• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos znowu większy, rozbudowa na ukończeniu

Robert Kiewlicz
7 grudnia 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
W Lotosie, na kilku prowadzonych równocześnie budowach, pracuje ponad 1000 osób. W Lotosie, na kilku prowadzonych równocześnie budowach, pracuje ponad 1000 osób.

Program inwestycyjny Grupy Lotos jest już na finiszu. 18 grudnia zakończona zostanie jedna z najważniejszych inwestycji programu 10+ - budowa instalacji destylacji atmosferycznej i próżniowej. Dzięki temu gdańska rafineria zwiększy moce przerobowe aż o 75 proc.



Pod koniec listopada Program 10+ był zrealizowany w 93 proc. Jego głównym celem jest zwiększenie zdolności przerobowych ropy naftowej z poziomu 6 mln ton do 10,5 mln ton rocznie. Zapewni to nowa instalacja destylacji atmosferycznej i próżniowej ropy (CDU/VDU). Drugim istotnym celem jest lepsze wykorzystania surowców do wytwarzania paliw. Dzięki nowym urządzeniom będzie można uzyskać więcej produktów o wyższej jakości.

W ramach inwestycji w gdańskiej rafinerii powstały już instalacja hydro-odsiarczania oleju napędowego (HDS), pomocniczy kompleks aminowo-siarkowy (KAS) oraz wytwórnia wodoru (HGU). W przyszłym roku Lotos zamierza zakończyć budowę instalacji - łagodnego hydrokrakingu (MHC) oraz przerobu ciężkiej pozostałości próżniowej (ROSE).

Rozbudowa i modernizacja gdańskiej rafinerii kosztują w sumie 5,2 mld zł. Inwestycje zostały sfinansowane m.in. dzięki kredytom w wysokości 1,75 mld dolarów, jakie spółka uzyskała od kilkunastu banków, m.in. Banco Bilbao Vizcaya Argentaria, PKO BP, BZ WBK, Bank of Tokyo-Mitsubishi, BNP Paribas, Mitsui Banking Corporation Europe, The Royal Bank of Scotland, Societe Generale.

Nagrody od Lotosu

Uwaga: konkurs został już rozstrzygnięty!

Z okazji zakończenia budowy instalacja destylacji atmosferycznej i próżniowej ropy Grupa Lotos przygotowała dla czytelników Trojmiasto.pl niespodziankę. W konkursie można wygrać 5 wejściówek na teren Rafinerii wraz z możliwością uczestnictwa w uroczystym otwarciu nowej inwestycji, a także karty programu premiowego Lotos Navigator z doładowanymi punktami.

Wystarczy odpowiedzieć na jedno konkursowe pytanie.

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (133) 3 zablokowane

  • Ciekawe dla kogo to robią ,przecież platformiarze Tuska

    sprowadzą Kuwejtczyków i sprzedadzą.

    • 1 1

  • może się dogadali z makaronami na zwrot częściowy do kieszeni

    • 2 2

  • do tego co tylko na schell (1)

    przecież wszystkie stacje na Pomorzu zaopatrywane sa przez lotos, nie opłacało by się im ciągnąć paliwo czy gaz przez całą Polskę jak nie wierzysz to zobacz co sie dzieje na 4 bramie gdzie przyjeżdżają cysterny większości to orlen schell .... takie maja układy, niby dodają swoje pierwiastki ale jakoś w to nie wierzę, tak samo jest ze stacjami lotosu na południ polski tam zaopatruje je orlen :) ręka rękę myje

    • 2 1

    • te "układy" to normalni ludzie

      nazywaja umowami handlowymi

      • 0 0

  • do pana co boi się o ropę

    lotos spłaci kredyt w 6 lat a do tego czasu na pewno będzie ropa :)

    • 2 1

  • LOTOS (3)

    Dobrze, że jako monopolista coś robi!!! Natomiast podzielam stanowisko, że : należy podwykonawców szukać najpierw w pomorskim, potem w regionie,następnie w kraju. Gdy nikt się nie zgłosi kompetentny, dopiero zatrudniać Włochów. Tak czynią skandynawowie i mają doskonałe wyniki w Każdej dziedzinie!!!!

    • 1 2

    • to wykręt prosze pana. (1)

      wile lat pracowałem dla Aker Solutions w Norwegi na wielu projektach petrochemicznych i wiem że przede wszystkim promują swoje firmy.
      Nawet prowadzając firmy z poza Norwegi robią to Norweskie firmy.
      Więc tłumaczenie się że w Polsce nie udało się jest opinią niewiarygodną.
      Napisze nawet dziecinną.

      • 0 1

      • i pewnie dlatego, ze promuja swoje firmy

        strony www maja w wersjach polskich; firma moze i norweska, ale zatrudniac może Polaków

        • 0 0

    • fakty sa inne

      Przembud, Mostostal, Pol-Aqua - wszystkie firmy z Polski pracujace przy 10+ ABB, Technip Polska, Lurgi Polska, Sarens Polska, tez zatrudniaja polskich inzynierów

      • 2 0

  • Dlaczego nie chwalą się że za ich sukces jeden robotnik zapłacił ŻYCIEM (4)

    • 4 2

    • stara sprawa (3)

      wiadomo od dawna, ze chlopak z firmy zewnetrznej mial wypadek przez niedbalstwo swojego szefa - tak jakbys byl winny tego, ze pracownik firmy wykonujacej ocieplenie Twojego domu spadl z dachu, gdy Ty byles na wakacjach
      owszem wypadek na Twojej posesji, ale ile w tym odpowiedzialnosci wlasciciela? zero.
      myslenie nie boli

      • 1 1

      • odpowiedziałes na pytanie jak POTŁUCZONY (2)

        ktoś nie chce zatrudnić kogoś do naprawy dachu TYLKO PYTA DLACZEGO LOTOS mając takie wścibskie służby BHP CO przyczepiają się do byle czego pozwolił na swoim terenie ZABIĆ jakiegoś robotnika.
        A poza tym BHP nie ma wakacji !!!!!!!!

        • 1 2

        • to już jest przegięcie, (1)

          był prokurator, była zewnetrzna kontrola, osoba odpowiedzialna sama przynzala sie do bledu;

          a swoja droga, o bezpieczenstwo musza dbac wszyscy a nie tylko inspektorzy BHP podczas kontroli;

          • 0 1

          • tylko się tłumaczysz.

            • 0 0

  • Lotos znowu większy

    i jeszcze bardziej śmierdzący

    • 1 1

  • Brawo LOTOS (2)

    najważniejsze jest to , że udało się firme przeprowadzić przez trudny okres a inwestycje nie ucierpiały. Brawo

    • 2 1

    • Ja ucierpiałem finansowo jako pracownik

      10-go na koncie widzę tą porażkę. Przestańcie lukrować, bo tam pracuję i mnie to już irytuje. Ja nie chwalę.

      • 0 0

    • Moja podwyżka ucierpiała

      Paweł, ciekawe, ile razy moja pensja jest mniejsza od twojej pensji? Na tyle, wyceniliście moją pracę, że kładąc kafelki będę miał dwa razy tyle. Po co był wam potrzebny inżynier? Chyba do poniżenia, bo tak się kadry nie motywuje.

      • 0 0

  • do e (1)

    To są człowieku normlane transakcje na cały świecie. po jaką cholerę mają sie mijac cysterny z północy na południe. jest jasne że Orlen na północy zaopatruje sie w Lotosie a LOTOS na południu w Orlenie. Tak samo stacje koncernów zachodnich. Podobnie jest przeciez na innych rynkach. Myslicie że w telewizorach Panasonica to jakie sa bebechy? A w motoryzacji. jest kilku producentów silników i koncerny tam sie zaopatrują przybijając tylko swoje logo. jakie to ma znaczenie? Oczywiście że na stacji Shella jest paliwo z LOTOSU. I Ja nie mam nic przeciwko temu. LOTOS ma olej napędowy naprawdę światowej jakości. Sprzedaje go zresztą na zachód

    • 2 0

    • sprzedawaliby go wiecej, ale jest takie ssanie na rynku wewnetrznym, ze go czasem doslownie brak, zwykle zasady - popyt i podaż - ceny ida w góre, skoro jest wiecej kupujacych, natomiast pytanie o wysokosc paliw nalezy kierowac do rządu, ktory ustalil wysoka akcyze i podatki;

      • 0 0

  • Niech złodzieje oddadzą mi za dywidendy które mi zabrali

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane