• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Katamaran Magneto może powstać w trójmiejskich stoczniach

erka
9 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Polska Grupa Zbrojeniowa chce uczestniczyć w realizacji projektu "Magneto", czyli budowy pływającej stacji demagnetyzacyjnej. Na zdjęciu Port Wojenny na Oksywiu. Polska Grupa Zbrojeniowa chce uczestniczyć w realizacji projektu "Magneto", czyli budowy pływającej stacji demagnetyzacyjnej. Na zdjęciu Port Wojenny na Oksywiu.

Polska Grupa Zbrojeniowa chce wziąć udział w realizacji kolejnego projektu modernizacji Marynarki Wojennej RP. Tym razem chodzi o projekt o kryptonimie "Magneto" czyli budowę nowoczesnej jednostki o dużym stopniu zaawansowania technologicznego na kadłubie katamaranu.



Według wymagań MON jednostka ma zapewniać dobre właściwości morskie, co z kolei zagwarantuje wykorzystanie jej do demagnetyzacji okrętów o wyporności do 6 tys. ton. Demagnetyzacja zabezpiecza okręty przed magnetycznymi minami morskimi. Zgodnie ze specyfikacją zamówienia oczekuje się, że jednostka będzie również w stanie przeprowadzić regulację Okrętowych Urządzeń Demagnetyzacyjnych oraz pomiary pól fizycznych metodą statyczną i dynamiczną.

Okręt zaprojektowany przez PGZ ma być także zdolny do samodzielnej żeglugi w średnich warunkach lodowych. MON przewiduje zakup jednej jednostki tego typu do 2018 roku. Realizacją tego zamówienia mogą się zająć Stocznia Remontowa Nauta oraz Stocznia Marynarki Wojennej, w której udziału maa być w najbliższych tygodniach przekazane do PGZ.

30 czerwca 2015 roku Polska Grupa Zbrojeniowa została oficjalnie zaproszona przez Inspektorat Uzbrojenia MON do negocjacji w celu opracowania projektu umowy, której przedmiotem będzie dostawa okrętów dla Marynarki Wojennej RP w ramach programów "Miecznik" i "Czapla". To pierwsze jednostki, których produkcją - w ramach modernizacji polskiej marynarki - zajmie się PGZ wraz z partnerami biznesowymi z kraju i zagranicy.

- To bardzo dobra wiadomość dla polskiego przemysłu zbrojeniowego i branży stoczniowej, która od jakiegoś czasu przeżywa dynamiczny rozwój. To także potwierdzenie, że posiadamy odpowiednie doświadczenie i kompetencje, by wyposażyć Marynarkę Wojenną w nowoczesne okręty patrolowe i obrony wybrzeża. Przygotowywaliśmy się do tego niemal od początku istnienia PGZ - powiedział Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGZ SA.

Programy "Miecznik" i "Czapla" zakładają budowę sześciu okrętów. Trzech patrolowych z funkcją zwalczania min i trzech obrony wybrzeża, przeznaczonych do prowadzenia działań zgodnie z koncepcją Bałtyk "Plus", czyli w geograficznym obszarze misji obejmującym granicami akweny Morza Bałtyckiego oraz Oceanu Atlantyckiego. PGZ jest też zainteresowany budową innych okrętów w ramach poszczególnych programów, np. "Orka", "Supply", "Holownik", "Bałtyk" czy "Marlin".
erka

Miejsca

Opinie (19) 2 zablokowane

  • Chciałbym tylko zaznaczyć, że prekursorem w projektowaniu katamaranów w Polsce było Przedsiębiorstwo Projektowo Technologiczne Morskich Stoczni Remontowych
    "PROREM", z siedzibą w budynku Gdańsk ul. Heweliusza 11, którego był właścicielem.

    • 3 0

  • Nauta specjalizuje się w budowie katamaranów

    Już kilka razy rozpoczynała od nowa budowę katamarana dla UG i jakoś sukcesu nie widać. A termin oddania do eksploatacji minął dwa lata temu.

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka...

Najczęściej czytane