- 1 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (73 opinie)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (53 opinie)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 4 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (288 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (239 opinii)
- 6 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (70 opinii)
LPP zainwestuje miliony złotych w badania i rozwój marek
- Reserved to marka rodzinna, odpowiedzialna społecznie, a co najważniejsze jest polskim odpowiednikiem amerykańskiego iPhone'a - twierdzi prezes LPP Marek Piechocki. Dlatego spółka chce inwestować w umocnienie pozycji Reserved jako polskiego przeboju eksportowego - zwiększy zatrudnienie i wyda 200 mln zł rocznie na badania i rozwój.
Do 2018 roku LPP zamierza zatrudnić ponad tysiąc nowych pracowników oraz wydawać blisko 200 mln złotych rocznie w obszarze B+R (badania i rozwój). Ma być to zdaniem spółki sposób na zwiększanie globalnej konkurencyjności firmy W 2016 roku wartość eksportu LPP wyniosła 3 mld złotych.
- Jesteśmy firmą polską i tu są nasze korzenie. Tu zapadają strategiczne decyzje, projektowane są kolejne kolekcje, powstają koncepcje marek, tu płacimy należne podatki i tu mieszkają najwięksi akcjonariusze spółki - twierdzi Marek Piechocki, prezes LPP. - Marka Reserved to polski iPhone - polski projekt, polski produkt, marka, a najważniejsza jest przecież kreacja.
Czytaj też: Metki gdańskiej spółki LPP na gruzach fabryki w Bangladeszu
Jak twierdzi Piechocki, 65 proc. wartości produktu, jakim jest Reserved, powstaje w Polsce, w siedzibach LPP zlokalizowanych w Gdańsku, Krakowie i Warszawie. Składa się na to przede wszystkim wartość projektowania i przygotowania kolekcji, logistyki, marketingu, przygotowania i wdrożenia konceptów salonów czy standardów obsługi klienta, a także płacone przez LPP podatki, cła i innego rodzaju opłaty.
Sama produkcja odbywająca się w Bangladeszu czy Chinach, to według Piechockiego jedynie 35 proc. wartości produktu.
- To przede wszystkim wartość materiałów oraz samego uszycia produktu - twierdzi Piechocki. - W globalnej gospodarce wartość dodana produktu, mająca swe źródło w kreatywności firm, jest najważniejszym elementem przewagi konkurencyjnej. My tę wartość dodaną tworzymy tu, w Polsce, i eksportujemy ją dziś już do 19 krajów, w których obecne jest Reserved. W 2016 roku wartość naszego eksportu wyniosła 3 mld złotych. Te pieniądze wróciły do Polski i tutaj zostały zainwestowane.
Czytaj także: LPP uległo i przystąpiło do międzynarodowego porozumienia
Obecnie nad badaniami i rozwojem produktu pracuje w LPP 810 projektantów i innych osób zaangażowanych w przygotowanie produktu, które tworzą 40 tys. nowych projektów rocznie. Ponad 75 proc. z nich trafia następnie do produkcji. Drugi obszar związany jest z rozwojem doznań i doświadczeń zakupowych klientów. W Biurze Projektowym LPP w prace nad projektowaniem i wdrażaniem nowych rozwiązań wykorzystywanych w salonach poszczególnych marek zaangażowanych jest na co dzień 40 architektów i koordynatorów. Zespół ten wymyśla i testuje średnio 100 eksperymentalnych rozwiązań rocznie, wydatkując na ten cel ok. 10 mln złotych.
Trzecie pole działań firmy to nowe technologie i rozwój form sprzedaży, głównie e-commerce. Obecnie 250 programistów testuje i wdraża rozwiązania techniczne, mające podnieść skuteczność sprzedaży Reserved i innych marek w coraz szybciej zmieniających się realiach handlu detalicznego. Na ten cel LPP wydało w 2017 roku 60 mln złotych.
Więcej: Znaki towarowe LPP wracają z raju podatkowego do Polski
- Chcemy, aby do końca 2018 roku nad różnymi projektami badawczo-rozwojowymi pracowało u nas 2 tys. osób - mówi Piechocki.
Poza obszarem B+R LPP inwestuje również w rozwój swojej sieci sprzedaży w Polsce i za granicą. Do końca 2020 r. firma zamierza wydać na ten cel 1,5 mld złotych. Środki zostaną przeznaczone na utrzymanie i modernizację istniejących sklepów oraz otwarcia nowych salonów.
Miejsca
Opinie (169) 8 zablokowanych
-
2017-10-23 21:10
200 mil zl rocznie na badania i rozwoj. ( B+R)
W Pruszczu Gdanskim dalej niewolnictwo Polsko-Ukrainskie.
- 14 1
-
2017-10-23 21:09
Jakość i jeszcze raz jakość
proponowałabym podnieść jakość materiałów , więcej porządnej wełny, mniej wściekłych kolorów. Jeśli się marzy o wielkości , trzeba tez zadbać o klasę rzeczy w rozsądnej cenie. A nie tylko tanio i syntetycznie. Ale miło,że firma rośnie, rozwija się i ciągle jest w Gdańsku.
- 5 2
-
2017-10-23 12:02
poprawcie (8)
jakosc ubran a nbie sprzedajecie syf gdzie po praniu szmaty nadaja sie do wywalenia
- 133 22
-
2017-10-23 15:20
(4)
Dokładnie, ja tak samo uważam. Jeszcze jakość Reserved ujdzie, ale za to materiały w Sinsay, Cropp i House są bardzo słabe (dominuje poliester), do tego po 2-3 praniach przekręcają się szewki. No i te pieniądze... Za co? Można też zauważyćciągłe podążanie Reserved za Zarą, ale daleko im do tego. Praktycznie, to chyba tylko Mohito jeszcze ma całkiem ładne ubrania, bardziej eleganckie i materiały też nie najgorsze.
- 14 4
-
2017-10-23 20:08
(2)
Nigdy nie miałem na sobie gorszej jakości ubrań niż z Reserved. Często podobają mi się kroje, ale nie kupuje bo to strata pieniędzy. Spodnie po 5 praniach wyglądały jak by miał je 2 lata....Tragedia !!
- 10 0
-
2017-10-23 20:52
(1)
Napisałam nie najgorsze, a nie dobre. Naucz się czytać kochana. Jestem osobą, która zwraca uwagę na metki. Jeżeli mam mówić, że to będzie dobry gatunek np. swetra to będę tu myśleć o swetrach nie w składzie z bawełną, nie wełną, a kaszmirem.
- 2 3
-
2017-10-23 21:00
bo kaszmir, to nie odmiana wełny, znaffffco?
- 2 1
-
2017-10-23 17:44
Mohito z dobrych materiałów ??
Proszę Cię .. :D :D znajdz mi chociaz jedną rzecz w 100% z bawełny... albo z wełny... Jak się wchodzi do mohito to czuc polyester w powietrzu
hehehe- 11 3
-
2017-10-23 19:14
Ciekawy
Czy tutaj same nieudaczniki, rodem z pisuaru piszą?
- 2 4
-
2017-10-23 12:17
(1)
Jakby się nie sprzedawały, to by ich nie zamawiali. Proste.
- 13 17
-
2017-10-23 13:44
Prosty jest wpis powyżej. Najwidoczniej się nie sprzedają, stąd ta akcja.
- 22 6
-
2017-10-23 20:57
Reserved to idealny sponsor dla Lechii. Jedno i drugie to taka sama padaka.
- 9 2
-
2017-10-23 16:19
(1)
Ciuchy uszyte w bangladzeszu przez dzieci sprzedaja za 100 lub 200 zl a ich wartosc nie przekracza 10 zl to jest jakis zart.Lepsze ibrania mozna kupoc lumpexie...
- 29 5
-
2017-10-23 19:58
Skąd wytrzasnąłeś, że tam dzieci pracują? Nie pisz takich bzdur bo wstyd, a niektórzy zamiast poszukać informacji na własną rękę to łykają wszystko co ktokolwiek napisze i potem takie brednie można czytać.
- 0 10
-
2017-10-23 19:48
Porównanie Reserved do Iphone - bardzo nietrafione,
PR -owy samobój...
Ta wypowiedź wzbudza u odbiorców rozbawienie, kpinę, szyderstwo, niesmak itd.- 23 3
-
2017-10-23 19:42
w LPP jakości brak
- 15 3
-
2017-10-23 15:35
(1)
"Do 2018 roku LPP (...) wydawać blisko 200 mln złotych rocznie w obszarze B+R (badania i rozwój)"
To co innowacyjnego oni wymyślą - majtki z golfem?- 35 2
-
2017-10-23 18:10
Badanis nad optymalizacją kosztów
Zamiast miski ryżu miesięcznie, szwaczki mają zarabiać miskę kwartalnie (za to tylko 112 godzin pracy tygodniowo), materiały będą 5 gatunku (odrzuty z produkcji szmat do podłogi).
- 12 1
-
2017-10-23 17:15
(1)
Odpowiedzialna społecznie? Co LPP sponsoruje? No i jak zatrudnieni są pracownicy w salonach ?
- 31 4
-
2017-10-23 18:04
Firma odpowiada za dobrobyt podstawowej komórki społecznej -
Rodziny.
Prezesa.- 14 0
-
2017-10-23 18:02
Niech lepiej się pochwali ile pracownicy w Polsce w reserved zarabiają i jak piora mózg tym młodym ludziom tam, jakość nieadekwatna do cen, w USA to są ceny ciuchy markowe za grosZe, jakość b.dobra
- 12 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.