• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe suwnice RMG w DCT Gdańsk

VIK
1 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Suwnice RMG mają 47 metrów długości, 20 metrów wysokości, 28 metrów szerokości i przeznaczone są do pracy na szynach. Suwnice RMG mają 47 metrów długości, 20 metrów wysokości, 28 metrów szerokości i przeznaczone są do pracy na szynach.

Trzy nowe elektryczne suwnice RMG przeznaczone do pracy na bocznicy kolejowej DCT rozpoczęły przeładunki. Suwnice zakupione zostały w ramach programu rozbudowy T2b i są już w pełni operacyjne.



- Rozbudowa naszej bocznicy kolejowej podwoi nasze zdolności przeładunkowe na kolei do ponad miliona TEU. Pierwszy istotny krok został zrealizowany - przebudowa bocznicy tak, aby mogła być obsługiwana przez nasze nowe suwnice RMG. Następnie tory zostaną rozbudowane do długości 750 m, a ich liczba zwiększy się z czterech do siedmiu. Projekt ten wymaga starannego zaplanowania, ponieważ jest realizowany jednocześnie z odbywającymi się przeładunkami na bocznicy - mówi Cameron Thorpe, dyrektor generalny DCT Gdańsk. 
Suwnice RMG mają 47 metrów długości, 20 metrów wysokości, 28 metrów szerokości i przeznaczone są do pracy na szynach. Jako że są zasilane elektrycznie, mają niższe emisje niż suwnice placowe RTG, które zastąpiły. Są nie tylko większe i bardziej wydajne, ale także szybsze z maksymalną prędkością jazdy wynoszącą 150 m na minutę. Dla wyobrażenia: wielkość suwnicy RMG to długość ośmiu kontenerów 20-stopowych postawionych jeden za drugim oraz wysokość ośmiu takich kontenerów postawionych jeden na drugim. Dodatkową funkcjonalnością suwnic RMG jest obracanie kontenera w osi pionowej o 360 stopni oraz możliwość pracy 24 h na dobę w każdych warunkach pogodowych, nawet przy wietrze o prędkości 90 km/h.

Nowe szyny i suwnice RMG są pierwszym krokiem w modernizacji kolei w programie T2b. Następnie DCT zwiększy liczbę torów z czterech do siedmiu i wydłuży je do 750 m, w efekcie tego DCT będzie miało tory kolejowe o długości 5,25 km, ponad dwukrotnie zwiększając możliwości przeładunkowe na kolei. Całość komponentu kolejowego programu T2B ma być ukończona pod koniec 2021 roku.

- Pomimo spowolnienia gospodarczego nadal 35 proc. wszystkich kontenerów w ruchu lądowym w porcie w Gdańsku wywozi się koleją. W DCT w pierwszych czterech miesiącach 2020 nie tylko wzrosła liczba ładunków obsługiwanych koleją, ale także wzrósł udział kolei ogółem. 35 proc. to bardzo dobry wynik, ale zarówno my, jak i nasi kontrahenci widzimy jeszcze większy potencjał w transporcie kolejowym - podsumowuje Dominik Landa, dyrektor handlowy DCT Gdańsk.
VIK

Miejsca

Opinie (56) ponad 10 zablokowanych

  • (5)

    nie interesuje mnie firma łamiąca prawa pracownika

    • 36 37

    • Jacek Szybki

      Podaj przyklad.Gamoniu

      • 0 1

    • Dzban

      W jakim celu siejesz ferment i chcesz jeszcze bardziej skłócać załogę

      • 9 4

    • Łamiąca? Gdyby tak było, to dawno jakaś sprawa była w sądzie. Praca ciężka, stresująca, ale nikt do niej nikogo nie zmusza.

      • 11 6

    • A mnie ktoś, kto kłamie na forum żeby tylko oczernić pracodawcę. Skoro jest niby tak źle to po co jeszcze tam jesteś? (1)

      • 20 8

      • Bo coś jeść trzeba

        Myślisz, że pracownicy McDonalda, czy innej Biedronki siedzą tam, bo to praca ich życia?

        • 15 7

  • Taki rozwoj (1)

    To czemu niedawno byly zwolnienia??????????

    • 13 6

    • Wirus

      Nie było zwolnień tylko nie przedłużają umów

      • 9 0

  • Brawo Karol!

    • 9 2

  • Tak z ciekawości pzt z Gdyni to składał? (1)

    • 11 2

    • Tak, gdyński PZT

      • 10 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich...

Najczęściej czytane