- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (17 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (65 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (71 opinii)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (107 opinii)
- 5 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (89 opinii)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (246 opinii)
LPP rozbudowuje siedzibę i "wchodzi" z marką na Białoruś
W I półroczu 2016 roku odzieżowa spółka z Gdańska osiągnęła przychody w wysokości niemal 2,7 mld zł, co stanowi wzrost o prawie 17 proc. rok do roku. Jednak zysk netto LPP w tym samym okresie wyniósł jedynie 24,2 mln zł, co oznacza spadek o 75,6 proc. w stosunku do roku 2015. Spółka twierdzi jednak, że wyniki będzie poprawiać i wskazuje na nowe inwestycje, m.in. rozbudowę siedziby przy ul. Łąkowej oraz otwarcie pierwszego salonu marki Reserved na Białorusi.
W I półroczu 2016 LPP uruchomiło 59 salonów o łącznej powierzchni 29 tys. m kw., zwiększając tym samym całkowitą powierzchnię handlową do niemal 873 tys. m kw., czyli o ponad 12 proc. rok do roku. Nie zachwyca jednak zysk netto spółki. Dodatkowo w raportowanym okresie marża handlowa LPP wynosiła 48,2 proc., czyli 4,8 pkt. proc. mniej w porównaniu do ubiegłego roku. Co negatywnie wpłynęło na wyniki?
- Przyczyną spadku marży jest przede wszystkim wysoki kurs dolara, waluty, którą LPP płaci większości swoich dostawców (głównie z krajów azjatyckich), a także presja cenowa ze strony głównych konkurentów i zwiększone wyprzedaże w salonach Reserved. Klientom nie przypadła do gustu ostatnia kolekcja flagowej marki LPP - tłumaczy Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP. - W okresie od kwietnia do czerwca 2016 roku firma znacząco poprawiła już wynik, osiągając zysk w wysokości 90 mln zł. Na uwagę zasługuje także fakt, że sprzedaż na m kw. w całej sieci LPP w I półroczu 2016 roku wzrosła o 3,5 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Więcej: LPP wynajmuje w Londynie lokal za 675 mln zł
Obecnie sieć detaliczna LPP obejmuje 18 krajów, a pod koniec czerwca 2016 roku firma zarządzała siecią 1686 salonów sprzedaży. Od 14 lat salony marek LPP obecne są w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, a od 2014 roku marka Reserved dostępna jest na rynku niemieckim. W tym samym roku firma rozpoczęła także swoją ekspansję na Bałkany. W Chorwacji uruchomiono pierwsze salony wszystkich marek LPP. Rok później, w 2015 roku LPP otworzyło pierwsze pozaeuropejskie sklepy Reserved w Egipcie, Katarze, Kuwejcie oraz Arabii Saudyjskiej, a w styczniu 2016 roku marka Reserved zadebiutowała w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Firma planuje uruchomienie w 2017 roku sklepów na czterech nowych rynkach - Wielkiej Brytanii, Serbii, Białorusi oraz w Kazachstanie. W lokalu LPP przy Oxford Street w Londynie, wynajętym na 25 lat za 675 mln zł, będzie prowadzona sprzedaż odzieży i akcesoriów marki Reserved.
- Londyn to miejsce z czołówki destynacji turystycznych i nawet Brexit raczej tego nie zmieni. Dla nas ważne jest miejsce, w którym budujemy rozpoznawalność naszej marki - dodaje Lutkiewicz.
Na Białorusi LPP wybrało franczyzowy model współpracy. Salon LPP zostanie otwarty w połowie 2017 roku w Galerii Minsk Mall.
Czytaj też: Nowe biurowce na Dolnym Mieście
LPP kolejny rok notuje natomiast dynamiczny wzrost sprzedaży internetowej.
- W I półroczu 2016 roku przychody z e-commerce stanowiły około 2,7 proc. przychodów Grupy, co oznacza, że w ciągu 12 miesięcy podwoiliśmy wartość sprzedaży internetowej - mówi Lutkiewicz. - Do końca roku otworzymy sklepy on-line wszystkich naszych marek z segmentu fast fashion w Czechach, na Węgrzech, w Rumunii, na Słowacji oraz w Niemczech. Co ciekawe, na rynku niemieckim, gdzie rozwijamy sieć salonów stacjonarnych marki Reserved, nasze młodsze marki dostępne będą wyłącznie on-line. Do 2020 roku planujemy zwiększyć udział sprzedaży internetowej do 7-8 proc. sprzedaży całej Grupy.
A jak biznes LPP wygląda w Trójmieście i na Pomorzu?
- Posiadamy salony LPP we wszystkich centrach handlowych w Gdańsku i Gdyni oraz w mniejszych miastach regionu - mówi Marta Chlewicka, rzecznik LPP. - Wartość sprzedaży we wszystkich markach LPP w I półroczu 2016 roku na Pomorzu to 608 mln zł. Rozbudowaliśmy też centrum logistyczne w Pruszczu Gdańskim oraz planujemy, jeszcze w 2016 roku, rozpocząć kolejną rozbudowę siedziby w Gdańsku w ramach której powstanie nowy budynek, a być może nawet kolejne trzy. LPP to, już teraz, blisko 2,5 tys. miejsc pracy na Pomorzu, z czego ponad tysiąc osób jest zatrudnionych w centrali spółki w Gdańsku.
Miejsca
Opinie (96) 2 zablokowane
-
2016-09-02 08:28
Zgadzam się materiały kiepskiej jakości , z to salony. Nowy w Cerfurze w Gdańsku powala.Zginąć można.
- 5 1
-
2016-09-02 00:03
Promocje tylko na badziew
Powinni mieć promo na cały asortyment
- 7 0
-
2016-09-01 23:02
spokojnie, akcjonariusze widzą co się dzieje
...i odchodzą:) 10cio tysięcznik spada coraz niżej.
p.s. nie, nie mam tych akcji. i nie zamierzam mieć:D- 9 1
-
2016-09-01 22:44
Dobrze ze quasimodo w lpp juz nie ma, bo zdradzal kochanke A.W. z wlasna żoną...
Ot paradoks zdrady taki...
- 11 1
-
2016-09-01 22:41
Kurier
A na magazynie w DPD zgrzyt i płacz jak sie patrzy w jakich kartonach i w jakiej ilosci jest to wysyłane... :/
- 10 1
-
2016-09-01 22:08
Inwestycja w rozbudowę siedziby???
Marek czy Ty uważasz, że siedziba jest inwestycją? Popraw jakość, bo zaufanie do marki Re spadło na łeb na szyję. Czy Wy w ogóle zbadaliście dlaczego odeszły od Was klientki???
- 13 1
-
2016-09-01 20:22
Z czym do ludzi!?
- 5 2
-
2016-09-01 19:11
To jedna z największych firm w naszym województwie (8)
W sklepach płacą raczej słabo ale w centrali zarobki są wysokie
2,7 mld obrotu w pierwszym półroczu. Jeszcze trochę i prześcigną LOTOS- 3 10
-
2016-09-01 19:16
(7)
To prawda ,na zwykłym biurowym stanowisku 4 tys netto:)
- 3 3
-
2016-09-01 19:33
(3)
Co to zwykłe biurowe stanowisko?
Sprecyzuj
Bo mi śmierdzi raczej raczej kwotą około 2000 PLN netto jeśli chodzi o firmę tego pokroju- 4 2
-
2016-09-01 19:35
(2)
Stanowisko nie kierownicze ,nie manager itd
- 1 1
-
2016-09-01 19:48
(1)
czyli?
Wysil się jak Ci za to płacą...
sekretarka, asystentka, recepcjonistka?- 1 1
-
2016-09-01 20:06
np specjalista ds rekrutacji
- 3 2
-
2016-09-01 19:19
(1)
a na nizszym kierowniczym 8 plus fura
- 4 2
-
2016-09-01 19:27
Dobrze placa
- 1 1
-
2016-09-01 19:19
Dobrze, zalezy jak patrzeć,
za mniej mieli by trudności ze znalezieniem ludzi do pracy...albo rr\otacja byłaby duża. itd
- 2 1
-
2016-09-01 17:33
(2)
Fajnie, źe firma jest związana z Gdańskiem. Do tego chce rozbudowywać siedzibę.
- 12 16
-
2016-09-01 19:13
to idz do pracy jako sprzedawca w tej firmie :)
zarabiaj 1400zł na zleceniu i zobaczymy jak będzie fajnie
- 12 0
-
2016-09-01 18:50
rozumiem ze platny marketing... ostatni tekst o tej firmie chyba został usunięty z portalu gdy pojawiło sie duzo negatywnych komentarzy - to dopiero żenada...
tak czy owak... niefajnie ze polska firma sprzedaje taki szajs bo to wstyd i nie pomaga innym polskim firmom- 9 0
-
2016-09-01 18:38
Nie kupie
- 15 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.