- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (78 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (38 opinii)
- 3 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (260 opinii)
- 4 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (224 opinie)
- 5 Ceny maksymalne na prąd niezgodne z prawem UE (245 opinii)
- 6 Vectra i Multimedia - kontrola UOKiK (29 opinii)
Koniec z tanim złomowaniem statków?
Komisja Europejska zaproponowała wprowadzenie nowych przepisów mających zagwarantować, że europejskie statki będą poddawane recyklingowi jedynie w obiektach bezpiecznych dla pracowników i przyjaznych dla środowiska.
Co roku recyklingowi w celu odzyskania złomu poddawanych jest ponad tysiąc dużych statków handlowych, takich jak zbiornikowce i kontenerowce, ale wiele statków europejskich jest demontowanych w obiektach o niskich standardach na plażach południowej Azji. Obiekty te często nie dysponują środkami ochrony środowiska i bezpieczeństwa niezbędnymi dla zagospodarowania materiałów niebezpiecznych zawartych w statkach wycofanych z eksploatacji. Materiały te obejmują azbest, polichlorowane bifenyle (PCB), tributylocynę i osad olejowy. Wynikiem takiej sytuacji jest wysoka liczba wypadków, zagrożenie dla zdrowia pracowników i znaczne zanieczyszczenie środowiska.
Nowe przepisy, które przyjmą postać rozporządzenia, przewidują system przeglądów, wydawania świadectw i zezwoleń dla dużych handlowych statków morskich pływających pod banderą państwa członkowskiego UE, który obejmie cały cykl ich życia od budowy po eksploatację i recykling.
Stocznie złomowe będą musiały spełnić określone wymogi w zakresie ochrony środowiska i bezpieczeństwa w celu włączenia do wykazu autoryzowanych stoczni złomowych na całym świecie. Statki europejskie będą mogły być poddawane recyklingowi wyłącznie w stoczniach znajdujących się w tym wykazie.
Opinie (20) 4 zablokowane
-
2012-04-05 11:41
hmm (3)
niechaj zgadne- na plażach azji w wyniku tej sytuacji pozdychają ludzie z głodu bo im się prace zabierze a u nas wszystko podrożeje bo recykling. Ale czekaj... przecież w UE praktycznie nie ma statków :D A nasza Polska to co, SAR i MW.. coś jeszcze? bo promy to chyba już nie polskie :)
- 33 3
-
2012-04-15 23:30
Nic nie podrozeje, w Europie, a jedynie w Polsce.... ale my głupki wszystko klepniemy....
Armator jak uzna że statek mu niepotrzebny sprzeda go fikcyjnemu armatorowi z Azji który zajmuje sie złomowaniem statków i tyle mu ta cała nasza unia zrobi.... kolejne przepisy do obejścia ... na co idzie nasza kasa niestety.....
Jeszcze nie słyszałem aby komukolwiek zabraniano handlu statkami. W Europie byłby to jakiś ewenement....na świecie chyba również :)
Jedyne co się stanie to to ....ze małe jednostki (nie opłaca sie ich złomować w Azji z uwagi na koszty transportu) będę złomowane nie u nas...bo jesteśmy słabi kapitałowo ... a w portach niemieckich które sie w tym specjalizują....one zresztą już są do tego dostosowane i tylko czekają na klepniecie przyjaznych im przepisów. Pokazywano zresztą w tv jedną taką stocznię .... silniki posegregowane, okna też.... facet już jest do takich nowych przepisów przygotowany....a durni Polacy .,..szkoda słow. Zarżniemy kolejne polskie firmy- 0 0
-
2012-04-05 23:31
cóż...
Obecnie nasza polska flota nie tyle statkami co jednostkami rybackimi stoi, za których "złomowanie" i "modernizację" ue zapłaciła.
My zdolny naród i obejść wszystko zdołamy, więc nie ma co się irytować na zapas. A tak btw, to nie tyle swoje a np. norweskie lub szwedzkie statki u nas za poważne pieniądze złomować będziemy, ba... niektórzy już są gotowi na wszystko za takie pozwolenia...- 4 0
-
2012-04-05 15:54
dar mlodziezy
- 4 1
-
2012-04-10 10:29
złomowanie
i dobrze . ale co teraz zrobi zdrajca z Techno Nauty gdy panienki nie ma .....
- 0 0
-
2012-04-06 06:44
Prosty sposób na złomowanie.
Wystarczy podarować naszej marynarce wojennej jako okręt do zadań specjalnych.
- 2 0
-
2012-04-05 22:22
co za problem statek sprzedać założonemu przed chwilą na Bahamas czy Liberi
"armatorowi" z adresem "PO BOX" który zezłomuje "furę" ???
W shippingu jestem od 25 lat i nie takie cyrki widziałem lub w nich uczestniczyłem...
Urzędasy... ich wymyślunki kosztują podatnika krocie.... a świadczą o głupocie- 8 0
-
2012-04-05 20:56
mlot
ale sie zmartwiłem.
- 0 1
-
2012-04-05 19:38
Oczywiście te stocznie będą w UE tylko Niemczech?
Bo tylko one spełnią wmyślane ciągle w Niemczech normy unijne?
- 3 1
-
2012-04-05 16:31
I tak większość statków pływa pod jakąś tanią banderą
więc nie ma czego się bać. Po wprowadzeniu tych chorych przepisów jeszcze więcej bander narodowych odejdzie do lamusa...
- 15 0
-
2012-04-05 16:29
No to przerejestruje się te (nieliczne) jednostki pod tanie bandery, pod którymi i tak już znaczna część pływa i po problemie. A Holendrzy załatwią sobie dwudziestoletni okres przejściowy ;)
- 15 0
-
2012-04-05 16:23
Wypiszmy się z UE
ten system jest coraz bardziej chory
- 13 1
-
2012-04-05 16:22
POLSKIE rybołówstwo z n i s z c z o n e, możemy teraz pajacować! Błazen jeden
drugim teraz dopłaty likwiduje...Bezczelne chamstwo sk..nów!!!
- 10 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.