• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe wiadukty w Gdyni. Dłuższe i cięższe pociągi w porcie

Robert Kiewlicz
20 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (167)

Nowe inwestycje kolejowe usprawnią przewóz ładunków do portu w Gdyni.

Pociągi towarowe korzystają już z nowego wiaduktu prowadzącego do portu w Gdyni. Na kolejnym obiekcie postępują przygotowania do zabudowy toru. Te elementy infrastruktury kolejowej umożliwią dojazd do nabrzeży większej liczby dłuższych i cięższych składów. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe, o wartości 1,6 mld zł netto, jest współfinansowana ze środków unijnych instrumentu CEF "Łącząc Europę".





Pociągi z ładunkami do portu Gdynia jeżdżą już jednym torem nowego, 600-metrowego wiaduktu w obrębie stacji Gdynia Port. Zabudowywany jest sąsiedni, drugi tor. Na wiadukcie położone zostaną cztery tory. Kończą się prace na kolejnym, blisko 140-metrowym wiadukcie, pod którym jest aż siedem torów. Stalowa konstrukcja obiektu jest gotowa, wkrótce wykonawca przystąpi do zabudowy toru oraz sieci trakcyjnej.

  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.

Nowe wiadukty w gdyńskim porcie usprawnią przewóz towarów



Nowe wiadukty usprawnią przewóz towarów do nabrzeży. Zostały dostosowane do jazdy cięższych i dłuższych, nawet 750-metrowych pociągów o nacisku 22,5 tony na oś. Obiekty poprawią przepustowość linii prowadzących do portu. Większa ilość towarów przewiezionych koleją to mniej pojazdów ciężarowych na drogach. Realizacja zadania umożliwi przeładunek większej ilości towarów i skróci czas obsługi pociągów, co korzystnie wpłynie na polską gospodarkę.



Nowe tory, rozjazdy i skrzyżowania



Zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia. Wykonano wszystkie, 13 podziemnych zbiorników retencyjnych, które wraz z nową siecią kanalizacji sanitarnej i deszczowej zapewniają właściwe odwodnienie terenu. Wyremontowano most na rzece Chylonce.

Od marca 2022 r. ruch pociągów do portu prowadzony jest z Lokalnego Centrum Sterowania Gdynia Port, wspieranego przez dwie nowe nastawnie. Pracę kolejarzy wspierają nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Informacje o sytuacji na torach dojazdowych do portu i na stacji towarowej obserwowane są na monitorach. Komputerowe urządzenia umożliwiają pracę manewrową, nadzór nad zestawianiem i przygotowaniem pociągów do jazdy.

Opinie (167) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Fajnie (7)

    Tylko potem będzie jeszcze więcej ciężarówek na obwodnicy, która każdego dnia nie daje rady wytrzymać takiego natężenia ruchu...

    • 20 69

    • Jeśli PO nie wróci do władzy to będzie 3 pas (4)

      A nie plany i projekty powstające 8 lat jak dla S6 czy obwodnicy metropolitalnej. Nie wspominając o atomówce

      • 11 27

      • Nieprawda. Niemiec wybuduje wszystko w jeden rok! (1)

        • 5 11

        • Cóż, Rosjanom z PiS wolno idzie, to może damy szanse Niemcowi?

          • 1 6

      • 3, 4 i 5.

        I jeszcze 13, 14 i 15 emerytura.

        • 13 7

      • Ile to już PiS kończy S7? :D

        • 6 4

    • Opinia wyróżniona

      To są tory kolejowe.

      Po nich jeżdżą pociągi. One mają inne koła, dlatego nie mogą jeździć po drogach, tylko po torach. Na obwodnicy nie ma torów. Tam pociągi nie będą jeździć. Stacja Gdynia-Port jest po to, żeby towary z pociągów przeładować na statki - i odwrotnie. Pani w przedszkolu wszystko wytłumaczy.

      • 42 2

    • Niezła bzdura

      • 2 2

  • (1)

    Tiry na tory. I tak ma być.

    • 46 3

    • oczywiście jeśli przyjąć że każdy wagon to jeden TIR

      to jeden głupi pociąg, to kilkadziesiąt TIRów mniej zawalających drogi

      • 5 0

  • Za Tuska Gdynia była sekowana nie tylko port (18)

    Całą kasa szła w Gdańsk i dostęp do tamtego portu.

    • 51 56

    • w Gdyni i tak będą głosowali na Niemca (2)

      • 16 25

      • Czas go deportować (1)

        • 3 17

        • tego z odessy? jestem za, moze wtedy gospodarka ruszy

          • 12 3

    • w tvpiz mówią prawde

      • 7 5

    • niewiele brakowalo, aby w miejcu tego remonty (4)

      Bylyby biurowce na "miedzytorzu".

      • 6 2

      • (3)

        na miedzytorzu wiezowce tez beda

        • 0 5

        • może (szczerze wątpię) będą wzdłuż Jana z Kolna (2)

          ale nie na całym "międzytorzu".

          • 5 1

          • (1)

            na calym miedzytorzu nigdy nie mialy byc

            • 0 4

            • poczytaj enuncjacje Semeco

              Po to powstala spolka z PKP i po to byla "batalia" o tereny wokol dawnej Nauty.
              I miasto w tym maczalo paluchy.

              • 2 0

    • (1)

      W Gdańsku tiry do portu jeżdżą przez środek osiedla mieszkaniowego w Nowym Porcie,ul.Wyzwolenia,odległą od portu gdanskiego.Mieszkańcy chorują od hałasu i smogu.I tak od 40 lat.

      • 4 7

      • caly pis, a rzadza tyle czasu

        • 7 5

    • A ten Tusk to Polak czy Niemiec? No i już masz odpowiedź. (1)

      Po co port w Gdyni jak jest w Hamburgu? Po co przekop jak jest przesmyk ruski? Po co LOT jak jest Lufthansa? i tyle w tym temacie.

      • 6 12

      • helmut najadles sie ruskich pierogow?

        • 8 6

    • 2014 - bez komentarza. (4)

      "Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany.
      Odpowiedzi na apel posłów ostatecznie udzielił nie premier, a podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju Zbigniew Klepacki. Jak podało centrum informacyjne rządu, to dlatego, że premier Donald Tusk przekazał to zadanie na ręce właśnie tego ministerstwa."

      "Zgodnie z odpowiedzią wiceministra Klepackiego, budowa OPAT nie może zostać ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020.
      - Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane - pisze Zbigniew Klepacki i dodaje jednocześnie, że OPAT został wpisany do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) i jest na liście planowanych projektów morskich.
      Jednym ze sztandarowych argumentów za budową OPAT, który przedstawiają parlamentarzyści i pomorscy samorządowcy, jest planowane wyprowadzenie ruchu tranzytowego z aglomeracji trójmiejskiej.
      Jak odpowiada wiceminister Klepacki, ten cel ma zrealizować planowana Trasa Kaszubska, która jest już ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Jednak ewentualna decyzja o realizacji tej trasy jest wciąż uzależniona od poziomu unijnego dofinansowania na rzecz infrastruktury drogowej."

      • 3 2

      • (3)

        ziew, setny raz to wstawiasz, manipulant czy obsesjonat?

        • 2 4

        • może to i nudne (2)

          ale nie zmienia faktu, że było to bardzo szkodliwe działanie.

          I choć pamięć ludzka jest krótka, to za czyny się odpowiada...

          • 3 2

          • (1)

            nie byl to priorytetowy odcinek w skali kraju i nadal nie jest, co do pamieci to przypominam ze nadal na szczescie kraza zdjecia na ktorych grupa prominentnych politykow pis wbija lopaty sugerujac ze tym symbolicznym gestem rozpoczynaja budowe przdluzenia obwodnicy, tobie zostawiam jako zapamietalemu przypominaczowi napisanie ktory to byl rok I choć pamięć ludzka jest krótka, to za czyny się odpowiada

            • 3 4

            • nie odrozniasz czynu

              Od medialnego faktu?

              To tez efekt tego skreslenia, bo dano pretekst to takich medialnych przedstawien.

              Co do priorytetow, nie widze powodu dla ktorego wyzszy mialaby miec "zakopianka" przywozaca dudki chciwym goralom. Ale oni o swoj interes dbac potrafia i go pilnuja.

              • 4 0

  • Czytaj ze zrozumieniem: (11)

    większa ilość przewozów koleją to mniej TIRów na drogach

    • 42 3

    • Po prawie 30 letnich deklaracjach wreszcie nastąpiła ich realizacja. Brawo dla rządzących! (2)

      .

      • 5 2

      • Niech żyje towarzysz Wies... yyy... jarosław!!! (1)

        • 5 5

        • Lepszy budujący Jarosław niz marynarki podający Donald.

          • 0 3

    • ale to nie pasuje do przekazu PiSowców forumowych (7)

      o tym, że jak wygra Tusk, to nie rozbuduje obwodnicy :O)

      • 1 7

      • miał 8 lat, nic nie zrobił dla Gdyni (6)

        • 8 4

        • A co zrobił dla Gdyni Horała ? (2)

          • 4 5

          • lotnisko w Baranowie... :O) (1)

            • 3 6

            • W Kosakowie ale to szczur

              • 5 0

        • coś masz nie tak z głową - od 8 lat to rządzi PIS, nie Tusk (2)

          • 2 4

          • (1)

            pisy boja sie tuska jak diabel swieconej wody

            • 0 5

            • Ten tusk w Polsce jest już skończony za bratanie się z ruskimi, została mu tylko kariera trolla na Twitterze.

              • 6 1

  • a co przeszkadzalo aby przy okazji zrobic tor pasazerski (6)

    I polaczyc Gdynie Glowna z polnocna czescia miasta?

    • 57 9

    • pociagi moze i dluzsze... (1)

      Tylko dlaczego w tak trudny i skomplikowany sposob?!

      Juz dawno zniknely powody dla wielokrotnych nawrotek i tak wielkich terenow dla przetaczania oraz komunikacji przez srodek miasta.

      Port potrzebuje drog i placow, szczegolnie w czesci zewnetrznej. Dwa wiadukty wiosny nie czynia, bo zadna z kolizji z siecia drogowa nie zostala zlikwidowana. Baza promowa i zakaz ruchu ciezarowek oraz szlabany w jednym miejscu.

      • 6 2

      • bo oni sa tradycjonalistami, nowoczesnosc to dla nich najwieksze zlo

        • 4 2

    • Bo pociągi mają jechać przez Chylonię (1)

      • 7 6

      • czyli plus 15-20 minut...

        I wiadukt na Hutniczej...

        Jak zrobic, aby nie zrobic...

        • 5 0

    • (1)

      pewnie to, że to inna inwestycja

      • 6 4

      • podobnie jak "inne" myslenie...

        Jak to u Tumima bylo o tych "strasznych mieszczanach"?

        Ze "widza wszystko osobno"...
        A w wyniku dostajemy "klocki", ktore nijak do siebie nie chca pasowac. Nic dziwnego, ze "Lego" powstalo w innym kraju, gdzie ludzie pptrafia skladac sprawy "do kupy".

        W Polsce nie do zrobienia.

        • 4 0

  • mógłby być park, drzewa, zwierzęta, ścieżki rowerowe a są tory i beton. Niszczenie planety i klimatu (5)

    Po co nam takie inwestycje skoro wszystko jest w Niemczech?

    • 14 63

    • Po co ci mózg, (2)

      jak za ciebie myśli Jarozbaw?

      • 17 7

      • (1)

        Zjedź sobie robaki.

        • 1 2

        • te co mozg ci zjadly?

          • 2 1

    • I Mac Donald.

      • 3 1

    • dobra podpucha z szyderą nigdy nie jest zła

      • 1 0

  • Bez pomysłu dla pieszych i rowerzystów (1)

    Imponująca inwestycja, szkoda tylko, że nie pomyślano o przeprawie pieszo rowerowej pomiędzy Janka Wiśniewskiego a Hutniczą.

    • 43 36

    • prosta sprawa...

      Odwazny z fleksem i przeciecie zaspawanych chodnikow technicznych...

      Tylko tego brakuje aby wjechac/zjechac na Wisniewskiego z estakady od Morskiej. I dwie minuty grozy na slimaku, w towarzystwie szalejacych tirow lub autobusow... ;)

      Swoja droga, Kucyk jakies obietnice w tej kwestii artykuowal...

      • 3 0

  • (9)

    To niemożliwe! PiS nie buduje, tylko niszczy. To w tajemnicy po nocach buduje Tusk bo mu się piniondze znaleźli.

    • 41 20

    • wtórny analfabeta z PIS - finansowane przez UE (8)

      Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe, o wartości 1,6 mld zł netto, jest współfinansowana ze środków unijnych instrumentu CEF "Łącząc Europę".

      • 19 15

      • Analfabeto z platformy a unia to skąd ma pieniądze? (2)

        Niemcy dają??

        • 16 16

        • dokładnie Niemcy dają najwięcej paja cu z PIS albo konfy

          • 14 16

        • Unia ma pieniądze ze składek członkowskich, także polskich, ale 90% pieniędzy z tzw. Dotacji wraca do Niemiec.

          • 11 13

      • Dlaczego platforma nie potrafiła załatwić dofinansowania na tą inwestycje i ją zrealizować? (4)

        Tak tylko pytam....Brawo PiS.

        • 12 14

        • (3)

          bo pisowcy kablowali wtedy na polske w brukseli

          • 10 6

          • No popatrz, strasznie nieudolna ta platforma. :) Teraz kablują na Polskę a PiS mimo wszystko dalej realizuje inwestycje. (1)

            To oczywiste na kogo zagłosuje.

            • 5 10

            • dobry wybor, mozna sie nachapac ze udzwignac sie nie da, pis na swoim!

              • 8 2

          • no dobrze że teraz PO nie kabluje ...

            • 0 2

  • Opinia wyróżniona

    Świetnie to wyglada. Tak właśnie trzeba inwestować kasę w rozwój Polski (16)

    J.w

    • 120 5

    • Po co nam to? (1)

      Po co polski rząd inwestuje?

      • 2 35

      • Mogli dać te 1,6 mld zł na Ukrainę.

        • 5 19

    • Lepiej wydać pieniądze na infrastrukture... (4)

      niż na 500+ dla patoli

      • 44 9

      • za polskiego rządu są pieniądze na inwestycje i na dzieci (3)

        za Niemca piniędzy nie ma i nie będzie

        • 16 38

        • Polskich rodzin nie stać na własne mieszkanie (2)

          Ale przynajmniej wydajemy pieniądze na przekop do Kaliningradu...

          • 15 25

          • Przekop do Kaliningradu? (1)

            Co to za brednia?

            • 13 20

            • To widz tvn

              • 10 19

    • Całe szczeście, że mamy rząd PiS (1)

      • 13 29

      • całe nieszczęście

        • 23 14

    • Przypominam, ze PIS rządzi od 8 lat, dobrze że w końcu cokolwiek robią (5)

      a ta inwestycja, jak znakomita większość, jest opłacana z pieniędzy UE

      nawet jest to napisane w artykule, no ale trzeba go wpierw przeczytać

      • 21 12

      • Tusk rządził 8 pat i co zrobił dla Gdyni? (2)

        Oprócz oczywiście likwidacji stoczni

        • 9 19

        • akurat stocznie to zlikwidowal poprzedni rzad Kaczynskiego

          a teraz pakuje w studnie bez dna zwana PGZ

          • 17 7

        • lotnisko w Gdyni zablokował

          bo przecież jest w Gdańsku i w Berlinie...

          • 5 8

      • PiS przez te osiem lat zrobił już wiele, ale trzeba sie zainteresować zamiast pisać brednie. (1)

        Nie ma żadnej wzmianki o "znakomitej większości z pieniędzy UE" tylko, ze "jest współfinansowana." :) A nawet jesli by tak było, to jeszcze większe gratulacje dla PiS za załatwienie pieniędzy. :) Poprzednicy nawet tego nie potrafili....

        • 6 11

        • masz trudnosci z odszukaniem ile pieniedzy pozyskal rzad tuska z unii i na co je przeznaczyl czy celowo klamiesz?

          • 12 2

    • zobaczymy

      bo jak ta infrastruktura posłuży do zwiększenia importu azjatyckiej tandety, to nie będzie to rozwój, będziemy się cofać

      • 10 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Katarzyna Dobrzyniecka

Ekonomista, Absolwent Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego Od ponad 10 lat Dyrektor...

Najczęściej czytane