• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lider z gdyńskiej stoczni

Mariusz Kurzyk
23 lipca 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
aktualizacja: godz. 18:20 (23 lipca 2008)
Budowa Guardian Leadera trwała ok. 70 dni. Budowa Guardian Leadera trwała ok. 70 dni.

Guardian Leader - taką nazwę nosi samochodowiec, który Stocznia Gdynia przekazała w środę armatorowi.



Stocznia Gdynia wybudowała już 21 takich statków. 

- Guardian Leader może zabrać 6,6 tys. samochodów - mówi Cezary Kaczmarski, projektant statku. - Jego wartość to tajemnica stoczni. Mogę jedynie powiedzieć, że gdyby transportował bardzo luksusowe auta, to wyniosłaby ona ok. 400 mln dolarów. Przy czym warto zaznaczyć, że ładunek często jest droższy od samego statku.

Guardian Leader został zbudowany na zamówienie firmy żeglugowej Ray Car Carriers Ltd z Wyspy Man. Będzie czarterowany przez największego przewoźnika samochodów na świecie, japońską firmę NYK Shipping Ltd.

To już czwarta jednostka przekazana w tym roku do eksploatacji w Stoczni Gdynia S.A. - Budowa tego statku trwała ok. 70 dni. Jeszcze dwadzieścia lat temu powstawałby trzy razy dłużej - dodaje Cezary Kamiński.

Matką chrzestną statku jest Lizete Tournis - żona kapitana Kostasa Tournisa, szefa greckiej firmy Stamco Ship Management z Pireusu. Ceremonię chrztu celebrował o. Edward Pracz, europejski koordynator Duszpasterstwa Ludzi Morza.

- Statek spełnia wymogi najnowszych przepisów międzynarodowej organizacji morskiej IMO - zapewnia Antoni Poziomski, prezes Stoczni Gdynia. - Dysponuje najnowocześniejszym systemem nawigacyjnym, posiada automatyczne sterowanie wszystkich funkcji technicznych i eksploatacyjnych.

W Stoczni Gdynia trwają prace przy budowie pięciu kolejnych statków: dwóch kontenerowców o pojemności 2700 TEU oraz trzech samochodowców typu ro-ro. Ogółem w 2008 r. planowanych jest zbudowanie 8 statków o łącznej wartości ponad 481 mln dol. Jak wynika z podpisanych kontraktów, do 2009 r. w stoczni powstanie 14 statków o wartości sprzedaży ponad 700 mln dol. i 15 mln euro.

Opinie (58) 2 zablokowane

  • 70 dni !!!!!!!!!!!!!!

    Takie mamy artykuły jakich mamy dziennikarzy. Po co pisać o czymś o czym nie ma się zielonego pojęcia. I tak wszyscy czytający od teraz będą myśleć że statek można wybudować w 70 dni !!!!
    Facet sprostuj to bo się ośmieszasz !

    • 0 0

  • Przemysł okrętowy to HIGH TECH kilkadziesiat firm prywatnych robiło tam elektryke automatyke komputery sterujące. Stocznia nie może upaść nie ma Gdyni bez stoczni.

    • 0 0

  • Cezary Kaczmarski czy Kamiński ? Dziennikarzu zdecyduj się...

    • 0 0

  • Cezary

    To jakaś nowa propaganda sukcesu te 70 dni albo kogoś mocno pokręciło, ale o firmie z której wywodzą sie tacy "geniusze" jak śniadek i jemu podobni (zamiast pracować i budować statki - żyć z dotacji uczciwych podatników) takie rzeczy też można pisać może ktoś o ich poziomie uwierzy.

    • 0 0

  • Już nie długo (6)

    Za 3msc co najwyżej to sobie stoczniowcy barkę zbudują by do Szwecji do roboty popłynąć, tak ich platfusy załatwią. Niestety wraz z nimi pójdą na dno wszystkie zakłady kooperujące. Tusk mówi amen dla stoczni

    • 0 0

    • Ty, platfus (4)

      Tobie to chyba do głowy nie przychodzi, że nie ważne czy platfusy, czy pisiory, w polsce będzie coraz gorzej przez nierobów, strajkujących kombinatorów.
      Nieroby w policji, co przechodzą na wcześniejszą emeryturę, nieroby w SM, nieroby w szpitalach, w stoczniach, w szkołach, w rządzie.. ten kraj to wylęgarnia nierobów!
      A ja chcę pracować i lubię i to robię, ale wku...a mnie to że muszę pracować za tych obiboków na emerytury dla obiboków.

      • 0 0

      • PO i ciebie zmaniplowała (3)

        już widzą że nie uratują stoczni to manią takich jak ty że musisz dopłacać do stoczni, otóż do rolnictwa dopłacasz a nie mówisz by wykosić rolników Przemysł stoczniowy gdyby tylko mogł być dotowany to pomorze by było najbogatszym rejonem w UE Niestety Europa boi się naszych stoczni i chce byśmy je sprywatyzowali, tylko platfusy poprzez swoją nieudolność najpierw doprowadzą do bankructwa a potem do sprzedaży za bezcen I taki piar którym posługuje sie PO ma tylko na celu odwrócenie uwagi od problemu, bo kwestią nie jest nieróbstwo tych czy tych tylko podział struktury poborów i wydatków państwa i ta pseudo liberalna partia jest bardziej socjalna niż SLD i PIS razem wzięte

        • 0 0

        • ale bzdury piszesz (2)

          po pierwsze, gdzie napisałem żeby ich wykosić?

          po drugie,
          moje wypowiedzi dotyczą wszystkich strajkujących. nie tylko stoczniowców, ich swoją drogą się najmniej czepiam.
          Strajk państwowych pracowników jest jak cios wycelowany prosto we mnie (i Ciebie i innych obywateli). Bo strajkujący chcą więcej, a jeśli mają dostać to musi się to odbić na naszych portfelach.
          Mnie osobiście wku...a płacenie na nierobów, ludzi bez wykształcenia i cwaniaczków co przechodzą na wcześniejszą emeryturę.

          a po trzecie,
          nie rozumiem zupełnie co Ty i Tobie podobni macie za jazde na temat zmanipulowania przez PO, to wygląda na jakąś paranoję.
          Jak dla mnie, nasza polityka to wielkie nieporozumienie, nieważne
          po której stronie.

          • 0 0

          • (1)

            "Nieroby w policji, co przechodzą na wcześniejszą emeryturę" - idź do policji i zobaczysz czy im się nie należy, i kto powiedział że szeregowi policjanci to nieroby
            "nieroby w szpitalach"-jesteś podejrzewam młody i dlatego tak piszesz, jak się zestarzejesz lub zachorujesz zmienisz zdanie
            szkoły -sam najprawdopodobniej skorzystałeś na darmowej edukacji
            "wku...a mnie to że muszę pracować za tych obiboków na emerytury dla obiboków" ano musisz bo bez nich ty byś nie mógł funkcjonować i pracować i się ich nie czepiaj mają prawo godnie zarabiać
            A manipulacja PO polega na tym że teraz gdy są strajki tych grup społecznych przekaz idzie taki własnie jak ty glosisz, po to tylko by pokazac ze ci ludzie to obiboki itp

            • 0 0

            • przeczytaj najpierw posty na tym forum, potem popraw swoją wypowiedź bo w kontekście pozostałych wypowiedzi jest bez sensu (odsyłam pierwszy post).

              • 0 0

    • Jakie pijaki?

      Pracuje w stoczni w Gdyni i nie wiedziałem osoby która po pijaku chodziła po stoczni i wyszła spokojnie z pracy, zazwyczaj kończy sie alkomatem i zabraniem przepustki na 3 lata.

      • 0 0

  • wiem że się denerwujesz ale.... (1)

    taka jest prawda,ciężko pracujesz bo dałeś sobie skoczyć na garba. najlepiej żeby zrobić 100 nadgodzin a wydajność i odpowiedzialność za wykonaną prace to ci wisi.

    • 0 0

    • co ty mozesz wiedziec o odpowiedzialnosci?

      jakos wszystko jest robione wedlug najwyzszych standardow, robiles w stoczni, ale 10lat temu

      • 0 0

  • jak sie na magazynie robilo....

    to sie nic niewie o ciezkiej pracy, ja jak pracuje w stoczni to prawie codziennie slysze jak jedzie jakas karetka po kogos, praca jest bardzo niebezpieczna, przepisy BHP tam praktycznie nieistnieja,jeden robi na drugim, wy ludzie sobie tego nawet niepotraficie wyobrazic jak tam jest, a to ze nieudolne kolejne rzady niepotrafia wykorzystac tak dobrze rozwijajacej sie branzy, to to juz nie jest wina szarego stoczniowca, bo my robimy to co w naszej mocy by te statki plywaly

    • 0 0

  • A ile do tego dopłacimy (1)

    Ciekawy jestem ile my podatnicy dopłacimy do tego nowozbudowanego statku ...znowu z naszych podatków trzeba będzie utrzymywać studnię bez dna czyli stocznie w Polsce.

    • 0 0

    • Czasem lepiej dopłacić

      Ekonomisto za dychę Francja przez wiele lat dopłacała do każdego statku bo to sie opłacało. A opłaca sie dlatego że ludzie mają prace i zamiast płacić zasiłek to ściągają niezłą kasę (z zyskiem dla budżetu). Dodatkowo pamiętajmy że stocznia to jest tylko garstka ludzi którzy pracują nad tym statkiem koś musi im wykonać silniki, urządzenia czy nawet śruby gazy itd.a te tak zwane "pijaki" stoczniowcy robiąc zakupy czy nawet pijąc :) dają zarobić innym i ak to sie kręci :D

      • 0 0

  • Piekny (1)

    Pracowałem na tym statku, powoli zaczynamy robić kolejny identyczny ale on jest jeszcze w połowie zespawania kadłubu :)

    • 0 0

    • Ładne tępo musiało być na tej jednosce

      Pracowałem w Gdyni i podziwiam ludzi którzy tam pracują 70 dni to niezły czas gratulacje szkoda ze te fajtłapy z zarządu dały ciała i doprowadzili do kiepskiej sytuacji finansowej.
      PS Gdyby nie stocznie w 3mieście to Gdańsk, Gdynia, i może Sopot były by slamsem, to przez stoczniowców pompowana jest tu od wielu lat gruba kasa.

      • 0 0

  • do stoczniowiec (1)

    przestan wypisywać takie bzdety

    • 0 0

    • dlatego jestes"były stoczniowiec" bo sie opierniczłes

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie zdobywał w znanych i cenionych przedsiębiorstwach doradczych, produkcyjnych i handlowych (m.in. Mars Inc., JP Morgan Chase, Azimutus SA, Business Group Polska). Posiada doświadczenie zawodowe w doradztwie przy dużych międzynarodowych transakcjach zakupu i sprzedaży przedsiębiorstw, jak również w mniejszych krajowych projektach. Piastując stanowiska w zarządach i radach nadzorczych szeregu spółek...

Najczęściej czytane