• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe wiadukty w Gdyni. Dłuższe i cięższe pociągi w porcie

Robert Kiewlicz
20 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (167)

Nowe inwestycje kolejowe usprawnią przewóz ładunków do portu w Gdyni.

Pociągi towarowe korzystają już z nowego wiaduktu prowadzącego do portu w Gdyni. Na kolejnym obiekcie postępują przygotowania do zabudowy toru. Te elementy infrastruktury kolejowej umożliwią dojazd do nabrzeży większej liczby dłuższych i cięższych składów. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe, o wartości 1,6 mld zł netto, jest współfinansowana ze środków unijnych instrumentu CEF "Łącząc Europę".





Pociągi z ładunkami do portu Gdynia jeżdżą już jednym torem nowego, 600-metrowego wiaduktu w obrębie stacji Gdynia Port. Zabudowywany jest sąsiedni, drugi tor. Na wiadukcie położone zostaną cztery tory. Kończą się prace na kolejnym, blisko 140-metrowym wiadukcie, pod którym jest aż siedem torów. Stalowa konstrukcja obiektu jest gotowa, wkrótce wykonawca przystąpi do zabudowy toru oraz sieci trakcyjnej.

  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.

Nowe wiadukty w gdyńskim porcie usprawnią przewóz towarów



Nowe wiadukty usprawnią przewóz towarów do nabrzeży. Zostały dostosowane do jazdy cięższych i dłuższych, nawet 750-metrowych pociągów o nacisku 22,5 tony na oś. Obiekty poprawią przepustowość linii prowadzących do portu. Większa ilość towarów przewiezionych koleją to mniej pojazdów ciężarowych na drogach. Realizacja zadania umożliwi przeładunek większej ilości towarów i skróci czas obsługi pociągów, co korzystnie wpłynie na polską gospodarkę.



Nowe tory, rozjazdy i skrzyżowania



Zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia. Wykonano wszystkie, 13 podziemnych zbiorników retencyjnych, które wraz z nową siecią kanalizacji sanitarnej i deszczowej zapewniają właściwe odwodnienie terenu. Wyremontowano most na rzece Chylonce.

Od marca 2022 r. ruch pociągów do portu prowadzony jest z Lokalnego Centrum Sterowania Gdynia Port, wspieranego przez dwie nowe nastawnie. Pracę kolejarzy wspierają nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Informacje o sytuacji na torach dojazdowych do portu i na stacji towarowej obserwowane są na monitorach. Komputerowe urządzenia umożliwiają pracę manewrową, nadzór nad zestawianiem i przygotowaniem pociągów do jazdy.

Opinie (167) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Jak pięknie wygląda nowe czyste torowisko. (3)

    Po roku będzie wyglądało znowu tak samo, w brązach jak by kto na nie narobił.
    Czy nie da się tego utrzymać we względnej czystości by choć przez ćwierć wieku wyglądało estetycznie?

    • 3 44

    • same minusy, ale opinia wyróżniona

      interesujące

      • 10 0

    • klikklak

      brąz to po prostu rdza - koła wagonów podczas jazdy wywierają tarcie o szyny i nie unikniesz brązu.

      • 15 1

    • Człowieku, teren kolejowy, to teren przemysłowy.

      To nie jest deptak w centrum, tu pracuje ciężki sprzęt, jest kurz, stal, rdza, woda. Chcesz czyścić z nalotu kruszywo podsypane pod tory??? :)

      • 14 0

  • Wszystko do przywozu węgla. (2)

    Czy jeszcze coś eksportujemy? Poza drewnem?

    • 5 16

    • Zagraniczny miał węglowy

      Węgiel to przypływa do portu gdańskiego,dlatego w Nowym Porcie mamy ogromne zapylenie całej okolicy.

      • 0 3

    • Eksportujemy żywność za 100 miliardów złotych, a drewna stosunkowo mało, bilans drzewny jest poza rym dodatni, bo więcej rośnie niż się wycina.

      • 4 2

  • PISowskim propagandystom polecam zdanie o finansowaniu przez UE (11)

    Bo zwykle o tym zapominacie

    • 12 20

    • Przypominam, że Polska jest w UE już 20 lat. A inwestycję zrealizowała dopiero obecna władza (5)

      .

      • 13 5

      • napisz ile ci płaci Nowogrodzka za te wpisy (2)

        pewnie nie widzisz tych tablic, które stoją od dziesiątków lat, że inwestycja była finansowana ze środków UE

        A nie widzisz z prostego powodu, piszesz te bzdury z Leningradu lub innej Moskwy

        • 6 16

        • Kiedy w końcu delegalizacja Peło i deportować Rudego trzeba (1)

          • 12 2

          • kasa na słupy

            Po delegalizacji putinowskiej (złodzieskiej )pati pis

            • 1 0

      • polecam basen jachtowy

        tam zobaczysz jak władza PIS niczego NIE robi

        część Marynarki Wojennej jest z czasów PRLu, wielka kałuża wody, płyty popękane

        Cześć miejska z dofinansowaniem z UE, jest nowoczesna, zadbana, jak na XXI wiek przystało

        • 1 7

      • obecna władza jest u koryta od 8 lat

        • 1 6

    • Powiedz skąd UE ma pieniądze (3)

      • 9 2

      • między innymi z Niemiec :O)

        • 1 8

      • W TVP muwiom że z Rosji i trzeba im wieżyć (1)

        • 3 10

        • To o Tusku Ruskie pisały nasz człowiek w Warszawie

          • 9 3

    • fd

      polecam doczytać tam jest WSPÓŁfinansowanie.

      • 1 0

  • I pomyśleć, że kiedyś piniendzy nie było i nigdy nie miało być. (3)

    • 27 5

    • Bo kiedyś rządziła grupa Ryżego słupa z Berlina chyba?

      • 9 1

    • Nie było,

      Bo trzeba było wykarmić mafie w zamian za PO-parcie.

      • 8 2

    • Twoje prawnuki będą spłacać to zadłużenie, które narobił obecny nierząd.

      • 2 6

  • Opinia wyróżniona

    Droga czerwona (1)

    Czekamy na dalsze inwestycje i oprócz nowego torowiska jest potrzebna droga czerwona, tak by wyprowadzić tranzyt z estakady. Oby jak najszybciej

    • 83 2

    • potrzebna jest bardzo, ale zbudowana zostanie najwczesniej za 10 lat

      • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    Wow, jaka fajna makieta modułowa (5)

    Że też się komuś chciało tyle identycznych torów robić. :) Tylko trochę mało realistycznie wygląda. Gdzie takie czyste tory w realu ktoś widział?

    • 15 59

    • Głupek. Śmiech

      • 16 5

    • Opinia wyróżniona? (1)

      Serio? To jest "opinia wyróżniona"?

      • 24 1

      • jaki portal

        takie 'opinie wyróżnione'

        • 25 0

    • zapraszamy do Gdyni asie

      • 10 1

    • pojedź, zobacz

      a potem napisz !

      • 9 1

  • I pomyśleć, że gdyby nie Unia Europejska (4)

    to bylibyśmy podobni do Ukrainy sprzed wojny

    • 14 19

    • Tylko szkoda, ze ta unia zmieniła się w eurokołchoz. Na to sie nie pisaliśmy.... (3)

      Teraz chcą nam zalać 20% pól rolniczych i zakazać hodowli, nie mogę się doczekać jak rolnicy zaleją bruksele i domek trzaska wiadomo czym. :) Z nimi się nie zadziera, przekonał się o tym rudy przed 2015. :)

      • 9 3

      • szkoda że ta UE finansuje tego typu peojekty (2)

        teraz to już nie wiem czy będziesz za czy przeciw

        • 1 4

        • (1)

          Zjedź sobie unijne robaki. Smacznego. Fuj!

          • 2 1

          • brak wody

            Bo ludzkość stanie przed problemem głodu czego w tym pisim mózgu nie rozumiesz ?

            • 0 1

  • Tylko stacja postojowa dla pociągów pasażerskich w Leszczynkach nie może się doczekać modernizacji

    Tam nadal tory i urządzenia sprzed ponad 50-ciu lat.

    • 12 1

  • no. teraz po tych mostach będzie można czołgi przewozić )

    • 3 5

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Nowe tory do Portu Gdynia

    TORY na TIRY

    • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Podleśny

Sprawował funkcję Prezesa ATENY w latach 2007-2014. Doskonale zna branżę ubezpieczeniową - wcześniej pracował w Zarządzie Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA, uczestniczył także w rozwoju STBU Brokerzy Ubezpieczeniowi Sp. z o.o. Jest absolwentem Wydziału Elektrycznego Politechniki Gdańskiej. Ukończył również wiele prestiżowych, międzynarodowych kursów z dziedziny ubezpieczeń i zarządzania.

Najczęściej czytane