- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (47 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (71 opinii)
- 3 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 4 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (90 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (245 opinii)
- 6 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (109 opinii)
W pracy wolimy spotkania twarzą w twarz niż online
Polscy pracownicy lubią komunikować się za pomocą e-maili. Jednak większość spraw zawodowych załatwiają podczas bezpośrednich spotkań twarzą w twarz - wynika z badania Indeks Mail 2022. Polacy są też gotowi na otrzymywanie e-maili po godzinach pracy i w weekendy. Deklarują również, że czytają służbowe e-maile w czasie wolnym.
Przez telefon większość spraw zawodowych załatwia 21 proc. badanych, a przez e-mail niewiele mniej, bo 17 proc. To złota trójka zawodowej komunikacji. Daleko w tyle znalazły się platformy wideokonferencyjne, takie jak: Zoom czy MS Teams (5 proc.). To niewiele więcej niż za pomocą Messengera czy WhatsAppa (2 proc.). Jednak w dużych miastach liczących powyżej 500 tys. mieszkańców załatwianie spraw zawodowych w czasie spotkań online jest popularniejsze i wynosi 11 proc., czyli nieco ponad dwa razy więcej niż średnia dla całego kraju (5 proc.). W dużych miastach spotkania twarzą w twarz też są najpopularniejsze, ale ich wskaźnik sięga 46 proc. a nie 54 proc. - średnia dla całego kraju.
Do 50 e-maili każdego dnia
Z badania Indeks Mail 2022 możemy się dowiedzieć, że w bezpośrednich spotkaniach równie często uczestniczą kobiety, jak i mężczyźni. Za to z telefonu chętniej korzystają mężczyźni (23 proc. w porównaniu do 18 proc. kobiet). W komunikacji e-mailowej preferencje są odwrotne. Chętniej e-maile wysyłają kobiety (19 proc.) niż mężczyźni (15 proc.).
Będą zmiany w prawie pracy, ale nie od stycznia
- Jak praca online wymuszona pandemią wpłynęła na zawodową komunikację w firmach? Szczególnie w dużych korporacjach często panuje chaos w zakresie różnych kanałów komunikacji. Ktoś zaczyna przekazywać informacje e-mailem, potem część ustaleń dokonuje na czacie w komunikatorze i wraca do napisania e-maila, dołączając jeszcze do korespondencji pół zespołu. Chaos jest coraz większy, a skrzynka e-mailowa puchnie. Dlatego coraz więcej firm tworzy wewnętrzne standardy komunikacji e-mailowej. Ten trend widać na rynku - mówi Piotr Juszczak, partner w firmie szkoleniowej Delta Training.
Z pierwszej edycji badania Indeks Mail 2022 wynika, że większość pracowników każdego dnia poświęca godzinę na czytanie e-maili (63 proc.). Co najmniej dwie godziny na wertowanie skrzynki e-mailowej przeznacza codziennie 30 proc. pracowników. Są też tacy, którzy czytają e-maile przez ponad 5 godzin każdego dnia, czyli przez większość czasu standardowego dnia pracy. Z badania wynika szereg prawidłowości. Im większe miasto, tym więcej czasu pracownicy spędzają w skrzynkach e-mailowych. Czas poświęcany na e-maile rośnie też wraz z wykształceniem. Niemal połowa pracujących Polaków (49 proc.) znajduje w swoich skrzynkach pocztowych od 10 do 50 e-maili każdego dnia.
Polacy gotowi na służbowe e-maile w weekendy
Niemal połowa pracujących Polaków (49 proc.) nie czuje się przytłoczona liczbą otrzymywanych e-maili. Przeciwny stan odczuwa 28 proc. badanych. Pozostałymi najwyraźniej targają różne emocje, bo są niezdecydowani, nie mają zdania w tym zakresie (23 proc.). Może dlatego polscy pracownicy są gotowi na otrzymywanie e-maili po godzinach pracy i w weekendy. Zgadza się na to aż 44 proc. pracowników. Przeciwnych jest 37 proc.
Pozostali nie mają zdania. Większość pracowników (58 proc.) deklaruje, że zdarza się im czytać służbowe e-maile po godzinach pracy i w weekendy. Nie robi tego 36 proc. pracowników. 69 proc. polskich pracowników lubi komunikować się za pomocą e-maila. Niechętnych tej formie komunikacji jest 13 proc. ankietowanych. Pozostali są niezdecydowani (18 proc.)
Opinie (126) ponad 10 zablokowanych
-
2023-01-06 15:11
Opinia wyróżniona
Ile moge to zalatwiam online. Przez oszczędność czasu. (13)
No ale są sprawy, w których wypada spotkać się na żywo, chodź to tylko moze z 2% spraw..
- 44 10
-
2023-01-08 08:55
(2)
A co takiego robisz, że musisz oszczędzać czas. Tak mnie zastanawia jeden fakt, kiedyś ludzie nie mieli telefonów, o komputerach nie wspomnę, pracowali, musieli stac w kilkugodzinnych kolejkach w sklepach, pracowali w soboty i mieli czas dla dzieci, rodziny, znajomych, czas na zrobienie wspaniałego obiadu , ciasta i zabawy, spotykali sie częściej,
A co takiego robisz, że musisz oszczędzać czas. Tak mnie zastanawia jeden fakt, kiedyś ludzie nie mieli telefonów, o komputerach nie wspomnę, pracowali, musieli stac w kilkugodzinnych kolejkach w sklepach, pracowali w soboty i mieli czas dla dzieci, rodziny, znajomych, czas na zrobienie wspaniałego obiadu , ciasta i zabawy, spotykali sie częściej, rozmawiali, komunikacja była naprawdę powolna, rzadziej jeżdziła, aut prywatnych było tyle co kot napłakał, nie było antybiotyków, udzie byli szczęśliwsi, mniej było rozwodów, a teraz ludzie na nic nie mają czasu, znaczy są niezorganizowani.
- 1 5
-
2023-01-09 10:00
Tak jak słusznie zauważyłeś/aś... Życie było wolniejsze, praca spokojniejsza i ludzie mniej znerwicowani
- 1 0
-
2023-01-08 22:12
Nie ma to jak idealizacja tego słynnego "kiedyś to były czasy dziś nie ma czasów". Ludzie kiedyś nie spędzali czasu z dziećmi bo dzieci chowały się same siedząc na trzepaku cały dzień, rodzice nie poświęcali im zbyt dużo czasu i uwagi czego efektem są dzisiejsi dorośli, którzy nie umieją w zdrowe relacje i muszą się tego uczyć od zera po to aby nie
Nie ma to jak idealizacja tego słynnego "kiedyś to były czasy dziś nie ma czasów". Ludzie kiedyś nie spędzali czasu z dziećmi bo dzieci chowały się same siedząc na trzepaku cały dzień, rodzice nie poświęcali im zbyt dużo czasu i uwagi czego efektem są dzisiejsi dorośli, którzy nie umieją w zdrowe relacje i muszą się tego uczyć od zera po to aby nie przekaząc swoim dzieciom złych wzorców. Zrobienie wspaniałego obiadu i ciasta to był przykry obowiązek kobiet, które zasuwały w kuchni podczas gdy mąż po cały tygodniu siedział z piwkiem przy telewizorze i czytał sobie gazetkę dla relaksu. I nie, nie były to szcześliwe małżeństwa i rozwodów było mniej bo przecież co ludzie powiedzą albo dopóki mąż nie leje to dobry chłop itp. Romantyzowanie PRLu i stania w kilkugodzinnych kolejkach jest dla mnie zawsze na maksa zaskakujące.
- 9 0
-
2023-01-06 15:34
a na co ten (9)
czas oszczędzasz na znowu bycie online? podczas gdy prawdzwe zycie wymyka sie pod palcami
- 5 10
-
2023-01-09 09:53
Idę z synem na judo, z córeczka bawię się albo uczę ja czytać, mam więcej czasu na samorozwój, pójdę z rodziną na spacer, czy też poświęcę go pracom okolodomowym... A nie korposmieciogadki które w ponad 90% można załatwić zdalnie
- 3 0
-
2023-01-06 22:45
Nie.. (7)
Zaoszczędzony czas poświęcam rodzinie :)
- 7 2
-
2023-01-09 00:05
Tak tak zaoszczędzony? (4)
Pracując on line w domu nic nie oszczędzałem. Telefony zaczynały się o 7, a kończyły 21 22, bo przecież masz komputer, a to ważne dla firmy itd. Teraz tel 8 a po 17 przepraszam jestem w drodze, albo pogadamy jutro, bo nie mam możliwości sprawdzić.
- 2 3
-
2023-01-10 15:47
Pracuję zdalnie. 9 - 17 jestem dostępny. Jeśli chcesz coś po 17 to zapraszam następnego dnia. Zostaję dłużej lub pracuję wieczorem w wyjątkowych sytuacjach (świat się pali), co się zdarzyło w ostatnim roku może 3-4 razy. Da się? Da się.
- 0 0
-
2023-01-09 11:21
sam jesteś sobie winny
dałeś wejść sobie na głowę. Ja włączam telefon o 08;30 i wyłączam o 16:30
- 0 0
-
2023-01-09 08:39
A to już Twoja wina. (1)
Jest harmonogram i tryb nie przeszkadzać w telefonie? Jest.
- 3 0
-
2023-01-09 09:58
Dokladnie ..
Zawaliła samoorganizacja pracy i brak asertywności... Ew może nie do końca komfortowe warunki lokalowe... Ale najważniejsze że się odnalazłeś wracając do biura
- 1 0
-
2023-01-08 08:56
Bardzo wątpię,
- 1 0
-
2023-01-07 14:17
500 plusom swoim
- 0 2
-
2023-01-06 12:09
Opinia wyróżniona
(8)
W ogóle wydaje mi się, że ludzie coraz bardziej nie potrafią że sobą rozmawiać. Od czasu wprowadzenie dobrodziejstw jak smartfony czy inne komputery a w nich komunikatory. Nawet ponoć ma ogłoszenia wolą pisać niż zadzwonić i porozmawiać. Do tego Pandemie. Do tego zawiść. Prace zdalne. Samoobsługi... Wszystko to prowadzi do ultra ochłodzenia kontaktu między nami.
- 50 16
-
2023-01-09 10:15
Z niektórymi ludźmi z mojej pracy nie chcę się spotykać (1)
spotkanie online to dla mnie wybawienie - zawsze mogę nacisnąć "rozłącz" i człowiek znika z mojego wzroku i słuchu. Gdyby nie praca zdalna to musiałbym zmienić robotę aby z tymi ludźmi na codzień nie przebywać.
- 1 0
-
2023-01-09 14:14
Bardzo dobrze to rozumiem..
Praca zdalna to wybawienie od takich ludzi.
- 0 0
-
2023-01-08 16:45
Jak Twoja "koleżanka" z biura jest chamką to lepiej zdalnie i online niż codziennie tą blond gębe oglądać..
- 0 0
-
2023-01-07 11:18
pewnie ze lepiej napisac. Po co dzwonic i pytac, a stowke pan zejdziesz?
- 2 0
-
2023-01-06 13:20
I bardzo dobrze (3)
im mniej kontaktu z drugim człowiekiem, tym jestem zdrowszy
- 26 1
-
2023-01-06 13:41
(2)
100% zgoda, obecnie nie pracuję zdalnie i mam tego serdecznie dość, zwłaszcza dojazdów. Nie mam jakiejś wielkiej potrzeby widzieć się ze współpracownikami, wystarczyłoby raz w tygodniu.
- 24 1
-
2023-01-08 16:46
Dokładnie
I jeszcze zmuszają do wyjść pracowniczych...
Potem jak nie pójdziesz to krzywo patrzą.- 0 0
-
2023-01-07 10:14
Nic nowego, jażdy chciałby mieć dla siebie jak najwygodniej ale niestety najczęściej się nie da.
- 0 1
-
2023-01-06 15:33
Opinia wyróżniona
spotkania online są porażaką (10)
u góry garnitur na dole slipy ! człowiek musi mieć kontakt z drugim człowiekiem
- 23 45
-
2023-01-09 13:53
(1)
garnitur? a gdzie w biurach chodzi się w garniturze? Chyba głównie w korporacjach, bo wszędzie indziej w biurach każdy ubiera się jak chce...
- 0 0
-
2023-01-09 15:19
i to też nie w każdej korporacji, tylko tych spoza IT głównie
- 0 0
-
2023-01-08 08:57
Bardzo słuszna uwaga, tak jest naprawdę
- 3 0
-
2023-01-07 11:01
Mieszkam w Gdyni (3)
Biuro mam we Wrocławiu. Dzieki zdalnej pracy, nie przepalam czasu na trasy i mam więcej czasu dla rodzinki.,
- 15 0
-
2023-01-09 14:33
ja tak samo, raz tam byłem, na imprezie integracyjnej
ale 4 litery bolaly od 5h w pociagu, wiec niespecjalnie sie wybieram nastepnym razem
- 0 0
-
2023-01-08 08:58
(1)
Trudno żebyś codziennie dojeżdżał z Gdyni do Wrocławia do pracy, , a co do tego czasu dla rodzinki to bardzo w to wątpie.
- 3 5
-
2023-01-08 11:57
Wystarczy
ze jechałem na 3 dni z 2 noclegami na hotelach. Oczywiscie nie tydzien w tydzien ale teraz jezdze raz na kwartał. Różnica jest olbrzymia. A czas dla rodzinki ... zostaw to mi ;)
- 8 0
-
2023-01-06 20:28
Na spotkania on line zawsze się w pełni ubieram elegancko oprócz butów, nawet lekko się perfumuję, (2)
i zdecydowanie preferuję on line.
- 14 3
-
2023-01-09 10:16
szczególnie te perfumy są ważne (1)
- 1 0
-
2023-01-09 10:22
Tak psychologicznie :)
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2023-01-07 09:15
Jestem managerem w gigantycznej korporacji w Olivskim Mordorze. Tylko spotkania online (13)
Śmieszą mnie te wyniki ankiet. Kolejny raz próbuje się ludziom wmówić, że praca z biura niesie ze sobą większe korzyści. Otóż nie i mówię to z pozycji doświadczonego menedżera zespołu profesjonalistów liczącego prawie 300 osób. Spotkania online można zrobić w takim teamie tylko raz, nie trzeba dzielić tego na 30 osób bo tyle by weszło do sal konferencyjnych. Takie spotkania odbywały się do tej pory z team leaderami, ale ja jakoś wolę mieć bezpośrednią kontrolę nad ludźmi i słyszeć ich opinie bezpośrednio, a nie przez wspomnianych wyżej team leaderów, wiecznie chcących się podlizać, jacy to jego ludzie są fantastyczni. W takim podlizywaniu się zdecydowanie przodują kobiety z przedziału wiekowego 28-41, dlatego też podejrzewam, kto chciałby zlikwidować u nas home office (zwłaszcza odkąd otworzyliśmy salę kinową z netflixem i przedszkole dla kotów na naszym spejsie). Odkąd pracujemy z domu, notujemy dużo lepsze wyniki, nie potrzebujemy też tych wszystkich projekt managerek od przypominania, aby rozliczać nadgodziny czy wyjazdy służbowe i organizujących jakieś durne spotkania typu kawa z ciekawym człowiekiem albo sesje zdjęciowe na linkedina... Wszystko widzę w systemach kto i jak pracuje, czy np. w czasie pracy się obija, robiąc obiad w domu albo niańcząc dzieciaka. Poruszanie myszką w businessowym Skypie co 5 minut nic nie da - wiem kto ile zrobił. Do tego oszczędność prądu, schodzi mniej kawy i mleka migdałowego, jest mniej wyjść po pracy za pieniądze firmy. Tylko home office!
- 11 2
-
2023-01-09 10:26
Trochę się Pan wypalił (1)
- 0 2
-
2023-01-12 20:03
Tobie to nie grozi, bo robisz w januszeksie za 3200 brutto xd
- 0 0
-
2023-01-09 22:04
(1)
jaki to jest bullshit xd manager taaa
- 0 2
-
2023-01-12 08:23
Bullshit - to powiedziała twoja matka jak cię urodziła
- 0 0
-
2023-01-07 09:57
Ściemko-prowokacyjka (3)
Nie udało się dzidowcu,sorki
- 0 9
-
2023-01-07 12:06
A mi się podobało (2)
Nie wszyscy na szczęście są tacy smutni jak ty z bólem tyłka i potrafią docenić odrobinę humoru. Anetko, czyżby ten ból tylnej części ciała wynikał ze starań o awans? :)))
- 4 1
-
2023-01-09 22:04
(1)
panie magu ale to srednio smieszne bylo. takie 4/10
- 0 2
-
2023-01-12 08:22
Kolejny smutas
- 0 0
-
2023-01-10 01:17
Piękna zarzutka panie, z przyjemnością się czyta komentarze :DD
- 1 0
-
2023-01-07 21:46
Gdzie pracujesz?
- 2 2
-
2023-01-07 14:59
Zluzuj wielki menadżerku bo się spocisz (1)
- 3 5
-
2023-01-07 16:00
Ty już to zrobiłeś. Do tego się oplułeś xD
- 6 3
-
2023-01-07 10:03
w ankiecie również biorą udział fizyczni
my nie zarabiamy poprzez gapienie się w ekrany. więcej niż dwa dni przebywania na chacie, doprowadza nas do szału. wolne mozna mieć, ale wyjdzmy, idzmy, robmy coś!!!
- 2 4
-
2023-01-06 15:11
Opinia wyróżniona
Ile moge to zalatwiam online. Przez oszczędność czasu. (13)
No ale są sprawy, w których wypada spotkać się na żywo, chodź to tylko moze z 2% spraw..
- 44 10
-
2023-01-06 15:34
a na co ten (9)
czas oszczędzasz na znowu bycie online? podczas gdy prawdzwe zycie wymyka sie pod palcami
- 5 10
-
2023-01-06 22:45
Nie.. (7)
Zaoszczędzony czas poświęcam rodzinie :)
- 7 2
-
2023-01-09 00:05
Tak tak zaoszczędzony? (4)
Pracując on line w domu nic nie oszczędzałem. Telefony zaczynały się o 7, a kończyły 21 22, bo przecież masz komputer, a to ważne dla firmy itd. Teraz tel 8 a po 17 przepraszam jestem w drodze, albo pogadamy jutro, bo nie mam możliwości sprawdzić.
- 2 3
-
2023-01-10 15:47
Pracuję zdalnie. 9 - 17 jestem dostępny. Jeśli chcesz coś po 17 to zapraszam następnego dnia. Zostaję dłużej lub pracuję wieczorem w wyjątkowych sytuacjach (świat się pali), co się zdarzyło w ostatnim roku może 3-4 razy. Da się? Da się.
- 0 0
-
2023-01-09 11:21
sam jesteś sobie winny
dałeś wejść sobie na głowę. Ja włączam telefon o 08;30 i wyłączam o 16:30
- 0 0
-
2023-01-09 08:39
A to już Twoja wina. (1)
Jest harmonogram i tryb nie przeszkadzać w telefonie? Jest.
- 3 0
-
2023-01-09 09:58
Dokladnie ..
Zawaliła samoorganizacja pracy i brak asertywności... Ew może nie do końca komfortowe warunki lokalowe... Ale najważniejsze że się odnalazłeś wracając do biura
- 1 0
-
2023-01-08 08:56
Bardzo wątpię,
- 1 0
-
2023-01-07 14:17
500 plusom swoim
- 0 2
-
2023-01-09 09:53
Idę z synem na judo, z córeczka bawię się albo uczę ja czytać, mam więcej czasu na samorozwój, pójdę z rodziną na spacer, czy też poświęcę go pracom okolodomowym... A nie korposmieciogadki które w ponad 90% można załatwić zdalnie
- 3 0
-
2023-01-08 08:55
(2)
A co takiego robisz, że musisz oszczędzać czas. Tak mnie zastanawia jeden fakt, kiedyś ludzie nie mieli telefonów, o komputerach nie wspomnę, pracowali, musieli stac w kilkugodzinnych kolejkach w sklepach, pracowali w soboty i mieli czas dla dzieci, rodziny, znajomych, czas na zrobienie wspaniałego obiadu , ciasta i zabawy, spotykali sie częściej, rozmawiali, komunikacja była naprawdę powolna, rzadziej jeżdziła, aut prywatnych było tyle co kot napłakał, nie było antybiotyków, udzie byli szczęśliwsi, mniej było rozwodów, a teraz ludzie na nic nie mają czasu, znaczy są niezorganizowani.
- 1 5
-
2023-01-09 10:00
Tak jak słusznie zauważyłeś/aś... Życie było wolniejsze, praca spokojniejsza i ludzie mniej znerwicowani
- 1 0
-
2023-01-08 22:12
Nie ma to jak idealizacja tego słynnego "kiedyś to były czasy dziś nie ma czasów". Ludzie kiedyś nie spędzali czasu z dziećmi bo dzieci chowały się same siedząc na trzepaku cały dzień, rodzice nie poświęcali im zbyt dużo czasu i uwagi czego efektem są dzisiejsi dorośli, którzy nie umieją w zdrowe relacje i muszą się tego uczyć od zera po to aby nie przekaząc swoim dzieciom złych wzorców. Zrobienie wspaniałego obiadu i ciasta to był przykry obowiązek kobiet, które zasuwały w kuchni podczas gdy mąż po cały tygodniu siedział z piwkiem przy telewizorze i czytał sobie gazetkę dla relaksu. I nie, nie były to szcześliwe małżeństwa i rozwodów było mniej bo przecież co ludzie powiedzą albo dopóki mąż nie leje to dobry chłop itp. Romantyzowanie PRLu i stania w kilkugodzinnych kolejkach jest dla mnie zawsze na maksa zaskakujące.
- 9 0
-
2023-01-06 15:33
Opinia wyróżniona
spotkania online są porażaką (10)
u góry garnitur na dole slipy ! człowiek musi mieć kontakt z drugim człowiekiem
- 23 45
-
2023-01-09 13:53
(1)
garnitur? a gdzie w biurach chodzi się w garniturze? Chyba głównie w korporacjach, bo wszędzie indziej w biurach każdy ubiera się jak chce...
- 0 0
-
2023-01-09 15:19
i to też nie w każdej korporacji, tylko tych spoza IT głównie
- 0 0
-
2023-01-07 11:01
Mieszkam w Gdyni (3)
Biuro mam we Wrocławiu. Dzieki zdalnej pracy, nie przepalam czasu na trasy i mam więcej czasu dla rodzinki.,
- 15 0
-
2023-01-09 14:33
ja tak samo, raz tam byłem, na imprezie integracyjnej
ale 4 litery bolaly od 5h w pociagu, wiec niespecjalnie sie wybieram nastepnym razem
- 0 0
-
2023-01-08 08:58
(1)
Trudno żebyś codziennie dojeżdżał z Gdyni do Wrocławia do pracy, , a co do tego czasu dla rodzinki to bardzo w to wątpie.
- 3 5
-
2023-01-08 11:57
Wystarczy
ze jechałem na 3 dni z 2 noclegami na hotelach. Oczywiscie nie tydzien w tydzien ale teraz jezdze raz na kwartał. Różnica jest olbrzymia. A czas dla rodzinki ... zostaw to mi ;)
- 8 0
-
2023-01-06 20:28
Na spotkania on line zawsze się w pełni ubieram elegancko oprócz butów, nawet lekko się perfumuję, (2)
i zdecydowanie preferuję on line.
- 14 3
-
2023-01-09 10:16
szczególnie te perfumy są ważne (1)
- 1 0
-
2023-01-09 10:22
Tak psychologicznie :)
- 0 0
-
2023-01-08 08:57
Bardzo słuszna uwaga, tak jest naprawdę
- 3 0
-
2023-01-09 15:14
pomimo wrogiego nastawienia do siebie nawzajem ( przynajmniej w Polsce )
to jednak człowiek jest stworzeniem stadnym, deprywacja bezpośrednich kontaktów z drugim człowiekiem generuje rózne problemy zdrowotne, w badaniach psychologicznych udowodniono, że wspólne plotkowanie czy choćby użalanie się jak to jest na rodzimym podwórku rozwija interakcje społeczne i pielęgnuje zdrowie psychiczne. Najlepiej tę deprywację widać naocznie u komputerowców np. programistów- wystarczy porozmawiać z nimi przez chwilę i od razu widać że coś jest z nimi nie tak
- 0 1
-
2023-01-09 14:32
pandemia to dla mojej branży najlepsze co się wydarzyło od lat (IT)
kilka powodów:
zapotrzebowanie gwałtownie wzrosło
praca zdalna stala się oczywistym standardem
biura zamknieto
stawki poszły w górę
po prostu super jak dla mnie. Od prawie 3 lat pracuje już w drugiej firmie i na oczy nigdy osobiscie nie widziałem ludzi, z ktorymi pracuje. Absolutnie mi to nie przeszkadza, a dwa, mieszkaja po calej Polsce- 3 0
-
2023-01-06 12:09
Opinia wyróżniona
(8)
W ogóle wydaje mi się, że ludzie coraz bardziej nie potrafią że sobą rozmawiać. Od czasu wprowadzenie dobrodziejstw jak smartfony czy inne komputery a w nich komunikatory. Nawet ponoć ma ogłoszenia wolą pisać niż zadzwonić i porozmawiać. Do tego Pandemie. Do tego zawiść. Prace zdalne. Samoobsługi... Wszystko to prowadzi do ultra ochłodzenia kontaktu między nami.
- 50 16
-
2023-01-09 10:15
Z niektórymi ludźmi z mojej pracy nie chcę się spotykać (1)
spotkanie online to dla mnie wybawienie - zawsze mogę nacisnąć "rozłącz" i człowiek znika z mojego wzroku i słuchu. Gdyby nie praca zdalna to musiałbym zmienić robotę aby z tymi ludźmi na codzień nie przebywać.
- 1 0
-
2023-01-09 14:14
Bardzo dobrze to rozumiem..
Praca zdalna to wybawienie od takich ludzi.
- 0 0
-
2023-01-06 13:20
I bardzo dobrze (3)
im mniej kontaktu z drugim człowiekiem, tym jestem zdrowszy
- 26 1
-
2023-01-06 13:41
(2)
100% zgoda, obecnie nie pracuję zdalnie i mam tego serdecznie dość, zwłaszcza dojazdów. Nie mam jakiejś wielkiej potrzeby widzieć się ze współpracownikami, wystarczyłoby raz w tygodniu.
- 24 1
-
2023-01-08 16:46
Dokładnie
I jeszcze zmuszają do wyjść pracowniczych...
Potem jak nie pójdziesz to krzywo patrzą.- 0 0
-
2023-01-07 10:14
Nic nowego, jażdy chciałby mieć dla siebie jak najwygodniej ale niestety najczęściej się nie da.
- 0 1
-
2023-01-08 16:45
Jak Twoja "koleżanka" z biura jest chamką to lepiej zdalnie i online niż codziennie tą blond gębe oglądać..
- 0 0
-
2023-01-07 11:18
pewnie ze lepiej napisac. Po co dzwonic i pytac, a stowke pan zejdziesz?
- 2 0
-
2023-01-09 13:40
Gdyby w webcamie wyglądało się tak, jak ci ludzie na zdjęciu...
...to ja bym nie miała nic przeciwko. Niestety, aby uzyskać taki efekt trzeba mieć profesjonalne stanowisko do video konferencji z porządną kamerą, oświetleniem, tłem.
W standardzie zaś jest pysk wykrzywiony marnym obiektywem szerokokątnym, niczym z gabinetu krzywych luster.- 0 1
-
2023-01-06 13:27
Jako facet w IT z duzym doswiadczeniem (15)
Zdobytym za granicą głównie.
Nienawidzę komunikatorów, jak teams. Celowo nie siedzę tam i nie odpowiadam. Wszystko na maila.
Obecnie spora część ludzi w IT to kobiety (parytety) beż wiedzy techniczno - funkcjonalnej. Ktore non stop atakuja mnie przez Teams bo nie rozumieja systemu. Przestalem nianczyc I pomagac. Oczekuje ze osoby zatrudniane do IT maja ten sam poziom doświadczenia co ja. I same potrafią zdobywać wiedzę I pracować nad kompleksowymi rozwiązaniami. W biurze te lalski najczęściej organizowały non stop spotkania żeby coś przedyskutować bo nie ogarniały tematu. Przez co komplikowały mój dzień i odrywały mnie non stop od faktycznej twórczej pracy z której coś wynika. Np pisania specyfikacji funkcjonalnej dla deweloperów lub konfiguracji systemu. To co się obecnie wyrabia w korpo z IT z zateudnianiem kobiet i studentów bez żadnego merytorycznego doświadczenia i wiedzy to obłęd.- 27 23
-
2023-01-09 09:47
To czemu dalej nie chcą Ciebie za granica ? :) Typ wiecznego narzekacza i chwalipięty ? Nie potrzebujemy w Polsce takich ludzi. Chociaz moze się nadasz, w pokoju zamknietym, bez kontaktu z innymi ludzmi.
- 0 3
-
2023-01-07 21:45
Ale kobieciki i spermiage bóldupią od tym postem xD
- 3 1
-
2023-01-07 21:06
Nie wspomniałeś o swoim przepoconym tshircie hilfingiera deweloperku wszechwiedzący
Po to są bardziej doświadczeni koledzy, żeby kaskadowo szkolić żółtodziobów - w każdej pracy tak jest. Jesteś zdziwiony jakbyś należał do pokolenia Z. Ogarnij się i otwórz na innych - karma wraca pamiętaj.
- 5 6
-
2023-01-06 16:36
cóż... w prawie każdym zespole musi być jakiś wywyższający się mądrala (2)
którego nikt nie lubi i przez którego efektywność spada, ponieważ psuję atmosferę i demotywuje pozostałych
- 17 12
-
2023-01-06 18:04
O typowa baba, nie umie i już zlosc bo nie rozumie (1)
Co sie do niej mówi. W ogóle was a IT nie powinno być bo same problemy i robota nie idzie. Trzeba wam wszystko tłumaczyć po kilka razy jak dziecku.
- 8 13
-
2023-01-07 14:53
Z czyich wpisów tu wypływa złość i kto czyjej wypowiedzi tutaj nie rozumie?
Mam kilkanaście lat doświadczenia w sektorze IT i jestem facetem. Przerabiałem już kilku takich mądralo-frustratów jak Ty. Chyba w każdym zespole taki był, uważał się za nieomylnego, lepszego od reszty, sam sobie dawał prawo do oceniania kompetencji pozostałych, jak Ty tutaj i często to podkreślał ale "w białych rękawiczkach", bo w tonie twojej anonimowej wypowiedzi, jak tutaj, odwagi nie wystarczy. Żaden z nich nic nie osiągnął, albo odchodził sfochowany zmienić piaskownicę, albo pozostawał na swoim szeregowym stanowisku sfrustrowanej, nielubianej mądrali.
- 7 6
-
2023-01-06 16:56
A ja się z Tobą zgodzę. Durne parytety i polityczna poprawność spowodowała napływ "informatyczek" po socjologii (4)
które są zatrudnione wyłącznie, aby w HR zgadzały się tabelki i nawet nie ma oczekiwań że będą robić cokolwiek - więc ich zadania spadają na męską część zespołu. Taniej i lepiej byłoby postawić pluszową maskotkę.
Na koniec dowcip, który też nie wziął się znikąd: "Kobieta w IT jest jak świnka morska. Ani świnka, ani morska."- 8 12
-
2023-01-06 18:05
Dziękuję dokładnie tak jak napisałeś. (1)
Mam już serdecznie dość pracy z kobietami w zespole. Kawa w kuchni chętnie ale nie praca nad tym samym projektem. One są jak dzieci.
- 9 8
-
2023-01-06 23:49
Co za szowinizm
- 6 8
-
2023-01-06 23:49
Zazdroscisz
- 0 7
-
2023-01-06 17:22
Na spawacza by poszły
- 8 1
-
2023-01-06 23:48
Chamski komentarz
- 0 8
-
2023-01-06 23:19
Tez mam duze, prawie 30 letnie doswiadczenie w IT i zdarzylo mi sie juz zwolnic z firmy gdzie byla nadreprezentacja takich buców, ktorzy nie odpowiadaja na wiadomosci miesiacami bo sa tacy zapracowani. Ostatnimi laty doszli jeszcze pilni uczniowie, ktorzy z racji tego, ze dobrze sie uczyli i mogli sie wszedzie dostac to poszli na informatyke bo dobrze sie zarabia. Jako dorosli dosc szybko awansuja glownie przez to, ze szybko koduja, a szybkosc w czasach sprintow to zloty graal. Niewazne czy to komus potrzebne, czy to wspolgra z reszta, najwazniejsze byle sie wyrobic w sprincie, byle zamknac kwartalne projekty bo inaczej nie bedzie premii. No i tacy wieczni prymusi po 8 albo 10 latach zostaja managerami przekonani o swojej wielkosci i kultywuja kulture bezmyslnego pędu za wynikami. Byle popedzac klepaczy, byle dyrektor albo prezes byl zadowolony. Mam dosc tego toksycznego srodowiska i mam nadzieje, ze w najblizszym czasie uda mi sie uciec z IT.
- 11 5
-
2023-01-06 19:30
(1)
Witaj w korpo, dzieciaku. Tutaj nawet największy k***yn może zrobić karierę. I nie, nie zależy to ani od branży, ani od płci. Zdarzało mi się tłumaczyć facetom w finansach jak zdjąć filtr w Excelu. Bo nie umieli. Albo się przyzwyczaisz, albo zmienisz we frustrata.
PS.: Wiesz, czemu takich ludzi się zatrudnia, a potem nie zwalnia? Bo po pierwsze, kompetentnych pracowników brakuje na rynku, po drugie niekompetentni są bez porównania tańsi.- 11 1
-
2023-01-06 19:38
i**ota zawsze miał z górki...
- 4 0
-
2023-01-08 21:04
Chyba ty
- 1 0
-
2023-01-06 12:39
(5)
Jako pracownik firmy badawczej z ciekawości spojrzałem na ten "ogólnopolski panel badawczy". Przeprowadzenie ogólnokrajowego, reprezentatywnego badania na próbie osób pracujących jest bowiem dość kosztowne. Co się okazuje? Ten dumnie brzmiący "panel" to platforma dla klikaczy w celu zdobycia "nagród". I tu uwaga, za wypełnienie ankiety dostać można komplet wierteł czy kołowrotek do wędki (serio). Zapewne co druga osoba pracująca w korpo czy informatyk korzystający na co dzien ze spotkan online pędził, aby wypełnić tę ankietę. Radziłbym usunięcie tego artykułu, rzetelność przedstawionych tu informacji dorównuje bowiem telewizji publicznej
- 61 3
-
2023-01-08 18:25
Mi ten telefon smierdzi. Większość firm gdzie pracuje się zdalnie nie uzywa telefonów do wewnętrznej komunikacji, i to od kilkunastu lat. Zapewne to badanie i news sa koleja proba zapedzania ludzi do biur bo najemców brakuje. Większość firm IT, które znam pracuje zdalnie i nic złego im się nie dzieje.
- 1 0
-
2023-01-07 14:57
I tv niepublicznej też, tam już wyjątkowo po bandzie
- 2 3
-
2023-01-06 12:51
(2)
mają także skarpety i wałki do ciasta, to zdecydowanie poszerza grupę odbiorców :D Sama firma również budzi uznanie, jest zarejestrowana w domku jednorodzinnym.
- 17 0
-
2023-01-06 14:11
Akurat to jest dom wielorodzinny (1)
Dla ścisłości
- 4 0
-
2023-01-06 14:41
To zmienia postać rzeczy
- 14 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.