- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (54 opinie)
- 2 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (85 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 4 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (76 opinii)
- 5 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (288 opinii)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (241 opinii)
Nowe wiadukty w Gdyni. Dłuższe i cięższe pociągi w porcie
Nowe inwestycje kolejowe usprawnią przewóz ładunków do portu w Gdyni.
Pociągi towarowe korzystają już z nowego wiaduktu prowadzącego do portu w Gdyni. Na kolejnym obiekcie postępują przygotowania do zabudowy toru. Te elementy infrastruktury kolejowej umożliwią dojazd do nabrzeży większej liczby dłuższych i cięższych składów. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe, o wartości 1,6 mld zł netto, jest współfinansowana ze środków unijnych instrumentu CEF "Łącząc Europę".
Pociągi z ładunkami do portu Gdynia jeżdżą już jednym torem nowego, 600-metrowego wiaduktu w obrębie stacji Gdynia Port. Zabudowywany jest sąsiedni, drugi tor. Na wiadukcie położone zostaną cztery tory. Kończą się prace na kolejnym, blisko 140-metrowym wiadukcie, pod którym jest aż siedem torów. Stalowa konstrukcja obiektu jest gotowa, wkrótce wykonawca przystąpi do zabudowy toru oraz sieci trakcyjnej.
Nowe wiadukty w gdyńskim porcie usprawnią przewóz towarów
Nowe wiadukty usprawnią przewóz towarów do nabrzeży. Zostały dostosowane do jazdy cięższych i dłuższych, nawet 750-metrowych pociągów o nacisku 22,5 tony na oś. Obiekty poprawią przepustowość linii prowadzących do portu. Większa ilość towarów przewiezionych koleją to mniej pojazdów ciężarowych na drogach. Realizacja zadania umożliwi przeładunek większej ilości towarów i skróci czas obsługi pociągów, co korzystnie wpłynie na polską gospodarkę.
Nowe tory, rozjazdy i skrzyżowania
Zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia. Wykonano wszystkie, 13 podziemnych zbiorników retencyjnych, które wraz z nową siecią kanalizacji sanitarnej i deszczowej zapewniają właściwe odwodnienie terenu. Wyremontowano most na rzece Chylonce.
Od marca 2022 r. ruch pociągów do portu prowadzony jest z Lokalnego Centrum Sterowania Gdynia Port, wspieranego przez dwie nowe nastawnie. Pracę kolejarzy wspierają nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Informacje o sytuacji na torach dojazdowych do portu i na stacji towarowej obserwowane są na monitorach. Komputerowe urządzenia umożliwiają pracę manewrową, nadzór nad zestawianiem i przygotowaniem pociągów do jazdy.
Opinie (167) ponad 10 zablokowanych
-
2023-02-20 18:12
bardziej potrzebny jest tunel pod torami na Puckiej lub polnocnej (2)
ale PKP nie pomaga miastom nie rzadzonym przez pis
- 7 7
-
2023-02-20 19:06
Przecież siwy buduje... Od 22 lat....
- 7 0
-
2023-02-20 20:03
popatrz a Rumi pomogły
I tunel w Janowie mają...
Tylko że Rumia za ten tunel zapłaciła...
Taniej niż Gdynia za Park(ing) Centralny...- 6 0
-
2023-02-20 18:20
Transport (1)
Może ktoś wpadłby na pomysł, aby z portu kontenery wyjeżdżały tylko koleją, a przeładunki na samochody przeprowadzone były na jakichś placach poza trójmiastem. Odciążyłoby to nasze trójmiejskie drogi - mniej korków, mniej zniszczonych jezdni.
- 4 1
-
2023-02-20 18:42
dokładnie taki pomysł istnieje
I jest jednym z "pretekstów" do rewitalizacji linii 201 (węglówki).
Depoty miałyby być w okolicach Bydgoszczy.- 4 0
-
2023-02-20 18:38
Czy to oznacza.. (2)
Że po 2 latach na Wiśniewskiego na 2 pasmowej jezdni przedzielonej pasem zieleni będzie można jechać więcej niż 40km/h??
- 13 1
-
2023-02-20 20:04
raczej nie... (1)
Wpływ tych prac na układ drogowy jest żaden.
- 2 1
-
2023-02-20 20:44
Wiadomo, że
Zmniejszenie tej prędkości to tylko po to by niebiescy na wysokości Stacji Shell mogli nabijać kabzę na mandatach,
- 12 2
-
2023-02-20 20:41
Dobre wieści :-) w końcu coś poszło do przodu. Teraz jeszcze tory dla pociągów wysokich prędkości .
- 14 1
-
2023-02-20 20:53
Oby przelozylo sie to na duzo miejsc pracy.
- 6 0
-
2023-02-20 21:12
Budujmy wiecej torowisk
Więcej torów aby można było dłużej stać na przejazdach.... Pucka, Północna, Piaskowa może by tak jakiś tunel albo wiadukt ?
- 8 1
-
2023-02-21 06:00
A co z połączeniem: Oksywie - Obłuże - Gdynia Główna ?
Panie Prezydencie ?
- 8 0
-
2023-02-21 09:34
Sukces (4)
Jak się widzi taką inwestycję, to aż serce rośnie. Nasz gdyński port z takim zapleczem rośnie w siłę. Gratulacje to wielka sprawa dla nas wszystkich gdynian i nie tylko!
- 66 5
-
2023-02-21 21:56
Sukces jedynie dwa lata opóznienia
Sukces jedynie dwa lata opóznienia
- 2 2
-
2023-02-21 22:28
Hahaha ale naiwniak ;)
Serce rośnie? jak zamykają Polskie kopalnie i będę tam stały na tych torach wagony z węglem sprowadzone z australii etc ? wez pomysl czasami
- 2 3
-
2023-02-22 20:22
sukces?? ty nie wiesz co to znaczy sukces.....
wracaj do lekcji
- 1 3
-
2023-02-23 22:59
Zaraz i tak wszystko rakiety ze wschodu rozwalą, i taki to sukces.
- 0 1
-
2023-02-21 18:30
Tylko z lotu drona robi wrażenie...
Na dole już nie jest tak kolorowo.Źle zaplanowany układ drogowy (torowy), zbyt duża ilość rozjazdów tzw anglików (rkpd), do tego zawodny system sterowania Ebilock. To pierwsze rzeczy ktore przychodza do glowy patrzac na to co sie wyprawia by ta infrastruktura mogla pracować bezawaryjnie...
- 0 0
-
2023-02-21 19:13
To dzieki obecnemu rzadowi RP. Brawo.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.