- 1 Enterprise Investors inwestują w Sescom (11 opinii)
- 2 Coraz więcej zboża w trójmiejskich portach (93 opinie)
- 3 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (83 opinie)
- 4 Terminal agro. Postępowanie odwołano, aby ogłosić nowe (101 opinii)
- 5 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (78 opinii)
- 6 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
Modernizacja za milion euro. "Kommandor Calum" przekazany armatorowi
W gdyńskiej stoczni EPG Shipyard, należącej do Energomontażu-Północ, zakończyła się przebudowa statku badawczego "Kommandor Calum". Łączny koszt przeprowadzonych prac wyniósł ok. 1 mln euro.
Stocznia EPG z Gdyni zawarła kontrakt z armatorem Hays Ships Ltd. z Aberdeen na modernizację i remont klasowy statku badawczego "Kommandor Calum" w sierpniu 2012. Podczas remontu w Gdyni przebudowano dziób statku, zdemontowano stare wyposażenie i wymieniono na nowe.
Statek zyskał nowy dźwig (140 t/m) oraz rufowy ster strumieniowy. W ramach modernizacji podniesiono nadbudówkę poprzez dodanie jednej kondygnacji wraz z całkowicie wyposażonymi pomieszczeniami mieszkalnymi i służbowymi, przebudowano też istniejące pomieszczenia w rufowej części nadbudówki.
- Statek został już przekazany armatorowi i odpłynął do portu w Aberdeen - mówi Romuald Jasiński z EPG Shipyard. - Jesteśmy na etapie dopinania kolejnych poważnych kontraktów. Nie mogę jednak jeszcze mówić o ich szczegółach.
Energomontaż-Północ Gdynia zajmuje się m.in. wytwarzaniem i montażem konstrukcji stalowych dla przemysłu budowy i remontów statków oraz portów, działalnością nakierowaną na przemysł stoczniowy, offshore, jak również budową, prefabrykacją, remontami i modernizacją zakładów przemysłowych.
W marcu 2013 spółka Energomontaż-Północ Gdynia została sprzedana funduszowi Mars FIZ należącemu do Agencji Rozwoju Przemysłu. Za 99,99 proc. udziałów gdyńskiej firmy Polimex-Mostostal otrzymał 46,36 mln zł.
Sprzedaż gdyńskiej spółki była kołem ratunkowym dla firmy Polimex-Mostostal, która ma kłopoty finansowe. Spółka wystawiła więc na sprzedaż aktywa, które nie są bezpośrednio związane z podstawową działalnością koncernu, a jednocześnie ich atrakcyjność biznesowa pozwalała oczekiwać istotnych wpływów z ich zbycia. Obecnie ARP posiada wiodący pakiet udziałów w tej spółce, czyli 22,48 proc. Była to forma ratowania spółki budowlanej, choć władze ARP chętniej mówią o dobrej inwestycji.
Miejsca
Opinie (13)
-
2013-03-28 11:28
co to jest milion ełro (5)
gawron juz 185mln ojro ma do przodu
- 10 1
-
2013-03-28 19:08
1 milion euro za remont, czy zysku? (2)
bo jeżeli zysku to najs, jeżeli armator zapłaci za cały remont z materiałami 1 mln to totalnie nic. Nie jest to kwota w żaden sposób urywająca d*pę w przemyśle ciężkim, powiedziałbym, że to wręcz mało.
- 1 0
-
2013-03-28 21:14
1 podana na podpuche. (1)
konkurencja bacznie obserwuje i wie że trójka przewalona.
- 1 0
-
2013-04-11 20:39
Re: 1 podana na podpuche.
Obserwuje obserwuje :)
- 0 0
-
2013-03-28 11:29
co racja to racja (1)
narazie mamy najwiekszy kajak w ełropie
- 2 0
-
2013-03-28 15:19
I łarmię też mamy
na profesjonalnym poziomie dzięki gawronowi oczywiście
- 2 0
-
2013-03-30 13:09
ELEKTRO ELRKTRO
bedzie pan zadowolony powiedzial pracownik PRJ do szanownego pana Edwarda
- 0 0
-
2013-03-29 09:42
zakończyła czy rozpoczęła ?
w artykule jest błąd.
- 0 1
-
2013-03-28 23:33
wąs
edek oddawaj moją kase :)
- 0 0
-
2013-03-28 16:29
Do Edwarda. (1)
Edku Kochamy Cię!
ex PRJ-ty- 1 0
-
2013-03-28 19:45
obecne mesy?
?
- 0 0
-
2013-03-28 18:36
No i tak skończyła sie przygoda w przemyśle okrętowym kogoś, kto sie na tym nie zna.
Róbmy to, co umiemy najlepiej!!!
- 1 0
-
2013-03-28 13:18
Dziwny jest ten artykuł, remont za 1milion euro w przemyśle stoczniowym to musiała być tylko delikatna kosmetyka
- 5 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.