• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

LPP rezygnuje z Tallindera i wiceprezesa spółki

Robert Kiewlicz
6 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
Swoją najnowszą markę spółka LPP zaprezentowała w styczniu 2016 roku. Tym razem postawiła na odzież i akcesoria adresowane do zamożniejszych i najbardziej wymagających klientów. Pomysł jednak nie chwycił. Swoją najnowszą markę spółka LPP zaprezentowała w styczniu 2016 roku. Tym razem postawiła na odzież i akcesoria adresowane do zamożniejszych i najbardziej wymagających klientów. Pomysł jednak nie chwycił.

Zaledwie po kilku miesiącach od otwarcia pierwszego sklepu marki Tallinder spółka LPP rezygnuje z rozwoju tej marki. Powód? Osiągane przez nią wyniki finansowe były znacząco poniżej przyjętego budżetu. Szacunkowe straty marki Tallinder za cały 2016 rok mają wynieść ok. 20 mln zł.



Tallinder to próba wejścia odzieżowej spółki z Gdańska w sektor premium. Kolekcja jest dedykowana osobom powyżej 30 roku życia, które "kreując swój wizerunek wyznają zasadę less is more i poszukują ponadczasowych, eleganckich projektów" - informowała w komunikacie spółka LPP.

Czytaj też: LPP rozbudowuje siedzibę i "wchodzi" z marką na Białoruś

Pierwszy sklep otwarto w lutym 2016 roku w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku (poziom 0). Marka Tallinder posiada obecnie osiem sklepów działających w Polsce. Średnia powierzchnia salonów wynosi nieco ponad 450 m kw.

- Osiągane wyniki finansowe tej marki były znacząco poniżej przyjętego budżetu. Obecny poziom sprzedaży okazał się być trzykrotnie niższy od początkowych planów i nawet po ich rewizji nie gwarantuje spółce LPP osiągnięcia rentowności marki Tallinder w najbliższych kilku latach. Szacunkowe straty marki Tallinder za cały 2016 rok mogą wynieść około 20 mln zł, przy pierwotnie planowanej stracie w wysokości około 1 mln zł - czytamy w komunikacie LPP.
Sklepy marki Tallinder będą kontynuowały działalność do końca lutego 2017 - do zakończenia sprzedaży kolekcji jesień-zima 2016. Natomiast pracownicy zajmujący się produktem, marketingiem i handlem w marce Tallinder dostaną propozycję pozostania w firmie i wzmocnienia zespołów Reserved lub innych marek LPP. Jednocześnie pracownicy sklepów Tallinder otrzymają propozycję dołączenia do zespołów sprzedażowych sklepów pozostałych marek LPP.

Więcej: Pierwszy sklep marki Tallinder otwarty

Spółka szacuje, że wysokość rezerwy w 2016 r. koniecznej do przeprowadzenia procesu zamknięcia marki Tallinder wyniesie ok. 26 mln zł.

Jednocześnie nastąpiły zmiany w zarządzie spółki LPP. Rezygnację z pełnienia funkcji wiceprezesa zarządu LPP SA złożył Hubert Komorowski. Był on odpowiedzialny za nadzór nad markami House, Mohito i Sinsay, a w ostatnim czasie także nad Tallinderem. Jego obowiązki przejmie prezes zarządu LPP - Marek Piechocki.

Miejsca

Opinie (207) 4 zablokowane

  • Błąd, fatalny błąd!

    Szkoda, że spanikowali! Przecież budowanie dobrej marki nie może trwać rok! Odskok od szmacianego i badziewiastego Reserved był dobrym pomysłem, ale należało przetrzymać jeszcze kolejny rok a profit by się pojawił. Panowie zarządzający bardzo zła wręcz fatalna dla przyszłości firmy decyzja!

    • 4 3

  • Mam talony do sprzedania -40% ktos cos?

    • 3 0

  • dedykowany to może być list miłosny albo piosenka, a nie kolekcja (2)

    Dość w mediach korpo-bredni

    • 32 1

    • bzdura (1)

      widać że mało wiesz na ten temat.

      • 0 4

      • niestety wiem dużo

        • 3 0

  • Niedługo prezes będzie pakował towar na magazynie (1)

    Polaków nie stać na takie ciuchy

    • 15 8

    • Bo te były szyte w Polsce. Chińszczyznę kupią ale będą narzekać że w Polsve nie szyją.

      • 1 0

  • szkoda bo naprawde mieli fajne ciuchy, regularnie kupowalam od nich...

    Nawet nie wiedzialam ze to polska marka, moje kolezanki w Wloch i Francji pytaly co to Tallinder....

    • 1 6

  • tytuł artykułu do poprawy (1)

    bo wprowadza w bląd. Wynika z niego, że lpp rezygnuje z wiceprezesa a w treści wyraźnie jest, że to pan Komorowski sam złożył rezygnację

    • 6 3

    • z odziezowej do meblowej

      mysle ze Pan Hubert znajdzie teraz miejsce w black red white

      • 0 0

  • takie rzeczy to na zachod od odry

    niestety ale większość ludzi po 30 kombinuje jak przeżyć do 1-go, kredyty, dzieciaki, rachunki itd. - a pensje od lat na tym samym poziomie, taki mamy rynek ze najlepszy pracownik to tani pracownik wiec nie ma się co dziwić, ze ma to przełożenie na rynek - sprzedaje się to co tanie, a drogie rzeczy są nisza dla garstki ludzi która ma trochę więcej kasy

    • 4 1

  • Zrobić porządna kampanie

    Pół roku to za mało by zbudować rozpoznawalność marki.

    • 4 2

  • Nawet nie wiedziałam, że była taka marka :D (2)

    Od kilku miesięcy nie kupuję już w Reserved, Mohito. Jak mam płacić za szmaty z poliestru, które wyglądają do pierwszego prania to dziękuję... Najbardziej bawią mnie t-shirty (i męskie i damskie) "powykręcane" w jedną stronę. Ciekawe co by powiedzieli na reklamację takiego badziewia... Próbował ktoś??? :D

    • 17 4

    • (1)

      tylko z poliestru? Przecież w Reserved masz nawet ubrania z bawełny organicznej, wystarczy się rozeznać w temacie, po co bzdury wypisywać

      • 4 6

      • Tym z bawełny też!

        Tym z bawełny też szwy się wykręcają po praniu i koszulki tracą fason. Nadają się tylko do zmycia parapetu lub podłogi i do śmieci. Do pierwszego prania sa ok z tym się zgodzę

        • 4 0

  • LPP i luksusowy = oksymoron masz gotowy. (1)

    • 192 24

    • Niestety nazwa: "tallinder"=cylinder

      Bardzo słaby pomysł na nazwę. W dodatku aspirując do wyższej półki. Tak samo nie za bardzo rozumiałem koncepcji ekspozycji, tj. wyposażenia sklepu. To wyglądało tak jakby te sprawy zlecono osobom, które nie mają wyrobionych horyzontów.

      W dodatku niejasny dla odbiorców był segment klientów. Byłem bowiem przekonany, że Tallinder bardziej będzie celował w wyprzedaże. To znaczy najpierw wchodzą ubrania w cenie 1.000 zł., by później zjechać do ceny 500 i 200 zł. W tym wypadku większości kupowałaby w cenie 500 zł.

      Ale to musiałby być wyrobiona marka albo bardzo fajne wręcz unikatowe kroje, materiały, kolory. Atak, to średnio wyszło.

      Poza tym totalny brak PR. Nie wyrobiono mody na "Tallindera". A to się nie obroniło. Bo zawalono ww. aspekty.

      Ktoś miał pomysł. Ambitny. Może nawet fajny. Ale nie udało się wygrać pojedynczych kwestii. I spiąć tego w spójną całość.

      • 2 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane