• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe wiadukty w Gdyni. Dłuższe i cięższe pociągi w porcie

Robert Kiewlicz
20 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (167)

Nowe inwestycje kolejowe usprawnią przewóz ładunków do portu w Gdyni.

Pociągi towarowe korzystają już z nowego wiaduktu prowadzącego do portu w Gdyni. Na kolejnym obiekcie postępują przygotowania do zabudowy toru. Te elementy infrastruktury kolejowej umożliwią dojazd do nabrzeży większej liczby dłuższych i cięższych składów. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe, o wartości 1,6 mld zł netto, jest współfinansowana ze środków unijnych instrumentu CEF "Łącząc Europę".





Pociągi z ładunkami do portu Gdynia jeżdżą już jednym torem nowego, 600-metrowego wiaduktu w obrębie stacji Gdynia Port. Zabudowywany jest sąsiedni, drugi tor. Na wiadukcie położone zostaną cztery tory. Kończą się prace na kolejnym, blisko 140-metrowym wiadukcie, pod którym jest aż siedem torów. Stalowa konstrukcja obiektu jest gotowa, wkrótce wykonawca przystąpi do zabudowy toru oraz sieci trakcyjnej.

  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.

Nowe wiadukty w gdyńskim porcie usprawnią przewóz towarów



Nowe wiadukty usprawnią przewóz towarów do nabrzeży. Zostały dostosowane do jazdy cięższych i dłuższych, nawet 750-metrowych pociągów o nacisku 22,5 tony na oś. Obiekty poprawią przepustowość linii prowadzących do portu. Większa ilość towarów przewiezionych koleją to mniej pojazdów ciężarowych na drogach. Realizacja zadania umożliwi przeładunek większej ilości towarów i skróci czas obsługi pociągów, co korzystnie wpłynie na polską gospodarkę.



Nowe tory, rozjazdy i skrzyżowania



Zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia. Wykonano wszystkie, 13 podziemnych zbiorników retencyjnych, które wraz z nową siecią kanalizacji sanitarnej i deszczowej zapewniają właściwe odwodnienie terenu. Wyremontowano most na rzece Chylonce.

Od marca 2022 r. ruch pociągów do portu prowadzony jest z Lokalnego Centrum Sterowania Gdynia Port, wspieranego przez dwie nowe nastawnie. Pracę kolejarzy wspierają nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Informacje o sytuacji na torach dojazdowych do portu i na stacji towarowej obserwowane są na monitorach. Komputerowe urządzenia umożliwiają pracę manewrową, nadzór nad zestawianiem i przygotowaniem pociągów do jazdy.

Opinie (167) ponad 10 zablokowanych

  • Piękna panorama rozwijającego się portu.

    Brawo !!!

    • 12 2

  • dawne czasy (1)

    JA W 1968r pracowalem na kolei na stacji g p d port jako manewrowy z dragiem za pociagiem na gorce rozrzadowej albo z plozo do chamowania wagonu niebezpieczna praca ale byla zupa i przywileje mundur wegiel bilety dobre czasy

    • 9 1

    • cała rodzinka miała wtedy bezpłatne przejazdy koleją.

      • 0 0

  • Brawo rząd tak trzymać. Tylko PIS. Nigdy więcej Peło i słupów z Berlina

    Trzeba pamiętać o tym przy wyborach tylko PiS

    • 10 12

  • Noga od mebla. (1)

    Szkoda, że Sławek z PO nie miał okazji pracować przy tym transporcie. Duża strata dla Polski :--)

    • 10 1

    • Myślimy o Tobie Nowak.

      • 5 0

  • To dzięki pieniądzom z Unii Europejskiej

    Jak wyglądałaby Polska BEZ UE widać po basenie jachtowym w Gdyni - warto się przejść.

    Cześć miejska z dofinansowania UE jest porządnie zrobiona, wygląda jak każda marina w cywilizowanym świecie.

    Ale jest też część narodowa, ta należącą do Marynarki Wojennej płaszczaka.

    I tam czas zatrzymał się w PRLu (dosłownie, bo to jest część z czasów komuny) - płyty rozwalone, krzywe i popękane, po każdym deszczu wielka kałuża, zwały piachu z plaży, których nikt nie ma zamiaru usunąć, jakiś łańcuch i oczywiście tabliczka zakaz wstępu...

    • 7 12

  • Po co komu tyle torów w środku miasta (3)

    To powinno isc pod ziemie, a na gorze biznes center postawic

    • 4 8

    • tak, wielka szkoda, ze nie zoptymalizowano podejscia do portu... (2)

      ...zgodnie z uwarunkowaniami obecnych czasow, tylko bezrefleksyjnie odtworzono stan sprzed prawie 100 lat. W nowszej technologii.
      Niemcy nie mieli powodu aby opierac sie na "weglowce" wraz z jej wadami. Poza tym uzaleznienie od jednej nitki kolejowej uwazali za blad. Dlatego rozpoczeli budowe kolei do portu od zachodu.

      Do dzisiaj ten sposob widzenia nie ma kontynuacji. Dobrze jest jak jest, niech sie lory przetaczaja przez srodek miasta...

      • 5 0

      • Żaden problem (1)

        Tory przy peronie 5 zostają przeznaczone tylko do ruchu towarowego i "węglówka" z wybudowaną drugą nitką oraz zelektryfikowana nagle staje się jakby pozbawiona "wad"

        • 0 0

        • a w jakiż to sposób?

          Nadal przebiega przez środek miasta, nadal ma górską charakterystykę i kręty przebieg, na dodatek na krawędzi stromych brzegów jezior. I do miasta dociera z kierunku przeciwnego do ułożenia większości torów portu.
          I, choć obecnie nie wydaje się być ważne, jest jedna.

          • 2 0

  • No to wiadukt i tunel już za chwilę, za momencik...

    • 0 4

  • (2)

    A co mieszkańcy Gdyni mają z tej inwestycji !!!

    • 8 8

    • satysfakcję...

      I doznania estetyczne.

      • 4 0

    • Pracę w porcie.

      • 2 0

  • Nowy wiadukt to by się przydał dla kierowców ! (1)

    • 9 1

    • Prezydent miasta przecież buduje, nie widziałeś wizualizacji?

      • 4 0

  • Instagramery już całe zagotowane chcą fotkę na tle nowych torów bo to takie artystyczne

    • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także współodpowiedzialna za procesy strategicznego planowania i zarządzania SESCOM. Magister ekonomii z Certyfikatem Księgowym Ministra Finansów oraz ukończonymi licznymi studiami podyplomowymi z zakresu księgowości, finansów i controllingu. Wieloletni praktyk wykorzystujący w swojej pracy nie tylko wiedzę z zakresu księgowości i finansów, ale także ekonomii oraz zarządzania.

Najczęściej czytane