• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ośmiornica ze stoczni Crist zbudowała autostradę

VIK
15 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Zourite realizowała kluczową część inwestycji, czyli posadowienie elementów autostrady na dnie morza.
  • Zourite realizowała kluczową część inwestycji, czyli posadowienie elementów autostrady na dnie morza.
  • Jednostka pracowała wokół malowniczej wyspy La Réunion, stanowiącej zamorski departament Francji.
  • NB 105 ma możliwość załadunku, transportu i instalacji fundamentów do budowy drogi.
  • Wiadukt został umieszczony na wysokości blisko 30 m n.p.m.
  • Jednostka pracowała wokół malowniczej wyspy La Réunion, stanowiącej zamorski departament Francji.

Specjalistyczna barka samopodnośna, która powstała w stoczni Crist zakończyła budowę autostrady wokół wyspy Réunion koło Madagaskaru. Wiadukt o długości 5,4 km w większości znajduje się w morzu. Właśnie tam jednostka realizowała swoje zadania.



Zourite, czyli z francuskiego ośmiornica, to nazwa jednostki o numerze budowy 105 (NB105), która zbudowana została przez Crist na zlecenie Bouygues Travaux Publics S.A. Zgodnie ze swoim przeznaczeniem barka została wykorzystywana do budowy najdłuższego i - jak podkreślają krytycy projektu - najdroższego francuskiego wiaduktu morskiego.

Jednostka pracowała wokół malowniczej wyspy La Réunion, stanowiącej zamorski departament Francji, położonej na Oceanie Indyjskim, charakteryzującej się niebezpieczną, ulegającą erozji linią brzegową. Wiadukt o długość 5,4 km w większości znajduje się w morzu. Właśnie tam jednostka NB105 realizowała swoje zadania.

- Wokół Reunion, wyspy położonej 700 km na wschód od Madagaskaru, przebiega autostrada łącząca kluczowe punkty infrastrukturalne. Jeden z jego fragmentów często niszczony jest przez spadające ze zbocza kamienie i skały. Zapadła decyzja, aby ten odcinek został wzniesiony nad wodą. Zourite realizowała kluczową część inwestycji, czyli posadowienie elementów autostrady na dnie morza - mówi Tomasz Wrzask, PR & marketing manager Crist.
Wiadukt został umieszczony na wysokości blisko 30 m n.p.m. Projekt Viaduc du Littoral (Przybrzeżny Wiadukt) nie byłby możliwy, gdyby nie niestandardowa specyfikacja jednostki NB105. Została ona wyposażona m.in. w dwie suwnice bramowe - każda z nich o nośności 2400 t i rozpiętości 30 m. Budowa drogi była również możliwa także dzięki ośmiu nogom typu jack-up - z ich pomocą statek jest w stanie unieść się 14 m ponad poziom wody. NB 105 ma możliwość załadunku, transportu i instalacji fundamentów do budowy drogi.

Zobacz jak pracuje Zourite.


Zobacz specjalistyczną barkę samopodnośną Zourite od środka.

VIK

Miejsca

Opinie (45) 1 zablokowana

  • Był plan

    Nieśmiało zwracam uwagę, że wyspiarze mieli już całkiem wydajną (i bez korków) dwupasmówkę. U nas wszystko na odwrót. Uspokojenie ruchu, zwężanie, a projekty usiłują robić cykliści nie ogarniający nawet swoich pedałów.

    • 14 6

  • Autostrada

    Francuzi jak skonczyli budowac autostrade to My trzeba wykupic cud techniki aby zbudowac droge z Gdyni na Hel, to najkrotsza droga z Helu do Polski

    • 3 1

  • ja

    Drobna uwaga. Konstrukcja nad przeszkodą wodną nazywana jest od zawsze mostem. Wiadukt to nad przeszkodą pozostałą.

    • 1 1

  • super film

    ten pierwszy

    • 2 1

  • Film z budowy rewelka

    Jestem pod wrażeniem!

    • 3 1

  • Opinia wyróżniona

    Polska język truda sprawa (2)

    Wiadukt o długości 5,4 km w większości znajduje się w morzu. Raczej na morzu.....

    • 0 0

    • Statek wychodzi w morze a nie na morze

      Więc bym się nie czepiał takiego słownictwa smutasie.

      • 0 0

    • Może się już zawalił, więc jest w morzu a nie na morzu :)

      • 0 0

  • Też kiedyś mieliśmy stocznie!

    Patrząc na film przypominają mi się praktyki sprzed 30 lat w trójmiejskich stoczniach. Niestety ten potencjał został zniszczony...

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane