- 1 Coraz więcej zboża w trójmiejskich portach (43 opinie)
- 2 Terminal agro. Postępowanie odwołano, aby ogłosić nowe (11 opinii)
- 3 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (73 opinie)
- 4 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (250 opinii)
- 5 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (114 opinii)
- 6 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
Nowy terminal kolejowy w Gdańsku. Nawet 1,5 mln TEU na torach
W gdańskim porcie powstanie nowy terminal kolejowy. Potencjalne zapotrzebowanie na przewozy kolejowe może przekroczyć nawet 1,5 mln TEU (kontenerów dwudziestostopowych). Władze Baltic Hub poinformowały, podczas trwającej w Gdyni konferencji Transport Week, że szukają obecnie odpowiedniej lokalizacji dla takiego obiektu, którego budowa ułatwi i wesprze rozwój polskich portów oraz całej branży morskiej i logistycznej w kraju.
W Lotos Kolej chcą zmiany zarządu. Piszą do premiera
- Nawet 1,5 mln kontenerów wyjedzie z Gdańska koleją
- Rośnie rola kolei w transporcie
- Kontenery z gdańskiego portu jadą na Ukrainę, Słowację i do Czech
Obecnie terminal kolejowy Baltic Hub posiada siedem torów kolejowych o długości 750 m każdy, o łącznej długości 5,25 km, obsługiwanych przez trzy suwnice RMG, ale w maju 2024 r. roku zostanie zainstalowana czwarta w pełni zelektryfikowana suwnica RMG, która zwiększy przepustowość kolejową firmy do ok. 1 mln TEU rocznie.
- Wzrost wolumenu importu/eksportu w Baltic Hub był bardzo silny od początku rosyjskiej wojny na Ukrainie. Ten wzrost wypełnił miejsce na statkach zwolnione przez utratę połączeń transshipmentowych z Rosją, w tym dodanie ok. 100 tys. TEU ukraińskiego biznesu. Napędziło to popyt na usługi kolejowe i ostatnio zaowocowało rekordowymi miesięcznymi przeładunkami na bocznicy kolejowej (53 tys. TEU w lutym 2024 r.) - mówi Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub.
Nawet 1,5 mln kontenerów wyjedzie z Gdańska koleją
Jak twierdzi Baker, gdy weźmiemy pod uwagę, że uruchomienie T3 na początku 2025 r. zapewni dodatkowe moce przeładunkowe (1,5 MTEU) dla klientów Baltic Hub - linii żeglugowych.
- Musimy zastanowić się, co to oznacza pod względem wzrostu liczby kontenerów na kolei i naszej zdolności do obsługi tego wzrostu. Podział modalny w 2024 r. wynosi 32 proc. w transporcie kolejowym i 68 proc. w transporcie drogowym. Jednak w niedawnej przeszłości Baltic Hub wskaźnik ten osiągnął 34 proc., a patrząc na konkurentów i partnerów, takich jak Hamburg i Koper, możemy spodziewać się udziału kolei na poziomie 40 proc., a nawet do 50 proc. - dodaje Baker.
Rośnie rola kolei w transporcie
Taki poziom wykorzystania kolei sprawia, że potencjalne zapotrzebowanie na przewozy kolejowe znacznie przekracza 1 mln TEU, a nawet 1,5 mln TEU.
- Obliczamy, że drugi terminal kolejowy będzie potrzebny, gdy osiągniemy 1 mln TEU na kolei, a może to nastąpić już w 2027 r. Dlatego czas jest tu kwestią kluczową, ponieważ szukamy odpowiedniej lokalizacji dla takiego obiektu, którego budowa ułatwi i wesprze rozwój polskich portów oraz całej branży morskiej i logistycznej w kraju - tłumaczy Charles Baker.
Kontenery z gdańskiego portu jadą na Ukrainę, Słowację i do Czech
Baltic Hub oferuje obecnie połączenia z Ukrainą, Czechami (do siedmiu tygodniowo) i Słowacją. Połączenie Baltic Hub z Polską, Europą Środkowo-Wschodnią i Ukrainą jest doskonałe, z bezpośrednimi połączeniami z krajową siecią kolejową oraz polskich dróg krajowych i autostrad, które w ostatnich latach przeszły niesamowitą transformację i rozwój. Prowadzi to do znacznie bardziej niezawodnych, szybkich i wydajnych możliwości infrastrukturalnych dla bezpiecznego i efektywnego przemieszczania ładunków i towarów, oczywiście w sposób bardziej przyjazny dla środowiska.
Miejsca
Opinie (94) 5 zablokowanych
-
2024-03-14 10:59
czyli znowu będziemy niszczyć zieleń dla pieniędzy (1)
człowiek to niszczyciel planety
- 1 9
-
2024-03-14 14:07
To się usuń, dzbanie!
- 2 1
-
2024-03-14 11:14
Opinia wyróżniona
I wszystkie te kontenery będą zasuwały przez Orunię i Lipce gdzie brakuje bezkolizyjnych przejazdów prze tory (1)
Przy okazji modernizacji linii kolejowej nawet najmniejsze wsie wynegocjowały i zrealizowały z PKP takie przejazdy. Tylko nie Gdańsk bo wasz najwiekszy santo subito był zajęty budową stadionu, kupowaniem mieszkań, ECS-em, teatrem szekspirowskim i ogólnie kreowanem splendoru wokół siebie m.in. z takimi przedsiewzięciami jak amber gold i ciąganie samolotów na lotnisku, do tego to miał dużą głowę na karku. Nie starczyło czasu i chęci, żeby zadbać o taką sprawę jak bezkolizyjną trasę kolejową
- 24 8
-
2024-03-17 07:32
Skąd PISzesz?
Gdybyś była stąd, to byś wiedziała, że linia kolejowa z Portu Północego nie przebiega przez Orunię i Lipce.
- 3 2
-
2024-03-14 11:35
Gdański samorzad
To satanizm od 30 lat i ukradzione dotacje i etaty.
Zmarnowali wiele rodzin i ukradli pomysły- 8 1
-
2024-03-14 12:11
Obudzcie sie Panowie i Szlachta rzadzaca tym krajem czy wojewodztwem. (1)
Czas juz najwyzszy, wrecz ostateczny aby rozpoczac budowe nowych rownoleglych torowisk wzdluz obu glownych linii kolejowych, przez Tczew oraz przez Koscierzyne i Bydgoszcz
- 11 0
-
2024-03-14 23:10
dla 201 to już z dziesięć lat plany się robi
A cała "węglówka" w 10 lat powstała, i to licząc od uchwały sejmu o jej budowie.
Ma już prawie 100 lat, ale w planach jej rewitalizacji nie bierze się pod uwagę faktu, że powstawała ona w zupełnie innych uwarunkowaniach geopolitycznych i jej przebieg obecnie nie musi mieć tak trudnego przebiegu.
Podobnie jak pokraczna konstrukcja torowisk w porcie Gdynia.- 0 0
-
2024-03-14 12:15
premia (3)
Gdzie jest Premia, którą obiecali pracownikom od stycznia. Kłamliwy ten Zarząd
- 16 0
-
2024-03-14 13:05
jak głosowałeś tak masz
- 4 1
-
2024-03-14 14:20
Spokojnie
To miejsce nie jest dobre do wyrażania takich opinii.
Masz rację z pytając ale nie tu.- 2 0
-
2024-03-14 19:16
zarząd dostał premie i jest zadowolony.
- 3 0
-
2024-03-14 12:18
Premie
Czekam od stycznia, pewnie wyjechały w kontenerach.
- 9 0
-
2024-03-14 12:30
Opinia wyróżniona
Doskonale (2)
od lat było to wąskie gardło - rozwój intermodalu to doskonaly sposób na zwiększenie atrakcyjności Gdańska względem Hamburga
- 34 0
-
2024-03-14 22:34
tylko że pozorny
bo korek jest parę kilometrów na południe.
- 2 1
-
2024-03-15 08:40
Oby tylko
te TIRy nie jezdziły po mieście.
Oby produkcja i logistyka były wypychane poza region zurbanizowany. Obecnie zdjęcia satelitarne są bezlitosnym dowodem na to, że Gdańsk to strata terenów turystycznych i o wysokich walorach przyrodniczych, na kozysc np. hałd węgla itp.
Takie marnotrawstwo pieknego regionu turystycznego...- 1 1
-
2024-03-14 15:27
Waskie gardlo do Gdansk Port Polnocny lcs gpa
Stacja po remoncie a nie są w stanie obsłużyć w pełni istniejącego ruchu na dzień dzisiejszy.
- 4 0
-
2024-03-14 16:19
skoro jesteś mądrzejszy od nich i masz taki kapitał
to sam zbuduj i zautomatuzuj swoj własny port, wtedy nic cie nie bedzie bolało
- 1 0
-
2024-03-15 07:45
Brawo nie dotrzymujecie słowa
Jakim prawem ma to się odbyć w sposób przyjazny dla środowiska najlepszy i największy teren do spacerowania odizolowany od świata idealny do relaksu pocięty i rozkopany przez was las znowu pójdzie do cięcia czy wy jesteście normalni czy kupić wam leczenie psychiatryczne
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.