• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niszczyciel min Kormoran w akcji

Wioletta Kakowska-Mehring
10 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat ORP Albatros już pod biało-czerwoną banderą

ORP Kormoran na próbach morskich


Niszczyciel min ORP Kormoran przechodzi próby morskie. Z pokładu ORP Wdzydze mogliśmy podziwiać najnowszy polski okręt, który jeszcze w tym roku trafi do służby. Budowa trwała dwa lata.



ORP Kormoran (nie mylić ze "Ślązakiem, powstającym w SMW) ma prawie 59 metrów długości, 10 szerokości, a jego kadłub wykonany jest ze stali amagnetycznej. Dla Marynarki Wojennej RP zbudowało go konsorcjum z Remontowa Shipbuilding na czele. Pierwszy raz wypłynął w morze w połowie lipca. Od tej pory przechodzi próby morskie. Dzięki uprzejmości załogi ORP Wdzydze, udało nam się pokazać Kormorana w... pełnej krasie.

Budowa jednostki rozpoczęła się w kwietniu 2014 roku. Wówczas odbyła się uroczystość palenia pierwszych blach, a 23 września miało miejsce położenie stępki. Chrzest i wodowanie odbyło się rok później, czyli we wrześniu 2015 roku.

Głównym zadaniem takiego okrętu jest poszukiwanie i zwalczanie min morskich, przeprowadzanie jednostek morskich przez akweny zagrożenia minowego, rozpoznanie torów wodnych, zdalne sterowanie samobieżnymi platformami przeciwminowymi oraz stawianie min. Dlatego najważniejsza dla takiej jednostki nie jest szybkość (prędkość maksymalna ORP Kormorana to 15 węzłów), a dokładność.

Niszczyciel będzie wyposażony m.in. w bezzałogowe pojazdy. Służą one do działań przeciwminowych, czyli wykrywania i zwalczania min morskich. Mogą one prowadzić działania autonomiczne, zasilane z akumulatorów, jak i w trybie zdalnego sterowania.

Okręt ma zostać przekazany do służby jeszcze w tym roku, prawdopodobnie w listopadzie. Wejdzie w skład 13. Dywizjonu Trałowców im. admirała floty Andrzeja Karwety. Dowódcą jednostki został kmdr ppor. Michał Dziugan. Okręt będzie działać na wodach polskiej strefy ekonomicznej oraz w grupach taktycznych na Morzu Bałtyckim i Północnym.

ORP Kormoran po raz pierwszy wychodzi ze stoczni na wody Zatoki Gdańskiej.

Miejsca

Opinie (92) 2 zablokowane

  • (1)

    Ta stocznia padnie bardzo szybko nieplaca podwykonawca i maja jeszcze problem z wręczeniem łapówek he he

    • 5 4

    • RSB płaci tylko podwykonawcom.

      Podwykonawcą się nic nie należy, bo coś takiego nie istnieje w języku polskim...

      • 2 2

  • A do służby w 2016r. wejdzie z wyposażeniem i uzbrojeniem czy bez? (3)

    A do służby wejdzie z wyposażeniem i uzbrojeniem, czy to się dokupi później?
    :-)
    Bo to zasadnicza różnica

    • 24 6

    • A przed czym ten okręt nas obroni ? (2)

      Czy przed atakiem wrogich jednostek ?
      Przeca to kpina- niszczyciel min !

      • 5 9

      • Kpiną jest (1)

        Twoja wiedza i szkoda gadać z takimi osobami, które o wojsku wiedzą gó.no a dają durne komentarze :)

        • 13 3

        • Nie masz racji.

          • 1 1

  • jedna bombka powietrze woda z Su 29 i po kormoranku buhahahahahha (1)

    diengi paszly w pis.....

    • 9 4

    • Z czego, baranie ? Su-29 ?

      • 0 1

  • na sucho cienka blache prostowali to teraz maja taki z gardla wyjety kadlub (4)

    • 1 4

    • Weld

      Spawali niezgodnie z WPS i naciski ze strony kierownictwa !

      • 3 1

    • pustaku, stali austenitycznej nie powinno się prostować

      • 1 0

    • przy prostowaniu kadluba powinni poprostu woda schladzac (1)

      • 0 5

      • Znawaca

        To blacha amagnetyczna- polecam google.pl a nie zwykła "czarna"

        • 5 1

  • MAcierewicz będzie minował Bałtyk?

    • 1 0

  • (3)

    dlaczego taki pogięty kadłub?

    • 3 3

    • Spawanie

      A wystarczylo spawac zgodnie z WPS
      Podziekowac nocnej zmianie i ,, ja woll" ktoremu zawsze malo

      • 1 2

    • Pogięty celowo

      Do rozpraszania pól magnetycznych.

      • 0 1

    • napisalem wyzej

      • 1 0

  • najlepszy to ORP DZIK

    • 0 0

  • Kadłub z puszek czy co ?

    Kadłub to z puszek po piwie ręcznie klepanych czy co,bo tak to wygląda,obciach
    dla naszych stoczniowców jak cholera,może po próbach przewidziany do złomowania

    • 2 8

  • Jak nie wiele do szczęścia potrzeba. (1)

    Małe to a jak cieszy.

    • 24 3

    • Niewiele?

      Ucz sie polskiego Nelson

      • 3 1

  • Miderator

    Oddaj brawo Bartek brawo Krzysiek. Pozdrawialem ludzi ktorzy traca zdrowie przy tej budowie. Zainteresuj sie i nie tnij czego nie kminisz

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN....

Najczęściej czytane