• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejowe inwestycje w gdyńskim porcie. 1,5 mld zł na nowe tory

Robert Kiewlicz
8 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni

Inwestycje PKP PLK w Porcie Gdynia.

W ramach inwestycji "Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni" PKP Polskie Linie Kolejowe przebuduje łącznie 115 km torów, zelektryfikowane będą dojazdy do bram portu, a sprawność obsługi składów zapewni 356 nowych rozjazdów. Nad kursowaniem pociągów czuwać będzie obsługa nowego lokalnego centrum sterowania. Przebudowa obejmie również 13 km dróg, zmodernizowane zostaną dwa przejazdy kolejowo-drogowe. Komunikację kolejową ułatwi m.in. budowa dwóch wiaduktów kolejowych i przebudowa mostu nad rzeką Chylonką.



Jak dotąd zbudowano ok. 30 km torów oraz 43 rozjazdy. Tymczasowe połączenia między torami umożliwiają płynne prowadzenie prac przy utrzymaniu stałego dostępu pociągów do torów na terenie portu. Gotowych jest osiem podziemnych zbiorników retencyjnych, kolejne dwa są w budowie.

Rozbudowa układu drogowo-kolejowego w Porcie Gdańsk



W nowo wybudowanych budynkach Lokalnego Centrum Sterowania, dwóch nastawni i cargo prowadzone są roboty wykończeniowe. Postępuje budowa nowych wiaduktów kolejowych. Na pierwszym z nich betonowane są ściany oporowe oraz wykonywane zbrojenia i betonowanie kolejnych części konstrukcji obiektu. Na drugim powstaje konstrukcja przyczółków i podpór. Remontowany jest most nad Chylonką.

Wielka inwestycja drogowo-kolejowa w porcie zakończona



Efektem realizacji projektu o wartości ponad 1,5 mld zł netto będzie przewóz większej ilości towarów. Do nabrzeży będą mogły dojechać dłuższe pociągi z towarami - nawet 750-metrowe cięższe składy o nacisku 221 kN na oś. Poprawa przepustowości stacji Gdynia Port skróci czas obsługi ładunków. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i przewożonych towarów. Poprawi to konkurencyjność oferty transportu kolejowego wobec drogowego. Prawie 40 proc. kwoty zadania stanowi dofinansowanie unijne ze środków instrumentu finansowego Connecting Europe Facility - "Łącząc Europę".

Miejsca

Opinie (102) 3 zablokowane

  • to ile jeszcze lat będzie zapowiedzi

    .... to może przypomnijmy ..ciąg decyzyjno-kącepcyjny.. PISu..
    w pozycjach.. Dworzec miejaski Gdynia..Dworzec Kolejowy Gdańsk.. Przekop mierzei..
    Modernizacja torów portów Gdańsk..Gdynia.. ile przetargów..z cena..a ile .zrealizowano..za jaką cenę..
    Mówieni że ..na drogi wydamy CZY razy więcej pieniędzy...to..ile z nich zbudowano..i za ile..
    oraz..czy zbudowano więcej.czy mniej... mniej i drozej..

    • 2 3

  • jak tam sprawa pkm na północ gdyni?

    korki co raz większe. coś ucichł temat

    • 8 0

  • 1,5 miliarda zł?!? Czy może miliona?

    • 2 1

  • Nie ma wypowiedzi Marka Ł. Zaspał do pracy?

    • 9 0

  • Gdyby nie PiS to w tej Gdyni dosłownie nic by sie nie działo...

    • 6 6

  • A co z SKM na północ Gdyni?

    • 9 0

  • kiedy kolej na Północ Gdyni?

    święty nigdy

    • 11 0

  • Najważniejszego elementu -

    -głowicy diamentowej (dawne Gpc) na filmie nie widać. A szkoda, bo to dość widowiskowe rozwiązanie. Pozdro dla kumatych :-)

    • 4 0

  • Niby OK,

    ale ile z tych pieniędzy idzie dla funkcjonariuszy PiS ? gdzie zatrudniają niby jako podwykonawców, a tak naprawde są to biura propagandowe PR tej partii - widzimy to chocby na tym forum.
    Natomiast użytecznych dla kolej jest tak sobie, a przeciw mieszkacom ogromna ilosć, bo ile będzie musiał czekać na Puckiej kierowca, aż taki prawie kilometrowy ciężki pociąg tam przejedzie? O inneych aż strach pomysleć, bo co ma biedne miasto i jego mieszkańcy robić z takim molochem jak PKP, bo mogą wymysleć nawet dwukilometrowe pociągi i przejeżdzające bez końca. Na wsiach z funduszy PKP pobudowali wiadukty i tunele bo chłopi zablokowali inne ich inwestycje, a co ma zrobic Szczyrek?

    • 9 17

  • Dobrze, że totalni nie zdążyli sprzedać kolei polskiej bo mieli taki zamiar. (1)

    • 29 19

    • Regio nawet przemalowali

      na "barwy ochronne"...

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Arkadiusz Aszyk

Menedżer z branży stoczniowej. Prezes Mostostalu Pomorze. Ukończył Wydział Zarządzania na Uniwersytecie Gdańskim, doktor nauk ekonomicznych. Pracował w Stoczni Gdynia pełniąc funkcję m.in.: doradcy zarządu, dyrektora biura zarządu, pełnomocnika zarządu ds. restrukturyzacji stoczni oraz członka zarządu. W 2005 roku był doradcą Sekretarza Generalnego CESA z siedzibą w Brukseli. W latach 2002-2004 wykładał na Uniwersytecie Gdańskim i w Sopockiej Szkole Wyższej w okresie 2003-2009. Potem...

Najczęściej czytane