Nauta zbuduje okręt dla Królewskiej Szwedzkiej Marynarki Wojennej

Najnowszy artukuł na ten temat

Sytuacja Nauty i Stoczni Wojennej jest trudna - przyznało ministerstwo

Stocznia Remontowa Nauta w Gdyni została przez szwedzką grupę zbrojeniową Saab wybrana jako wykonawca platformy okrętu rozpoznania radioelektronicznego (SIGINT) dla Królewskiej Szwedzkiej Marynarki Wojennej. Całkowita wartość tego kontraktu to 730 mln koron szwedzkich, jego wykonanie nastąpi w latach 2017- 2020.



Stocznia Remontowa Nauta odpowiedzialna będzie za całość prac przy budowie, zwodowaniu oraz wstępnych próbach morskich platformy szwedzkiego statku. Następnie w stoczni Saab w Karlskronie wykonane zostaną montaż wyposażenia wywiadu elektronicznego oraz finalny etap prób morskich przed przekazaniem go użytkownikowi. Kontrakt z polskim partnerem wynika ponadto z ustaleń memorandum porozumienia zawartego pomiędzy Saab a PGZ w październiku 2016 roku.

- Dla Stoczni Remontowej Nauta udział w tym przedsięwzięciu będzie szansą na dalszy, dynamiczny rozwój i możliwość zwiększenia portfela zamówień na statki, nie tylko na arenie krajowej. Posiadamy wykwalifikowaną kadrę, mamy odpowiednią infrastrukturę i wieloletnie doświadczenie. Jesteśmy firmą, która bardzo szybko się rozwija, stawia na innowacyjność, odważnie i z powodzeniem wchodzi na nowe obszary techniczne - to wszystko sprawia, że jesteśmy przygotowani do udziału w projekcie, jakim jest budowa jednostki o specjalnym przeznaczeniu - tłumaczy Sławomir Latos, prezes Stoczni Remontowej Nauta.
- Okręty wywiadowcze muszą wyróżniać się dostępnością i niezawodnością na najwyższym poziomie. Nauta jest doświadczonym partnerem, z wysokimi kwalifikacjami. Jestem również bardzo zadowolony z faktu, iż pierwotne zamiary współpracy z Polską Grupą Zbrojeniową przekształciły się w rzeczywiste partnerstwo biznesowe, które już teraz przynosi wymierne korzyści dla zaangażowanych stron - stwierdził Jyrki Kujansuu, wiceprezes Saab odpowiedzialny za Polskę i kraje bałtyckie.
W 2016 roku Polska Grupa Zbrojeniowa podpisała porozumienie w sprawie możliwości współpracy ze szwedzkim koncernem zbrojeniowym Saab w zakresie budowy nowych okrętów dla polskiej Marynarki Wojennej. Dokument przewiduje podjęcie bliskiej współpracy przy pracach rozwojowych i dostarczaniu nowych jednostek podwodnych oraz nawodnych dla Marynarki Wojennej, a także dla klientów eksportowych.

Saab buduje obecnie pierwszy okręt podwodny typu A26 dla Szwedzkiej Marynarki Wojennej oraz prowadzi modernizację szwedzkich okrętów podwodnych. Portfel produktów grupy obejmuje jednostki nawodne i podwodne oraz szerokie portfolio rozwiązań i wyposażenia dla operacji morskich.

Opinie (50) 1 zablokowana

  • Coś na zachetę od Saaba

    W oczekiwaniu na kontrakty od polskiego rządu, więc wybór Nauty nieprzypadkowy, bez bajerów p. Prezesa o wielkiej fachowości stoczni.

    • 29 3

  • Nie dziwie się, że zbuduje jak Polacy tańsi od innych o jakieś 2-3 razy a dodatkowo dobrze pracują.

    • 21 7

  • Co to jest "platforma statku"?

    Brzmi to jak wybudowanie samego kadłuba...i nie statku tylko okrętu.

    • 24 4

  • Taak...

    Raczej Ukraińcy z pomocą Polaków ;)

    • 8 2

  • Dokładnie

    W dodatku na własnej działalności...

    • 9 0

  • bo okret będzie tylko nośnikiem elektroniki

    a to ona będzie najważniejsza, nie pływająca obudowa

    • 11 0

  • dobre pytanie - "erka" mogłaby stanąc na wysokości zadania i doprecyzować.

    może to być sam kadłub, a może kadłub+silniki, stery, instalacje etc.

    • 4 2

  • Brawo Misiewicz.

    • 4 6

  • Dobre

    Dla siebie ten chory kraj nie potrafił zbudować przez kilkanaście lat jednego statku, a dla Szwedów dadzą radę i jeszcze w tyłek ucałować zdążą.

    • 17 8

  • Statek za statkiem idzie do wody !! Jak się nie znasz to milcz złamasie !!

    • 6 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Nowicka

Head of IT Poland w Nordea Bank AB. Absolwentka Wydziału Matematyki Uniwersytetu Marii...

Najczęściej czytane