- 1 Rozlicz PIT do 30 kwietnia (11 opinii)
- 2 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 3 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (181 opinii)
- 4 Złoty polski ma już 100 lat (145 opinii)
- 5 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (104 opinie)
- 6 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
Nowe suwnice RMG w DCT Gdańsk
Trzy nowe elektryczne suwnice RMG przeznaczone do pracy na bocznicy kolejowej DCT rozpoczęły przeładunki. Suwnice zakupione zostały w ramach programu rozbudowy T2b i są już w pełni operacyjne.
- Rozbudowa naszej bocznicy kolejowej podwoi nasze zdolności przeładunkowe na kolei do ponad miliona TEU. Pierwszy istotny krok został zrealizowany - przebudowa bocznicy tak, aby mogła być obsługiwana przez nasze nowe suwnice RMG. Następnie tory zostaną rozbudowane do długości 750 m, a ich liczba zwiększy się z czterech do siedmiu. Projekt ten wymaga starannego zaplanowania, ponieważ jest realizowany jednocześnie z odbywającymi się przeładunkami na bocznicy - mówi Cameron Thorpe, dyrektor generalny DCT Gdańsk.
Suwnice RMG mają 47 metrów długości, 20 metrów wysokości, 28 metrów szerokości i przeznaczone są do pracy na szynach. Jako że są zasilane elektrycznie, mają niższe emisje niż suwnice placowe RTG, które zastąpiły. Są nie tylko większe i bardziej wydajne, ale także szybsze z maksymalną prędkością jazdy wynoszącą 150 m na minutę. Dla wyobrażenia: wielkość suwnicy RMG to długość ośmiu kontenerów 20-stopowych postawionych jeden za drugim oraz wysokość ośmiu takich kontenerów postawionych jeden na drugim. Dodatkową funkcjonalnością suwnic RMG jest obracanie kontenera w osi pionowej o 360 stopni oraz możliwość pracy 24 h na dobę w każdych warunkach pogodowych, nawet przy wietrze o prędkości 90 km/h.
Nowe szyny i suwnice RMG są pierwszym krokiem w modernizacji kolei w programie T2b. Następnie DCT zwiększy liczbę torów z czterech do siedmiu i wydłuży je do 750 m, w efekcie tego DCT będzie miało tory kolejowe o długości 5,25 km, ponad dwukrotnie zwiększając możliwości przeładunkowe na kolei. Całość komponentu kolejowego programu T2B ma być ukończona pod koniec 2021 roku.
- Pomimo spowolnienia gospodarczego nadal 35 proc. wszystkich kontenerów w ruchu lądowym w porcie w Gdańsku wywozi się koleją. W DCT w pierwszych czterech miesiącach 2020 nie tylko wzrosła liczba ładunków obsługiwanych koleją, ale także wzrósł udział kolei ogółem. 35 proc. to bardzo dobry wynik, ale zarówno my, jak i nasi kontrahenci widzimy jeszcze większy potencjał w transporcie kolejowym - podsumowuje Dominik Landa, dyrektor handlowy DCT Gdańsk.
Miejsca
Opinie (56) ponad 10 zablokowanych
-
2020-06-01 10:56
(5)
nie interesuje mnie firma łamiąca prawa pracownika
- 36 37
-
2020-06-02 06:40
Jacek Szybki
Podaj przyklad.Gamoniu
- 0 1
-
2020-06-01 21:22
Dzban
W jakim celu siejesz ferment i chcesz jeszcze bardziej skłócać załogę
- 9 4
-
2020-06-01 20:30
Łamiąca? Gdyby tak było, to dawno jakaś sprawa była w sądzie. Praca ciężka, stresująca, ale nikt do niej nikogo nie zmusza.
- 11 6
-
2020-06-01 11:18
A mnie ktoś, kto kłamie na forum żeby tylko oczernić pracodawcę. Skoro jest niby tak źle to po co jeszcze tam jesteś? (1)
- 20 8
-
2020-06-01 13:27
Bo coś jeść trzeba
Myślisz, że pracownicy McDonalda, czy innej Biedronki siedzą tam, bo to praca ich życia?
- 15 7
-
2020-06-01 22:45
Taki rozwoj (1)
To czemu niedawno byly zwolnienia??????????
- 13 6
-
2020-06-02 06:34
Wirus
Nie było zwolnień tylko nie przedłużają umów
- 9 0
-
2020-06-01 20:30
Brawo Karol!
- 9 2
-
2020-06-01 14:55
Tak z ciekawości pzt z Gdyni to składał? (1)
- 11 2
-
2020-06-01 17:45
Tak, gdyński PZT
- 10 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.