- 1 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (39 opinii)
- 2 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (76 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (156 opinii)
- 4 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 5 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 6 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
Kolejowe inwestycje w gdyńskim porcie. 1,5 mld zł na nowe tory
Inwestycje PKP PLK w Porcie Gdynia.
W ramach inwestycji "Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni" PKP Polskie Linie Kolejowe przebuduje łącznie 115 km torów, zelektryfikowane będą dojazdy do bram portu, a sprawność obsługi składów zapewni 356 nowych rozjazdów. Nad kursowaniem pociągów czuwać będzie obsługa nowego lokalnego centrum sterowania. Przebudowa obejmie również 13 km dróg, zmodernizowane zostaną dwa przejazdy kolejowo-drogowe. Komunikację kolejową ułatwi m.in. budowa dwóch wiaduktów kolejowych i przebudowa mostu nad rzeką Chylonką.
Jak dotąd zbudowano ok. 30 km torów oraz 43 rozjazdy. Tymczasowe połączenia między torami umożliwiają płynne prowadzenie prac przy utrzymaniu stałego dostępu pociągów do torów na terenie portu. Gotowych jest osiem podziemnych zbiorników retencyjnych, kolejne dwa są w budowie.
Rozbudowa układu drogowo-kolejowego w Porcie Gdańsk
W nowo wybudowanych budynkach Lokalnego Centrum Sterowania, dwóch nastawni i cargo prowadzone są roboty wykończeniowe. Postępuje budowa nowych wiaduktów kolejowych. Na pierwszym z nich betonowane są ściany oporowe oraz wykonywane zbrojenia i betonowanie kolejnych części konstrukcji obiektu. Na drugim powstaje konstrukcja przyczółków i podpór. Remontowany jest most nad Chylonką.
Wielka inwestycja drogowo-kolejowa w porcie zakończona
Efektem realizacji projektu o wartości ponad 1,5 mld zł netto będzie przewóz większej ilości towarów. Do nabrzeży będą mogły dojechać dłuższe pociągi z towarami - nawet 750-metrowe cięższe składy o nacisku 221 kN na oś. Poprawa przepustowości stacji Gdynia Port skróci czas obsługi ładunków. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i przewożonych towarów. Poprawi to konkurencyjność oferty transportu kolejowego wobec drogowego. Prawie 40 proc. kwoty zadania stanowi dofinansowanie unijne ze środków instrumentu finansowego Connecting Europe Facility - "Łącząc Europę".
Miejsca
Opinie (102) 3 zablokowane
-
2021-09-08 15:34
.....z czego 1 mld na tory a reszta do podziału.
- 4 2
-
2021-09-08 15:52
Kiedy PKM do Gdyni-Północ ?
- 7 0
-
2021-09-08 17:03
Nie popieram pańskiej partii panie Horała, ale za tę inwestycje zasłużył Pan na uznanie. (2)
- 4 3
-
2021-09-08 17:15
a za PO, obecnie remontowane torowiska wzdłuż Polskiej
Miały pójść pod deweloperkę i "miedzytorze"...
2015:
"Inwestycja będzie realizowana na terenach PKP. Teren zagospodaruje firma Semeko. W tak zwanym Nowym Śródmieściu powstanie wysoka zabudowa z mieszkaniami i hotelami. Jak zapewnia PKP, nowoczesne budynki mają dobrze korespondować z modernistyczną zabudową starego Śródmieścia Gdyni.
Zabudowa Międzytorza ma wpisać się w tkankę miejską i stać się ważnym elementem centrum Gdyni. Koncepcja, którą wybraliśmy, spełnia te założenia. Zależy nam na realizacji projektu, który przyniesie korzyści nie tylko PKP S.A. i prywatnemu inwestorowi, ale przede wszystkim mieszkańcom Gdyni - powiedział Jarosław Bator - Członek Zarządu PKP S.A.
Nowoczesny kompleks powstanie w centrum miasta, w bezpośrednim sąsiedztwie dworca Gdynia Główna, pomiędzy ulicami Janka Wiśniewskiego, Jana z Kolna, Marka Zygmunta i ul. Polską."- 4 0
-
2021-09-09 08:39
Ta uznanie we wlasnej partii chyba.
Jak centralny HUB Centralny? Ciagle setki tysiecy miesiecznie pensyjki za nic?
- 2 1
-
2021-09-08 19:39
Ty umiesz czytać ? Jaki Nowy Port? (1)
- 0 1
-
2021-09-11 20:10
Ważniejszy od jakiejś tam Gdyni....
- 0 0
-
2021-09-08 23:41
A w porcie Gdynia 7 statków!
- 0 1
-
2021-09-09 14:18
Port Gdynski (2)
Naprawdę tylu lat potrzeba było,żeby przypomnieć sobie o umierającym porcie?Gdzie były poprzednie rządy?Co robił pan prezydent Gdyni żeby zmodernizować port oprócz złodziejskiej wyprzedaży gruntów dla deweloperów?
- 8 3
-
2021-09-09 17:19
na pochyłe drzewo...
Zarząd miasta "kreatywnie" wykorzystywał sytuację:
"W 2003 r., na wniosek Rady Miasta Gdyni, ówczesny wiceminister infrastruktury (najwyraźniej o małej wyobraźni) pozbawił port gdyński 181 ha, m.in.: terenów Dalmoru, 44 ha na t.zw. międzytorzu i dalszych kilkudziesięciu w okolicach elektrociepłowni oraz od strony Oksywia. Port został więc okrojony prawie ze wszystkich stron co pozbawiło go możliwości terytorialnego rozwoju."- 4 0
-
2021-09-10 07:21
I po co te lamenty
W unii powstał kilka lat temu CEF, więc my wykorzystaliśmy go na poprawę dostępu do portów. Dotyczy to Gdyni, Gdańska, Szczecina i Świnoujścia. We wszystkich trwają podobne prace, w podobnym okresie. Jest piątek, zaraz weekend, wyluzuj.
- 0 3
-
2021-09-09 14:39
Warto wiedzieć (3)
Że jest to inwestycja od wielu lat relizowana w ramach unijnego projektu o ułatwieniu dostępu do portów w Gdańsku i Gdyni .
- 4 1
-
2021-09-12 09:35
warto wiedzieć, że PO zlikwidowała stocznię w Gdyni pod dyktando Niemiec z Unii (2)
bo Polacy to na szparagi mieli jeździć do nich a nie przemysł swój rozwijać
- 1 1
-
2021-09-12 18:09
O! (1)
Co za głęboka analiza!!!
- 0 1
-
2021-09-12 22:00
prosta przyczyna
skomplikowane mechanizmy...
- 0 0
-
2021-09-09 19:24
(1)
A kiedy wiadukt nad ulicą Pucka??
- 3 0
-
2021-09-09 22:02
wiadukt to moze bedzie
gorzej z tunelem.
- 1 0
-
2021-09-11 10:29
Wykonawca
Wykonawca Budimex... Kto nie wie co to bx na końcu się dowie jak mu nie zapłacą. Nie bez powodu robią w Gdyni firemki z takich dziur w Polsce że ala..... A płacą huhuhuhuh
- 2 0
-
2021-09-12 09:23
tiry na tory ! kiedyś taka akcja była ale przespano sprawę
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.