytywnych zmian w Polsce

        Już widać ile szkód PIS narobił włączając Lotos do Orlenu. Rosjanie już stoją za rogiem i tylko czekają, kiedy im skapnie kawałek tortu.

        • 11 6

      • Oho, ktoś tu chyba jeszcze młodziutki albo zbyt naiwny :D

        • 5 4

    • marże będą wysokie - wg Wolskiego na YT w ten sposób sponsorowane jest paliwo dla Ukrainy (1)

      sam jestem ciekaw czy tak jest, ale poza tym wiadomo że Orlen kupił 5000 Starlinków, teraz jest tego pewnie znacznie więcej

      • 3 8

      • paliwo na Ukrainę przypływa do Gdyni z USA

        wysyłane jest koleją na Ukrainę

        • 3 4

  • POkowcy twierdzili ze zadne zbiorniki sa nam niepotrzebne bo mamy przyjaciela Putina!! (1)

    • 7 14

    • Tak tak, dlatego właśnie za Tuska zbudowano gazoport w Szczecinie.
      Ten sam, do którego PiS przyjechał na gotowe wstęgę przeciąć i powiedzieć, że to jego.
      Trochę bardziej byś się postarała, bo tam waszą partyjna propaganda coraz bardziej tępa.

      • 7 6

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także współodpowiedzialna za procesy strategicznego planowania i zarządzania SESCOM. Magister ekonomii z Certyfikatem Księgowym Ministra Finansów oraz ukończonymi licznymi studiami podyplomowymi z zakresu księgowości, finansów i controllingu. Wieloletni praktyk wykorzystujący w swojej pracy nie tylko wiedzę z zakresu księgowości i finansów, ale także ekonomii oraz zarządzania.

Najczęściej czytane