- 1 Coraz więcej zboża w trójmiejskich portach (78 opinii)
- 2 Terminal agro. Postępowanie odwołano, aby ogłosić nowe (70 opinii)
- 3 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (80 opinii)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (115 opinii)
- 5 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (78 opinii)
- 6 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (286 opinii)
Nowe wiadukty w Gdyni. Dłuższe i cięższe pociągi w porcie
Nowe inwestycje kolejowe usprawnią przewóz ładunków do portu w Gdyni.
Pociągi towarowe korzystają już z nowego wiaduktu prowadzącego do portu w Gdyni. Na kolejnym obiekcie postępują przygotowania do zabudowy toru. Te elementy infrastruktury kolejowej umożliwią dojazd do nabrzeży większej liczby dłuższych i cięższych składów. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe, o wartości 1,6 mld zł netto, jest współfinansowana ze środków unijnych instrumentu CEF "Łącząc Europę".
Pociągi z ładunkami do portu Gdynia jeżdżą już jednym torem nowego, 600-metrowego wiaduktu w obrębie stacji Gdynia Port. Zabudowywany jest sąsiedni, drugi tor. Na wiadukcie położone zostaną cztery tory. Kończą się prace na kolejnym, blisko 140-metrowym wiadukcie, pod którym jest aż siedem torów. Stalowa konstrukcja obiektu jest gotowa, wkrótce wykonawca przystąpi do zabudowy toru oraz sieci trakcyjnej.
Nowe wiadukty w gdyńskim porcie usprawnią przewóz towarów
Nowe wiadukty usprawnią przewóz towarów do nabrzeży. Zostały dostosowane do jazdy cięższych i dłuższych, nawet 750-metrowych pociągów o nacisku 22,5 tony na oś. Obiekty poprawią przepustowość linii prowadzących do portu. Większa ilość towarów przewiezionych koleją to mniej pojazdów ciężarowych na drogach. Realizacja zadania umożliwi przeładunek większej ilości towarów i skróci czas obsługi pociągów, co korzystnie wpłynie na polską gospodarkę.
Nowe tory, rozjazdy i skrzyżowania
Zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia. Wykonano wszystkie, 13 podziemnych zbiorników retencyjnych, które wraz z nową siecią kanalizacji sanitarnej i deszczowej zapewniają właściwe odwodnienie terenu. Wyremontowano most na rzece Chylonce.
Od marca 2022 r. ruch pociągów do portu prowadzony jest z Lokalnego Centrum Sterowania Gdynia Port, wspieranego przez dwie nowe nastawnie. Pracę kolejarzy wspierają nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Informacje o sytuacji na torach dojazdowych do portu i na stacji towarowej obserwowane są na monitorach. Komputerowe urządzenia umożliwiają pracę manewrową, nadzór nad zestawianiem i przygotowaniem pociągów do jazdy.
Opinie (167) ponad 10 zablokowanych
-
2023-02-21 19:34
Dzieki Ci Boże ludzi którzy chcą rozbudowywać potencjał kochanej Polski.
Za poprzednikó nie możliwe do zrealizowania:)
- 0 1
-
2023-02-22 07:53
ciemnota
A wiaduktów nad Pucką i Północną to ciemna brać kolejarska nie robi ,bo patrzy na swoje tory a mieszkańców ma w du..e.
- 3 0
-
2023-02-22 07:58
Rogatki
Mam wniosek racjonalizatorski, który zaakceptują mieszkańcy Gdyni ,żeby rogatki otwierały się dla pociągów a nie dla samochodów. Niech teraz kolejarze postoją przez okres 50 lat (bo tyle czekamy na wiadukty) aż samochody przejadą.
- 21 4
-
2023-02-22 10:35
Dlaczego tory nie da drewniane ???
stalowe tory to wielki skąd węglowy, niepotrzebna emisja CO2.
Oj się Greta za was weźmie.- 0 1
-
2023-02-22 11:08
Po co tyle torów?
Było mniej i były puste.
- 0 0
-
2023-02-23 09:35
Hej
Rząd likwiduje pociągi na trasach a budują tory dla kogo to potrzebne
- 0 1
-
2023-02-24 10:49
Będzie łatwiej importować i eksportować węgiel
- 0 0
-
2023-02-24 22:26
chyba papa fimy transportowe
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.