• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Miliony z Unii dla Portu Gdańsk

VIK
29 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Obydwa projekty otrzymały 85-procentowe dofinansowanie z CEF. Ich łączna wartość to ok. 600 mln zł, z czego ponad 500 mln zł stanowią środki unijne. Obydwa projekty otrzymały 85-procentowe dofinansowanie z CEF. Ich łączna wartość to ok. 600 mln zł, z czego ponad 500 mln zł stanowią środki unijne.

Pogłębienie toru wodnego z przebudową nabrzeży w Porcie Wewnętrznym oraz modernizacja sieci drogowo-kolejowej w Porcie Zewnętrznym - to dwie największe inwestycje o wartości ok. 600 mln zł, które Port Gdańsk realizuje przy 85-proc. dofinansowaniu z UE. W czwartek przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA podpisali umowy z inżynierami kontraktów.



Za nadzór nad pogłębieniem toru wodnego i modernizacją nabrzeży odpowiadać będzie konsorcjum, składające się z firm: Tractebel Engineering, Przedsiębiorstwa Usług Inwestycyjnych Eko-Invest oraz Projmors Biuro Projektów Budownictwa Morskiego. W ramach tego projektu zmodernizowanych zostanie ok. 5 km nabrzeży - Nabrzeże Oliwskie zobacz na mapie Gdańska, Nabrzeże Obrońców Poczty Polskiej zobacz na mapie GdańskaNabrzeże Mew zobacz na mapie Gdańska, Nabrzeże Dworzec Drzewny zobacz na mapie Gdańska oraz Nabrzeże Zbożowe zobacz na mapie Gdańska wraz z fragmentem nabrzeża przy Twierdzy Wisłoujście. Tor wodny, od wejścia do Portu do obrotnicy przy stoczni Remontowa, będzie miał 12 metrów głębokości (przy nabrzeżach średnio 11,2m) i 90 m szerokości, a kanał Kaszubski osiągnie głębokość 10,8 metra (szerokość 75 m).

Realizacja drugiego projektu, obejmującego przebudowę układu drogowo-kolejowego, będzie monitorowana przez przedsiębiorstwo Sweco Consulting. Projekt obejmuje rozbudowę i modernizację układu komunikacyjnego w Porcie Zewnętrznym oraz dojazdu do terminali (ul. Kontenerowa zobacz na mapie Gdańska), przebudowę ulicy Budowniczych Portu Północnego zobacz na mapie Gdańska czy budowę parkingu dla samochodów ciężarowych przy ul.Portowej.

Obydwa projekty otrzymały 85-procentowe dofinansowanie z CEF. Ich łączna wartość to ok. 600 mln zł, z czego ponad 500 mln zł stanowią środki unijne.
VIK

Miejsca

Opinie (66) 1 zablokowana

  • kto jest w zarzadzie Portu Gdansk (3)

    bo tak nie baedzo pamietam ?
    Czy to jest ok ze jeden urzednik przyznaje kase drugiemu a potem razem jedza kolacje na targach nieruchomosci w Monaco ?
    Smacznego ...

    • 24 8

    • bzdury (1)

      jedna Pani drugiej Pani i tyle na Twój komentarz można powiedzieć !!!

      • 3 3

      • Ale tylko drukowane?

        • 0 0

    • lepiej jak szczur w Cannes handlować terenami po stoczni???

      • 3 4

  • Gdyńscy urzędnicy przespali i będzie zamiast przynoszącego stały dochód portu - osiedle. (3)

    Panie Szczurek, może to od biegania po Wiczlinie rozum idzie panu w pięty?
    Franciszka Cegielska to był człowiek Gdyni, pan odbiera wypłaty z UM i zarządza przetargi na kolejne wizualizacje.

    • 24 3

    • (1)

      Gdynia za Cegielskiej była rajem, krainą szczęśliwości. Mieszkańcy skakali z radości,nie było biedy, nie było dziur w jezdni i było pełno parkingow w centrum ??????????????

      • 2 1

      • tak, przechodzilismy

        z tragarzami

        • 0 0

    • Brawo Gdynia i Wojciech Szczurek

      Gdynianie tak chcą to tak mają. O co Wam chodzi? Gdynianie chcą miasta dziurawych ulic chodników farby na ulicach udającej inwestycje, także makiety i wizualizacje są dla gdynian ok, to zapewnia nam poczucie raju na ziemi. I styka nam to!! Tylko Szczurek i farba!!!!

      • 8 0

  • Pamiętam jak studiowałem w AMW Gdynia (2)

    wykładowcy mówili o wiecznej kłótni tych dwóch portów, kto taniej kto więcej itd to było 20 lat temu...
    Gdynia w zaparte nie chciała wspólnie realizować projektów, zawsze wybierano ten sam towar zamiast podzielić Gdańsk przyjmuje produkt A a Gdynia B trwała rywalizacja zamiast współpracy....niestety Gdańsk się rozwinął a Gdynia rozwinęła się powiatowo.
    Szkoda zamiast razem stworzyć potęgę!

    • 6 4

    • Jest tylko jeden problem którego nie widzi piszący - Port Gdynia to PL, (1)

      Port Gdańsk to w większości Maersk czyli Holandia - i to tam trafia większość zysków z działalności tego portu.
      Zanim zaczniecie minusować, pomyślcie trochę - jak to jest, że kilku milionowa Holandia ma taki zysk? Czy nie jest tak, że MY de facto pracujemy na dobro Holendrów - no bo gdzie idzie zysk z działalności portu, przecież MAERSK nie inwestuje go w PL. Jak to jest, że PL która potrafi wybudować port, oddaje swoje nabrzeża... Niestety, ale jeżeli będziemy zagranicznym podmiotom wszystko sprzedawać, to dojedzie do sytuacji w której w PL będą firmy, ale nie będzie pieniędzy bo zysk zabiera zagranica. PL stała się takim Meksykiem Europy - gdzie kraj, choć ludzie pracują ile wlezie, jest wciąż biedny - jak Meksyk wykupiony przez USA.

      • 2 1

      • Kłamiesz

        Większościowym udziałowcem Portu Gdańsk jest skarb państwa.

        • 1 1

  • Unia zła unia zła... (6)

    Szkoda ze z tej infrastruktury która się robi za unijna kasę mogą korzystać różnej masci ortaliony naziole, kuce i inni dla których unia i zachód to zło. Dla nich to najwyżej jaskinie i maczugi.

    • 50 27

    • A kto jest właścicielem pakietu większościowego Portu Gdańsk? (2)

      Maersk. Kto jest właścicielem Maerska? Holendrzy.
      Teraz pytanie - gdzie jest inwestowany zysk z działalności portu gdańskiego, w PL czy Holandii?
      Wszyscy lewicowcy powinni się zastanowić, dlaczego w naszym kraju, który budować statki i porty potrafił, oraz nadal potrafi, kokosy robi holenderska firma a nie polska.
      Dlaczego port rozbudowywali Holendrzy a nie Polacy, co pewnie kasy nie było ;-) ? A przecież my też mogliśmy otrzymać na to kasę z UE, prawda? A może jednak kasę z UE łatwiej dostać krajom starej 15-ki?
      Czy wiecie że nowe budowy w Porcie Gdynia - obrotnica, pogłębienie toru wodnego, oraz przebudowy placów, są realizowane z środków własnych - nawet nie z kredytów bankowych? Wystarczyło DWA LATA rządów PiS w Porcie Gdynia, aby zmieniło się nastawienie decydentów tego portu. Były plany likwidacji portu i budowy apartamentowców, bo po co port w Gdyni jak jest w Gdańsku, teraz to się skończyło. Będzie miał MAERSK nadal konkurencję, port w PL rękach to gwarancja inwestowani jego zysków w PL, taka prawda. Ale lewica zawsze dążyła do osłabienia PL, najpierw oddawali wyszstko za ruble transferowe do ZSRR, teraz tłamszą PL przemysł.

      • 1 1

      • Kłamiesz

        Ale to już Ci udowodnili.
        Druga sprawa - co to znaczy POLSKA FIRMA ?
        Czy polską firmą jest Orlen ? A co mi z polskości tej firmy prócz tego, że Misiewicze się na niej pasą a mocodawcy Misiewiczów decydują o tym by zlikwidować potencjalnie konkurencyjną dla nich Lotos.
        Polska firma, która jest spółką skarbu państwa do TRAGEDIA dla wszystkich normalnych podatników.

        • 1 0

      • Kompletny brak informacji - Idiioota?

        Idioota?? TAK.

        Maersk = Holendrzy? Pomylka
        Port Gdansk = Maersk? Pomylka

        Skarb Państwa - 201 583 szt./ 95,46%
        Gmina Gdańsk - 4 900 szt./ 2,32%
        Osoby fizyczne - 4 680 szt./ 2,22%

        • 1 0

    • Hitlera też nie chcieliśmy

      • 0 1

    • Szkoda szkoda (1)

      że ta unijna kasa tak samo jak przybywała tak ubywała na karuzeli, a za infrastrukturę płaciła pani z biedronki zostawiając sobie minimum.

      • 5 13

      • Władek P.?

        Jak tam pogoda na kremlu? Lepiej wymyślcie mniej obciachowa hasło na marsz nie... Sci dla twoich pożytecznych idiotów w Polsce.

        • 7 4

  • (9)

    A my w spółkach zmpg czekamy na podwyżki

    • 23 10

    • Które spółki....? SOPG? tochyba żart jakiś..... (4)

      • 5 4

      • (1)

        Zwolnilem się i nie żałuję
        Za ta sama kasę bez stresu , straszenie Art 52 , bez wiecznych kontroli
        Szkoda że tak późno podjąłem ta decyzje o zwolnieniu
        Na mieście placa tyle samo a praca bez porównania

        • 3 0

        • To jest prawda płaca marna brak awansu a wymagania

          • 3 0

      • (1)

        A co tam ludzie nie pracują taki sam maja żołądek co Ty też mają rodziny które trzeba utrzymać jak Ty

        • 3 2

        • Masz rację punkt widzenia od miejsca siedzenia
          Ale zapominają że też jesteśmy ludźmi mamy żołądek wątrobę nerki i potrzeby do przeżycia godnie takie jak oni

          • 2 0

    • (2)

      Prędzej siwizny się doczekamy

      • 3 1

      • (1)

        I słusznie
        za nic nierobienie i pijaństwo

        • 4 3

        • Maleńki człowieczku takich jak Ty jest pełno na świecie. Karierowiczów podpier....czy tylko że nie którzy mają czyste sumienia i mogą spokojnie chodzić po ulicach Nowego Portu wiedząc ze nikt nie spuści łomot, a Ty maleńki człowieczku spójrz w duszyczkę swą i odpowiedz sobie sam. Wiesz to miłe jest jak ktoś podejdzie zapyta co w Porcie słychać bo spotkał normalną gębę z którym mógł rozmawiać swobodnie ale co nie którym się wydaje że ciec to tępak a jak już z kim rozmawia to tylko co wynieść i właśnie taki jak Ty nigdy tego nie zrozumieją. Wykształcenie to jedno tylko trzeba być człowiekiem.

          • 5 0

    • czekajcie....może w końcu się weźmiecie do roboty!!!

      • 4 4

  • Gdynia upada na naszych oczach :( (1)

    • 70 11

    • Zarząd Portu Gdynia zainwestował 120 mln zł w PŻM.

      Przecież bogaci są. Ludzie z PO w zarządzie tylko gromadzili pieniądz. Dobra Zmiana je wydaje w ... Szczecinie.

      • 3 0

  • Brawo Unia Brawo Gdańsk

    • 4 2

  • porównanie współpracy Port Gdańsk a Gdynia , porównanie Lechia - Arka

    • 2 2

  • Gdańsk moim Miastem! (7)

    Tu chce się żyć!

    • 67 12

    • To w Gdańsku teraz (2)

      mieszkają Gdańszczanie? To z tych 92 % Niemców i 8 % Polaków ktoś po wojnie jednak pozostał ?

      • 1 8

      • Tak np cześć mojej rodziny jest z Gdańska pochodzą z Wrzeszcza (1)

        • 2 0

        • Bardzo mi miło.

          • 1 0

    • fuj za darmo bym tam nie zamieszkała (2)

      te ohydne falowce,dziurawe drogi,szadółki,syf kiła i mogiła

      • 4 10

      • Pani z gdynii ?

        Pewnie jesteś z wioski rybackiej ???

        • 2 1

      • To prawda, jak mijam falowce przy każdej ulicy jadąc przez miasto, to mi słabo.

        • 3 3

    • Kocham gdansk:) chodź wyjechałem 12 lat temu to za 5-6 wracam:) gdansk moje miasto:)

      • 12 2

  • Fajne, brawo. (2)

    To się PiSiory wściekną.
    a namawiali Polaków do wyjstąpienia z UE i wstąpienia w szeregi republik sowieckich.

    • 7 7

    • Dokładnie tak było

      Pamiętam jak PIS przestrzegało przed UE przed towarami wzrostem cen itd. na szczęście się mylili

      • 4 2

    • brednie

      • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa...

Najczęściej czytane