• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

LPP zainwestuje miliony złotych w badania i rozwój marek

Robert Kiewlicz
23 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
Sieć sklepów LPP obejmuje ponad 1,7 tys. salonów w 20 krajach. Łączna powierzchnia salonów LPP na świecie to prawie 1 mln m kw. Na zdjęciu sklep marki Reserved w Londynie. Sieć sklepów LPP obejmuje ponad 1,7 tys. salonów w 20 krajach. Łączna powierzchnia salonów LPP na świecie to prawie 1 mln m kw. Na zdjęciu sklep marki Reserved w Londynie.

- Reserved to marka rodzinna, odpowiedzialna społecznie, a co najważniejsze jest polskim odpowiednikiem amerykańskiego iPhone'a - twierdzi prezes LPP Marek Piechocki. Dlatego spółka chce inwestować w umocnienie pozycji Reserved jako polskiego przeboju eksportowego - zwiększy zatrudnienie i wyda 200 mln zł rocznie na badania i rozwój.


Co decyduje o zakupie odzieży danej marki?


Do 2018 roku LPP zamierza zatrudnić ponad tysiąc nowych pracowników oraz wydawać blisko 200 mln złotych rocznie w obszarze B+R (badania i rozwój). Ma być to zdaniem spółki sposób na zwiększanie globalnej konkurencyjności firmy W 2016 roku wartość eksportu LPP wyniosła 3 mld złotych.

- Jesteśmy firmą polską i tu są nasze korzenie. Tu zapadają strategiczne decyzje, projektowane są kolejne kolekcje, powstają koncepcje marek, tu płacimy należne podatki i tu mieszkają najwięksi akcjonariusze spółki - twierdzi Marek Piechocki, prezes LPP. - Marka Reserved to polski iPhone - polski projekt, polski produkt, marka, a najważniejsza jest przecież kreacja.
Czytaj też: Metki gdańskiej spółki LPP na gruzach fabryki w Bangladeszu

Jak twierdzi Piechocki, 65 proc. wartości produktu, jakim jest Reserved, powstaje w Polsce, w siedzibach LPP zlokalizowanych w Gdańsku, Krakowie i Warszawie. Składa się na to przede wszystkim wartość projektowania i przygotowania kolekcji, logistyki, marketingu, przygotowania i wdrożenia konceptów salonów czy standardów obsługi klienta, a także płacone przez LPP podatki, cła i innego rodzaju opłaty.

Sama produkcja odbywająca się w Bangladeszu czy Chinach, to według Piechockiego jedynie 35 proc. wartości produktu.

- To przede wszystkim wartość materiałów oraz samego uszycia produktu - twierdzi Piechocki. - W globalnej gospodarce wartość dodana produktu, mająca swe źródło w kreatywności firm, jest najważniejszym elementem przewagi konkurencyjnej. My tę wartość dodaną tworzymy tu, w Polsce, i eksportujemy ją dziś już do 19 krajów, w których obecne jest Reserved. W 2016 roku wartość naszego eksportu wyniosła 3 mld złotych. Te pieniądze wróciły do Polski i tutaj zostały zainwestowane.
Czytaj także: LPP uległo i przystąpiło do międzynarodowego porozumienia

Obecnie nad badaniami i rozwojem produktu pracuje w LPP 810 projektantów i innych osób zaangażowanych w przygotowanie produktu, które tworzą 40 tys. nowych projektów rocznie. Ponad 75 proc. z nich trafia następnie do produkcji. Drugi obszar związany jest z rozwojem doznań i doświadczeń zakupowych klientów. W Biurze Projektowym LPP w prace nad projektowaniem i wdrażaniem nowych rozwiązań wykorzystywanych w salonach poszczególnych marek zaangażowanych jest na co dzień 40 architektów i koordynatorów. Zespół ten wymyśla i testuje średnio 100 eksperymentalnych rozwiązań rocznie, wydatkując na ten cel ok. 10 mln złotych.

Trzecie pole działań firmy to nowe technologie i rozwój form sprzedaży, głównie e-commerce. Obecnie 250 programistów testuje i wdraża rozwiązania techniczne, mające podnieść skuteczność sprzedaży Reserved i innych marek w coraz szybciej zmieniających się realiach handlu detalicznego. Na ten cel LPP wydało w 2017 roku 60 mln złotych.

Więcej: Znaki towarowe LPP wracają z raju podatkowego do Polski

- Chcemy, aby do końca 2018 roku nad różnymi projektami badawczo-rozwojowymi pracowało u nas 2 tys. osób - mówi Piechocki.
Poza obszarem B+R LPP inwestuje również w rozwój swojej sieci sprzedaży w Polsce i za granicą. Do końca 2020 r. firma zamierza wydać na ten cel 1,5 mld złotych. Środki zostaną przeznaczone na utrzymanie i modernizację istniejących sklepów oraz otwarcia nowych salonów.

Miejsca

Opinie (169) 8 zablokowanych

  • Na ten moment firma podejmuje same trafione decyzje, brawo.

    • 0 1

  • Polski przebój eksportowy - brzmi dobrze :)

    • 0 1

  • Ecommerce to dobry kierunek

    Wiadomo że obecnie sporo ludzi przenosi się z zakupami do Internetu, więc spółka musi iść również w tym kierunku. Tu mogą upatrywać sporego wzrostu dochodów.

    • 0 1

  • Londyn daje radę

    Fajnie wygląda ten salon w Londynie, tam dobra kaska będzie.

    • 0 1

  • (16)

    nie jestem ich klientem więc niewiele mnie to interesuje - ceny są absurdalne, jakość marna no i nie ma działu męskiego
    niestety wraz z likwidacją Marks&Spencer mężczyzna nie ma za bardzo gdzie się ubrać

    • 36 44

    • (1)

      Reserved nie ma działu męskiego?!

      • 0 0

      • Męskiego

        W sensie klasyki - nie rurki

        • 0 0

    • (2)

      Plecam sprawdzić sieciowke "carry". Wg mnie najlepsze rzeczy (spośród sieciowek) dla młodych mężczyzn, którzy nie są zniewiesciali.

      • 5 8

      • (1)

        Dla młodych emerytów ok. Akurat do Ciechocinka.

        • 7 4

        • Akurat Carry jest jedną z nielicznych sieciówek, które mają ubrania dla normalnych facetów, choćby fajne koszule. Z jakością też bywa lepiej niż przeciętnie.

          • 2 2

    • Typowe

      Nie jestem klientem ale się wypowiem :))))

      • 0 0

    • ? (2)

      nie ma dzialu meskiego? to ciekawe..
      bo zarowno na stronie internetowej, jak w kazdym z salonow jakim bylam (mysle ze okolo 15) znajdowal sie dzial meski :D

      • 12 7

      • Nie o to autorowi chodziło. (1)

        Ale ok ... jest "męski".

        • 15 3

        • Jeden zrozumiał, muj bosze ale intelekt

          • 2 0

    • Wybrałem rynek. (3)

      Jeansowe, męskie szerokie spodnie za 60 zł. Nie zamienię na żadne inne. A co najważniejsze "wyprodukowano w Polsce".

      • 5 9

      • No tak

        Szerokie spodnie Janusza. Albo rurki albo worki na ziemniaki. Masakra.

        • 3 0

      • I potem niestety faceci w Polsce (1)

        wyglądają jak menele. Styl zatrzymany gdzieś w latach '90, do tego czapka z reklamą jakiejś firmy, białe skarpety i AirMaxy.

        • 8 6

        • Każdy ma swój obraz menela....

          • 6 0

    • (1)

      Reserved a M&S to jednak trochę inna grupa docelowa z różnicą wieku 20-30 lat.

      • 15 3

      • tak się może wydawać jedynie osobie bez gustu w rurkach-biodrówkach i tenisówkach

        • 15 3

    • Powiem ci szczerze

      Idz do Szmateksu i dostaniesz 100 razy lepsze ciuchy, oczywiście wstyd i dumę zostaw na zewnątrz

      • 16 4

  • Ale sie usmiałem po tym tekscie sponsorowanym,kiedys kupiłem cała szafe ubrań od nich okazało sie ze to jednorazowe szmaty są! (1)

    Ostatnio sie tak śmiałem jak bajki wciskał Schetyna na rozpoczęciu kampami wyborczej w Sobotę.
    Firma która kase zdobywała przez nielegalne spekulacje akcjami na giełdzie,a potem podatki płaciła na Cyprze w raju podatkowym,a te szmaty szyje w Bangladeszu gdzie sie dzieci wykorzystuje do pracy niewolniczej za połowę dolara dziennie!!!Naturalnie nikt nic nie wiedział :)
    Komu on chce te bajki opowiadać ,Jak on sie porównuje do iPhone'a to ja jestem prezydentem USA naturalnie jak Obama :) ich szmaty po praniu nawet dla biednych nie chcieli przyjąć !!

    • 27 8

    • A coś więcej o tej spekulacji?

      • 0 0

  • kiedyś bym w to uwierzył... (5)

    dobre lata temu to robili w miarę porzadne rzeczy... dla przykładu mam koszulkę chyba z housa co ma z 10 lat (teraz to juz taka "do roboty" ;] ) i trzyma sie lepiej niż "szmata" kupiona w reserved pół roku temu i wyprana kilka razy..!!!
    Moze i mają ciekawy desing który kiedys mnie przyciągnął do ich marek ale w ostatnim czasie to chyba jakieś jakościowe nieporozumienie bo jak robocza koszulka w moim zakładzie pracy (FRUIT OF THE LOOM- pewnie za dyche :D ) trzyma sie o niebo lepiej a jest użytkowana w cięższych warunkach niż ta LPP-owska szmatka używana okazjonalnie....
    Po komentarzach widać że nie jeden zwracam na to uwagę ;)

    • 17 2

    • (3)

      No ja normalny facet. 182cm waga 90kg, w klacie 114cm, w pasie 94cm. I w reserved dostaiec jakies pasuajce spodnie... Nie mowiac juz o tshirtach. Jak chce obcisle rzeczy to ubieram legginsy, koszulke termo i... wsadam na rower.

      Bez kitu kroje nie dla facetow a na zniewiescialych chlopcow :)

      • 6 0

      • Kiedyś w Reserved mieściłem się w XXL - (2)

        teraz bez szans. Dlatego tam nawet nie zachodzę.

        • 4 0

        • (1)

          Pójdź do H&M czy innej sieciówki - też się nie zmieścisz

          • 0 0

          • Tam się w drzwiach nie zmieści.

            • 0 0

    • dres FRUIT OF THE LOOM z połowy lat 90-tych używam do dziś :)

      Z tamtych czasów przeżyła też w zakamarkach szafy bluza pseudobawełniana "marki" ROSS. Dziś mało kto pamięta, że od niej zaczynało LPP. Niemniej jednak wszystkie ciuszki FRUIT OF THE LOOM w naszej rodzince sprawdziły się na 100%, a te rodem niby z Łąkowej - z roku na rok gorsze.

      • 2 0

  • Jakość na pewno lepsza niż w konkurencyjnym H&M (10)

    A przynajmniej kupując ich ciuchy ma się świadomość, że wspiera się gdańską firmę i pracowników.

    • 69 53

    • Wartość eksportu to 3 mld zł. Nieźle. (2)

      To kilka razy więcej niż eksportowały nasze stocznie produkcyjne.

      • 17 5

      • Bzdury

        Według starego Forbesa sprzed dwóch lat: "w całym 2014 r. polski eksport jednostek pływających (statków, łodzi oraz konstrukcji pływających) osiągnął wartość 17,5 mld zł.".

        Tak było trzy lata temu, teraz jest zapewne jeszcze lepiej, bo sama wartość eksportu jachtów wzrosła z niecałego miliarda w 2013 do 1,3 miliarda dwa lata później. Tylko przemysł jachtowy w Polsce to około 900 przedsiębiorstw, gdzie zatrudnionych jest 35 tysięcy osób, a 95% procent produkcji idzie na eksport.

        I są to produkty naprawdę najwyższej jakości, z których możemy być dumni a nie jakieś ciuszki.

        • 2 0

      • bo stocznie eksportują dla odbiorców zewnętrznych, a LPP - do swoich oddziałów

        Na tę wartość eksportu składają się towary handlowe i wyposażenie ich licznych "salonów" zlokalizowanych poza RP. Tu odliczają VAT i mają stawkę zerową (czyli dopłacamy ze Skarbu Państwa do ich działalności), a tam są normalnymi podatnikami, wspomagającymi lokalne budżety.

        • 6 0

    • Jakość to żenada, (5)

      a wspiera się przemysł azjatycki, bo w Polsce nic się nie szyje.

      • 19 6

      • (1)

        szyja szyją i to całkiem sporo, wystarczy poszukać i poczytać, a na znacznie więcej nie ma mocy przerobowych w Polsce, zawód szwacza nie jest zbyt popularny w naszym kraju

        • 6 7

        • A kto zniszczył ten przemysł odzieżowy w PL?

          Przypadkiem nie LPP i inni chciwi łatwego i szybkiego zysku? Od 20 lat zalecają szycie w Azji a potem się dziwią że zawód w Polsce upadł...

          • 5 1

      • Logika taka sama, jak powiedzenie (1)

        że Microsoft czy IBM nie są amerykańskie, bo nie produkują tam sprzętu. Duża ilość Polaków tkwi w postsocjalistycznym przekonaniu, że tylko przemysł i wytwórstwo zarabia.

        • 5 3

        • tyle, że LPP swego czasu wykosiło polską konkurencję,

          a nawet część niemieckiej. Swego czasu po sąsiedzku przy Łąkowej odzież z czystego (polskiego) lnu szyły polskie krawcowe dla niemieckiej spółki OETV. Ktoś pamięta? I nie sądzę, żeby wspomniane firmy komputerowe transferowały zyski poza USA - a właściciele LPP od lat wyprowadzają dochody poza RP.

          • 6 2

      • Tak

        W Centrali na Łąkowej tez Azjaci pracują

        • 9 1

    • nieuczciwa reklama - nie szkolą was tam w dziale co można pisać by się na pozwy nie narazić?

      • 13 6

  • (1)

    Fajnie że tak mocno idą w górę, Reserved pewnie nieraz jeszcze namiesza na rynku.

    • 3 3

    • Na Przymorzu.

      • 1 0

  • (5)

    Duży plus za to że wracają z produkcją do Polski.

    • 3 4

    • (3)

      oni tu NIGDY nie produkowali. Tu były wzorcownie, magazyny i "salony". Szyto pojedyncze sztuki na wzorcowniach, żeby Azjaci mieli prototypy. Jak masz inne informacje, to przekaż je choćby wywiadowi skarbowemu

      • 8 1

      • (2)

        Gdzieś była informacja że w 2017 w Polsce wyprodukują kilka milionów sztuk ubrań w kilkudziesięciu szwalnia. Taka liczba to wg. Ciebie wzorcownie?

        • 0 3

        • (1)

          Nigdy tu nie szyli, ubrania marki Tallinder miały byc szyte w Polsce, ale luksus w wydaniu LPP nie okazał sie byc sukcesem.

          • 3 1

          • "LPP zarządza obecnie pięcioma brandami: Reserved, Cropp, House, Sinsay i Mohito. Ta ostatnia w ciągu minionych dwóch lat przeszyła w Polsce 4 mln sztuk ubrań, czyli 15 proc. całości swojej produkcji. Do końca tego roku LPP zleci polskim szwalniom i zakładom uszycie 5 mln sztuk odzieży pod marką Mohito, a w 2018 roku ta wielkość ma się podwoić. W tym samym czasie dwukrotnie wzrośnie też produkcja ubrań Reserved, które zostaną uszyte w Polsce... W tej chwili w Polsce na potrzeby LPP pracuje już 50 zakładów odzieżowych, w których ponad 1000 pracowników szyje na pełny etat dedykowane kolekcje na zlecenia gdańskiej firmy."

            • 0 0

    • Przecież to zwykła ściema

      Jak wszystko inne co opowiadają właściciele o tej firmie... Ostatnio gdzieś czytałem o jakichś rzekomych podwyżkach dla pracowników, które niby miały miejsce jak zyski zaczęły spadać. Jakoś nikt z pracowników o nich nie słyszał, natomiast każdy słyszał o zwolnieniach, tyle że cichaczem i z szukaniem pseudo haków, żeby tylko nie trzeba było wypłacać odpraw. A te rzekome podwyżki zapewne zarząd dostał, więc kłamstwa nie ma - też w sumie pracownicy.

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i dystrybucją puzzli, kart, gier planszowych, zabawek i mediami oraz trzy spółki sportowe. W latach 1997 - 2008 był prezesem ProkomuTrefl Sopot. W 1997 roku założone przez Kazimierza Wierzbickiego Sopockie Towarzystwo Koszykówki Trefl przekształcono w Sportową Spółkę Akcyjną.

Najczęściej czytane