- 1 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (49 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (104 opinie)
- 3 Gra Manor Lords światowym hitem (45 opinii)
- 4 Inflacja w kwietniu ma wynieść 2,4 proc. (44 opinie)
- 5 Trzeci raz szukają prezesa Energi (88 opinii)
- 6 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (41 opinii)
Nowy statek rybacki w polskiej flocie dalekomorskiej
Polski armator rybacki, firma Arctic Navigations, kupiła nowy statek rybacki. Portem macierzystym jednostki jest Gdynia. Statek będzie poławiał głównie dorsze na wodach północno-wschodniego Atlantyku.
Jednostka o długości 80,35 m i szerokości 12,60 m wybudowana została w 1992 roku. Ostatnio pływała pod niemiecka banderą. Armator statku Polonus, bo taką nazwę będzie nosił, planuje połowy nowo nabytym statkiem przez najbliższe 10-15 lat. Jednak taki plan możliwy jest tylko dzięki efektywnej strategii ochrony zasobów i skutecznym negocjacjom prowadzonym przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w ramach organizacji międzynarodowych, decydujących o wielkościach kwot połowowych.
Czytaj też: Dalekomorski Port Rybacki rozpoczął działalność w Gdańsku
Statek będzie poławiał głównie dorsze na wodach północno-wschodniego Atlantyku, w ilości około 6 tys. ton rocznie. Wartość rocznego połowu to około 10-12 mln euro. Całość połowów statku jest certyfikowana przez agencję Marine Stewardship Council, odzwierciedlając zrównoważony i ekologiczny charakter połowów. Połowy z zakupionego trawlera przetwórni trafią na rynek UE oraz w małej części na rynek Stanów Zjednoczonych.
Poprzednik nowego Polonusa, po jedenastoletniej służbie pod polską banderą został w tym roku sprzedany na Łotwę, do spółki kapitałowo powiązanej z polskim armatorem. Pod łotewską banderą statek również będzie prowadził połowy na północnym Atlantyku.
Arctic Navigations jest jednym z członków Północnoatlantyckiej Organizacji Producentów. PAOP to polska organizacja producentów z sektora rybołówstwa. Została utworzona w 2003 r. przez armatorów dalekomorskich (Arctic Navigations oraz Atlantex) prowadzących działalność połowową na wodach północnego Atlantyku, Afryki Zachodniej oraz południowego Pacyfiku. Armatorzy zrzeszeni w PAOP poławiają na wyżej wymienionych obszarach łącznie około 60 tys. ton ryb rocznie.
Miejsca
Opinie (36) 2 zablokowane
-
2017-10-04 09:31
Nowy ? (5)
15 letni.....
- 32 4
-
2017-10-04 10:13
(1)
jak kupisz wieśwagena z 1999 a miałeś z1979 to ten drugi jaki jest dla Ciebie? Nowy a poprzedni stary .Logika zreformowanej podstawówki.
- 5 2
-
2017-10-04 12:21
Obojętnie co, ten stary i tak będzie więcej wart, mniej się psuł, a to co się zepsuje naprawisz
w garażu z wykorzystaniem jednego kompletu kluczy.
- 2 1
-
2017-10-04 11:54
Nowy, tzn. nie był na stanie tej firmy. A że ma xx lat, to inna bajka.
- 3 0
-
2017-10-04 09:45
15 lat minelo ha ha
25 osiolku a my mamy 50 letnie w wojennej
- 3 0
-
2017-10-04 09:40
Nowy?
Matematyka się kłania....
- 5 0
-
2017-10-04 11:57
czas eksploatacji statku to max 20-25lat, ten właśnie osiąga wiek graniczny
- 8 5
-
2017-10-04 10:53
"nowy"
Nowy, bo chyba pierwszy, który się pojawił pod polską banderą od czasu wielkiego złomowania w latach 90. Bo sie nie opłacało...
A teraz się opłaca? Komu? ;)- 33 0
-
2017-10-04 10:14
nowy 1992 ?? (1)
idac tym tokiem rozumowania, to mamy same nowe auta na ulicach :)
- 38 3
-
2017-10-04 10:19
dla Ciebie tak .to takie niespodzianki j. polskiego , gdzie jeden wyraz może mieć różne znaczenie
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.