• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

LPP chce zostać operatorem logistycznym

Wioletta Kakowska-Mehring
3 sierpnia 2022, godz. 11:00 
Opinie (52)
Centrum Dystrybucyjne LPP w Pruszczu Gdańskim. Centrum Dystrybucyjne LPP w Pruszczu Gdańskim.

Gdańska firma odzieżowa LPP chce zostać operatorem logistycznym. Najpierw dla swoich marek, a w przyszłości także dla firm zewnętrznych. Nową działalnością zajmie się powołana spółka LPP Logistics. Na początek powstanie 1000 miejsc pracy.



Problemy z transportem i logistyką, jakich w ostatnich latach doświadczyli producenci wielu z nich, skłoniły do szukania nowych rozwiązań. W ubiegłym roku Ikea ogłosiła, że kupi własne kontenery i wyczarteruje statki, aby uniezależnić się i uniknąć opóźnień w dostawach. W ślady szwedzkiego giganta meblowego poszła też amerykańska sieć supermarketów Walmart. Problemy z dostawami miała też polska sieć LPP, dlatego dziś stawia na własną logistykę.

Od sierpnia działalność operacyjną rozpoczyna LPP Logistics, spółka w portfolio Grupy LPP. Wyłonienie odrębnego podmiotu odpowiedzialnego za zarządzanie siecią zaopatrzenia i dystrybucji to odpowiedź polskiego producenta odzieży na rosnące znaczenie sprawnie działającej logistyki w całym łańcuchu dostaw oraz decyzje o rozwoju na kolejnych europejskich kierunkach. LPP Logistics, jako nowy operator na rynku, zarządza obecnie obiektami magazynowymi o łącznej powierzchni blisko 400 tys. m kw. i planuje także dalsze inwestycje oraz zwiększenie zatrudnienia.

Nad LPP gromadzą się czarne chmury. Będzie drożej?



- Ostatnie kilka lat to duży progres LPP w kontekście logistyki. Pełna kompleksowość świadczonych usług, począwszy od frachtu morskiego, przez kolejowy i drogowy, logistykę magazynową, a nawet własną agencję celną i regularną dystrybucję towarów na blisko 40 rynkach sprawiła, że dojrzeliśmy do decyzji, aby powołać odrębnego operatora logistycznego - spółkę LPP Logistics. Odpowiedzialna ona będzie za obsługę wolumenów sięgających na dziś nawet kilkudziesięciu tysięcy TEU, czyli kontenerów 20-stopowych, rocznie w imporcie i dystrybucję około 400 mln sztuk towaru, w tym jedną czwartą w samych wysyłkach e-commerce - mówi Jacek Kujawa, prezes LPP Logistics.

Spójrz na modę z innej perspektywy



Jak twierdzą władze LPP, szybki rozwój portfolio obiektów magazynowych sprawił, że aktualnie zarządzanie tym obszarem wymaga strategicznego podejścia i uszytych na miarę rozwiązań.

- Oferując najlepsze praktyki z obszaru logistyki magazynowej budowanej w oparciu o zaawansowane systemy informatyczne, jak choćby WMS, czy automatykę magazynową obejmującą nowatorskie systemy sortujące, automatyczny magazyn miniload na 1,2 mln kartonów, czy technologię RFID oraz zróżnicowany katalog usług transportowych, nowa spółka ma możliwość w sposób optymalny realizować dystrybucję towarów na szeroką skalę i stać się jednym z większych operatorów logistycznych na rynku polskim, nie tylko na potrzeby LPP - mówi Sebastian Sołtys, wiceprezes LPP Logistics.
Wnętrze centrum dystrybucji LPP pod Bukaresztem w Rumunii. Wnętrze centrum dystrybucji LPP pod Bukaresztem w Rumunii.

LPP Logistics będzie zarządzać siecią obejmującą obecnie siedem lokalizacji w Polsce i za granicą o łącznej powierzchni blisko 400 tys. m kw., w tym centra dystrybucyjne w Pruszczu Gdańskim i Brześciu Kujawskim oraz pięć magazynów e-commerce w Polsce i poza jej granicami, do których już wkrótce dołączy kolejny, powstający właśnie Fulfillment Center w Jasionce pod Rzeszowem o powierzchni 69 tys. m kw.

Pracodawcy z największą liczbą ofert pracy



- W związku z planowanym rozwojem będziemy poszukiwać spedytorów morskich, drogowych, agentów celnych, inżynierów automatyki, logistyków e-commerce, analityków, elektryków i elektromechaników utrzymania ruchu, a także obsadę w kolejnych nowo powstających obiektach. Przed miesiącem rozpoczęliśmy też proces rekrutacji do budowanego magazynu FC na Podkarpaciu, w którym docelowo znajdzie pracę ok. 1000 osób - mówi Sebastian Sołtys.
LPP Logistics ma w planach na kolejne lata dalszy dynamiczny rozwój sieci logistycznej. Przewiduje m.in. uruchamianie co roku dwóch dodatkowych magazynów.

Największym klientem LPP Logistics pozostają marki z grupy LPP, ale w kolejnych latach operator nie wyklucza możliwości poszukiwania obszarów, w których mógłby wykorzystać swój potencjał logistyczny i magazynowy dla podmiotów zewnętrznych.

- Jestem przekonany, że nasz potencjał i międzynarodowe doświadczenia w prowadzeniu obiektów magazynowych niebawem ustawią nas w czołówce operatorów logistycznych na rynku - dodaje Sebastian Sołtys.

Miejsca

Opinie (52) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • jeśli dzięki temu przestaną produkować ciuchy fatalnej jakości (3)

    to wszystkim wyjdzie to na dobre

    • 44 18

    • (2)

      heh wiadomo, zawsze cudza wina. chcialbys kaszmir i wełnę za 50zł? Kazda siec ma swojego klienta. H&M/Reserved=>Zara=>COS=>RL=>Zegna=>loro piana itd. Lepsza jakość, większa cena, będziesz narzekał że drogo u szweda taniej

      • 7 15

      • ostatnio bylem w biostro i gosciu zamowil kompletne danie "stek wolowy" za 29zl - narzekal ze jakosc miesa nie jest najwyzsza :D

        • 11 3

      • Ta lepsza jakość angielskich swetrów z wełny (tzw.ekskluzywnej marki) jest lepsza, bo ?

        Starsze dzieci pracują przy ich wyrobie niż dzieci dla innych marek ?

        • 0 0

  • Bardzo dobrze, ale co do zdjęcia... (4)

    czy to nie jest marnowanie przestrzeni tak wysokiej hali na tak niskie regały?

    Zwykle takie magazyny mają stojaki na wiele pięter do góry.

    • 15 5

    • To nie są zdjęcia wnętrza hali w Pruszczu, tam są regały po 18 m wysokości i obsługa automatyczna.
      Natomiast załączone zdjęcie przedstawia hale wynajmowane, taka jest w Panattoni Szadółki, a te regały są z kartonu i obsługują detalistów.

      • 10 0

    • To jest produkcja (1)

      Szycie.

      • 2 1

      • no coś innego mówi podpis pod zdjęciem

        Wnętrze centrum dystrybucji LPP pod Bukaresztem

        • 4 0

    • Tu chodzi o fulfilment a nie o składowanie

      • 0 0

  • Mogliby wykorzystać

    Lotnisko w Kosakowo.

    • 20 3

  • Ach, gdyby tak LPP zainwestowało w produkcję o takiej jakości jak 10-20 lat temu. (10)

    Obecna jakość materiałów skutkuje zniszczeniem odzieży zaledwie po kilku miesiącach jej normalnego użytkowania (przetarcia, dziury, które się robią dosłownie pod palcem, mechacenie).

    • 133 6

    • Mam koszulki z Croppa z CH Manhattan sprzed 19 lat. (3)

      Do dzisiaj są w super stanie. A obecne szmajury
      z croppa nadają się na szmaty

      • 35 3

      • Wtedy szyli jeszcze w Turcji. (1)

        • 26 1

        • i w afganistanie

          • 11 0

      • Tez mam dwie koszulki jeszcze z Gildii - noł-nejmy, ale jakiej jakości...

        • 20 0

    • (1)

      Jakość adekwatna do ceny, to nie wina firmy ze cie nie stać na lepsze ubrania

      • 6 16

      • Wyprodukowanie takiej koszulki w Birmie to koszt 50 groszy plus użycie ogromne ilości wody

        Potem trochę kosztuje transport, czynsz najmu powierzchni handlowych, 80% to marża.

        • 3 0

    • chcesz koszulkę dobrej jakości, to nie oczekuj, że zapłacisz za nią 30-50 zł (1)

      • 4 9

      • Problem polega na tym, że kupisz koszulkę za 100 zł i też jest z scierką co wychodzi po kilku praniach.

        Producenci lecą sobie w gumki jak się patrzy.

        • 8 0

    • Reserved z lat 90 (1)

      po pierwszym praniu były ścierkami, więc ta tęsknota jakaś dziwna

      • 4 6

      • Mam pidżamę z lat 90-tych z Reserved, bez zarzutu, ten sam kolor, zero przetarć

        • 1 1

  • (3)

    Dobry pomysł.
    Można rozpocząć od współpracy z ФР.

    • 23 20

    • Żeby amerykańscy okupanci rządzący Polską dostali palpitacji serca ?.

      • 5 18

    • Popieram.

      • 2 5

    • W punkt. Taki sam zabieg był przy 'sprzedaży' Azjatom spółki pod Moskwą.

      • 0 0

  • wyłączają koszty frachtu morskiego i logistyki bo im ciążą na wyniku

    dobry krok

    • 6 1

  • Świetny pomysł!

    Dywersyfikacja zawsze na propsie.

    • 5 0

  • (3)

    Zrobią wypożyczalnie ubrań. Nie ma własność i nie ma wolnosci. Powoli zmienia się nasze wizje. I medialne pranie mózgu wszystko dla dobra klimatu.

    • 5 3

    • o to jest dobry pomysł. to tak samo jak z samochodami. tylko wypożyczalnie. nie ma opcji, żeby "niewolnik" (1)

      posiadał coś na własność

      • 2 1

      • szyderca, rozumiem biedaku ze spalacasz kredyt hipoteczny na 9% rocznie, o jej, to jakies 270% przez 30 lat hahaha

        • 0 4

    • Jak dobrze, że mam jeszcze ubrania sprzed 30 lat, moda wraca, a są dobrej jakości, w tym też szyte na miarę żakiety, spódnice

      • 0 0

  • Ważne że jest już prezes

    • 2 1

  • Cwaniaczki (1)

    Rozbiegane oczka i eksploatacja młodych pracowników.

    • 10 2

    • O, widzę kolega chyba pracuje/pracował w LPPSA

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka...

Najczęściej czytane