- 1 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (49 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (104 opinie)
- 3 Gra Manor Lords światowym hitem (45 opinii)
- 4 Trzeci raz szukają prezesa Energi (88 opinii)
- 5 Inflacja w kwietniu ma wynieść 2,4 proc. (44 opinie)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (189 opinii)
Nowy holownik w Porcie Gdańsk
Podniesienie biało-czerwonej bandery na holowniku Atlas.
Wzrost przeładunków w trójmiejskich portach wymusza inwestycje także w firmach dbających o bezpieczeństwo. Firma WUŻ Port and Maritime Services, operująca głównie w Porcie Gdańsk, wzbogaciła się o nowy holownik. Dziś odbyła się uroczystość podniesienia bandery.
Atlas, bo tak nazwano nową jednostkę, został zbudowany w Wietnamie w należącej do Grupy Damen stoczni Song Thu Corporation, powstał według projektu ASD 2411 opracowanego przez Grupę Damen. Jednostka ma 24,47 m długości, 11,13 m szerokości, 3,6 m zanurzenia, 4,6 m wysokości bocznej oraz ponad 70 ton uciągu na palu. Jego maksymalna prędkość to 13 w. Statek zwodowano we wrześniu ub. roku.
Gdańska firma stale inwestuje w nowe jednostki. To już kolejny holownik, który trafił do floty WUŻ Port and Maritime Services w ostatnim czasie. W listopadzie 2016 r. podniesiono banderę na Herkulesie, który jest większy i mocniejszy od Atlasa. Ma 29,10 m długości, 13,23 m szerokości, 5,5 m zanurzenia oraz 5,35 m wysokości bocznej. Moc napędu głównego jednostki sięga 5050 kW (6772 KM), a jego uciąg na palu to ponad 84 tony.
Z kolei w grudniu 2014 r. do floty WUŻ dołączył holownik Vega (36 ton). Po trzech nowoczesnych holownikach zbudowanych specjalnie na zamówienie WUŻ w stoczniach Nauta w Gdyni (Tytan) i Remontowa Shipbuilding w Gdańsku (Taurus i Virtus), Vega była jednostką używaną. Z kolei w 2013 roku do flotylli WUŻ dołączył holownik Akul (73 tony). W sumie dziś gdańska spółka ma 15 holowników i zatrudnia ponad 200 osób.
- Decyzja o zakupie holownika wpisuje się w dynamiczny rozwój portu. Mam nadzieję, że to zaspokoi oczekiwania zarządu Portu, pilotów, Kapitanatu Portu i wszystkich operatorów nabrzeży. To nie jest jednak nasze ostatnie słowo w sprawie modernizacji. Musimy zastąpić nasze najstarsze jednostki - powiedział Marek Wengrzyn, prezes WUŻ Port and Maritime Services.
WUŻ Port and Maritime Services Ltd powstał w 1991 r. na bazie prywatyzacji Morskiego Portu Handlowego Gdańsk. Jest w prostej linii spadkobiercą kilkudziesięcioletniej tradycji Wydziału Usług Żeglugowych. Specjalnością firmy są holowania portowe, holowania pełnomorskie, cumowanie statków, przeładunki sztuk ciężkich przez dźwigi pływające - do 100 ton, lodołamanie czy transport i składowanie ładunków na barkach.
Herkules to najmocniejszy holownik we flocie WUŻ Port and Maritime Services.
Miejsca
Opinie (92) 3 zablokowane
-
2018-09-11 15:57
O matko, co on tak kopci? (8)
Niemiec mówił ze silnik igiełka, a tu chyba olej pali...
- 34 17
-
2018-09-11 23:39
(1)
Każdy silnik przy szybkim dodaniu obciążenia "dymi" proszę spojrzeć na samochody przed soba6
- 1 1
-
2018-09-12 12:28
stary tak a nowy po to ma właśńie filt dpf żeby nie śmierdzał
- 1 0
-
2018-09-11 20:50
Po tym dymie wnioskuję
że wtryski są od 30 letniego tdika
- 2 0
-
2018-09-11 16:58
diesel musi dymic (2)
- 8 1
-
2018-09-11 17:11
Pszepraszam bardzo (1)
Moja BMW nie dymi , a kopa ma niezlego
- 0 9
-
2018-09-11 19:31
Chyba dostała
- 0 0
-
2018-09-11 16:25
A moze (1)
Na bio-dislu jada , pewnie taniej .
Albo paliwo od mafi paliwowej kupuja po atrakcyjnych cenach .- 2 1
-
2018-09-11 18:00
Raczej kotkami palą :)
- 1 0
-
2018-09-12 10:20
damen (1)
myślę że jest ok to przyzwoita firma i to jedna z nielicznych a takie póki co są dwie
- 3 1
-
2018-09-12 12:24
nie nie jest, jest to fimra "tylko dla swoich"
czyli kiedyś udało sie kto tam pracował dostać akcje i uwłaszczyć się za grosze na państwowym majątku
- 0 0
-
2018-09-11 16:14
Coooo (4)
O co chodzi!?!?! Nasze stocznie zdychaja a holownik na projekcie damena i od skosnych!?!? Czyzby znowu ktos nie mogl dogadac sie ze zwiazkowcami i zamawia za granica
- 39 12
-
2018-09-11 18:48
(1)
Nasze stocznie zbudowalyby holownik w dwa lata i prototyp
- 6 2
-
2018-09-12 12:09
zainteresowałes się tematem?
gadasz żeby gadać, nie?
- 2 0
-
2018-09-11 17:15
Buduje się tam gdzie jest taniej i lepiej. Nasze stocznie to tysiące związkowców i nikogo do pracy.
- 21 6
-
2018-09-11 16:28
Tam lepsza prowizje od kontraktu daja
- 1 2
-
2018-09-12 07:57
Przebieraniec
A co tam robił facet w sukience? ;-)
- 4 5
-
2018-09-12 07:28
Ekologia się kłania
Gdzie jest dpf?
- 2 0
-
2018-09-11 17:21
Szok ! w Wietnamie ? (2)
Myślałem, że tylko my budujemy dla Wietnamu (żaglowiec) a to oni nam budują - holowniki....
- 12 1
-
2018-09-11 23:45
Polskie stocznie niestety za tego typu jednostkę liczą sobie kilka milionów PLN więcej i do tego czas o 3 razy dłuższy budowy. Co z tego że Wietnam, pod nadzorem dobrej firmy był budowany. Zgodnie z konwecjami morskimi.
- 2 0
-
2018-09-11 21:23
Hala
Skończyli dobrą Politechnikę, są pracowici i praktyczni. Nic dziwnego, że DAMEN ulokował tam swój zakład. Główne rynki zbytu mają na miejscu. W Gdańsku też są zakłady damen, ale produkują najprecyzyjniejsze podzespoły dla grupy.
- 0 0
-
2018-09-11 15:57
(2)
5000 konikow!Jest moc.A Aresy Ajaxy jeszcze sa?
- 19 4
-
2018-09-11 23:40
5600 KM Ajaks na Morzu Czarnym. Ares zezlomowany
- 1 1
-
2018-09-11 18:22
Som i majom się dobrze
- 3 1
-
2018-09-11 21:36
DAMEN - brawo!!!
Damen robi najlepsze holowniki, z tego słynie!
Poza tym drodzy Janusze, Damen ma w Polsce 4 firmy i zatrudnia setki osób więc daje zarobić Polskim pracownikom i płaci w Polsce podatki...
ale co tam Janusze muszą hejtować...- 13 2
-
2018-09-11 21:18
King Kong
Wietnamczykom gratulujemy.
- 3 1
-
2018-09-11 20:44
widać że już po chipsie u Mirka z żukowa
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.