- 1 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (73 opinie)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (53 opinie)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 4 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (288 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (239 opinii)
- 6 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (70 opinii)
Lotos Kolej przejmie Orlen KolTrans. Centrum logistyki kolejowej w Gdańsku
Nie dojdzie do sprzedaży kolejowej spółki Orlenu - Orlen KolTrans. Ma nastąpić jej konsolidacja z gdańską spółką Lotos Kolej. W ramach fuzji PKN Orlen z Grupą Lotos w Gdańsku powstanie centrum kompetencji związane z logistyką kolejową. Centrum zbudowane ma być wokół podmiotu mającego największe kompetencje, doświadczenie i skalę działalności - w tym przypadku jest to Lotos Kolej.
Wodorowa lokomotywa i inne atrakcje
- Ponieważ w zdefiniowanym w decyzji Komisji terminie żaden z potencjalnych inwestorów nie wyraził chęci nabycia aktywów kolejowych, Orlen nie jest zobowiązany do sprzedaży tych aktywów do inwestora - informuje biuro prasowe PKN Orlen.
Centra kompetencyjne w ramach aktywów Lotosu
Po połączeniu Grupy Lotos z PKN Orlen w planach jest powstanie centrów kompetencyjnych, opierając się na aktywach Lotosu:
- zajmujące się zielonym wodorem, powstanie nowa spółka,
- paliwami żeglugowymi - powstanie nowa spółka,
- serwisowanie morskich farm wiatrowych w oparciu o Lotos Petrobaltic,
- logistyka kolejowa w oparciu o Lotos Kolej,
- oleje bazowe w oparciu o Lotos Oil,
- rafineria procesingowa.
Jaka przyszłość czeka pracowników Lotosu po fuzji z PKN Orlen?
- PKN Orlen po połączeniu z Grupą Lotos planuje prowadzenie licznych działań integracyjnych oraz maksymalizację wartości podmiotów poprzez wykorzystanie najlepszych praktyk obowiązujących w ramach grupy. W połączonej grupie koncern będzie dążył do optymalnego wykorzystania kompetencji, a jedną z istotnych synergii jest właśnie optymalizacja logistyki pierwotnej (przede wszystkim kolejowej, do terminali) produktów rafineryjnych. Zgodnie z przedstawioną w maju 2021 r. strukturą nowego podmiotu jedno z centrów kompetencji zlokalizowanych w Gdańsku ma być związane z logistyką kolejową. Ma ono zostać utworzone poprzez konsolidację obszaru logistyki kolejowej wokół podmiotu mającego największe kompetencje, doświadczenie i skalę działalności. W tym przypadku będzie to Lotos Kolej - informuje biuro prasowe Orlenu.
Logistyka kolejowa ważna dla Orlenu
Orlen twierdzi, że obszar logistyki surowcowo-paliwowej jest jednym z kluczowych obszarów występowania synergii pomiędzy PKN Orlen a Grupą Lotos, a Orlen w obszarze logistyki konsekwentnie realizuje strategię wzmocnienia tych kompetencji, opierając się na własnych aktywach.
Paliwo po 4 zł. Do Sejmu trafił projekt obniżki podatków od paliwa
- Przede wszystkim upatrujemy oszczędności w obszarze: optymalizacji logistyki kolejowej paliw do terminali z uwzględnieniem dwóch lokalizacji oraz doboru optymalnych tras, optymalizacji wielkości składów pociągowych czy optymalizacji wykorzystywanego taboru kolejowego. Tego typu działania przekładać się będą na wymierne oszczędności. O szczegółach będziemy informować na późniejszym etapie procesu transakcyjnego - wyjaśnia PKN Orlen. - Już teraz Lotos rozwija obszar logistyki kolejowej i realizuje projekty dotyczące zakupu dwóch lokomotyw i 324 wagonów do transportu intermodalnego. Poprzez częściowe zastąpienie transportem kolejowym transportu drogowego ładunków intermodalnych będzie można ograniczyć emisję zanieczyszczeń czy poprawić bezpieczeństwo uczestników ruchu.
Lotos Kolej jednym z liderów przewozów kolejowych
Lotos Kolej to drugi największy przewoźnik kolejowy w Polsce pod względem pracy przewozowej i lider na rynku pod względem przewozów towarów niebezpiecznych. Aktualnie mająca siedzibę w Gdańsku spółka eksploatuje ponad 120 lokomotyw i ponad 4 tys. wagonów, świadcząc usługi dla spółek Grupy Kapitałowej Lotos i dla klientów zewnętrznych. Spółka oferuje również usługi obsługi bocznicy kolejowej, wynajmu i serwisu technicznego taboru kolejowego oraz czyszczenia cystern kolejowych.
Miejsca
Opinie (65) 1 zablokowana
-
2021-11-22 12:01
Gdyby udziałowcy nie sprzedali pośpiesznie swoich akcji
zachęceni korzystną ceną (dla US to było 20,- zł tak się rozliczyli z podatku) jednorazową to byliby nadal udziałowcami i strukturą decydującą w większości decyzji firmy. Wykup odbywał się przez osoby podstawione, które od ręki wypłacały kasę a te biedaczyska jak zobaczyły jej wysokość to nagle poczuli się "panami", kasa szybko się rozeszła a problemy zostały. Nikt nie dał sobie wytłumaczyć, to jak ze zdrowiem: dbaj o nie a nie będziesz podopiecznym fundacji ratującej życie (ze składek i zrzutek społeczeństwa) - obecną składką jest dokładka do ceny litra paliwa.
- 2 1
-
2021-11-22 11:28
Ochłapy. To Lotos, w którym SP ma 54 proc udziałów, powinien przejąć Orlen, w którym SP ma 27 proc.
W innym wypadku to pcimska prywatyzacja
- 14 1
-
2021-11-22 08:05
Dzięki tej niepotrzebnej transakcji my dostaniemy premie (2)
I premie wypłacimy naszym kolegom. Na tym to polega !!!!
Za całość zapłacą losie na stacjach benzynowych.
A telewizja reżimowa poinformuje ze taniej się nie da- 33 5
-
2021-11-22 08:35
czyli nic nowego... (1)
Ale chyba lepszy swoj zlodziej niz zagraniczny...
- 0 7
-
2021-11-22 10:12
ten swój złodziej wyprowadza kasę do swoich mocodawców w Moskwie
- 2 2
-
2021-11-22 08:42
zatem Lotos Kolej
pójdzie na sprzedaż, tylko jako większa firma.. żeby 'zachęcić' kupców na inne aktywa GLSA, bo inaczej z fuzji nici....
- 15 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.