• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ORP Arctowski wrócił do służby

VIK
6 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
ORP Arctowski to okręt hydrograficzny, który został zaprojektowany w Polsce i zbudowany w Stoczni Północnej (obecnie Remontowa Shipbuilding) w Gdańsku. ORP Arctowski to okręt hydrograficzny, który został zaprojektowany w Polsce i zbudowany w Stoczni Północnej (obecnie Remontowa Shipbuilding) w Gdańsku.

Okręt hydrograficzny ORP Arctowski opuścił nabrzeże PGZ Stoczni Wojennej po zakończonym gruntownym remoncie i modernizacji. Jednostka trafiła do remontu w czerwcu 2019 roku. Koszt to 50 mln zł.



- Zakres wykonanych prac był wyjątkowo rozległy, ale dzięki niemu jednostka zyskała wiele nowych możliwości i mimo swoich lat będzie mogła jeszcze przez długie lata bardzo efektywnie wypełniać swoje zadania na rzecz naszej Marynarki Wojennej. Można powiedzieć, że zmodernizowaliśmy okręt od dziobu, aż po rufę. To drugi - po ORP Kościuszko - w ostatnich dniach okręt, który z dumą przekazujemy jego właścicielowi - powiedział Paweł Lulewicz, prezes PGZ Stoczni Wojennej.
Okręt trafił do remontu w czerwcu 2019 roku, który miał potrwać rok, ale niestety przedłużył się. Koszt prac to 50 mln zł - taką kwotę podano po podpisaniu umowy. Jednostka ma 62 m długości i 11 m szerokości.

Czytaj też:

Na Bałtyku siedzimy jak mysz pod miotłą. "Nasza marynarka wojenna to przeszłość"



ORP Arctowski przeszedł modernizację w zakresie działu nawigacyjnego, łączności, elektro-mechanicznego czy hydrograficznego.

- Wyposażono go w nowe, ulepszone urządzenia, w tym m.in. nowe pulpity Centralnego Systemu Sterowania wraz z monitoringiem, nowe pulpity na GSD, systemy grzejne, wentylacji, filtrowentylacji i klimatyzacji, agregaty prądotwórcze, sprężarki, silnik steru strumieniowego, blok utylizacji ścieków, nowe urządzenia pokładowe w tym kabestan, wciągarkę kotwiczno-cumowniczą, bramownice wychylne, bramownicę LARS na rufie, wciągarkę oceanograficzną, żuraw do obsługi części rufowej okrętu oraz wiele innych elementów. Wymieniono też całe okablowanie, a załoga okrętu będzie dysponowała całkowicie odnowionymi pomieszczeniami - podano w komunikacie.
ORP Arctowski przeszedł modernizację w zakresie działu nawigacyjnego, łączności, elektro-mechanicznego czy hydrograficznego. ORP Arctowski przeszedł modernizację w zakresie działu nawigacyjnego, łączności, elektro-mechanicznego czy hydrograficznego.

ORP Arctowski to polski okręt hydrograficzny projektu 874. Okręt ten został zaprojektowany w Polsce i zbudowany w Stoczni Północnej (obecnie Remontowa Shipbuilding) w Gdańsku. Jednostka przeznaczona jest do nawigacyjno-hydrograficznego zabezpieczania operacji Polskiej Marynarki Wojennej oraz działań na rzecz gospodarki morskiej i bezpieczeństwa żeglugi.


Zakończony kontrakt to tylko część prac realizowanych przez PGZ Stocznię Wojenną na rzecz Marynarki Wojennej RP. Obecnie w PGZ SW trwają również prace nad innymi okrętami skierowanymi do Stoczni na różne zakresy napraw i modernizacji, w tym ORP-Śniardwy czy SD-11. Stocznia rozpoczęła również realizację programu Miecznik obejmującego wybudowanie trzech ultranowoczesnych fregat.
VIK

Miejsca

Opinie (57) 3 zablokowane

  • (1)

    Kto werbuje do załogi na niego? Poproszę o kontakt , chętnie popłynę

    • 0 0

    • Skontaktuj się z Dywizjonem Zabezpieczenia Hydrograficznego MW i zapytaj

      • 0 0

  • Sciema

    Wiem co mówię

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Sowińska

Partner ESO Audit i Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Wcześniej Członek Zarządu PricewaterhouseCoopers Sp. z o.o. Biegły rewident z 20-letnim doświadczeniem pracy w firmach audytorskich. Specjalizuje się w badaniach sprawozdań finansowych spółek realizujących kontrakty długoterminowe oraz spółek z sektora morskiego. Posiada duże doświadczenie w badaniu sprawozdań przygotowanych zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości i Międzynarodowymi Standardami...

Najczęściej czytane