• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy zablokują dojazd do DCT. Protest firm transportowych

Robert Kiewlicz
13 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Firmy transportowe będą blokować dojazd do terminalu kontenerowego DCT. Protestują przeciwko systemowi awizacji pojazdów, który wprowadzono półtora roku temu. Firmy transportowe będą blokować dojazd do terminalu kontenerowego DCT. Protestują przeciwko systemowi awizacji pojazdów, który wprowadzono półtora roku temu.

We wtorek ma się rozpocząć protest firm transportowych pod terminalem DCT. Część przewoźników jest niezadowolona ze zmian w awizacji kontenerów, jakie zostały wprowadzone na terminalu. Miały one usprawnić odbiór kontenerów przez przewoźników i zmniejszyć kolejki pojazdów pod terminalem. Władze DCT zaznaczają, że każde zmiany są konsultowane wcześniej z przewoźnikami i przez nich akceptowane. Przewoźnicy twierdzą natomiast, że ostatnia modyfikacja systemu awizacji to dodatkowe obowiązki nałożone na nich przez DCT.



W południe na trasie dojazdowej do terminalu DCT zobacz na mapie Gdańska mają pojawić się pojazdy przewoźników niezadowolonych ze zmian wprowadzonych w systemie awizacji kontenerów. Mają oni zablokować też prawy pas Trasy Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska w kierunku do DCT. Protest może potrwać nawet do środy.

O co chodzi protestującym? O elektroniczny system e-brama, który umożliwia rezerwację konkretnego przedziału czasowego na obsługę w terminalu. Bez takiej rejestracji nie jest możliwy odbiór lub złożenie kontenera.

Jeszcze półtora roku temu każdy z przewoźników mógł zarezerwować konkretny termin na podjęcie lub złożenie kontenera. Jak dowiedzieliśmy się w DCT, zdarzało się jednak tak, że niektórzy przewoźnicy rezerwowali kilka tzw. okien, jednak nie zjawiali się w zarezerwowanym terminie.

- Nie informowali o tym, co skutecznie blokowało możliwość podjęcia kontenerów innym przewoźnikom - mówi Grzegorz Pawłowski, dyrektor ds. prawnych i korporacyjnych DCT.
Miały się też pojawić podmioty, które odsprzedawały zarezerwowane wcześniej w systemie terminy innym firmom. Dlatego DCT zdecydowało się na wprowadzenie zmian i obowiązek podawania przy każdej awizacji numeru kontenera, jaki ma być obsłużony na terminalu.

Sami przewoźnicy twierdzą, że takie rozwiązanie destabilizuje ich pracę i przynosi im znaczne straty finansowe. Nie rozwiązuje też problemu z kolejkami i wielogodzinnym oczekiwaniem kierowców na pobranie czy rozładunek kontenerów. Liczą, że protest doprowadzi do wprowadzenia nowych regulacji w regulaminie DCT.

To nie pierwszy raz, kiedy DCT ma kłopot z protestującymi firmami transportowymi. W 2016 roku Trasę Sucharskiego także zablokowały ciężarówki. Wówczas protestujący domagali się stworzenia parkingu buforowego dla klientów Portu Gdańskiego, przede wszystkim DCT, wraz z infrastrukturą zapewniającą kierowcom przyzwoite warunki socjalne i sanitarne. Akcja odbywała się pod hasłem: "Bądźmy solidarni! Jeśli nie my, to kto ma się upominać o nasze prawa?". Organizatorem protestu było Pomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych z Gdyni.

Miejsca

Opinie (149) 5 zablokowanych

  • o stawki walczcie

    Walczcie o stawki zanizone. Paliwo do góry, podwyżki sklep prąd czynsz, a zarobki stoją bo stawki obniżane przez lizi pupy...

    • 6 1

  • Przewoźnik (1)

    Mam nadzieję, że protest szybko się skończy. Ludzie chcą normalnie pracować. A protest róbcie sobie przed zarządem DCT a nie go blokując. Nie każdy tak jak wy chce drzeć się o ilość slotów. I tak jest lepiej niż 2 lata wstecz, gdzie każdy stal w kolejce po X godzin, obsługa w porcie trwała jeszcze dłużej niż dotychczas. Najwidoczniej niektórzy nie mają co robić i wymyślają bezsensowne postulaty.

    • 29 7

    • Handel slotami...tyle w temacie

      • 10 0

  • Do kiedy ta akcja protestacyjna ma trwać ? (2)

    • 0 0

    • xxx

      Nie dłużej niż 48h tyle jest wiadomo jak na razie.

      • 1 0

    • a auta osobowe moga wyjechać z DCT ?

      • 0 0

  • DCT zmiana (1)

    Jak nadejdzie wieczorna zmiana i ludzie po całym dniu pracy nie będą mogli wyjechać do domu, a drudzy wjechać do roboty na nocną zmianę to będzie taka zadyma, że się im stajkòw odechce

    • 20 9

    • Racja

      Trochę racja skoro blokują drogę i przejście dla pieszych,to mają prawo pracownicy się denerwować wcale im się nie dziwię skoro to jedyny dojazd do terminalu .Czemu pracownicy mają brać w tym udział to są osoby postronne a w nich to uderza

      • 7 1

  • Otępiałe zakute pałki (1)

    Jeśli tak ważna grupa, jedno z podstawowych ogniw mówi, że z tym systemem nie da się pracować, to należy go natychmiast zmienić. Jest zły. Nie działa. Ktoś beznadziejnie to wymyślił. Beton z mentalnością komucha. Założę się, że nigdy nie pracował w żadnej normalnej firmie, zakuta pałka.

    • 5 12

    • Sprawiedliwy system boli Janusza biznesu

      • 0 0

  • A co jest złego w tym systemie awizacji? (5)

    Pyta serio, bo nie rozumiem, wydaje się być logiczny.

    • 13 1

    • (1)

      bo tirowcom się spieszy i nie chcą czekać ani minuty. Inaczej skończy im się czas pracy i będą musieli robić przerwę. Tylko o to chodzi.

      • 6 3

      • Jasne hehe

        • 0 0

    • (2)

      Na przykład to że załóżmy jest godzina 10 rano a najwcześniejsza godzina wjazdu do portu to 4 w nocy

      • 0 6

      • no to po co przyjezdzasz o 10 rano zamiast o 4 w nocy?

        • 5 0

      • To jedź wolniej tłumoku i nie wyprzedzaj kolegi pędzącego z prędkością

        80km/h gdy max jaki możesz osiągnąć to 80,1 km/h

        • 2 0

  • Banda troglodytów bez rozumu...

    Królowie szos będą drogę blokować, a spróbuj przed takim jechać z przepisową prędkością przez zabudowany w jakiejś wiosce na trasie to Cię obtrąbi i przez CB popisze się elokwencją godną pawiana...

    • 11 5

  • Skoro im nie pasuje organizacja pracy w DCT to niech zrezygnują z tych kontraktów i wożą gdzie indziej.

    • 18 2

  • Gdańsk

    W gdańsku to możecie strajkować do woli.

    • 1 0

  • Sprawdzić czy protestujący maja rację, jak nie to karać mandatami a protestujących rozgonic. Protestują gnidy, które do tej pory miały możliwości oszukiwanie na awizacjach i inni, uczciwi przewoźnicy na tym tracili. Nagle po zmianach nie ma problemów z awizacjami a przed od rana cały dzień cwaniak mieli zablokowany. Gonić dziadów i to szybko

    • 17 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013...

Najczęściej czytane