• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Maszyna o masie 400 ton w OT Port Gdynia

Robert Kiewlicz
25 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (60)

Maszyna umożliwiająca załadunek statków PANAMAX do ok. 65 tys. ton DWT, o wydajności 1000 ton na godzinę - to nowa inwestycja OT Port Gdynia. Maszyna pracowała dotychczas na jednym z angielskich terminali. Shiploader o masie 400 ton zostanie przeznaczony, m.in do przeładowywania zboża płynącego z Ukrainy z uwagi na wciąż zablokowane przeładunki na Morzu Czarnym.



Więcej węgla i drewna. Trójmiejskie porty podsumowały ubiegły rok Więcej węgla i drewna. Trójmiejskie porty podsumowały ubiegły rok

Shiploader to strategiczna inwestycja OT Port Gdynia, dzięki której roczny potencjał przeładunków masowych, drobnicowych i agro wzrośnie do 4,7 mln ton.

Transport, logistyka i spedycja morska w Trójmieście



- Shiploader to maszyna o bardzo dużej wydajności do szybszego załadunku zboża na statki. Jej zakup to strategiczna inwestycja dla OT Port Gdynia, ale również istotna w skali Grupy OTL oraz dla całego wybrzeża, czyli polskich portów - mówi Jerzy Majewski, prezes zarządu OT Port Gdynia. - Zyskujemy ogromną przewagę konkurencyjną. Będzie to jedyny mobilny shiploader na polskim wybrzeżu. Większość terminali morskich przeładowujących produkty agro posługuje się technologią opartą na wykorzystaniu dźwigów z chwytakami, a tylko nieliczne posiadają urządzenia do załadunku ciągłego, ale są to urządzenia o mniejszej wydajności niż shiploader zakupiony przez OT Port Gdynia.

Shiploader nowym nabytkiem OT Port Gdynia



Shiploader firmy Samson to urządzenie samojezdne, z własnym zasilaniem o wydajności 1000 ton na godzinę. Towar dostarczany jest jednocześnie przez cztery stanowiska do odbioru z samochodów. Maszyna ma możliwość obsługi statków PANAMAX (do ok. 65 tys. ton DWT). Aktualnie trwa procedura nadania urządzeniu uprawnień do użytkowania. Zarząd OT Port Gdynia zakłada, że rozpoczęcie prac Shiploadera nastąpi najpóźniej w marcu 2023 r. Urządzenie pozwoli zwiększyć szybkość załadunku zbóż o 50 proc., w odniesieniu do obecnej wydajności uzyskiwanej przy użyciu dźwigów z chwytakami.

Ropa do Niemiec trafi przez Naftoport. Coraz większe dostawy dla rafinerii Schwedt Ropa do Niemiec trafi przez Naftoport. Coraz większe dostawy dla rafinerii Schwedt

Zwiększone przeładunki w gdyńskim porcie



OT Port Gdynia to uniwersalny terminal portowy - oferujący przeładunek i składowanie ładunków drobnicowych i masowych, świadczący usługi liderom na rynku międzynarodowym i krajowym. Łączny wolumen przeładunków w 2022 r. wyniósł 3,7 mln ton. Roczna zdolność przeładunkowa ładunków drobnicowych i ładunków masowych (w tym agro) wynosi łącznie ok. 4 mln ton, a za sprawą inwestycji roczny potencjał przeładunku w OT Port Gdynia wzrośnie do 4,7 mln ton.

Miejsca

Zobacz także

Opinie (60) 3 zablokowane

  • To jakis żart (2)

    Inwestycje w ot porcie już się miał zamykać a kupują jakiś złomy i do tego na zboże z Ukrainy a nasze zboże to gdzie jest

    • 4 14

    • naszego mamy też nadmiar (1)

      płaczki wszystkie powinny się tylko cieszyć, że więcej taniego towaru wpływa do nas, owszem niektórzy będą narzekać, ale z punktu widzenia państwa to plus

      • 3 1

      • Skoro nadmiar, to dlaczego cena nie leci w dol?

        A Jeszcze na dzikich polach kołem t nadmiar? Boże gnije w silosach, a ceny rosną. Wolny, unijno - nieunijny rynek.

        • 0 1

  • (1)

    Maszyna ma możliwość obsługi statków panamax (do ok. 65 tys. ton DWT).

    tu chodzi szerokosc a nie o dwt

    • 7 0

    • Chodzi o szerokość, długość i zanurzenie.

      A to do 65 tys ton jest oczywiście bzdura.

      • 2 0

  • Jest to najwieksza na swiecie maszyna do waty cukrowej

    • 5 3

  • Czemu nie w Radomiu?

    • 3 4

  • myjka do wyngla

    Lepiej niech kupią porządne myjki dla tych ciężarówek, co to wywożą wyngiel z portu i syfią po całym mieście!

    • 10 6

  • Gdańsk zablokowany tirami po węgiel a Gdynia zaraz będzie zablokowana tirami z zbożem (2)

    Jak fajnie się tu żyje :-)

    • 4 5

    • To się wyprowadź do Sosnowca

      • 3 2

    • No przecież trzeba tym syfiarzom - zbrodniarzom pomagać.

      • 1 2

  • JAk można pokazywać obiekty infrastruktury zaraz tam będzie ABW

    • 0 2

  • No nie wiem (1)

    1000t na godzinę? hahaha to jest ok 40 samochodów nie możliwe żeby port tyle przerobił

    • 1 1

    • jak nie mozliwe ,,przyplynie"ze statku na statek i wyplynie tylko vat w kieszeni Korolewskiego zostanie.

      • 1 0

  • ,,zboze plynace z ukrainy", morze czarne zablokowane, moze ,,ktus" mi przelozy z polskiego na nasze!.

    • 1 2

  • BTZ

    Buhler i tak go połknie w całości

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Szpilman

Prezes zarządu i właściciel firmy Rubo. Firma działa od roku 1991. Początkowo jako spółka cywilna, a od roku 1999 jako spółka z o.o. Obecnie Rubo jest głównym filarem Grupy RUBO skupiającej 5 podmiotów gospodarczych. Zarówno Rubo Sp. z o.o. jak cała grupa wspiera się wyłącznie o kapitał polski. Rubo Sp. z o.o. jest producentem własnych systemów rusztowań oraz hal namiotowych.

Najczęściej czytane