- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (48 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 3 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (24 opinie)
- 4 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (67 opinii)
- 5 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (209 opinii)
- 6 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (284 opinie)
Spółka Lotos Kolej zawarła z niemiecka firmą Railpool GmbH umowę dzierżawy kolejnych 5 lokomotyw elektrycznych Bombardier TRAXX MS. Dwie z nowo nabytych lokomotyw zostaną dostarczona w sierpniu bieżącego roku, pozostałe do końca 2010 roku.
Postanowiono również przedłużyć okres dzierżawy, o kolejne 5 lat, dla trzech obecnie eksploatowanych lokomotyw TRAXX MS, których dzierżawa dobiega końca w grudniu bieżącego roku.
Lotos Kolej eksploatuje aktualnie dziewięć lokomotyw elektrycznych Bombardier TRAXX MS. Podjęte działania sprawiają, iż spółka posiada coraz nowocześniejszą, efektywną flotę lokomotyw, której wiek stale się obniża. Na koniec roku 2010 Lotos Kolej eksploatować będzie 14 lokomotyw TRAXX MS.
W okresie od maja do września 2011 roku planowana jest dostawa 10 lokomotyw spalinowo-elektrycznych Bombardier TRAXX DE. Planem docelowym Lotos Kolej na koniec roku 2011 jest rozszerzenie floty do około 25-30 nowoczesnych lokomotyw.
W roku 2010 Lotos Kolej planuje przewieźć około 7,5 mln ton produktów, wobec 6 mln ton w roku 2009. W chwili obecnej uruchamianych jest średnio 100 pociągów dziennie, w tym 5 we współpracy z partnerami zagranicznymi.
Miejsca
Opinie (11)
-
2010-07-27 11:38
(3)
Czy w Polsce produkuje się jeszcze jakieś lokomotywy i cz są coś warte,pytam z ciekawości .
- 0 0
-
2010-07-27 21:53
Niestety... (2)
Obecnie Polska co najwyżej modernizuje stary sprzęt (aczkolwiek przyznam, że modernizacje są naprawdę mocno udane). Z ciekawostek: pod koniec ubiegłego wieku zbudowaliśmy lokomotywę zupełnie własną, żaden tam montaż, tylko nasz pomysł własny, którą oznaczono EU43. Niestety, mimo że seria była bardzo udana, to PKP nie zakupiło ani jednej sztuki. Całość produkcji poszła do Włoch, gdzie cenią je sobie bardzo za szybkość, jakość, prostą konstrukcję i dużą moc.
- 2 0
-
2010-08-16 15:23
Niestety
kolega ma czesciowo racje , była seria lokomotyw zbudowanych w Polsce ponad 40 sztuk i obecnie smigaja po Włoszech z polskim oznaczeniem EU-11 , EU-43 nie wykonano zadnej (miało byc 6). W Polsce EU-43 posiadaja 6szt PKP Cargo(zgoda lisingodawcy tylko na ruch towarowy), Lotos 9szt lub wiecej juz ;-) , ITL Polska 2szt, i juz niedługo pojawia sie w barwach Kolei Mazowieckich
- 0 0
-
2010-08-13 09:25
zbudowaliśmy lokomotywę zupełnie własną,
Tak, tak, po Włoszech przypadkiem takie same wcześniej jeździły.
Ściemniasz chłopie!- 0 0
-
2010-07-27 11:25
Wygląda na to, że LOTOS
niedługo będzie miał lepszy sprzęt niż PKP... wstyd z górnej półki!
Oczywiście zakładam, że PKP będzie wierne swoim zasadom i nie będzie inwestowało w tabor więcej niż przemalowanie kilku EU07...- 2 0
-
2010-07-27 08:41
Cudo lokomotywka
Tylko pozazdrościć :D
- 1 0
-
2010-07-26 19:44
Wow
Jedyny Bombardier na Trójmieście który nie mdli jak sie go ogląda...
Brawo LOTOS!!! NIE DLA PRYWATYZACJI!!!- 11 1
-
2010-07-26 18:46
Wygląda groźnie ten Bombardier
przynajmniej dla PKP
- 8 0
-
2010-07-26 17:36
a PKP dalej starymi złomami serii ET 21, czy EU
- 14 0
-
2010-07-26 15:30
No to Bombardier otwieraj flaszkę :) Masz w końcu powód do świętowania.
Pozdrawiam pijących.
- 12 2
-
2010-07-26 15:14
no to bombastycznie :)
- 9 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.