- 1 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (101 opinii)
- 2 Stocznie docenione na targach w Singapurze (63 opinie)
- 3 4500 zł dla każdego? Płaca minimalna będzie rosła (21 opinii)
- 4 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (55 opinii)
- 5 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (78 opinii)
- 6 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (119 opinii)
Najpierw Bolko, teraz Gniewko. Holowniki dla MON
6 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat)
W Remontowa Shipbiulding odbył się chrzest drugiego z sześciu holowników budowanych dla Marynarki Wojennej. Po zakończeniu budowy "Gniewko" trafi do 3. Flotylli Okrętów w Gdyni.
Holownik, który podczas uroczystości otrzymał imię "Gniewko" jest drugą jednostką typu B 860 budowaną w stoczni Remontowa Shipbuilding dla Marynarki Wojennej RP na mocy kontraktu podpisanego w czerwcu 2017 roku. Cięcie pierwszych blach pod jego budowę nastąpiło 16 marca 2018 roku, a położenie stępki - po dwóch miesiącach - 16 maja 2018 r.
Zgodnie z ceremoniałem wojskowym, dziekan MW ksiądz kmdr Zbigniew Rećko dokonał poświęcenia jednostki, a następnie matka chrzestna Monika Małyszko dyrektor Szkoły Podstawowej nr 17 w Gdyni im. wiceadm. Józefa Unruga, rozbiła o burtę symboliczną butelkę szampana.
Tego samego dnia miało się obyć również wodowanie jednostki. Niestety z powodu dużego wiatru ta część uroczystości musiał być przeniesiona. Wodowanie techniczne odbędzie się prawdopodobnie dziś.
Pierwszy z holowników "Bolko" został zwodowany w październiku ub. roku. Ma trafić do zamawiającego w 2019 roku, kolejne w kilku miesięcznych sekwencjach do 2020 roku.
Pierwszy z holowników dla Marynarki Wojennej już na wodzie
Holowniki typu B 860 będą przeznaczone zarówno do wykonywania zadań wsparcia logistycznego na morzu i w portach, jak również do działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparciem akcji ratowniczych, transportu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń oraz podejmowania z wody materiałów niebezpiecznych. Klasa lodowa holowników pozwoli na ich eksploatację w ciężkich warunkach lodowych w asyście lodołamaczy. Jednostki posiadać będą możliwość transportu na pokładzie otwartym ładunków drobnicowych o łącznej masie do 4,0 t. Do prac holowniczych jednostka jest wyposażona w windy holownicze o uciągu do 35 t.
Wodowanie holownika "Bolko" odbyło się w październiku 2018 r.
VIK