• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nauta zbuduje statek rybacki dla Szkotów

VIK
20 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Nowy statek będzie miał prawie 87 m długości i 18 m szerokości. Nowy statek będzie miał prawie 87 m długości i 18 m szerokości.

Stocznia Remontowa Nauta zdobyła kontrakt na budowę w pełni wyposażonego statku rybackiego dla armatora ze Szkocji. Statki tego typu stają się specjalizacją gdyńskiego zakładu. W ciągu ostatnich dwóch lat Nauta pozyskała kontrakty na 12 częściowo wyposażonych sejnerów dla klientów z Danii i Norwegii.



- Dotychczas budowaliśmy głównie statki rybackie częściowo wyposażone. Teraz wchodzimy na kolejny etap - budowy jednostek kompletnie wyposażonych - mówi Krzysztof Juchniewicz, prezes zarządu SR Nauta. - Podczas realizacji tego kontraktu będziemy odpowiadać zarówno za wykonanie kadłuba, jak i integrację całego wyposażenia.
Nowy statek będzie miał prawie 87 m długości i 18 m szerokości. Jednostka zostanie zbudowana według projektu wykonanego przez firmę Wartsila. Zakontraktowana jednostka będzie wyposażona w najnowocześniejsze urządzenia do połowu, przechowywania ryb i ich przekazywania odbiorcy. Siłownia statku wyposażona będzie w silnik o mocy 7000 kW, który współpracując z dwoma sterami strumieniowymi, zapewni bardzo dobrą manewrowość jednostki podczas operacji zarzucania i zbierania sieci. Dodatkowym atutem statku jest specjalistyczne wyposażenie do lokalizowania łowisk oraz szacowania ich wielkości i rodzaju.

Stocznia Remontowa Nauta prowadzi działalność nieprzerwanie od blisko 90 lat. W ostatnich latach skupiała się przede wszystkim na działalności remontowej. Na rynek budowy nowych statków Nauta powróciła dwa lata temu, otwierając zakład Nowych Budów na terenie gdańskich pochylni. Od tego czasu stocznia pozyskała kilkanaście kontraktów i negocjuje kolejne zlecenia na budowę nowych jednostek.
VIK

Miejsca

Opinie (33)

  • statek

    oby nie dali budowac fiodorowi bo wtedy to beda kosmiczne straty.

    • 0 0

  • I Co panie Tusk ... (4)

    ... nie udało się zabić całego przemysłu stoczniowego w Polsce jak to sobie kanclerz Merkel wymyśliła , by pozbyć się konkurencji dla niemickich stoczni.

    • 21 18

    • Całego to może się nie dało.

      Ale w Szczecinie, gdzie Niemców najbardziej w oczy kłuł, zaorali dogłębnie.
      Ale jest fabryka wiatraków (oczywiście w rękach niemieckich - Polacy jako wyrobnicy i kapo).

      • 0 0

    • Przemysł stoczniwy jeszcze przed Tuskiem upadł

      • 1 1

    • Tusk to już tylko smród historii (1)

      Merkel właściwie już też. Teraz trzeba posprzątać po tych łachmaniarzach, będzie skowyt w mediach jakiego jeszcze nie było.

      • 11 5

      • myślisz o sobie?

        myślisz o sobie?

        • 2 5

  • Zbuduje? Nauta?

    Przecież ci partacze nawet porządnego remontu nie potrafią przeprowadzić, a co dopiero mówić o budowaniu czegokolwiek.Lepiej niech się nie kompromitują

    • 0 12

  • A gdzie w tej chwili pływa katamaran badawczy UG? (2)

    Już chyba minął rok od planowanego terminu zdania jednostki.

    • 24 2

    • Nie pływa !!!

      Bo UG nie daje zaliczek na niego !!!

      • 2 2

    • ug

      a co to za jednostka ten katamaran, nie slyszalem.

      • 4 1

  • Klejenia! !!! (2)

    Kleven buduje w Polsce!!!!

    • 2 8

    • kleven (1)

      kleven nigdy nie budowal w Polsce, Crist gdy byl prywatna stocznia budowal dla nich kadluby, kompletnie wyposazonych statkow nigdy nie budowali. budowano tez bloki statkow .

      • 9 0

      • Kleven

        Dużo wiesz widać. Nadal buduje Wisła, M index no Crist

        • 1 7

  • Powodzenia (2)

    Powodzenia życzą stoczniowcy z Północnej i Remontowej.

    • 52 1

    • Coś jest na rzeczy ? (1)

      • 8 1

      • Jest. Cos tam krąży na mieście, ale nic pewnego. Ponoć...

        • 6 2

  • To ile.. (2)

    To ile teraz podatnik będzie musiał dopłacić do tego kontraktu ?
    Ta państwowa instytucja (bo to nie jest normalna stocznia) budowała nierentownie kadłuby dla duńskiej stoczni a teraz przelicytowała konkurencje dumpingową ceną.
    Na końcu trzeba będzie znowu dołożyć jakimś księgowym mykiem z pieniędzy podatnika.

    • 19 17

    • najglupsza teoria spiskowa, jaką czytałem w tym roku (1)

      Gdzie nauta państwowa, jakie pieniądze podatnika chłopcze ?

      • 8 15

      • Skąd ty się urwałeś chłopie? Nauta jest tak samo prywatna jak polski radio program 1.

        • 10 4

  • To kłamstwo (5)

    To kłamstwo. Wszystkie stocznie upadły przecież. Tak w telewizji mówili.

    • 28 8

    • statki pchełki (1)

      a to co budują to w większości tylko kadłuby, a na wyposażenie, na którym robi się największy szmal statki płyną "do siebie".

      • 5 5

      • "Dotychczas budowaliśmy głównie statki rybackie częściowo wyposażone. Teraz wchodzimy na kolejny etap - budowy jednostek kompletnie wyposażonych - mówi Krzysztof Juchniewicz"

        • 5 3

    • Padly państwowe stocznie (2)

      Te w prywatnych rękach mają się nie źle..pozdro

      • 6 5

      • W prywatnych rękach? (1)

        W prywatnych rękach? To złodzieje....

        • 7 9

        • nie pij tyle, bo na życie ci zabraknie

          nie pij tyle, bo na życie ci zabraknie

          • 5 3

  • Dziękujemy za Prywatyzację Stoczni :) (4)

    ... a nie można by odbudować polskiej floty armatorów? ,a propos mówili w TV że Polskie stocznie są nie rentowne! a tu ...co chwile budują ,remontują i budują! nic nie rozumiem ...ale w końcu polski pracownik tańszy od najtańszego w tej części świata wprost odwrotnie proporcjonalnie do zarządu (Prezessa!)

    Jeszcze górnictwo oddajcie w obcy kapitał w końcu w Polsce wydobywa się 89% światowego zapotrzebowania na Coal ! (wyngiel) ... Prezesi za drodzy nie rentowne kopalnie!

    • 9 11

    • stocznie musiały być nierentowne, bo były konkurencją dla niemieckich i francuskich. (1)

      ale skończyło się pieskowanie Brukseli.

      • 3 3

      • Stcznie rozwali PIS i Związki

        Stcznie rozwali PIS i Związki

        • 5 1

    • czemu nie odbudowałes polskiej floty armatorów ZNAWCO ????

      czemu nie odbudowałes polskiej floty armatorów ZNAWCO ????

      • 2 0

    • Piękny Statek!

      ...Bravo Polsko!

      • 5 0

  • (2)

    całkiem zacna wizualizacja

    • 13 3

    • chyba widziałem (1)

      czyżby P.R.

      • 1 0

      • istotnie

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej, studiów MBA oraz licznych programów w Harvard Business School i London Business School. Karierę zawodową rozpoczęła w 1993 r. w AT&T Bell Labs (dziś Lucent Technologies) jako projektant systemów informatycznych. Od 1995 r. pracowała w firmie PROKOM jako koordynator projektów. Od 1.01.2014 r. do 31.10.2015 r. była Prezesem...

Najczęściej czytane