• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nauta i Stocznia Wojenna straciły kontrakt na budowę okrętu "Ratownik"

VIK
26 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Okręt "Ratownik" miał być gotowy w listopadzie 2022 roku. Okręt "Ratownik" miał być gotowy w listopadzie 2022 roku.

Zerwano umowę na budowę okrętu "Ratownik". Inspektorat Uzbrojenia umotywował swoją decyzję "niedotrzymaniem przez wykonawcę terminu oraz wzrostem kosztów realizacji projektu". Okręt miało zbudować konsorcjum złożone z Polskiej Grupy Zbrojeniowej SA, Stoczni Remontowej Nauta, Stoczni Wojennej PGZ i Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Centrum Techniki Morskiej.



- W związku z przedłużającym się procesem realizacji i zadeklarowanym przez Wykonawcę wzrostem kosztów umowy na zaprojektowanie i budowę okrętu ratowniczego Ratownik Inspektorat Uzbrojenia odstąpił od realizacji kontraktu - poinformowano w komunikacie.

Gospodarka morska w Trójmieście



Przypomnijmy. Umowę na budowę okrętu prototypowego konsorcjum zawarło z MON pod koniec grudnia 2017 r. Jednostka miała być gotowa w listopadzie 2022 roku. Budowy jeszcze nie rozpoczęto. Początkowa wartość kontraktu opiewała na 755 mln złotych, z opcją budowy drugiego okrętu tego samego projektu.

Jak wynika z komunikatu Inspektoratu Uzbrojenia, konsorcjum zaproponowało aneks w zakresie zmiany terminu oraz wartości umowy. Jego treść ze względów formalno-prawnych nie mogła zostać zaakceptowana.

Modernizacja Marynarki Wojennej: plany, z których niewiele wyszło



- Mając na uwadze obecną sytuację w kraju i na świecie oraz jej możliwy wpływ na budżet resortu obrony narodowej aktualnie prowadzone są analizy w zakresie możliwości finansowych zabezpieczenia bieżących i przyszłych potrzeb Sił Zbrojnych RP. Wyniki pozwolą na wskazanie ponownego terminu uruchomienia postępowania, którego celem będzie pozyskanie okrętu ratowniczego. Dokładamy starań, aby uruchomienie postępowania było jak najszybciej możliwe poinformował w komunikacie rzecznik Inspektoratu Uzbrojenia.
Oficjalnie stwierdzono, że Ministerstwo Obrony Narodowej niezmiennie stoi na stanowisku, że w proces budowy nowego okrętu ratowniczego powinny zostać zaangażowane polskie podmioty przemysłowe i badawczo-naukowe posiadające wiedzę i doświadczenia w zakresie budowy platformy i integracji systemów okrętowych.

1 lipca 2020 roku praktycznie wychodzimy z NATO - mówi komandor Maksymilian Dura



Prototypowy okręt ratowniczy miał służyć do zabezpieczenia ratowniczego działalności szkoleniowej i operacyjnej sił własnych oraz sprzymierzonych (nawodnych, podwodnych i lotniczych), w tym udzielanie pomocy załodze uszkodzonego okrętu podwodnego (SUBSAR) oraz prowadzenie podwodnych prac awaryjno-ratowniczych.
VIK

Miejsca

Opinie (235) ponad 20 zablokowanych

  • plaszcxak sie kompletnie rozwalcowal

    • 17 2

  • Niestety co raz wiecej ludzi zarzadzajacych w stoczniach

    wie że statki buduje się z blachy okrętowej czyli takiej która pływa po wodzie,
    widać to na przykładzie Nauty, Stoczni Wojennej, Gryfii w Szczecinie, ex Stoczni Gdynia; najgorzej jak zarządzają w firmach politycy a nie fachowcy.

    • 29 2

  • Niech Becia do Nauty przyjedzie

    Niech powie jak wyglądało w stoczni 5 lat temu i jak teraz po tylu latach rządów Sławomira,Krzysia i innych z Wawy
    Niech powie tym stocznowcom co uczciwie pracują za marne pensje ,niech powie ich rodzinom ,że za chwilę na bruk ,niech powie ty setkom firm i podwykonawcom -gasimy światło wy nie macie nic a nam te pieniądze się należały.czy to jeszcze ta Polska co zkolan wstawała ,co była w tak kiepskim stanie .2015 rok zamówień pełno ,teraz wiatr hula , Odbudowa przemysłu Stoczniowego 9.0+ ,a może to Polska w ruinie.....

    • 45 3

  • Kolejny sukces państwowego molocha stoczniowo-zbrojeniowego! (3)

    Zgodnie z przepisami prawa zamówień publicznych żaden z członków konsorcjum nie może teraz stanąć do jakiegokolwiek publicznego przetargu organizowanego przez Inspektorat Uzbrojenia! Swoją drogą gratuluję odwagi szefostwu Inspektoratu. Przecież za takie kuku zrobione tej zbieraninie nieudaczników i pisowskiego dobrozmianu ktoś w PiSie mocno się wkurzy...

    • 87 15

    • wymienic dyrektorów (1)

      kolego to Błaszczak i ska wkurzyli się.....NATO naciska a tu nici z okrętówe

      • 16 1

      • Brawo Kaśka

        Dobrze gadasz

        • 3 1

    • Nie

      Oni ratują gospodarkę bo ona wali i pali się, brak dopłat za susze dla rolników ( jeszcze nie wypłacili wszystko za zeszły rok a kase z uni wzieli ) 500+ ,i inne programy + na minusie tylko kasa na gorące stołki a o.Tadeusz i TVpalec

      • 20 4

  • przestańcie pisać bzdury

    i dalej głosujdcie na ukochany pis

    • 32 12

  • Kierownictwo do wymiany

    Calmowity brak kompetencji , spychotechnika ,wszech obecne trepostwo z PRL .
    Byłem uczestnikiem prób Slazaka , wiem co mówię.

    Jest tam niewielka grupa świetnych fachowców , trzeba ich ratować za wszelką cenę. Dokowników na bruk i to zaraz.

    • 34 2

  • ta stocznia juz nie jest "w upadłości"?

    zaorać, oddać we władanie portu handlowego - przynajmniej zarobi

    • 22 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sebastian Ptak

Prawnik, ekspert rynku bankowego, współtwórca nowoczesnego sektora płatniczego w Polsce, Prezes Zarządu sopockiej spółki Blue Media, jednego z największych dostawców rozwiązań technologicznych w obszarze finansów. W Blue Media odpowiada m.in. za obszar bezpieczeństwa oraz rozwój biznesu, w tym za planowanie strategicznych kierunków rozwoju firmy. Wierzy, że umiejętności łączenia różnych dziedzin i wyciągania wniosków powinniśmy uczyć się już w szkole. Prywatnie meloman, pasjonat kina...

Najczęściej czytane