• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy statek rybacki w polskiej flocie dalekomorskiej

VIK
4 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Połowy z trawlera Polonus trafią na rynek UE oraz w małej części na rynek Stanów Zjednoczonych. Połowy z trawlera Polonus trafią na rynek UE oraz w małej części na rynek Stanów Zjednoczonych.

Polski armator rybacki, firma Arctic Navigations, kupiła nowy statek rybacki. Portem macierzystym jednostki jest Gdynia. Statek będzie poławiał głównie dorsze na wodach północno-wschodniego Atlantyku.



Jednostka o długości 80,35 m i szerokości 12,60 m wybudowana została w 1992 roku. Ostatnio pływała pod niemiecka banderą. Armator statku Polonus, bo taką nazwę będzie nosił, planuje połowy nowo nabytym statkiem przez najbliższe 10-15 lat. Jednak taki plan możliwy jest tylko dzięki efektywnej strategii ochrony zasobów i skutecznym negocjacjom prowadzonym przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w ramach organizacji międzynarodowych, decydujących o wielkościach kwot połowowych.

Czytaj też: Dalekomorski Port Rybacki rozpoczął działalność w Gdańsku

Statek będzie poławiał głównie dorsze na wodach północno-wschodniego Atlantyku, w ilości około 6 tys. ton rocznie. Wartość rocznego połowu to około 10-12 mln euro. Całość połowów statku jest certyfikowana przez agencję Marine Stewardship Council, odzwierciedlając zrównoważony i ekologiczny charakter połowów. Połowy z zakupionego trawlera przetwórni trafią na rynek UE oraz w małej części na rynek Stanów Zjednoczonych.

Poprzednik nowego Polonusa, po jedenastoletniej służbie pod polską banderą został w tym roku sprzedany na Łotwę, do spółki kapitałowo powiązanej z polskim armatorem. Pod łotewską banderą statek również będzie prowadził połowy na północnym Atlantyku.

Arctic Navigations jest jednym z członków Północnoatlantyckiej Organizacji Producentów. PAOP to polska organizacja producentów z sektora rybołówstwa. Została utworzona w 2003 r. przez armatorów dalekomorskich (Arctic Navigations oraz Atlantex) prowadzących działalność połowową na wodach północnego Atlantyku, Afryki Zachodniej oraz południowego Pacyfiku. Armatorzy zrzeszeni w PAOP poławiają na wyżej wymienionych obszarach łącznie około 60 tys. ton ryb rocznie.
VIK

Miejsca

Opinie (36) 2 zablokowane

  • Nowy ? (5)

    15 letni.....

    • 32 4

    • (1)

      jak kupisz wieśwagena z 1999 a miałeś z1979 to ten drugi jaki jest dla Ciebie? Nowy a poprzedni stary .Logika zreformowanej podstawówki.

      • 5 2

      • Obojętnie co, ten stary i tak będzie więcej wart, mniej się psuł, a to co się zepsuje naprawisz

        w garażu z wykorzystaniem jednego kompletu kluczy.

        • 2 1

    • Nowy, tzn. nie był na stanie tej firmy. A że ma xx lat, to inna bajka.

      • 3 0

    • 15 lat minelo ha ha

      25 osiolku a my mamy 50 letnie w wojennej

      • 3 0

    • Nowy?

      Matematyka się kłania....

      • 5 0

  • czas eksploatacji statku to max 20-25lat, ten właśnie osiąga wiek graniczny

    • 8 5

  • "nowy"

    Nowy, bo chyba pierwszy, który się pojawił pod polską banderą od czasu wielkiego złomowania w latach 90. Bo sie nie opłacało...
    A teraz się opłaca? Komu? ;)

    • 33 0

  • nowy 1992 ?? (1)

    idac tym tokiem rozumowania, to mamy same nowe auta na ulicach :)

    • 38 3

    • dla Ciebie tak .to takie niespodzianki j. polskiego , gdzie jeden wyraz może mieć różne znaczenie

      • 5 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations....

Najczęściej czytane