- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (46 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 3 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (61 opinii)
- 4 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (208 opinii)
- 5 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (283 opinie)
- 6 Bon energetyczny powinien być wyższy (122 opinie)
Kary dla influencerów za brak współpracy
We wrześniu ubiegłego roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zapowiedział, że sprawdzi działania influencerów. Chodziło o to, czy treści sponsorowane na blogach czy mediach społecznościowych gwiazd Internetu są właściwie oznaczane. Dziś posypały się pierwsze kary, ale za brak... współpracy z Urzędem.
Reklama czy opinia? UOKiK prześwietli influencerów
- Prowadzimy jednocześnie kilka działań związanych z rynkiem infuencer marketingu. W ramach postępowań wyjaśniających zbadaliśmy profile najpopularniejszych influencerów oraz ich kontrakty, sprawdzając warunki współpracy i ustalenia z reklamodawcami - markami i agencjami marketingowymi. Sprawdziliśmy m.in. z czego konkretnie wynikają zaniedbania w oznaczaniu postów sponsorowanych - kiedy winę ponosi twórca, a kiedy ukrycia charakteru reklamy wymaga sam zleceniodawca. Niezbędne było więc pozyskanie odpowiedzi twórców na konkretne pytania lub przesłanie nam odpowiednich dokumentów - mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.
Influencerzy i ich trampolina do sławy. Nie każdy leży, pachnie i zarabia
Celem tych działań ma być zmiana rynku reklamowego w mediach społecznościowych i wyeliminowanie negatywnych praktyk szkodzących konsumentom.
- Liczyliśmy na dobrą wolę twórców internetowych, jednak część z nich nie odpowiadała na zadane pytania, unikała przedstawienia konkretnych dokumentów czy informacji lub nie odbierała korespondencji. Brak współpracy w toku postępowania to poważne naruszenie, może bowiem utrudniać udowodnienie stosowania niedozwolonej praktyki, a także wydłuża znacząco możliwość ustalenia stanu faktycznego - dodaje prezes UOKiK.
Nieudzielenie odpowiedzi niesie za sobą konsekwencje prawne i finansowe, gdyż jest to naruszenie przepisów i może skończyć się nałożeniem kary finansowej nawet do 50 mln euro. Tym razem skończyło się na 139 tys. zł kary łącznie dla sześciu influencerów.
Kary pieniężne otrzymali:
- Kruszwil Marek Kruszel - 50 tys. zł
- MD Marcin Dubiel - 25 tys. zł
- Maffashion Julia Kuczyńska - 30 tys. zł
- Paweł Malinowski - 20 tys. zł
- Marcin Malczyński - 10 tys. zł
- Marley Marlena Sojka - 4 tys. zł
Decyzje nie są prawomocne. Influencerom przysługuje odwołanie do sądu.
Miejsca
Opinie (85) 8 zablokowanych
-
2022-06-30 19:29
A Gaciola Nikola mamaginekolog? To jest jakaś kpina co tam się na insta dzieje
- 2 0
-
2022-06-30 16:10
A ECS dla nich organizowal blog forum, itp "konferencje"
za kase miasta..
- 0 0
-
2022-06-30 15:25
Czyzby nie chcieli...
Reklamować ko(nio)widać?
- 2 0
-
2022-06-29 16:16
A gdyby potraktować urząd jak on traktuje: "Zarejestrowaliśmy Twoje zgłoszenie. O wyniku zostaniesz poinformowany wkrótce". (8)
- 14 10
-
2022-06-29 16:20
Urzedy maja okreslony czas na odpowiedz. Ci tutaj tez mieli. (7)
Nie siej demagogii.
- 21 1
-
2022-06-29 16:26
A jak urzędy są karane możesz napisać ? Bardzo mnie to ciekawi. (6)
Bystrzaku.
- 9 6
-
2022-06-29 16:53
(5)
Jest sąd. Bystrzaku. Jak urząd się myli masz prawo iść do sądu.
- 9 3
-
2022-06-29 17:54
(2)
Ale jak karze ten sąd ? I czy kiedykolwiek ukarał ? I czy urząd państwowy musi też iść do sądu aby ukarać obywatela ? Bystrzaku.
- 1 5
-
2022-06-30 07:50
(1)
Weź sobie poszukaj, dlaczego ktoś ma Ci tłumaczyć ?
- 2 1
-
2022-06-30 12:39
Piszesz bzdury to sam wyjaśniaj.
- 0 0
-
2022-06-29 18:23
ty tak z kazda sprawa lecisz od razu do sadu?
- 1 2
-
2022-06-29 18:10
Masz też prawo iść do kiosku. Hahahaaa
Tyle samo pomoże.
- 3 2
-
2022-06-30 12:14
tylko głupek nie czuje różnicy.
ale spokojnie, cały świat ulega osobom bezmyślnym.
- 4 1
-
2022-06-29 16:16
influ...co? ahh tak, to sa tacy, ktorzy znajduja ludzi o podobnym poziomie intelektualnym i sa wsrod nich slepymi mowiacymi (3)
gluchym o kolorach? Ludzie, ktorzy potrzebuja influ* chyba nie moga byc wysokich lotow, bo do oceny produktu wystarcza (powinna wystarczac) wlasna inteligencja, ta jednak zostala przypuszczalnie usunieta dzieki czemus takiego jak fejsik lub inscik
- 44 3
-
2022-06-29 17:40
(1)
W tym właśnie problem, że za pośrednictwem takich platform reklamodawcy atakują najbardziej bezmyślną i nawiną grupę społeczną: nastolatków. Wystarczy zobaczyć jak wyglądają i się zachowują. Totalne, ślepe naśladownictwo influencerów.... I o to właśnie chodziło reklamodawcom, chcącym zarobić na takich frajerach. Rozumiem że prawo wieku to naiwność i krótki "rozumek", ale nie znaczy to, że reklamodawcy mogą robić wolną amerykankę, a dzieciarni nie można jakoś przed nimi chronić. Tak samo narcyzm i skrajny egocentryzm- osoba obcująca z takimi treściami ma stać się robotem do tworzenia zysków danych korporacji. Dlatego bardzo dobrze, że wreszcie ktoś bierze się za tą reklamową patologię.
- 16 2
-
2022-06-30 10:58
nie zapominajmy o kremie na twarz, ktory ma dzisiaj (a wczoraj tez) calkiem nowa, odmladzajaca formule, na ktora sobie
- 1 0
-
2022-06-29 18:24
bo najlepsze i jedyne oceny produktów to są na stronach producenta?
- 0 9
-
2022-06-30 10:22
Na początek dobre i tyle
tylko duuużo za późno. Sierść się jeży kiedy pomyślę, że ofiary tych manipulantów niedługo będa miały prawa wyborcze. Część pewno juz ma.
- 3 0
-
2022-06-29 23:33
A co to za gatunek ludzi? (2)
- 1 0
-
2022-06-30 01:44
Czemu mieszasz do tego ludzi? (1)
- 1 0
-
2022-06-30 10:19
Ich ofiary
będa za parę lat miały prawa wyborcze, jak ludzie
- 1 0
-
2022-06-29 19:11
Nie rozumiem tego infu... (1)
Obserwowac influenserow to tak jaby byc fanem blokow reklamowych w polsacie
- 33 0
-
2022-06-30 10:17
A tymczasem ...
pewno twoje własne dzieci są takimi fanami (to nie jest złośliwość, tylko taki lajf)
- 2 0
-
2022-06-29 18:30
I bardzo dobrze (1)
Karać karać jeszcze raz karać tych pseudopatocelebrytow
- 23 2
-
2022-06-30 10:15
patopseudocelebrytów
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.