• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

LPP zainwestuje miliony złotych w badania i rozwój marek

Robert Kiewlicz
23 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
Sieć sklepów LPP obejmuje ponad 1,7 tys. salonów w 20 krajach. Łączna powierzchnia salonów LPP na świecie to prawie 1 mln m kw. Na zdjęciu sklep marki Reserved w Londynie. Sieć sklepów LPP obejmuje ponad 1,7 tys. salonów w 20 krajach. Łączna powierzchnia salonów LPP na świecie to prawie 1 mln m kw. Na zdjęciu sklep marki Reserved w Londynie.

- Reserved to marka rodzinna, odpowiedzialna społecznie, a co najważniejsze jest polskim odpowiednikiem amerykańskiego iPhone'a - twierdzi prezes LPP Marek Piechocki. Dlatego spółka chce inwestować w umocnienie pozycji Reserved jako polskiego przeboju eksportowego - zwiększy zatrudnienie i wyda 200 mln zł rocznie na badania i rozwój.


Co decyduje o zakupie odzieży danej marki?


Do 2018 roku LPP zamierza zatrudnić ponad tysiąc nowych pracowników oraz wydawać blisko 200 mln złotych rocznie w obszarze B+R (badania i rozwój). Ma być to zdaniem spółki sposób na zwiększanie globalnej konkurencyjności firmy W 2016 roku wartość eksportu LPP wyniosła 3 mld złotych.

- Jesteśmy firmą polską i tu są nasze korzenie. Tu zapadają strategiczne decyzje, projektowane są kolejne kolekcje, powstają koncepcje marek, tu płacimy należne podatki i tu mieszkają najwięksi akcjonariusze spółki - twierdzi Marek Piechocki, prezes LPP. - Marka Reserved to polski iPhone - polski projekt, polski produkt, marka, a najważniejsza jest przecież kreacja.
Czytaj też: Metki gdańskiej spółki LPP na gruzach fabryki w Bangladeszu

Jak twierdzi Piechocki, 65 proc. wartości produktu, jakim jest Reserved, powstaje w Polsce, w siedzibach LPP zlokalizowanych w Gdańsku, Krakowie i Warszawie. Składa się na to przede wszystkim wartość projektowania i przygotowania kolekcji, logistyki, marketingu, przygotowania i wdrożenia konceptów salonów czy standardów obsługi klienta, a także płacone przez LPP podatki, cła i innego rodzaju opłaty.

Sama produkcja odbywająca się w Bangladeszu czy Chinach, to według Piechockiego jedynie 35 proc. wartości produktu.

- To przede wszystkim wartość materiałów oraz samego uszycia produktu - twierdzi Piechocki. - W globalnej gospodarce wartość dodana produktu, mająca swe źródło w kreatywności firm, jest najważniejszym elementem przewagi konkurencyjnej. My tę wartość dodaną tworzymy tu, w Polsce, i eksportujemy ją dziś już do 19 krajów, w których obecne jest Reserved. W 2016 roku wartość naszego eksportu wyniosła 3 mld złotych. Te pieniądze wróciły do Polski i tutaj zostały zainwestowane.
Czytaj także: LPP uległo i przystąpiło do międzynarodowego porozumienia

Obecnie nad badaniami i rozwojem produktu pracuje w LPP 810 projektantów i innych osób zaangażowanych w przygotowanie produktu, które tworzą 40 tys. nowych projektów rocznie. Ponad 75 proc. z nich trafia następnie do produkcji. Drugi obszar związany jest z rozwojem doznań i doświadczeń zakupowych klientów. W Biurze Projektowym LPP w prace nad projektowaniem i wdrażaniem nowych rozwiązań wykorzystywanych w salonach poszczególnych marek zaangażowanych jest na co dzień 40 architektów i koordynatorów. Zespół ten wymyśla i testuje średnio 100 eksperymentalnych rozwiązań rocznie, wydatkując na ten cel ok. 10 mln złotych.

Trzecie pole działań firmy to nowe technologie i rozwój form sprzedaży, głównie e-commerce. Obecnie 250 programistów testuje i wdraża rozwiązania techniczne, mające podnieść skuteczność sprzedaży Reserved i innych marek w coraz szybciej zmieniających się realiach handlu detalicznego. Na ten cel LPP wydało w 2017 roku 60 mln złotych.

Więcej: Znaki towarowe LPP wracają z raju podatkowego do Polski

- Chcemy, aby do końca 2018 roku nad różnymi projektami badawczo-rozwojowymi pracowało u nas 2 tys. osób - mówi Piechocki.
Poza obszarem B+R LPP inwestuje również w rozwój swojej sieci sprzedaży w Polsce i za granicą. Do końca 2020 r. firma zamierza wydać na ten cel 1,5 mld złotych. Środki zostaną przeznaczone na utrzymanie i modernizację istniejących sklepów oraz otwarcia nowych salonów.

Miejsca

Opinie (169) 8 zablokowanych

  • Reserved

    To jakaś masakra jakoś jednorazówek kiedyś często tam robiłem zakupy ubierałem się ale już od długiego czasu omijam szerokim łukiem

    • 9 5

  • (1)

    Kiedyś te ciuchy dało się nosić. Dziś po pierwszym praniu do wyrzucenia.

    • 25 3

    • Ja nie piore i noszę. Gaci nawet nie zdejmuje tylko czasami potrzasne i z gumki strzele i gitara. Nic się nie rozciąga, tylko śmierdzi trochę ale da się żyć.

      • 2 3

  • Badania czego? Ja się pytam? (1)

    Laboratoria?

    • 11 0

    • Bedą badac czy niema zamało szkodliwych barwników stosowanych do farbowania ubrań.

      Bo własnie wiekszosc producentów takie stosuje gdzie produkcja jest w krajach 3 świata.

      • 5 1

  • (1)

    W dobre materiały lepiej niech zaiwestują!

    • 41 4

    • po co skoro zarabiaja na tych, co sprzedaja

      popyt - podaz

      Jak sie zacznie oplacac szyc z lepszych materialow to pewnie zaczna.

      • 7 4

  • bluza z zepsutym zamkiem

    poszliśmy wymienić bluzę z popsutym zamkiem w reserved na matarni. spisywanie trwało chyba pół godziny, żeby się na końcu dowiedzieć, że firma ma 30 dni na odpowiedź odnośnie reklamowanego produktu. zdębieliśmy. w takim HM czy TK Maxie to pewnie po 2 minutach mielibyśmy taką samą bluzę tylko bez popsutego zamka, albo po prostu kasę. dodam, że to był prezent od kogoś, nikt o zdrowych zmysłach nie kupuje tam bo tam jakoś produktu do ceny jest najgorsza.

    • 28 4

  • paranoja

    ciuchy beznadziejne, ciekawe dlaczego prezio ukrywa swój wizerunek?

    • 20 4

  • Czy Dee Dee znalazła już Wojtka, czy poszukiwania nadal trwają?

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ryszard Gretkowski

Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Technologiczno- Przyrodniczego im.J.J. Śniadeckich w Bydgoszczy. W latach 1993-1999 zajmował kierownicze stanowiska w firmie KAMIS lidera na polskim rynku przypraw, bezpośrednio uczestniczył w kreowaniu marki Kamis od początku jej istnienia na Pomorzu. Następnie w latach 1999-2009 kierował sprzedażą w firmie FORCAN S.A. Fabryka Opakowań Różnych w Tczewie oraz zajmował stanowisko Dyrektora Handlowego, a także Członka Zarządu FORCAN S.A. Jako...

Najczęściej czytane