• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe bałtyckie połączenie z gdańskiego DCT

erka
19 lipca 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
DCT Gdańsk jest obecnie najszybciej rozwijającym się terminalem w kraju. W chwili obecnej DCT Gdańsk kontroluje ponad 70 proc. obrotu kontenerowego w gdańskim porcie. DCT Gdańsk jest obecnie najszybciej rozwijającym się terminalem w kraju. W chwili obecnej DCT Gdańsk kontroluje ponad 70 proc. obrotu kontenerowego w gdańskim porcie.

Deepwater Container Terminal Gdańsk stanie się bałtyckim centrum przeładunkowym? Linie Maersk uruchomił właśnie nowy bałtycki serwis dowozowy, który korzysta wyłącznie z usług DCT Gdańsk jako hubu.



Od początku 2010 roku statki klasy "S" Maersk Line zawijają regularnie do DCT w ramach serwisu AE10 z Dalekiego Wschodu do Polski. Od lipca 2010 Maersk Line uruchomił nowy bałtycki serwis dowozowy. Okazało się, że gdański terminal DCT jest doskonałym miejscem przeładunku kontenerów kierowanych stąd do innych destynacji w rejonie Morza Bałtyckiego.

Hub to port, w którym kontenery są przeładowywane z wielkich kontenerowców dalekiego zasięgu na statki dowozowe. Hub spełnia rolę głównego portu przesiadkowego.
 
- Maersk Line uruchomił nowy własny serwis dowozowy F15. Serwis ten oferujemy do obsługi dodatkowego wolumenu ładunków importowych z Gdańska do Sankt Petersburga oraz eksportowych z Sankt Petersburga i Kotki do Gdańska - mówi Jeff Gościniak, dyrektor zarządzający Maersk Line dla Regionu Europę Centralno - Wschodnią. - Mamy nadzieję, że ten serwis wprowadzi więcej elastyczności naszym klientom w regionie Morza Bałtyckiego.

Od początku lipca statek mv Hanse Confidence (956 TEU) zawija do DCT Gdańsk. W ciągu siedmiu dni jednostka ta, w ramach serwisu F15, jest w stanie zawinąć do Sankt Petersburga (Rosja) i Kotki (Finlandia) oraz powrócić do Gdańska. Podobne połączenia z dotychczasowych tradycyjnych hub portów zachodnioeuropejskich, zazwyczaj wymagały zatrudnienia co najmniej dwóch statków, przy czym czas tranzytu również był dłuższy.
 
Dzięki nowo-uruchomionemu połączeniu DCT Gdańsk jest jedynym terminalem w Polsce oferującym dwa połączenia tygodniowo do portów Sankt Petersburg i Kotka.

Zobacz aktualną mapę, ukazującą ruch statków w Zatoce Gdańskiej Morza Bałtyckiego. Aktualizowana online.
 
erka

Miejsca

Opinie (5) 2 zablokowane

  • Super!

    Okazało się, że idealnie trafili z tą inwestycją! tylko czekać aż osiągnie swój pułap przeładunków i rozpocznie się kolejny etap inwestycji, tj powiększenie mocy przeładunkowych!

    • 16 1

  • trafili, trafili... (2)

    Kto trafił ten trafił - zarząd P. Świtka wiedział co robi to trafił, tego nikt nie pamiąta tylko tego kto umowę podpisał - Europort za to wszyscy mu wyciągają

    • 6 1

    • a to ciekawe (1)

      Bo umowę sfinalizował w 2003 P.Kasprzak i p.Bojanowski. Natomiast dzięki Świtkowi nie ma Gazoportu i jest niszczejący "bunkier" Europortu...

      Ale w tej chwili cieszmy sie z sukcesów DCT - BRAWO GDAŃSK!!!

      • 4 1

      • a ciekawe właśnie

        sfinalizował wyciągając z dna szuflady gdzie skrupulatnie schował - gdyby nie Prezydent Adamowicz ... to szkoda gadać

        • 2 0

  • świetnie, gdyby jeszcze byli tańsi, to juz w ogole extra :)

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marcin Lewandowski

Prezes zarządu Grupy GPEC, firmy z branży energetycznej. Doświadczenie zdobył na stanowiskach...

Najczęściej czytane