• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Olavion znów zwiększa flotę. Rośnie konkurencja dla Lotos Kolej

Robert Kiewlicz
27 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (23)
Najnowszy artykuł na ten temat Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk
Olavion zwiększa flotę o kolejne cztery lokomotywy. Olavion zwiększa flotę o kolejne cztery lokomotywy.

Olavion, gdańska spółka wchodząca w skład Grupy Unimot i Rail Capital Partners, podpisały nowe umowy indywidualne na najem kolejnych czterech lokomotyw GAMA. W kwietniu 2023 r. Cargounit i Olavion podpisały ramową umowę najmu ośmiu nowoczesnych lokomotyw elektrycznych Gama Marathon z silnikiem dojazdowym. Pierwsza lokomotywa Gama Marathon trafiła w kwietniu 2023 r. do Olavionu, a kolejne mają zostać przekazane przewoźnikowi do końca roku.





Olavion staje się coraz poważniejszą konkurencją dla Lotos Kolej. Co ciekawe, spółką kieruje były wieloletni prezes Lotos Kolej - Henryk Gruca. W maju 2017 r. Lotos Kolej, czyli kolejowa spółka Grupy Lotos, zmienił cały zarząd. Pracę stracił wówczas właśnie prezes Henryk Gruca.



Olavion zwiększa liczbę lokomotyw



- Pozyskujemy kolejne nowoczesne lokomotywy. Jest to spójne z naszą strategią funkcjonowania spółki. Ambicją Olavion i oczekiwaniem Grupy Unimot jest utrzymanie wzrostu realizowanych przewozów dla klientów spoza Grupy. Nowe lokomotywy dostarczone przez RCP zwiększą możliwości Olavion do obsługi nowych kontraktów i pozwolą umocnić pozycję Olavion na rynku - mówi Henryk Gruca, prezes zarządu Olavion.


Gama to lokomotywa elektryczna, która umożliwia prowadzenie składu towarowego o masie do 3,2 tys. ton na wzniesieniu sięgającym nawet 7 promili.

W Gdańsku rośnie kontrtendencja dla Lotos Kolej



Grupa Unimot, niezależny importer paliw w Polsce, na początku 2023 r. w podpisała umowę zakupu 100 proc. udziałów w spółce Olavion, działającej w branży transportu kolejowego. Spółka Olavion świadczy na podstawie posiadanej licencji usługi transportu kolejowego w Polsce, a także usługi spedycyjnej w kraju i za granicą. Posiada wykwalifikowaną kadrę menadżerską, maszynistów oraz dyspozytorów, a także wieloletnie relacje i umowy pozwalające na świadczenie usług przewozowych i spedycyjnych dla swoich zleceniodawców.

Miejsca

Opinie (23) 1 zablokowana

  • Gdanska czy ruska? (1)

    • 6 14

    • Ruskim słupom to Daniel z Pcimia Lotos sprzedał za 10% rocznych zysków.

      • 19 2

  • Lotos Kolej (4)

    Gdyby nie ta frajerska sprzedaż i rozbicie grupy lotos , to lotos kolej dalej wywoziłby wszystkie produkty które wyprodukowała rafineria , i żaden olavion ani unimot nie miałby kolesiowskich pisowskich kontraktów . Dlaczego nie zabierają przewozów z Cargo , bo co stryjek Dudy siedzi w zarządzie . Gdańsk to wytrzyma karma powróci

    • 43 11

    • Odp

      Ty tak na poważnie, w D byłeś i G widziałeś, za dużo TVPis.

      • 3 2

    • PiSowskie kolesiostwo (1)

      Tak dla przypomnienia to właśnie PiS doprowadził do sprzedaży Grupy Lotos i po połączeniu z Orlenem oddał kontrakty LK na rynek bo polityką ich jest wozić tylko dla Orlenu ️️️

      • 6 0

      • Walka z postępem cywilizacji przez przeciwników PISu.

        Tytuł prowokujący ale ma sens. Pomijacie bowiem właśnie postęp w wyniku które zachodzą wielkie zmiany w różnych branżach. Od jakiegoś czasu upadały w UE kolejne rafinerie. Dlaczego? Sporo lat temu okazało się że statki uzywają najgorszego paliwa mazutu i miasta portowe są gigantycznie zanieczyszczone wszędzie na świecie. Podjęto więc decyzję międzynarodową o tym że wszelkie nowe statki będa na rope czyli dizla. To dlatego transport drogowy musiał przejść na elektryki bo paliw kopalnych byłoby za mało dla wszystkich. Obecnie więc jesteśmy dosłownie w trakcie zmian. Inwestycja w coś co zniknie zasadniczo nie ma sensu. Jednego jeszcze mało a drugie schodzi z rynku. Docelowo na rynku paliw kopalnych nastąpi krach. Nie zniknie ono całkowicie ale tyle rafinerii i transportu bedzie niepotrzebnych. Zostana szczątki bo paliwo gdzies jednak jest niezbędne ale głównie będą to smary. O tym wiedział i Putin i UE. UE liczyła na to że Rosja pomoże w okresie przejściowym z gazem do czasu wzrostu zielonego ładu a Putin wiedział że jak teraz wojny nie wywoła to za niedługi czas Rosja stoczy się do roli skansenu bo ma za drogą produkcję paliw kopalnych. Tak więc ludzie nie róbcie z PISu i siebie wzajemnie najwazniejszych na świecie bo polska z swoimi problemami światem nie trzęsie. Faktem jest że za PISu w końcu zaczeto podejmować decyzje a czy słuszne? Od krytyków o alternatywie nie słyszymy. Tak skupiacie się na walce plemiennej że nie dostrzegacie obcych plemion z ich walkami. Aramco zamiast kisić się w kręgu arabskim na południu weszło na rynek strefy rosyjskiej czyli do Polski. Oni tez rozwadniają swoje dostawy na świecie obserwując otoczenie. Lampy naftowe ktoś ma w domu? A był okres że były powszechne. Sama nafta nie znikneła ale jej rola została ograniczona. To jest postęp i zmiany cywilizacyjne. Spójrzcie wiec troche inaczej na parcie przez UE w strone elektrycznych samochodów i zielonego ładu. To bowiem wpisuje się w cały ciąg wydarzeń.

        • 0 0

    • Przewozy z Cargo

      Cargo spadło w ostatnich latach o ponad 10% w pracy przewozowej - za rządów PiS :)
      Wiec z Cargo tez zabierają przewozy - nie ma kolesiostwa tylko jakość świadczonych usług.

      • 3 1

  • kontrtendencja?

    kiedyś to się nazywało konkurencja.

    • 6 2

  • Olavion, siła! Do przodu, po swoje!

    • 3 11

  • (1)

    Zaraz Obajtek dzięki swoim pisowskim kontaktom/znajomościom uwali konkurencję.

    • 7 0

    • chyba ciebie pajacu

      • 0 1

  • Wszystko fajnie...

    tylko kto wymyśla nazwy lokomotyw? Imiona to jeszcze rozumiem, ale ostatnio widziałem "Garnek". No można i tak.

    • 1 5

  • Mam taką sugestię, by artykuły zawierające dla laików kompletnie niezrozumiałe określenia techniczne (2)

    posiadały jakieś ich wytłumaczenie - to nie jest portal techników czy inżynierów kolejnictwa.

    Co to jest silnik dojazdowy?

    • 2 5

    • (1)

      Google: silnik dojazdowy

      Miłego czytania.

      • 2 3

      • zapomniałeś się podpisać - pajac

        • 0 3

  • Prosta sprawa (1)

    Silnik dojazdowy, czyli dodatkowy spalinowy służy do dojeżdżania gdy nie ma trakcji elektrycznej, przydaje się to podczas wykonywania manewrów. A sama nazwa Gama Maraton wskazuje, że może przejechać na spalinowym silniku dystans maratonu.

    • 4 0

    • Natura nie znosi próżni

      Gdyby nie to, że rząd chce zniszczyć Lotos, upokorzyć Pomorze i wyssać jak najwięcej hajsu z razem Obajtkiem i jemu podobnymi pionkami, to na tych lokomotywach byłaby dziś inna nazwa firmy.

      • 1 1

  • Poczytajcie kim był Henryk Gruca - cudne dymanie (2)

    • 2 6

    • Henio już ma udziały w innej spółce (1)

      kolejowej z siedzibą taka sama jak olavion. A mały co pół roku zmienia firmę..

      • 1 2

      • Wizjoner

        Mały zawsze mówił to co myślał, ma wizję i przez to go poprzednia władza sprowadziła do parteru. Mógłby wrócić na białym koniu

        • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Morawski

Prezes zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa POLYHOSE Poland. Grupa POLYHOSE jest globalną firmą, posiadająca oddziały w 10 krajach, produkującą nisko- oraz wysokociśnieniowe przewody transferowe, wykonane z gumy, plastiku i teflonu. POLYHOSE Poland została pierwotnie założona jako EXITFLEX Polska – spółka córka szwajcarskiej fabryki, istniejącej od 1971 roku. Członek zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa AIRBLAST Poland. Firma AIRBLAST, posiadająca oddziały w 12 krajach, jest od ponad...

Najczęściej czytane