• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Milionowy kontrakt gdyńskich spółek

erka
13 czerwca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Balticon zainwestuje ok. 20 mln zł w Gdańsku
Zakład PTA płockiego Orlenu zajmuje powierzchnię 16 ha, na których wzniesiono 15 nowych budynków oraz zainstalowano ponad 800 urządzeń i instalacji, takich jak zbiorniki, reaktory, wymienniki, pompy. Zakład PTA płockiego Orlenu zajmuje powierzchnię 16 ha, na których wzniesiono 15 nowych budynków oraz zainstalowano ponad 800 urządzeń i instalacji, takich jak zbiorniki, reaktory, wymienniki, pompy.

Konsorcjum Maersk Line, CTL Logistics i C.Hartwig Gdynia, wraz z Balticon SA jako podwykonawcą, wygrało przetarg na obsługę logistyczną eksportu kwasu tereftalowego (PTA) na Litwę. Wartość całego kontraktu konsorcjalnego szacuje się na ponad 6 mln euro rocznie. Producentem PTA jest Polski Koncern Naftowy Orlen.



Na początku czerwca Polski Koncern Naftowy Orlen uruchomił we Włocławku fabrykę kwasu tereftalowego (PTA) która jest drugą, największą pod względem wielkości wytwórnią PTA w Europie. Instalacja PTA ma zdolność produkcyjną 600 tys. ton kwasu tereftalowego rocznie, co stanowi 20 proc. europejskiej produkcji.

Każda z firm konsorcjum, które wygrało przetarg, będzie odpowiedzialna za inny odcinek łańcucha logistycznego. C.Hartwig Gdynia jest koordynatorem całego projektu. Maersk będzie realizować przewozy morskie, CTL - przewozy kolejowe. Spółka Balticon SA zaś ma zagwarantować montaż "liner bagów" (dużych plastikowych pojemników) wewnątrz kontenerów i przygotowanie samych kontenerów do obładunku kwasem teraftalowym. Do obsługi transportu PTA spółka Balticon SA rozbudowała terminal w Gdańsku i utworzyła dział przeszkolonych w obsłudze "liner bagów" pracowników.

- Umowa ta oznacza dla nas nie tylko przychody wynikające z podpisanego kontraktu, ale także, a może przede wszystkim, przychody wygenerowane przez ten kontrakt a nim nieobjęte, czyli dodatkowe przeładunki, naprawy i składowanie - mówi Tomasz Szmid, prezes Balticonu. - Łączna wartość usług dla obsługi PKN Orlen przekracza 30 proc. obrotów terminalowych, co przekłada się na zwiększenie o 11 proc. przychodów naszej spółki.

Transport kwasu tereftalowego w kontenerach odbędzie się za pośrednictwem innej trójmiejskiej spółki, DCT Gdańsk. - DCT, jako terminal, w którym kontenery z kwasem tereftalowym będą przeładowywane, odegrał znaczącą rolę w negocjowaniu warunków tego kontraktu - mówi Dominik Landa, dyrektor ds. rozwoju biznesu DCT. - Podpisanie umowy spowoduje z jednej strony wzrost przeładunków w Gdańsku i otwarcie nowego połączenia feederowego (małych statków) z Kłajpedą, z drugiej zwiększenie ilości połączeń kolejowych do Gdańska.

Światowe zapotrzebowanie na PTA rośnie w tempie około 8-10 proc. rocznie. Produkcja kwasu tereftalowego nie nadąża za wzrastającym popytem i zdaniem ekspertów taka sytuacja w najbliższych latach się utrzyma. PTA jest wykorzystywany do wytwarzania większości przedmiotów codziennego użytku, folii, opakowań, naczyń czy butelek. Kwas ten - jako komponent - znajduje również zastosowanie w przemyśle farmaceutycznym i wielu innych gałęziach przemysłu chemicznego, co tłumaczy tak dynamicznie rozwijający się na niego popyt.

- Uruchomienie pierwszego w kraju zakładu tego typu to dla naszej Spółki niezwykle ważny projekt, będący przedłużeniem łańcucha tworzenia wartości - twierdzi Jacek Krawiec, prezes zarządu PKN Orlen. - Jest naszą odpowiedzią na dynamiczne zmiany w branży, wymagające stałego poszukiwania nowych możliwości rozwoju i dochodowych rozwiązań technologicznych.
erka

Miejsca

Opinie (42) 2 zablokowane

  • (3)

    DCT długo o to zabiegał, ale warto było.

    • 4 0

    • Dla kogo warto to warto, ale teraz podpisać się pod tym warto !

      • 1 0

    • przecież to stara sprawa

      • 1 0

    • stara sprawa...

      • 2 0

  • C.Hartwig Gdynia

    nie ma pieniedzy na pensje dla pracowników, ludzie charuja zatrudnieni na zlecenie po kilkanascie godzin

    • 2 1

  • Obywatelu z tego bedziesz mial - korki, rozjechane drogi, (3)

    dziury w nowych drogach, SMrod ze starych tirow, szalonych litewskich kierowcow! wymieniac dalej ?

    • 7 10

    • (1)

      a niby jaki cudem kolego skoro to leci koleją?

      • 4 0

      • Jak nie koleiny kolejowe..

        ..to koleiny kilwaterowe - przecież statkami też będą pływać, na morzu koleiny się porobią.

        • 1 0

    • Następny wykształcony wyborcas z wielkiego miasta co nie umie czytać ze zrozumieniem

      Co tu mają niby robić twoi szaleni litewscy kierowcy, skoro kwas będzie dowożony do portu koleją, bo takie są wymogi?

      • 6 1

  • Brawo Balticon! (2)

    Tak trzymać!

    • 6 1

    • jasne (1)

      duże BRAWO, dla malutkich właścicieli.. słoma z butów i nic więcej..

      • 0 2

      • ah ta zaściankowa zazdrość

        ..

        • 1 0

  • dlaczego Wojtek jeszcze nie ma Nobla ?...

    • 1 0

  • ale kwas (3)

    • 25 3

    • teraftalowy ... (2)

      • 3 1

      • tereftalowy (1)

        • 2 0

        • teflonowy...??

          • 0 0

  • A co z tego będziemy mieli my ? Obywatele (7)

    • 7 24

    • same plusy

      nowe miejsca pracy z nowymi lewymi pensjami..same ++++

      • 0 0

    • ??

      jak to co?? NIC!! aha i niezły piaaaaaar!! :0 mało???

      • 0 1

    • Polska jest jedynym krajem w Europie (1)

      gdzie obywatele nic nie mają z tego, że są Polakami. Mają zagłosować a potem spieprzać.

      • 1 4

      • Irka

        Najłatwiejszy jest tryb roszczeniowy z pilotem od TV w dłoni... 85% naszego kochanego społeczeństwa.

        • 3 0

    • jak znam zycie to koleiny.....

      • 1 1

    • a g*wno.Do interesu trzeba będzie dołożyć.

      • 2 3

    • typowe pytanie związkowca

      kt. żąda zaraz podwyżki za szkuces szefa

      • 4 2

  • Dzisiaj nastąpił wysyp świetnych inwestycji w Gdyni (3)

    Wydział Propagandy w natarciu.

    • 11 24

    • Czytaj ze zrozumieniem (1)

      a potem się podniecaj. Inwestycja jest w Gdańsku, a nie w Gdyni. Wydział propagandy nie ma tu sięc czym chwalić.
      Gdyńskie są tylko (i to w części) firmy realizujące tę inwestycję, więc jedynym zyskiem dla Gdyni będą podatki.

      • 4 0

      • jakie podatki?

        z lewych pensji, lewe podatki...

        • 0 1

    • oj te boseantkizzabuga

      zaplują się w końcu na śmierć

      • 5 1

  • kondony (1)

    BALTICON zakłada kondony (lainer bagi) w kontenery i to jest wielki biznes

    • 4 0

    • chyba nic nie kumasz..

      Bardzo WiELKI BUSINESS!! Nikt nic nie kuma i jest OK. :) jeden wielki przekręt, ale jaka REKLAMA!!!

      • 0 0

  • brawo Gdynia (3)

    nareszcie coś drgneło, oby tak dalej.
    Gratulacje

    • 7 2

    • (1)

      inwestycja tych 'gdynskich firm' jest w Gdansku

      • 2 1

      • Wojna forumowa trwa.

        GD - GA

        • 2 0

    • o jasne najlepszy biznes robi się w Gdańsku

      nawet Gdynia to wie

      • 2 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations....

Najczęściej czytane