- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (40 opinii)
- 2 Urodziny polskiej waluty. Złoty polski ma już 100 lat (88 opinii)
- 3 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (142 opinie)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (95 opinii)
- 5 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 6 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (250 opinii)
Unimot będzie bunkrował statki w portach Gdańsk i Gdynia
13 marca 2024, godz. 12:35
Grupa Unimot, właściciel marki Avia, rozpoczęła fizyczne dostawy paliwa żeglugowego, realizowane autocysternami, w portach w Gdańsku i Gdyni. W drugiej połowie kwietnia 2024 r. Grupa zamierza rozszerzyć zakres działania w obszarze dostaw tego samego paliwa bunkrowego o porty w Szczecinie, Świnoujściu i Policach.
Unimot przejął terminale paliwowe i zakłady Lotosu
- Cieszymy się z możliwości wejścia na nowy, perspektywiczny rynek. To kolejny ważny krok w stronę dywersyfikacji działalności Grupy Unimot, mający na celu zwiększenie jej obecności na rynku oraz poszerzenie oferty usług. Dążymy do maksymalnego wykorzystywania potencjału, jaki dają nam terminale paliwowe oraz ich infrastruktura, a także nasze know-how w oparciu o ponad 30 lat obecności Grupy Unimot na polskim rynku - mówi Robert Brzozowski, wiceprezes zarządu ds. handlu, Unimot SA.
Grupa Unimot rozważa także ewentualne rozszerzenie działalności w zakresie dostaw paliw bunkrowych typu pozostałościowego (VLSFO i HSFO) realizowanych bunkierką, w oparciu o planowaną rozbudowę infrastruktury terminala w Gdańsku.
Unimot przejął Lotos Terminale
Przypomnijmy, że w lutym 2023 r. Unimot Investments zawarł z PKN Orlen przyrzeczoną warunkową umowę nabycia 100 proc. akcji Lotos Terminale w związku ze spełnieniem się wszystkich uzgodnionych warunków umowy przedwstępnej.
Grupa Unimot nabyła biznes niezależnego operatora logistycznego, który obejmuje dziewięć terminali paliw o łącznej bieżącej pojemności 350 tys. m sześc., w tym pięć terminali należących obecnie do Lotos Terminale: w Czechowicach-Dziedzicach, Jaśle, Piotrkowie Trybunalskim, Poznaniu oraz Rypinie, a także cztery terminale należące obecnie do Orlen.
W Gdańsku rośnie spółka kolejowa Unimotu
Grupa Unimot na początku 2023 r. w podpisała umowę zakupu 100 proc. udziałów w spółce Olavion, działającej w branży transportu kolejowego. Spółka Olavion świadczy na podstawie posiadanej licencji usługi transportu kolejowego w Polsce, a także usługi spedycyjne w kraju i za granicą. Posiada wykwalifikowaną kadrę menadżerską, maszynistów oraz dyspozytorów, a także wieloletnie relacje i umowy pozwalające na świadczenie usług przewozowych i spedycyjnych dla swoich zleceniodawców.
erka
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-03-13 19:02
Majstersztyk (1)
Z tym przejęciem to szacun. Deal życia
- 18 0
-
2024-03-14 06:44
Pewnie codziennie dziękują obajtkowi
- 5 0
-
2024-03-14 12:04
Za tą sprzedaż Lotos-Terminale Obajtek też powinien siedzieć!
- 11 2
-
2024-03-13 19:23
Kto zlikwidował CPN? (4)
Który obsługiwał porty w Gdyni, Gdańsku i Szczecinie?
- 15 0
-
2024-03-13 23:32
Odpowiedź
Niemiec. Co złe to niemiec.
- 2 2
-
2024-03-13 22:27
W 1998 CPN połączono z Płockiem.
- 7 0
-
2024-03-13 21:35
Ktoś pilnował.....
- 5 0
-
2024-03-13 21:07
PiS
- 5 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.