- 1 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (62 opinie)
- 2 Gra Manor Lords światowym hitem (43 opinie)
- 3 Inflacja w kwietniu ma wynieść 2,4 proc. (36 opinii)
- 4 Trzeci raz szukają prezesa Energi (62 opinie)
- 5 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (37 opinii)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (187 opinii)
Nowe bałtyckie połączenie z gdańskiego DCT
Deepwater Container Terminal Gdańsk stanie się bałtyckim centrum przeładunkowym? Linie Maersk uruchomił właśnie nowy bałtycki serwis dowozowy, który korzysta wyłącznie z usług DCT Gdańsk jako hubu.
Od początku 2010 roku statki klasy "S" Maersk Line zawijają regularnie do DCT w ramach serwisu AE10 z Dalekiego Wschodu do Polski. Od lipca 2010 Maersk Line uruchomił nowy bałtycki serwis dowozowy. Okazało się, że gdański terminal DCT jest doskonałym miejscem przeładunku kontenerów kierowanych stąd do innych destynacji w rejonie Morza Bałtyckiego.
Hub to port, w którym kontenery są przeładowywane z wielkich kontenerowców dalekiego zasięgu na statki dowozowe. Hub spełnia rolę głównego portu przesiadkowego.
- Maersk Line uruchomił nowy własny serwis dowozowy F15. Serwis ten oferujemy do obsługi dodatkowego wolumenu ładunków importowych z Gdańska do Sankt Petersburga oraz eksportowych z Sankt Petersburga i Kotki do Gdańska - mówi Jeff Gościniak, dyrektor zarządzający Maersk Line dla Regionu Europę Centralno - Wschodnią. - Mamy nadzieję, że ten serwis wprowadzi więcej elastyczności naszym klientom w regionie Morza Bałtyckiego.
Od początku lipca statek mv Hanse Confidence (956 TEU) zawija do DCT Gdańsk. W ciągu siedmiu dni jednostka ta, w ramach serwisu F15, jest w stanie zawinąć do Sankt Petersburga (Rosja) i Kotki (Finlandia) oraz powrócić do Gdańska. Podobne połączenia z dotychczasowych tradycyjnych hub portów zachodnioeuropejskich, zazwyczaj wymagały zatrudnienia co najmniej dwóch statków, przy czym czas tranzytu również był dłuższy.
Dzięki nowo-uruchomionemu połączeniu DCT Gdańsk jest jedynym terminalem w Polsce oferującym dwa połączenia tygodniowo do portów Sankt Petersburg i Kotka.
Miejsca
Opinie (5) 2 zablokowane
-
2010-07-19 11:27
Super!
Okazało się, że idealnie trafili z tą inwestycją! tylko czekać aż osiągnie swój pułap przeładunków i rozpocznie się kolejny etap inwestycji, tj powiększenie mocy przeładunkowych!
- 16 1
-
2010-07-19 11:33
trafili, trafili... (2)
Kto trafił ten trafił - zarząd P. Świtka wiedział co robi to trafił, tego nikt nie pamiąta tylko tego kto umowę podpisał - Europort za to wszyscy mu wyciągają
- 6 1
-
2010-07-19 12:19
a to ciekawe (1)
Bo umowę sfinalizował w 2003 P.Kasprzak i p.Bojanowski. Natomiast dzięki Świtkowi nie ma Gazoportu i jest niszczejący "bunkier" Europortu...
Ale w tej chwili cieszmy sie z sukcesów DCT - BRAWO GDAŃSK!!!- 4 1
-
2010-07-19 13:18
a ciekawe właśnie
sfinalizował wyciągając z dna szuflady gdzie skrupulatnie schował - gdyby nie Prezydent Adamowicz ... to szkoda gadać
- 2 0
-
2010-07-19 15:30
świetnie, gdyby jeszcze byli tańsi, to juz w ogole extra :)
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.