• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne miliony na inwestycje w DCT Gdansk

VIK
8 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
W październiku 2017 r. przypada dziesięciolecie działalności operacyjnej DCT Gdańsk. Z tej okazji do DCT przybył wicepremier Mateusz Morawiecki, którego po terminalu oprowadził prezes Cameron Thorpe. W październiku 2017 r. przypada dziesięciolecie działalności operacyjnej DCT Gdańsk. Z tej okazji do DCT przybył wicepremier Mateusz Morawiecki, którego po terminalu oprowadził prezes Cameron Thorpe.

DCT działa już od 10 lat. W tym czasie terminal sześciokrotnie zwiększył swe możliwości operacyjne i wraz z oddanym do eksploatacji pod koniec 2016 r. głębokowodnym nabrzeżem T2, obecnie posiada roczną zdolność przeładunkową na poziomie 3 milionów TEU. A to nie koniec. Władze DCT zapowiadają kolejny program inwestycyjny o wartości 280 mln zł.



Po uruchomieniu w 2007 r. terminal kontenerowy DCT Gdańsk posiadał jedno głębokowodne nabrzeże przeładunkowe i wyposażony był w trzy suwnice nabrzeżowe STS, osiągając roczną zdolność przeładunkową na poziomie 500 000 TEU (kontenerów dwudziestostopowych). W ciągu dziesięciu lat działalności terminal sześciokrotnie zwiększył swe możliwości operacyjne i wraz z oddanym do eksploatacji pod koniec 2016 r. głębokowodnym nabrzeżem T2, obecnie posiada roczną zdolność przeładunkową na poziomie 3 milionów TEU, co czyni go największym terminalem kontenerowym na Morzu Bałtyckim.

Aktualnie DCT Gdańsk dysponuje głębokowodną linią nabrzeżową o długości 1,3 km, posiada 11 suwnic nabrzeżowych STS i rocznie obsługuje ponad 460 statków, w tym 100 największych na świecie kontenerowych statków oceanicznych. DCT Gdańsk umożliwia Polsce połączenie z największym szlakiem handlowym transportu morskiego między Europą a Azją. W 2017 r. terminal przeładuje ponad 1,5 mln TEU, regularnie obsługując zawinięcia największych kontenerowych statków na świecie.

A przed DCT kolejne wyzwania, czyli nowy inwestycyjny program rozwojowy o wartości 280 mln zł.

- Nowa inwestycja potwierdza wiarę inwestorów i akcjonariuszy DCT w przyszłość gospodarczą Polski oraz potencjał DCT w świadczeniu najwyższej jakości usług z korzyścią dla wszystkich klientów - powiedział Cameron Thorpe, prezes zarządu DCT Gdańsk. - DCT Gdańsk jest jednym z najbardziej efektywnych łączników z rynkami zlokalizowanymi w obrębie Morza Bałtyckiego, jak również stanowi konkurencyjną ofertę obsługi rynków wewnątrzlądowych takich jak Czechy, Słowacja czy inne sąsiadujące z Polską kraje. DCT Gdańsk jest prawdziwą bramą do Europy Środkowo-Wschodniej.
  • Terminal DCT to jedno z tych miejsc na gospodarczej mapie Trójmiasta, które chętnie odwiedzają politycy. Na zdjęciu:  Adam Żołnowski, wiceprezes zarządu ds. finansowych w DCT, Cameron Thorpe, prezes zarządu DCT oraz wicepremier Mateusz Morawiecki.
  • W czerwcu tego roku DCT odwiedził Grzegorz Witkowski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
  • W maju 2015 roku gdański terminal odwiedził ówczesny minister gospodarki Janusz Piechociński.
  • W 2011 roku DCT z bliska podziwiał ówczesny wicepremier Waldemar Pawlak.
  • DCT z bliska w 2011 podziwiał też prezydent Lech Wałęsa.
  • Z wizytą w DCT w 2011 roku była też mocna reprezentacja resortu infrastruktury, czyli minister Cezary Grabarczyk oraz wiceminister od spraw morskich Anna Wypych-Namiotko.

Nowa inwestycja zakłada doposażenie istniejącego głębokowodnego nabrzeża przeładunkowego T2 w dwie dodatkowe suwnice STS, których parametry sytuują je wśród największych tego typu urządzeń na świecie. Wspierane będą one przez pięć nowych elektrycznych suwnic placowych RTG. Odpowiednio zwiększona zostanie także powierzchnia placów składowych. Ponadto, obecnie istniejący kompleks bramowy dla samochodów ciężarowych zostanie całkowicie zautomatyzowany i zoptymalizowany, aby kierowcy nie musieli wysiadać z pojazdów podczas przekraczania granicy terminalu, co nie tylko podniesie poziom bezpieczeństwa ich obsługi, ale uczyni cały proces wydajniejszym.

Jednym z kluczowych elementów nowej inwestycji będzie znaczące podniesienie intermodalnej zdolności operacyjnej. Rozbudowa bocznicy kolejowej o dwa dodatkowe tory oraz wydłużenie do maksymalnej dopuszczalnej obecnie długości w Europie wszystkich torów do 750 metrów stworzy klientom prowadzącym działalność w niemających dostępu do morza krajach, takich jak Czechy czy Słowacja, atrakcyjną kosztowo oraz niezawodną i wydajną alternatywę dostępową do zlokalizowanych w tych państwach centrów logistycznych i przeładunkowych.

Przygotowany program inwestycyjny zostanie ukończony w ciągu najbliższych trzech lat, wzmacniając pozycję DCT Gdańsk jako unikalnej platformy logistyczno-transportowej umożliwiającej obsługę handlu międzynarodowego w sercu Morza Bałtyckiego oraz najbardziej optymalnej i konkurencyjnej kontenerowej bramy do Polski i Europy Środkowo-Wschodniej.

Rozbudowa DCT, nowe suwnice.

VIK

Miejsca

Opinie (138) 1 zablokowana

  • Sukces goni sukces (1)

    Czy powiedzieli premierowi że w tym roku obiady zabierają pracownikom, premie ucinaja itd

    • 18 1

    • osiol

      a jadles ty ten obiad w ogole?

      • 0 0

  • Wku.....

    Ja tam imprezka w tłustej kaczce. Udała się chociaż czy kiełbasa i browarek.... Nie smakowała.?

    • 0 0

  • (8)

    Jaki by się artykuł o Dct nie ukazał to zawsze sa narzekania pracowników a w szczególności bolą ich plecy piszą o rehabilitacjach itd.Jezeli jest artykuł o BCT niema tam takich skarg ze plecki bolą.Myślę ze od tego nie rubstwa bola plecy a tej młodzieży co tam pracują ta w glowkach się poprzewracało bo maja tak dobrze.Jednym słowem przeszkolę tam jest w tym DCT

    • 4 13

    • Widać jaka wykształcona osoba to napisała.

      • 1 0

    • (1)

      Zapraszamy do naszej bajki w zeszłym miesiącu odeszło 15 kierowców także miejsce się znajdzie.

      • 4 1

      • To sie tez zwolnij i bedziesz 16 operatorem

        • 2 3

    • (1)

      Artykuł o BCT? A ż jakiej okazji tam coś się dzieje jeszcze?

      • 4 1

      • Będzie artykuł o BCT - raz w roku, w lecie zawsze jest, bo się tam dzieje, oj dzieje.

        Dzień otwarty się dzieje, tysiące ludzi zjeżdżają z całego regionu, zjadają tony waty cukrowej, oglądają kontenery i sprzęt przeładunkowy, spacerują po Nabrzeżu Helskim. Zwiedzających z roku na rok przybywa, więc powstała nawet wizja, żeby BCT "wyciągnąć" dalej - w morze, w formie portu zewnętrznego ! Z takiej okazji się tam dzieje !

        • 2 0

    • "...od tego NIE RUBSTWA ..." - brawo dla pracowitego, wiernego kierownictwu operatora z BCT.

      • 3 0

    • ..

      Jakbys sie domyslil dlatego, ze mlodzi pracownicy wiedza co to internet i go wykorzystuja by wykrzyczec co ich boli, natomiast w BCT srednia wieku jest znacznie wyższa i tam inaczej wyrazaja niezadowolenie. Co to jest przeszkole?

      • 4 4

    • Bo to komentarze zazdrisnikow z Gdyni

      • 3 3

  • I bardzo ładnie niech inwestują, życze sukcesow. Tylko ten Prezes ma malo Polskie imie i nazwisko ;) (10)

    Zaklad ze ktos wypelznie z kompleksem i zacznie gdansk rownać z Gdynią ? Haha standart i norma wsrod tych ludzi :) odpisze pierwszemu, dlaczego jest to definicja kompleksow, i dlaczego mnie tak tak smieszy ;)

    • 32 24

    • grupa macquarie

      z australii rozwinela gdanski DCT stad nazwisko prezesa nie wolaka pis dzielczego

      • 0 1

    • standart???

      zajmij się lepiej gimnazjalisto ortografią
      poważne tematy zostaw dorosłym

      • 1 0

    • Bo Polacy (3)

      Niestety moi rodacy to by wszystko rozkradli i ponapychali sobie kieszenie, prawdopodobnie dzisiaj dtc byłby w upadłości a gdyby rządził tusk to w ogóle by mówili że na Bałtyku takie coś jak terminal jest inwestycją nie rentowna i wystarczy że u Niemców i holendrow jest

      • 10 29

      • co ty bredzisz ? (1)

        to firma prywatna ( australijska) i działa 10 lat - z czego 8 lat za rządów Tuska
        Nie ma to jak troll pracujący w weekend, plujący jadem nienawiści w niedzielę z rana
        czy PiS-dzielcy pracujący w niedzielę dostają lepsze stawki niż w inne dni ?

        • 23 10

        • ..

          A co to za różnica? To powiem wiecej decyzja o budowie terminalu zapadla w 2005r i zakonczono pierwsza fazę budowy w 2007r czyli za rządów PiS. Co z yego ze terminal funkcjonował w latach kiedy akurat rzadzily POkemony? Zapewne bedzie funcjonowal jeszcze pare ladnych lat za innych ekip. Wyluzuj czlowieku bo z tej zlosci do pisu żyłka ci pęknie.

          • 3 9

      • Przestań bredzić gościu. Każda władza deprawuje - i to w każdym przypadku.

        Tak więc wbij sobie do łepetyny, że narodowość prezesa nie ma tu żadnego znaczenia. I może kiedyś - jak wydoroślejesz - dotrze do ciebie prosty fakt, mianowicie taki, że te prezesy nie "tyrają" na stołkach po to, żeby komukolwiek poza sobą zrobić dobrze.

        • 14 7

    • kowalski (1)

      No bo ten port kontenerowy zbudowali chyba Anglicy dla siebie i to oni sa wlascicielami zarówno DCT jak i do ich kieszeni idzie zysk a dla nas sa podatki od tego zysku. .

      • 5 13

      • Od tego zatrudniają stado prawników, aby nie zapłacić ani złotówki...

        • 1 2

    • Definicja kompleksów prewencyjnych:)

      "Zaklad ze ktos wypelznie z kompleksem i zacznie gdansk rownać z Gdynią ? Haha standart i norma wsrod tych ludzi :) odpisze pierwszemu, dlaczego jest to definicja kompleksow, i dlaczego mnie tak tak smieszy ;)"

      Zdzblo w cudzym oku dojrzysz, a belki w swoim nie widzisz, pozdrawiam:)

      • 3 1

    • Gdańsk z dużej litery!

      rolmopsie za dychę

      • 4 0

  • najwiekszy błąd w moim życiu nie (7)

    To praca w dct.zniszczyłem dobie zdrowie za drobniaki.codzienny ból kręgosłupa za 3 tys netto po 10 latach.szkoda pisac

    • 17 5

    • czy tam zatrudniają tragarzy?

      • 0 0

    • Fakt (2)

      Lewarów tam nie brakuje. A najwięcej na zmęczenie i bóle kręgosłupa narzekają te niby chłopy wydziarane od stóp do głów. Panienki co w życiu nigdy porządnie po d*pie nie dostały.

      • 1 6

      • tatuaże winne wszystkiemu

        Człowieku popracuj pare lat zgięty wpół to pogadamy.jestem pewien ze nie wiesz o czym mówisz.zapewne twój zawód to ,,syn ojca,,

        • 2 0

      • ...

        No wy to najlepiej wieżyczki z SSmanami byscie postawili żeby pilnowac i poganiac pracowników. Po czym w zyciu jeszcze nie dostali? No to moze wezcie bata i zacznijcie bic swoich pracowników. Wlasnie pokazujecie swoje prawdziwe oblicze.

        • 5 1

    • (2)

      Nie za bardzo kumam te wpisy pracowników DCT bo jezeli jest tak zle plecy bolom premi niema pracy za dużo.To dlaczego tam pracujesz zwolnij się i idź do prywaty za 1200 podstawy i 350 godz przepracowanych i reszta w kopercie co w sumie te 4000 tys dostaniesz.Ale nie pójdziesz ty i wielu innych z DCT bo nigdy u prywaty nie robiła i wie ze sobie pogorszy i tak biadoli.Tak ze przestncie narzekać bo macie malinowo.

      • 4 9

      • ...

        Na jakim ty swiecie zyjesz. 1200zl. Wy naprawdę zatrzymaliscie sie czasem 10 lat temu. Czlowieku teraz kasjerka w biedronce na dzien dobry ma 2500 tyle co u nas kierowca. Kto niby zarabia 4000zl? W dziale operacyjnym nikt powtarzam NIKT nie ma takich pieniędzy moze poza zaprzedanymi bryg. Aha a plecy mnie rzeczywiscie nie bolom a bolą.

        • 6 2

      • Owocowy Raj.

        Malinowo hahaha.
        W D... Byles i wielkie g.... Widziales wiec rue!

        • 0 1

  • Bedzie emerytórka,oj bedzie

    Australijscy emeryci już zacierają ręce, a Polacy pracują na nich za psie pieniądze.Chyba Morawiecki wie o tym.

    • 2 0

  • Ta kufajka wicepremiera (1)

    To służbowa czy prywatna? Brakuje jeszcze czapki uszanki

    • 1 0

    • No coś ty, to taka stylówa dla tych, co drugą młodość przechodzą.

      • 1 0

  • (4)

    Ale wy jesteście niewdzięczni...a my sie tak staramy...

    • 5 0

    • (3)

      Pozdrawiamy.

      • 4 0

      • A teraz do roboty, tyrać, nie narzekać. (2)

        • 2 1

        • dla marketingu (1)

          W d... sobie wsadź te starania a potem idź do chirurga

          • 0 0

          • O bosze, jaki brutal.

            • 0 0

  • Czekany na więcej wizyt pisu ludzie maja dosyć lodów budynia i tuska

    • 0 3

  • p. minister

    Gdzie p. minister tam d... blada. Był w Szczecinie, położyli stępkę w poprzek pochylni, będzie rozbierana i na złom, co w Vistalu wszyscy wiedzą, czyżby przyszedł czas na DCT ?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Słupski

Od 1995 roku prezes zarządu ARGO w Gdańsku. Jest doktorem nauk ekonomicznych, stopień uzyskany na...

Najczęściej czytane