• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe wiadukty w Gdyni. Dłuższe i cięższe pociągi w porcie

Robert Kiewlicz
20 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (167)

Nowe inwestycje kolejowe usprawnią przewóz ładunków do portu w Gdyni.

Pociągi towarowe korzystają już z nowego wiaduktu prowadzącego do portu w Gdyni. Na kolejnym obiekcie postępują przygotowania do zabudowy toru. Te elementy infrastruktury kolejowej umożliwią dojazd do nabrzeży większej liczby dłuższych i cięższych składów. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe, o wartości 1,6 mld zł netto, jest współfinansowana ze środków unijnych instrumentu CEF "Łącząc Europę".





Pociągi z ładunkami do portu Gdynia jeżdżą już jednym torem nowego, 600-metrowego wiaduktu w obrębie stacji Gdynia Port. Zabudowywany jest sąsiedni, drugi tor. Na wiadukcie położone zostaną cztery tory. Kończą się prace na kolejnym, blisko 140-metrowym wiadukcie, pod którym jest aż siedem torów. Stalowa konstrukcja obiektu jest gotowa, wkrótce wykonawca przystąpi do zabudowy toru oraz sieci trakcyjnej.

  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.

Nowe wiadukty w gdyńskim porcie usprawnią przewóz towarów



Nowe wiadukty usprawnią przewóz towarów do nabrzeży. Zostały dostosowane do jazdy cięższych i dłuższych, nawet 750-metrowych pociągów o nacisku 22,5 tony na oś. Obiekty poprawią przepustowość linii prowadzących do portu. Większa ilość towarów przewiezionych koleją to mniej pojazdów ciężarowych na drogach. Realizacja zadania umożliwi przeładunek większej ilości towarów i skróci czas obsługi pociągów, co korzystnie wpłynie na polską gospodarkę.



Nowe tory, rozjazdy i skrzyżowania



Zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia. Wykonano wszystkie, 13 podziemnych zbiorników retencyjnych, które wraz z nową siecią kanalizacji sanitarnej i deszczowej zapewniają właściwe odwodnienie terenu. Wyremontowano most na rzece Chylonce.

Od marca 2022 r. ruch pociągów do portu prowadzony jest z Lokalnego Centrum Sterowania Gdynia Port, wspieranego przez dwie nowe nastawnie. Pracę kolejarzy wspierają nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Informacje o sytuacji na torach dojazdowych do portu i na stacji towarowej obserwowane są na monitorach. Komputerowe urządzenia umożliwiają pracę manewrową, nadzór nad zestawianiem i przygotowaniem pociągów do jazdy.

Opinie (167) ponad 10 zablokowanych

  • bardziej potrzebny jest tunel pod torami na Puckiej lub polnocnej (2)

    ale PKP nie pomaga miastom nie rzadzonym przez pis

    • 7 7

    • Przecież siwy buduje... Od 22 lat....

      • 7 0

    • popatrz a Rumi pomogły

      I tunel w Janowie mają...
      Tylko że Rumia za ten tunel zapłaciła...

      Taniej niż Gdynia za Park(ing) Centralny...

      • 6 0

  • Transport (1)

    Może ktoś wpadłby na pomysł, aby z portu kontenery wyjeżdżały tylko koleją, a przeładunki na samochody przeprowadzone były na jakichś placach poza trójmiastem. Odciążyłoby to nasze trójmiejskie drogi - mniej korków, mniej zniszczonych jezdni.

    • 4 1

    • dokładnie taki pomysł istnieje

      I jest jednym z "pretekstów" do rewitalizacji linii 201 (węglówki).

      Depoty miałyby być w okolicach Bydgoszczy.

      • 4 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Nowe tory do Portu Gdynia

    Czy to oznacza.. (2)

    Że po 2 latach na Wiśniewskiego na 2 pasmowej jezdni przedzielonej pasem zieleni będzie można jechać więcej niż 40km/h??

    • 13 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Nowe tory do Portu Gdynia

      raczej nie... (1)

      Wpływ tych prac na układ drogowy jest żaden.

      • 2 1

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Nowe tory do Portu Gdynia

        Wiadomo, że

        Zmniejszenie tej prędkości to tylko po to by niebiescy na wysokości Stacji Shell mogli nabijać kabzę na mandatach,

        • 12 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Nowe tory do Portu Gdynia

    Dobre wieści :-) w końcu coś poszło do przodu. Teraz jeszcze tory dla pociągów wysokich prędkości .

    • 14 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Nowe tory do Portu Gdynia

    Oby przelozylo sie to na duzo miejsc pracy.

    • 6 0

  • Budujmy wiecej torowisk

    Więcej torów aby można było dłużej stać na przejazdach.... Pucka, Północna, Piaskowa może by tak jakiś tunel albo wiadukt ?

    • 8 1

  • A co z połączeniem: Oksywie - Obłuże - Gdynia Główna ?

    Panie Prezydencie ?

    • 8 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Nowe tory do Portu Gdynia

    Sukces (4)

    Jak się widzi taką inwestycję, to aż serce rośnie. Nasz gdyński port z takim zapleczem rośnie w siłę. Gratulacje to wielka sprawa dla nas wszystkich gdynian i nie tylko!

    • 66 5

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Nowe tory do Portu Gdynia

      Sukces jedynie dwa lata opóznienia

      Sukces jedynie dwa lata opóznienia

      • 2 2

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Nowe tory do Portu Gdynia

      Hahaha ale naiwniak ;)

      Serce rośnie? jak zamykają Polskie kopalnie i będę tam stały na tych torach wagony z węglem sprowadzone z australii etc ? wez pomysl czasami

      • 2 3

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Nowe tory do Portu Gdynia

      sukces?? ty nie wiesz co to znaczy sukces.....

      wracaj do lekcji

      • 1 3

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Nowe tory do Portu Gdynia

      Zaraz i tak wszystko rakiety ze wschodu rozwalą, i taki to sukces.

      • 0 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Nowe tory do Portu Gdynia

    Tylko z lotu drona robi wrażenie...

    Na dole już nie jest tak kolorowo.Źle zaplanowany układ drogowy (torowy), zbyt duża ilość rozjazdów tzw anglików (rkpd), do tego zawodny system sterowania Ebilock. To pierwsze rzeczy ktore przychodza do glowy patrzac na to co sie wyprawia by ta infrastruktura mogla pracować bezawaryjnie...

    • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Nowe tory do Portu Gdynia

    To dzieki obecnemu rzadowi RP. Brawo.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Arkadiusz Aszyk

Menedżer z branży stoczniowej. Prezes Mostostalu Pomorze. Ukończył Wydział Zarządzania na Uniwersytecie Gdańskim, doktor nauk ekonomicznych. Pracował w Stoczni Gdynia pełniąc funkcję m.in.: doradcy zarządu, dyrektora biura zarządu, pełnomocnika zarządu ds. restrukturyzacji stoczni oraz członka zarządu. W 2005 roku był doradcą Sekretarza Generalnego CESA z siedzibą w Brukseli. W latach 2002-2004 wykładał na Uniwersytecie Gdańskim i w Sopockiej Szkole Wyższej w okresie 2003-2009. Potem...

Najczęściej czytane