- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (22 opinie)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (71 opinii)
- 3 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (65 opinii)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (109 opinii)
- 5 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (238 opinii)
- 6 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (90 opinii)
Koniec dobrej passy MTM-u w Gdyni?
Liczby z ostatnich miesięcy pokazują, że firma budowlano-drogowa MTM deklasuje konkurencję, zdobywając blisko połowę zamówień w Gdyni. Najbliższe miesiące mogą nie być jednak dla firmy już tak udane, zwłaszcza, że podczas ostatnich dużych przetargów, przedsiębiorstwo musiało uznać wyższość konkurentów.
Czytaj też: wywiad z prezesem firmy MTM
Najważniejsze z sukcesów MTM-u to I etap rozbudowy ul. Chwarznieńskiej za 32,5 mln zł, budowa ścieżek rowerowych za 14,5 mln zł oraz remont przegubu Estakady Kwiatkowskiego, budowa ul. Aragońskiej oraz ścieżki rowerowej wzdłuż Klifu Nadmorskiego - każda o wartości 2 mln zł. Łącznie z blisko 172 mln zł wartości zwycięskich ofert, blisko 82 mln zł przypadło liderowi zestawienia.
- Wielu mieszkańców odnosi wrażenie, że przetargi drogowe wygrywa w Gdyni jedna firma - MTM. Potwierdza się to w statystycznych danych, które każdy może interpretować jak chce. Wynika z nich jasno, że dysproporcje są ogromne. Czy to dobre dla miasta? To pozostawiam ocenie innych - deklaruje Marcin Horała, radny gdyńskiego Prawa i Sprawiedliwości.
Ostatnie dwa prestiżowe miejskie przetargi: na dalszą przebudowę ul. Chwarznieńskiej na odcinku leśnym oraz rozbudowę ul. Morskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Chylońską do ul. Kcyńskiej, to już jednak, jak przyznają przedstawiciele przedsiębiorstwa, ambicjonalne porażki. Lepsza okazała się firma Strabag. Firma w sprawie przetargu na przebudowę ul. Chwarznieńskiej złożyła odwołanie do prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, ale Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła je i podtrzymała zwycięstwo Strabagu.
Wielu wieści koniec monopolu MTM-u. Przedstawiciele firmy potwierdzają, że najbliższe miesiące mogą być dla nich trudne.
- Jeśli ktoś mówi, że dominujemy w Gdyni, to nie zna realiów. W przetargach decyduje w głównej mierze cena. Do części inwestycji, które wykonywaliśmy w mieście, musieliśmy wręcz dopłacać. Nasza marża wynosi obecnie 1 proc. Zyskujemy tym, że jesteśmy firmą z zapleczem technicznym na miejscu. Odpadają koszty transportu, które pochłaniają nawet 10 proc. całkowitej ceny. Czasy są jednak trudne i dopóki nie pojawią się kolejne pieniądze z Unii Europejskiej na inwestycje, będzie ciężko - mówi Władysław Grzech, wiceprezes zarządu firmy MTM.
Wiceprezes podkreśla, że firma realizuje sporo inwestycji poza Gdynią. Najbardziej spektakularne w ostatnim czasie to budowa ul. Nowej Łódzkiej w Gdańsku, rozbudowa portu żeglarskiego w Elblągu, czy roboty drogowe w Kołobrzegu.
- Nikt po remontach i zakończonych inwestycjach nie narzeka, co znaczy, że nie jest z jakością pracy tak źle, jak niektórzy próbują przedstawiać - zaznacza Grzech.
Nie narzekają także zbytnio w gdyńskim magistracie, chociaż rok po przebudowie Węzła Wzgórze pojawiły się na jezdni koleiny i spękania. Jeden z urzędników anonimowo przyznał nawet jakiś czas temu w jednej z rozmów, że gdyby nie ustawa o zamówieniach publicznych, to każdą realizację powierzyłby firmie MTM, jako najbardziej solidnemu wykonawcy pracującemu w ostatnich latach w Gdyni.
- Jeśli chodzi o utrzymanie dróg i jakość wykonywanych prac remontowych oraz ich terminowość, nie mamy żadnych zastrzeżeń - podkreśla Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Miejsca
Opinie (53)
-
2013-04-02 10:36
MTM ok
Jednak ufam MTM
- 1 4
-
2013-04-03 08:51
czyli ktos sciemnia
bo skoro Strabag zlozyl lepsza oferte to marza w MTM nie wynosi 1% tylko minimum 9% jak nie wiecej z uwagi na koszty transportu.
- 3 0
-
2014-03-12 20:50
(1)
MTM , bardzo kiepsko z budową chodnika na ul. Puckiej,mam na mysli odcinek obok dawnej rzezni w Gdyni. Chodnik jest tak wysoko ułozony ze wiekszość wjazdów na posesje jest utrudniona. Wjazdy, które już istnieją ale np. nie są umieszczone na planach wcale nie są realizowane,nieliczni mają szczęście i ich wjazdy są zrobione. Tak czy inaczej było lepiej zanim firma przystapiła do prac.
- 1 0
-
2015-09-29 11:12
Bezzasadne pretensje
Panie Krzyś, firma wykonuje inwestycje zgodnie z projektem. Pretensje proszę kierować do UM Gdynia...
- 0 0
-
2015-09-29 11:11
MTM zatrudnia na umowę o pracę (1)
MTM przegrywa ponieważ zatrudnia ludzi na umowy o pracę, a takie firmy jak STRABAG "zatrudniają" na własną działalność i do tego nie płacą. Dlatego mogą zaproponować niższą cenę, bo już przy starcie do przetargu zakładają oszustwo i niepłacenie podwykonawcom. Dla przypomnienie MTM to w 100% firma Polska, a STRABAG to firma Szwecka. Płacą sobie, czyli Szwedom, a Polakom... kopa w d..pę.
- 2 4
-
2016-02-25 21:20
szwedzki strabag ?haha
Strabag to firma austriacka. a Skanska to firma szwedzka
- 1 0
-
2016-02-25 21:16
Barany
Dobre żarty tu słychać... Bardzo sceptyczne nastawienie do STRABAG i SKANSKA, dlaczego ? Może dlatego że wszyscy by tam chcieli pracować a nie wszyscy mogą.
Bzdurą i absurdem jest wspomniane przez kogoś nie płacenie pensji przez firme STRABAG! Mało prawdopodobne, chyba że ktoś nie miał umowy i pracował na czarno na chwilę to po prostu ktos mógł go oszuka. Skanska, Strabag, G-M największe firmy drogowe w polsce. Współpracuję z nimi już naście lat i nit nie pozwoliłby sobie na nie dopilnowanie bhp czy praca na umowę o dzieło jak to MTM.
Biedronka, czy lidl też wysyłają zyski za granicę... wolny rynek . Chciałbym zauważyć że całe południe polski drogi, hale i domy buduje Strabag, czy Skanska.
W żaden sposób nie skreślam MTM, jednak oferują gorsze warunki pracy.- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.