- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (62 opinie)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (72 opinie)
- 4 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (245 opinii)
- 5 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (109 opinii)
- 6 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (94 opinie)
Strabag zmodernizuje Nabrzeże Oliwskie w Gdańsku
Rozbudowa Nabrzeża Oliwskiego w porcie Gdańsk staje się faktem. Konsorcjum Grupy Strabag, które wygrało przetarg, już w styczniu rozpoczyna prace budowlane. W ramach kontraktu zostanie przebudowane i rozbudowane nabrzeże portowe o długości ponad kilometra.
Projekt rozbudowy i modernizacji Nabrzeża Oliwskiego obejmuje remont niemal 1200 m linii przeładunkowej. Ma być zrealizowany do 2020 roku. Główną grupą towarową przeładowywaną na tym nabrzeżu jest zboże. Obsługiwane są tam także jednostki z drobnicą oraz ro-ro. Jego atutem są dogodne połączenia z siecią dróg kołowych, kolejowych i wodnych.
Przebudowywane nabrzeże podzielone będzie na cztery etapy, na których będą prowadzone prace. Największym wyzwaniem będzie prowadzenie prac na odcinku czynnego nabrzeża, przypadającego na etap 3 i częściowo etap 2, na którym prowadzone są przeładunki statków. Kluczowe w tym przypadku będzie stworzenie szczegółowego harmonogramu realizacji oraz jego bieżące korekty, uwzględniające potrzeby użytkowników nabrzeża. Niektóre odcinki nabrzeża będą przebudowywane już po raz czwarty od czasu jego powstania.
Czytaj też: Zobacz, jak się zmienia Port Wewnętrzny
Łącznie, w tzw. "szczycie budowy" na kontrakcie będzie pracować ok. 150-osobowy zespół. Przy realizacji prac hydrotechnicznych wykorzystywany zostanie specjalistyczny sprzęt pływający należący do Strabagu, m.in. dźwigi oraz palownice ustawione na pontonach, pontony transportowe o nośności do 500 T i holowniki. Po przebudowie Nabrzeże Oliwskie będzie bardziej funkcjonalne, co przełoży się również na możliwość obsługi większej liczby typów statków. Modernizacja i przebudowa nabrzeża zwiększy również przepustowość oraz poziom bezpieczeństwa dla manewrujących i cumujących jednostek.
- Port Gdańsk jest w trakcie największych zmian infrastrukturalnych w swojej historii. Zmieniamy się, by nie tylko sprostać potrzebom dynamicznie rozwijającego się rynku, ale także po to, by stać się największym portem na Bałtyku. Temu służą wielomilionowe inwestycje, a współpraca z tak doświadczonym partnerem jak Budowy hydrotechniczne na takim poziomie to zadanie bardzo skomplikowane, ale jesteśmy przekonani, że cały zespół specjalistów konsorcjum zadba o realizację na najwyższym poziomie - tłumaczy Marcin Osowski, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk ds. Infrastruktury.
Port Wewnętrzny w Gdańsku.
Miejsca
Opinie (44) 5 zablokowanych
-
2019-01-10 21:10
(1)
Dla wyjasnienia-Strabag jest austriackim koncernem,a nie niemieckim jak wielu mysli
- 5 2
-
2019-01-13 15:39
A co za roznica?
Nie tylko to przyszlo z Austrii. Jeden gosci z wasikiem tez...
- 2 0
-
2019-01-11 08:46
(2)
Jak można modernizować I betonować te piękne nabrzeża. Nawet niemieccy ekolodzy tego nie robili przed 45' wiedząc jakim to jest zagrożenie dla populacji babki byczej. Pisoski kraj i bezmuzgie Pisoski zarządzanie. Misiewicze rozwijają portu a po co jak są świetne porty w Hamburgu czy Rostocku. U nas zawsze tak, niby rozwijają a chodzi o to żeby depopulować watachy dzików w Nowym Porcie! Nie damy się! Dzik jest dziki, PiS jest z zły!
- 3 9
-
2019-01-11 09:08
Czekiem przelac ci czy gotowka jak zwykle?
- 1 0
-
2019-01-11 16:54
Źenada
Bredzisz chłopie!
- 0 1
-
2019-01-11 18:11
Buddo chroń mnie i innych ..
..od tej szemranej firmy ..
- 7 0
-
2019-01-13 15:28
Po co?
Przeciez te tereny ma przejac miasto.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.