- 1 Rozlicz PIT do 30 kwietnia (19 opinii)
- 2 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (10 opinii)
- 3 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 4 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (186 opinii)
- 5 Złoty polski ma już 100 lat (145 opinii)
- 6 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (104 opinie)
Ośmiornica ze stoczni Crist zbudowała autostradę
Specjalistyczna barka samopodnośna, która powstała w stoczni Crist zakończyła budowę autostrady wokół wyspy Réunion koło Madagaskaru. Wiadukt o długości 5,4 km w większości znajduje się w morzu. Właśnie tam jednostka realizowała swoje zadania.
Zourite, czyli z francuskiego ośmiornica, to nazwa jednostki o numerze budowy 105 (NB105), która zbudowana została przez Crist na zlecenie Bouygues Travaux Publics S.A. Zgodnie ze swoim przeznaczeniem barka została wykorzystywana do budowy najdłuższego i - jak podkreślają krytycy projektu - najdroższego francuskiego wiaduktu morskiego.
Jednostka pracowała wokół malowniczej wyspy La Réunion, stanowiącej zamorski departament Francji, położonej na Oceanie Indyjskim, charakteryzującej się niebezpieczną, ulegającą erozji linią brzegową. Wiadukt o długość 5,4 km w większości znajduje się w morzu. Właśnie tam jednostka NB105 realizowała swoje zadania.
- Wokół Reunion, wyspy położonej 700 km na wschód od Madagaskaru, przebiega autostrada łącząca kluczowe punkty infrastrukturalne. Jeden z jego fragmentów często niszczony jest przez spadające ze zbocza kamienie i skały. Zapadła decyzja, aby ten odcinek został wzniesiony nad wodą. Zourite realizowała kluczową część inwestycji, czyli posadowienie elementów autostrady na dnie morza - mówi Tomasz Wrzask, PR & marketing manager Crist.
Wiadukt został umieszczony na wysokości blisko 30 m n.p.m. Projekt Viaduc du Littoral (Przybrzeżny Wiadukt) nie byłby możliwy, gdyby nie niestandardowa specyfikacja jednostki NB105. Została ona wyposażona m.in. w dwie suwnice bramowe - każda z nich o nośności 2400 t i rozpiętości 30 m. Budowa drogi była również możliwa także dzięki ośmiu nogom typu jack-up - z ich pomocą statek jest w stanie unieść się 14 m ponad poziom wody. NB 105 ma możliwość załadunku, transportu i instalacji fundamentów do budowy drogi.
Zobacz jak pracuje Zourite.
Zobacz specjalistyczną barkę samopodnośną Zourite od środka.
Miejsca
Opinie (45) 1 zablokowana
-
2019-04-15 15:46
bylo brac madagaskar jak francuzi chcieli nam go dac (1)
mogli nasi dziadkowie tam wyjechac I zyc szczesliwie....a tak ...w piclandii zyjemy
- 13 2
-
2019-04-15 17:01
Żyjemy w pieknym kraju, który oferuje świetne warunki życia
Pogoda, temperatura, brak wszelkiego jadowitego robactwa, gadów, płazów, ryb i roślin, w którym jest wiele zasobów. Problemem od zakończenia wojny są tylko i wyłącznie parszywe władze, które z pokolenia na pokolenie zmieniały tylko stołki i wciągały swoich przydu*asów na stanowiska. Gdyby zdrajcy narodu byli traktowani, tak jak to sie działo kiedyś (oczywiście rekwirowanie majątku) i do koryta nie dopychały się swymi gębami niedojdy intelektualne - bardzo szybko poziom życia zmienił by się na +.
- 8 0
-
2019-04-15 16:33
Unas by taka autostrada nie przeszla
Ekolodzy by wszystko zablokowali i zadrogo bo unas Wola stać w korkach jeździć na około po 100km więcej niż zainwestować w jakoś wiadukt czy most
- 16 1
-
2019-04-15 15:19
a to wszystko dzieło naszych stoczniowców codziennie pijących specjale przy przystanku "Twarda" ;)
- 3 0
-
2019-04-15 13:59
Opinia wyróżniona
inżynier
Super sprawa.
Gratulacje!!- 11 2
-
2019-04-15 12:55
Widać z satelity
Po północnej stronie wyspy.
- 10 0
-
2019-04-15 11:53
Współczuję tambylcom
Jedno z najpiękniejszych miejsc na świecie masakrowane przez zachłanne inwestycje hinduskie i chińskie
- 9 11
-
2019-04-15 11:26
Okropna budowla
Zniszczyła tylko malowniczy krajobraz> Dziki kraj.
- 12 17
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.