• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy terminal zbożowy w gdańskim porcie

Robert Kiewlicz
19 lipca 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 

Nowy terminal do przeładunku zboża może jeszcze w tym roku powstać na terenach należących do gdańskich Fosforów. Krajowa Federacja Producentów Zbóż ma zamiar wydzierżawić od Fosforów nabrzeża w gdańskim porcie.



Nowy terminal zbożowy na terenach gdańskich Fosorów może powstać jeszcze w 2010 roku. Nowy terminal zbożowy na terenach gdańskich Fosorów może powstać jeszcze w 2010 roku.
Nowy terminal zbożowy ma powstać na Nabrzeżu Chemików zobacz na mapie Gdańska, usytuowanym przy wejściu do Kanału Kaszubskiego. Długość nabrzeża po rozbudowie wynosi 390 metrów. Przy nabrzeżu możliwe jest jednoczesne cumowanie i przeładunek kilku statków. Nabrzeże Chemików jest wyposażone w urządzenia do wyładunku i załadunku towarów masowych sypkich i płynnych.

- To całkowita infrastruktura, przygotowana do przeładunków - mówi Rafał Mładanowicz, prezes Krajowej Federacji Producentów Zbóż. - Odchodzą nam więc najdroższe inwestycje. Fosfory będą także operatorem tego terminalu. Spółka jest przygotowana do organizacji przeładunków i spedycji morskiej.

Fosfory są w stanie przeładowywać do 6 tys. ton na dobę ładunków sypkich luzem. Nabrzeże wyposażone jest także w bocznicę kolejową. - Nasza organizacja zajmie się natomiast organizacją firm chętnych do korzystania z usług nowego terminala zbożowego - twierdzi Mładanowicz. - Zapewniam, że jest bardzo wielu chętnych.

Pod koniec lipca w Gdańsku odbędzie się spotkanie przedstawicieli branży zbożowej z całej Polski, pod nazwą Gdańska Giełda Zboża. Jak twierdzi Mładanowicz, na tej właśnie imprezie mają zapaść decyzje, dotyczące nowego terminala zbożowego.

Zboże z Gdańska ma płynąć statkami do krajów afrykańskich oraz krajów Unii Europejskiej, takich jak Francja czy Portugalia.

Zobacz aktualną mapę, ukazującą ruch statków w Zatoce Gdańskiej Morza Bałtyckiego. Aktualizowana online.

Miejsca

Opinie (12) 2 zablokowane

  • :)

    nawoz gratis :)

    pozdrawiam

    • 4 4

  • A Europort...

    ... nadal będzie czekał nie wiadomo na co

    • 11 5

  • czy was pokreciło (3)

    opamietajcie się. Byli tacy menagery - onagery co grube miliony wpakowali w Europort pod haslem pomocy głodującej Rosji, Ukrainie i Białorusi. Ba juz nawet szerokie tory na długosci kilku kilometrów połozono. I co sie z tym stało? ruiny tylko nie wiadomo kto za nich piosprzata. Tych panów Maniusiów Ś Stasiów C itp itd

    • 5 4

    • Prawda o Europorcie (2)

      Jak nie wiesz o co chodziło z Europortem to nie pisz bzdur.Problem Euoportu polegał na 2 sprawach.1), Wycofanie się w 1999 roku głównego udziałowca (firmy zbożowej z Kanady)2) wrogiel polityki kolejnych zarządów Portu poczynając od konca 2002 roku.Po roku 2002 gdy już sytuacja udziałowców w Europorcie się ustabilizowała, Port nie chciał juz dokończenia tej inwestycji. Dlaczego? A co robią ludzie z Portu w Gdyni pracujący w Porcie Gdanskim? Sam odpowiedz na to pytanie.Kelejne próby dokończenia (gdy juz było zapewnione finansowanie i przeładunki) kończyło się na niczym bo Zarząd Portu informował , że Europortu już nie ma lub , że umowa dzierżawy się skończyła. Albo na przykład za plecami Europortu starała się sprzedać budynki wybudowane i należące do Europortu poprzez przetagi publiczne (publikowane w Dzienniku Bałtyckim).Obecnie Port przejął nakłady inwestycyjne i jest ich właścielem. Sprawa rozliczenia z Europortem nie stoi więc na przeszkodzie aby ten terminal dokończyć. Zalety portu głebokowodnego nad portem wewnętrznym są bezsporne (zanurzenie , wielkość statków, szybkość przeładunków, itd).JEst na rynku kilka firm zbożowych (zrówno plski i zagranicznych), które nie mają gdzie przeładowywać swoich towarów,bo GDynia i Świnoujcię należą do konkurencji. Trzeba tylko zacząć działać w interesie firmy, którą się zarządza.

      • 2 3

      • tere fere (1)

        wiedzacy lepiej to nie znaczy że lepiej wiesz tylko tak ci się wydaje. Osąd tej sprawy oparłeś o element osobowy - personalny i coś cie gryzie. natomiast ekonomicznie i w aspekcie mikro (samego portu) jak i w aspekcie makro (sytuacji na rynku zbożowym) umknął twojej ocenie. A tak ogólnie to uderz sam się w swoją własną pierś i zastanów coś zrobił komu wyrządziłeś zło

        • 0 0

        • a może jednak fere

          wiedzący ma rację - jak nie wierzysz to wyślij pytanie do portu - ciekawe że tyle lat minęło a żaden z tzw. dziennikarzy śledczych nie zajął się dogłębnie tematem i społeczeństwo nie zna prawdy, całej prawdy i tylko prawdy

          • 0 0

  • normalnie powrót do przeszłości (1)

    czyż nie przez Gdańsk słano na Zachód nasze zboże?

    • 3 6

    • i najlepiej na tym wyszliśmy

      • 0 0

  • tjaaa , zborze a zaraz obok przeładunek kwasów ,piachu i innego syfu

    tjaaa , zborze a zaraz obok przeładunek kwasów ,piachu i innego syfu . Juz to widze

    • 8 6

  • Import zboza, nie eksport

    Ten terminal ma za zadanie przede wszystkim import taniego zboza z Argentyny czy Kanady do Polski, a nie jego export.

    Post-kolonizacja Dzikiego Wschodu Europy trwa

    • 0 1

  • dziwne

    Długość nabrzeża po rozbudowie wynosi 390 metrów. Przy nabrzeżu możliwe jest jednoczesne cumowanie i przeładunek kilku statków.Tzn jakich kilku statków chyba kajakow przy takiej dł nabrz..

    • 2 0

  • czemu nikt nie zwróci uwagi na fakt

    że Mładanowicz pracuje także w Agrochem sp. z o.o., spółki w 100% należącej do GZNF Fosfory???.......

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów...

Najczęściej czytane