• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

LPP zainwestuje miliony złotych w badania i rozwój marek

Robert Kiewlicz
23 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
Sieć sklepów LPP obejmuje ponad 1,7 tys. salonów w 20 krajach. Łączna powierzchnia salonów LPP na świecie to prawie 1 mln m kw. Na zdjęciu sklep marki Reserved w Londynie. Sieć sklepów LPP obejmuje ponad 1,7 tys. salonów w 20 krajach. Łączna powierzchnia salonów LPP na świecie to prawie 1 mln m kw. Na zdjęciu sklep marki Reserved w Londynie.

- Reserved to marka rodzinna, odpowiedzialna społecznie, a co najważniejsze jest polskim odpowiednikiem amerykańskiego iPhone'a - twierdzi prezes LPP Marek Piechocki. Dlatego spółka chce inwestować w umocnienie pozycji Reserved jako polskiego przeboju eksportowego - zwiększy zatrudnienie i wyda 200 mln zł rocznie na badania i rozwój.


Co decyduje o zakupie odzieży danej marki?


Do 2018 roku LPP zamierza zatrudnić ponad tysiąc nowych pracowników oraz wydawać blisko 200 mln złotych rocznie w obszarze B+R (badania i rozwój). Ma być to zdaniem spółki sposób na zwiększanie globalnej konkurencyjności firmy W 2016 roku wartość eksportu LPP wyniosła 3 mld złotych.

- Jesteśmy firmą polską i tu są nasze korzenie. Tu zapadają strategiczne decyzje, projektowane są kolejne kolekcje, powstają koncepcje marek, tu płacimy należne podatki i tu mieszkają najwięksi akcjonariusze spółki - twierdzi Marek Piechocki, prezes LPP. - Marka Reserved to polski iPhone - polski projekt, polski produkt, marka, a najważniejsza jest przecież kreacja.
Czytaj też: Metki gdańskiej spółki LPP na gruzach fabryki w Bangladeszu

Jak twierdzi Piechocki, 65 proc. wartości produktu, jakim jest Reserved, powstaje w Polsce, w siedzibach LPP zlokalizowanych w Gdańsku, Krakowie i Warszawie. Składa się na to przede wszystkim wartość projektowania i przygotowania kolekcji, logistyki, marketingu, przygotowania i wdrożenia konceptów salonów czy standardów obsługi klienta, a także płacone przez LPP podatki, cła i innego rodzaju opłaty.

Sama produkcja odbywająca się w Bangladeszu czy Chinach, to według Piechockiego jedynie 35 proc. wartości produktu.

- To przede wszystkim wartość materiałów oraz samego uszycia produktu - twierdzi Piechocki. - W globalnej gospodarce wartość dodana produktu, mająca swe źródło w kreatywności firm, jest najważniejszym elementem przewagi konkurencyjnej. My tę wartość dodaną tworzymy tu, w Polsce, i eksportujemy ją dziś już do 19 krajów, w których obecne jest Reserved. W 2016 roku wartość naszego eksportu wyniosła 3 mld złotych. Te pieniądze wróciły do Polski i tutaj zostały zainwestowane.
Czytaj także: LPP uległo i przystąpiło do międzynarodowego porozumienia

Obecnie nad badaniami i rozwojem produktu pracuje w LPP 810 projektantów i innych osób zaangażowanych w przygotowanie produktu, które tworzą 40 tys. nowych projektów rocznie. Ponad 75 proc. z nich trafia następnie do produkcji. Drugi obszar związany jest z rozwojem doznań i doświadczeń zakupowych klientów. W Biurze Projektowym LPP w prace nad projektowaniem i wdrażaniem nowych rozwiązań wykorzystywanych w salonach poszczególnych marek zaangażowanych jest na co dzień 40 architektów i koordynatorów. Zespół ten wymyśla i testuje średnio 100 eksperymentalnych rozwiązań rocznie, wydatkując na ten cel ok. 10 mln złotych.

Trzecie pole działań firmy to nowe technologie i rozwój form sprzedaży, głównie e-commerce. Obecnie 250 programistów testuje i wdraża rozwiązania techniczne, mające podnieść skuteczność sprzedaży Reserved i innych marek w coraz szybciej zmieniających się realiach handlu detalicznego. Na ten cel LPP wydało w 2017 roku 60 mln złotych.

Więcej: Znaki towarowe LPP wracają z raju podatkowego do Polski

- Chcemy, aby do końca 2018 roku nad różnymi projektami badawczo-rozwojowymi pracowało u nas 2 tys. osób - mówi Piechocki.
Poza obszarem B+R LPP inwestuje również w rozwój swojej sieci sprzedaży w Polsce i za granicą. Do końca 2020 r. firma zamierza wydać na ten cel 1,5 mld złotych. Środki zostaną przeznaczone na utrzymanie i modernizację istniejących sklepów oraz otwarcia nowych salonów.

Miejsca

Opinie (169) 8 zablokowanych

  • 200 mil zl rocznie na badania i rozwoj. ( B+R)

    W Pruszczu Gdanskim dalej niewolnictwo Polsko-Ukrainskie.

    • 14 1

  • Jakość i jeszcze raz jakość

    proponowałabym podnieść jakość materiałów , więcej porządnej wełny, mniej wściekłych kolorów. Jeśli się marzy o wielkości , trzeba tez zadbać o klasę rzeczy w rozsądnej cenie. A nie tylko tanio i syntetycznie. Ale miło,że firma rośnie, rozwija się i ciągle jest w Gdańsku.

    • 5 2

  • poprawcie (8)

    jakosc ubran a nbie sprzedajecie syf gdzie po praniu szmaty nadaja sie do wywalenia

    • 133 22

    • (4)

      Dokładnie, ja tak samo uważam. Jeszcze jakość Reserved ujdzie, ale za to materiały w Sinsay, Cropp i House są bardzo słabe (dominuje poliester), do tego po 2-3 praniach przekręcają się szewki. No i te pieniądze... Za co? Można też zauważyćciągłe podążanie Reserved za Zarą, ale daleko im do tego. Praktycznie, to chyba tylko Mohito jeszcze ma całkiem ładne ubrania, bardziej eleganckie i materiały też nie najgorsze.

      • 14 4

      • (2)

        Nigdy nie miałem na sobie gorszej jakości ubrań niż z Reserved. Często podobają mi się kroje, ale nie kupuje bo to strata pieniędzy. Spodnie po 5 praniach wyglądały jak by miał je 2 lata....Tragedia !!

        • 10 0

        • (1)

          Napisałam nie najgorsze, a nie dobre. Naucz się czytać kochana. Jestem osobą, która zwraca uwagę na metki. Jeżeli mam mówić, że to będzie dobry gatunek np. swetra to będę tu myśleć o swetrach nie w składzie z bawełną, nie wełną, a kaszmirem.

          • 2 3

          • bo kaszmir, to nie odmiana wełny, znaffffco?

            • 2 1

      • Mohito z dobrych materiałów ??

        Proszę Cię .. :D :D znajdz mi chociaz jedną rzecz w 100% z bawełny... albo z wełny... Jak się wchodzi do mohito to czuc polyester w powietrzu

        hehehe

        • 11 3

    • Ciekawy

      Czy tutaj same nieudaczniki, rodem z pisuaru piszą?

      • 2 4

    • (1)

      Jakby się nie sprzedawały, to by ich nie zamawiali. Proste.

      • 13 17

      • Prosty jest wpis powyżej. Najwidoczniej się nie sprzedają, stąd ta akcja.

        • 22 6

  • Reserved to idealny sponsor dla Lechii. Jedno i drugie to taka sama padaka.

    • 9 2

  • (1)

    Ciuchy uszyte w bangladzeszu przez dzieci sprzedaja za 100 lub 200 zl a ich wartosc nie przekracza 10 zl to jest jakis zart.Lepsze ibrania mozna kupoc lumpexie...

    • 29 5

    • Skąd wytrzasnąłeś, że tam dzieci pracują? Nie pisz takich bzdur bo wstyd, a niektórzy zamiast poszukać informacji na własną rękę to łykają wszystko co ktokolwiek napisze i potem takie brednie można czytać.

      • 0 10

  • Porównanie Reserved do Iphone - bardzo nietrafione,

    PR -owy samobój...
    Ta wypowiedź wzbudza u odbiorców rozbawienie, kpinę, szyderstwo, niesmak itd.

    • 23 3

  • w LPP jakości brak

    • 15 3

  • (1)

    "Do 2018 roku LPP (...) wydawać blisko 200 mln złotych rocznie w obszarze B+R (badania i rozwój)"
    To co innowacyjnego oni wymyślą - majtki z golfem?

    • 35 2

    • Badanis nad optymalizacją kosztów

      Zamiast miski ryżu miesięcznie, szwaczki mają zarabiać miskę kwartalnie (za to tylko 112 godzin pracy tygodniowo), materiały będą 5 gatunku (odrzuty z produkcji szmat do podłogi).

      • 12 1

  • (1)

    Odpowiedzialna społecznie? Co LPP sponsoruje? No i jak zatrudnieni są pracownicy w salonach ?

    • 31 4

    • Firma odpowiada za dobrobyt podstawowej komórki społecznej -

      Rodziny.

      Prezesa.

      • 14 0

  • Niech lepiej się pochwali ile pracownicy w Polsce w reserved zarabiają i jak piora mózg tym młodym ludziom tam, jakość nieadekwatna do cen, w USA to są ceny ciuchy markowe za grosZe, jakość b.dobra

    • 12 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i dystrybucją puzzli, kart, gier planszowych, zabawek i mediami oraz trzy spółki sportowe. W latach 1997 - 2008 był prezesem ProkomuTrefl Sopot. W 1997 roku założone przez Kazimierza Wierzbickiego Sopockie Towarzystwo Koszykówki Trefl przekształcono w Sportową Spółkę Akcyjną.

Najczęściej czytane