• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kormoran II. Stępka położona, czyli początek kolejnego etapu budowy

VIK
23 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Resort obrony na uroczystości reprezentował Czesław Mroczek, wiceminister obrony narodowej ds. zakupów i modernizacji sił zbrojnych. Na zdjęciu z Andrzejem Wojtkiewiczem, prezesem stoczni Remontowa Shipbuilding. Resort obrony na uroczystości reprezentował Czesław Mroczek, wiceminister obrony narodowej ds. zakupów i modernizacji sił zbrojnych. Na zdjęciu z Andrzejem Wojtkiewiczem, prezesem stoczni Remontowa Shipbuilding.

Budowa niszczyciela min Kormoran II ruszyła na dobre. W Remontowa Shipbuilding uroczyście położono stępkę. Okręt ma być gotowy pod koniec 2016 roku. W planach jest budowa jeszcze dwóch takich jednostek.



Faktyczna budowa okrętu rozpoczęła się w kwietniu tego roku, ale... - Położenie stępki jest zaraz po tzw. cięciu blach istotnym kamieniem milowym realizacji każdego projektu stoczniowego. Wieńczy on zakończenie obróbki prefabrykacji wstępnej kadłuba i  rozpoczyna etap montażu poszczególnych elementów statku w całość. W odróżnieniu od cięcia blach, które jest fizycznym początkiem budowy, dzień położenia stępki jest dniem odniesienia przepisów i konwencji towarzystw klasyfikacyjnych. Natomiast dla Marynarki Wojennej to początek budowy okrętu i  powołanie grupy organizacyjno-przygotowawczej, która stanowi tzw. "szkielet załogi" okrętu - czytamy w komunikacie przygotowanym przez Remontowa Shipbuilding.

Stocznia ta, należąca do Remontowa Holding przewodniczy konsorcjum, które realizuje ten projekt. Oprócz Remontowa Shipbuilding w jego skład wchodzi także Ośrodek Badawczo - Rozwojowy Centrum Techniki Morskiej i Stocznia Marynarki Wojennej. Zamówienie obejmuje zaprojektowanie oraz budowę prototypu, a także dwóch jednostek seryjnych. Ich realizacja przewidziana jest po zdaniu pierwszego okrętu.

Czytaj też: Kormoran II. Zobacz gdzie powstanie niszczyciel min

Okręt Kormoran II ma być gotowy w listopadzie 2016 roku. Przeznaczony jest do poszukiwania i zwalczania min morskich na wodach polskiej strefy ekonomicznej oraz w grupach taktycznych na Morzu Bałtyckim i Północnym. Ważnym atrybutem okrętu są wysokie parametry manewrowe zapewniane przez pędniki cykloidalne napędzane silnikami spalinowymi, czyli zachowanie bardzo restrykcyjnych kryteriów poruszania się okrętu na akwenach. Okręt o długości 58 metrów obsługiwany będzie przez 45-osobową załogę.
VIK

Miejsca

Opinie (59) 10 zablokowanych

  • "Ważnym atrybutem okrętu są wysokie parametry manewrowe zapewniane przez pędniki cykloidalne napędzane silnikami spalinowymi"
    Ma mieć pędniki Voighta-Schneidera jako głowny napęd, dobrze to zrozumialem?

    • 5 0

  • Zgadza się

    • 6 0

  • KOSZTA (3)

    zamiast dać więcej pieniążków załodze która pracuje przy tym projekcie, są to najlepsi pracownicy stoczni, to lepiej zatrudnić więcej dyrektorów , czy wiecie że jeszcze rok temu w stoczi było 4 dyrektorów teraz jest 14 jaki morał z tego ? każdy wie !

    • 14 2

    • (2)

      po pierwsze - to nie sa najlepsi pracownicy w stoczni. Wiekszosc to stare przydupasy, kilku cwaniaczkow, reszta to szara. stoczniowa masa. Wszyscy czegosc chca, a robota idzie jak krew z nosa.

      • 2 3

      • przydupasy (1)

        Przydupasy to sa przy korycie tak zarzadzaja ze juz rekord opoznienia ma 113 dni zarzadzanie przez konflikt tak to tam sie nazywa

        • 2 3

        • odpeawy

          U nas to na odprawach kazdy wytyka wszystkim czego nie zrobil i kiedy to zrobi na zachodzie to wszystko jest jak jeden czlon kazdy kazdemu pomaga i idzie na ustepstwa

          • 1 3

  • Kormoran (11)

    nowe okręty dla polskiej marynarki wojennej są potrzebne . twierdzenia , że szkoda pieniędzy są co najmniej niepoważne.Polska leży nad Bałtykiem i musi mieć jednostki
    wojenne oczywiście nie ma potrzeby budowy i posiadania olbrzymich jednostek w rodzaju lotniskowce jak to pisze jeden z mało rozgarniętych internautów.
    Obecnie w Polsce jedynie holding gdanskiej stoczni remontowej jest w stanie wybudować takie jednostki. Stocznia Marynarki Wojennej w Gdyni jest w upadłości likwidacyjnej od kilku lat , chociaż ostatnio wiele dobrego się tam dzieje i jest szansa by z powrotem okręty wojenne budowano i remontowano w tej zasłużonej dla marynarki stoczni.Chęć na realizację projektu "Kormoran" wartego 2,7 mld zł miała marsjańska stocznia NAUTA z Gdyni lecz tu wskutek idiotycznej polityki prowadzonej przez marsjan doszło do całkowitego rozkładu stoczni Nauta,
    celowo i świadomie doprowadzono do unicestwienia spółki Konrem Nauta, która to była przygotowana do budowy kadłubów "Kormoranów" , przegnano ludzi znających się na robotach stoczniowych , narażono Skarb Państwa na wielomilionowe straty ale zatrudniono stadko kolesi marsjan a to bankowca a to faceta od strzykawek ato miłosników wód mineralnychi in. i teraz marsjanie dziwią
    się , że Nauta w tym roku ma już ponad 20 milionów strat i kłopoty ze spłatami 330 milionów różnych kredytów i pożyczek. Jedyne co marsjanie mają dobrego to PR od pewnego czasu opowiadają historyjki budzące w środowisku okretowców pusty śmiech o tym, że Nauta będzie budować okręty podwodne projekt "Orka".

    • 30 4

    • Jeszcze mnie boli brzuch od smiechu (1)

      Jak Przeczytałem, że Nauta będzie budować okrety podwodne. Był to chyba żart pismaka.

      • 22 0

      • to nie żart lecz marsjanskie pomysły ubrane przez PR-owców tak by były wiarygodne dla gawiedzi

        • 19 1

    • własnie tego gościa od Konremu (2)

      i Stacha czy innego Krzycha mi tu brakowało hehe.

      Jesteś niezastąpiony , i to juz od blisko 1,5 roku

      • 6 7

      • sprawa konremu jak wiem jest jeszcze nie zakonczona winni boja sie ....

        • 17 1

      • jak wyjdzie prawda na jaw to niektórym nie bedzie do smiechu....

        • 15 1

    • Marsjanie (2)

      Kiedyś brałam udział w rekrutacji na jedno ze stanowisk kierowniczych. Ponad 10 lat doświadczeń w branży morskiej okazało się niewystarczające, ale to nie dziwi przy takiej konkurencji. :)

      • 12 0

      • jako powód

        bardziej bym dostrzegał fakt ,ze jesteś kobieta...niestety taki realia w branży.

        • 10 3

      • gdanszczance

        kobieto widać , że jesteś naiwna w firmach marsjańskich nie decyduje o tym co ty umiesz , co robiłaś i jakie masz osiągnięcia firmy marsjańskie to sitwa pracowałaś w mleczarni to nadajesz się na prezesa stoczni, sprzedawcą w kiosku z gazetami byłaś to znaczy , że znasz się na pracach malarskich, zajmowałaś się dziećmi i domem to bedziesz świetną szefową kooperacji itd. ważne byś znała i była dobrą kumpelką marsjan o resztę się nie martw, kasę mamy ze skarbu państwa i to dużą, pracować to niech pracuje plankton nie my marsjanie...

        • 13 1

    • Kolega (1)

      Witam
      Kolego jednostka bądź też dwie nie ochroni całego państwa, po za tym to niszczyciel min więc proszę cię nie mydl oczu co do potrzeb.
      Chęć odbudowania floty jest nierealna bo za duża korupcja i za dużo przekrętów jest w tej branży... Małe firmy po małej robocie wystawiają takie faktury że aż oczy puchną...
      Poza tym w Stoczni Marynarki Wojennej nie będzie dobrze bo siedzą tam teraz sami emeryci wojskowi którym tylko głowie bycie kierownikiem i nic nie robienie (około 20 lat w wojsku ich to nauczyło)... Teraz odeszli z tej stoczni wartościowi ludzie i zobaczymy jak ona i jej kierownicza grupa inteligencji da sobie radę...
      Co do nauty to ponoć miała się kiedyś połączyć z SMW ale syndyk nie wyraził zgody - skarb państwa by troszkę zaoszczędził...

      • 5 0

      • tak z smw czesc ludzi poszła do marsjan. prawda, ze kiedys nauta miala laczyc sie z smw szkoda, że do tego nie doszło bo wtedy nawet marsjanie by skorzystali - taki panstwowy CRist uzyskałby tereny , które obecnie zajmuje Nauta i moze zacząłby dawac sobie radę ale to juz historia

        • 9 0

    • " Barbarzyńcy przyszli i... < _ _ _ Dz.U. Nr 20 z dn. 31 VII 1981 r. poz. 99 _ _ _> podwykonawcy, wspólnicy spółki, pracownicy Konrem Nauta .

      • 0 0

  • nierzetelny artykuł

    SMW wycofała się z konsorcjum a najciekawsze jest uzasadnienie wniosku o wycofanie - oj proroctwo ma co robić...

    • 1 1

  • czyj projekt??

    a kto zaprojektuje to cudo ?
    to chyba ważniejsze od tego kto go poskłada do kupy.

    • 4 0

  • Ale cudowne wiadomości ! (1)

    No jestem pod wrażeniem tego okrętu i całego przedsięwzięcia... Będzie to największy babol w historii okrętów...
    CTM - Centrum Techniki Morskiej to banda emerytów których wiedza powala - specjaliści którzy pływali przez "ciężkie" lata służby nie mają podstaw... Już nie mówiąc że nie znają przepisów prawa...
    SMW - Stoczni Marynarki Wojennej mowa tu o niej jako o kompanie w tym konsorcjum, to też jedna wielka pomyłka... Prokuratura by miała co robić w tym temacie !
    Poza tym przekazuję wszystkim podatnikom serdeczne BÓG ZAPŁAĆ !!! za płacenie podatków na tak szczytny cel jakim jest budowa kolejnego wojskowego wycieczkowca ! Nasi żołnierze będą mogli przynajmniej częściej pływać na "Dorsza" mając na pokładzie dobry sprzęt do badania głębin (może Polacy w połowach zdobędą mistrzostwo jakieś). Zapewne jest tu już powołana załoga na ten "okręt" jak i na słynnym Gawronie zwanym teraz Ślązakiem, którym leci staż emerytalny !!! za chwilę te chłopy z najsłynniejszej polskiej jednostki pójdą na emeryturki (które też nie są nawet bliskie dochodów naszych rodziców czy też dziadków po 40 latach pracy) mimo że jeszcze nawet nie przepłynęli 1 mili morskiej na swoim OKRĘCIE !
    Proponuję zadać sobie pytanie czy budowa 3 śmiesznych jednostek jest jakimś bodźcem aby poczuć się bezpiecznie ?
    Nie mówiąc już o tym, że to jest NISZCZYCIEL MIN... - po cholerę Polakom takie jednostki ? Ani to do obrony kraju ani nie uratują nikomu tym życia ... Pływają bawiąc się pojazdami podwodnymi w celu wyszukania syfu na dnie (zaznaczam że zagrożenie jest tak poważne, że Stena chyba zawiesi przeprawy do Szwecji i pozostaną przy rejsach po zatoce gdańskiej, bo się boją że prom zatonie)...
    Pozdrawiam wszystkich
    Róbmy tak dalej, a na pewno Polaków kryzys nie dopadnie !
    Dziury w budżecie się zagoją !
    A dzieciaki z biednych rodzin na bank dostaną ciepły posiłek...

    • 6 3

    • to, że okret nie zpostał zbudowany to nie jest wina marynarzy.

      • 5 0

  • kormorany

    gratulacje dla remontowej, oby tak dalej no i kolejnych kontraktow dla marynarki

    • 7 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej spółki edukacyjnej Learnetic SA. Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej (Katedra Inżynierii Dźwięku). Jeszcze w trakcie studiów projektował instrumenty klawiszowe dla Zakładów Radiowych ELTRA z Bydgoszczy. W roku 1990 Waldemar Kucharski wraz z obecnymi członkami zarządu YDP: Piotrem Mrozem, Arturem Dyro i Jackiem Kotarskim ukończyli studia na Politechnice Gdańskiej i założyli własną...

Najczęściej czytane