• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ostatnie wodowanie przy ul. Waszyngtona

Wioletta Kakowska-Mehring
29 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Mikkel Louize to 65. jednostka wybudowana przez spółkę Nauta Hull.
  • Na zdjęciu zaznaczony teren Nauty kupiony przez Port Gdynia.

Częściowo wyposażony statek rybacki Mikkel Louize był ostatnią jednostką, jaką zwodowano w zakładzie przy ul. Waszyngtona zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Stocznia Nauta ostatecznie opuszcza ten teren, który kupił Port Gdynia.



Spółka Nauta-Hull należąca do Grupy Nauta zbudowała Mikkel Louize na zamówienie duńskiego klienta - stoczni Vestvaerftet z siedzibą w Hvide Sande. Statek o długości 28 m i szerokości 8,7 m został zwodowany przy pomocy żurawia pływającego Maja. Zakres prac przy budowie jednostki obejmował: wykonanie kadłuba i aluminiowej sterówki oraz pokryw i włazów, wykonanie i montaż urządzenia sterowego, montaż linii walów, wind, wykonanie prac rurarskich, piaskowanie i malowanie cynkowanie kadłuba, wykonanie izolacji ładowni ryb oraz pomieszczeń mieszkalnych.

Port Gdynia walczy o przestrzeń do rozwoju



Mikkel Louize to 65 jednostka wybudowana przez spółkę Nauta Hull i ostatnia, która powstała przy ul. Waszyngtona w Gdyni. Spółka należy do Stoczni Remontowej Nauta, która ostatecznie opuszcza dawny teren zakładu. Pierwszy kadłub zwodowano tam 93 lata temu. Teraz Nauta będzie operować tylko na terenach przy ul. Czechosłowackiej, czyli w oparciu o infrastrukturę po Stoczni Gdynia.

Port kupił tereny po Naucie



Przypomnijmy, że zakup tego terenu przez Port Gdynia sfinalizowano w lipcu ub. roku. Chodzi o działkę z infrastrukturą o powierzchni 61,9 tys. m kw. W marcu 2018 r. Port Gdynia jako jedyny złożył ofertę w przetargu na zakup tych gruntów. Teren wystawiono z ceną wywoławczą 90 mln zł. Zarząd stoczni postanowił przyjąć ofertę, ale szczegóły dotyczące kwoty transakcji nie zostały ujawnione.

Stocznia Nauta w Gdańsku tylko do lipca



To nie jedyne zmiany jakie czekają Nautę. Przypomnijmy, że Stocznia opuszcza też tzw. Zakład Nowych Budów w Gdańsku.

- Stopniowe wygaszanie Zakładu Nowych Budów w Gdańsku związane jest ze zmianą strategii rozwoju SR Nauta. Zgodnie z ubiegłoroczną decyzją Zarządu, spółka będzie koncentrowała się na remontach, naprawach i konwersjach cywilnych oraz - w bliskiej współpracy z PGZ Stocznią Wojenną - na remontach oraz budowach na potrzeby Marynarki Wojennej RP. Dotychczas zawarte kontrakty mają zostać dokończone, a nowe nie są zawierane. Zakończenie ostatniego projektu w obszarze nowych budów przewidywane jest na lipiec br. - tłumaczyło klika miesięcy temu biuro prasowe fundusz Mars FIZ.

Miejsca

Opinie (57) 2 zablokowane

  • oto jak herrr thhhhusk wsspolnie z ke zniszczyli polskie stocznie

    • 5 7

  • (1)

    przy ul waszyngtona w gdyni, a mapa pokazuje że w gdańsku, ciekawe, że gdynia i gdańsk to ta sama miejscowośc?

    • 6 7

    • A ty umiesz mapy czytać czy ślepy jesteś

      • 0 0

  • Kuter nie statek!!!!! (2)

    W Trojmiesjskich stoczniach budowano statki po 50 000DWT. W tym czasie kiedy NRD-owskie stocznie w Wismarze,Rostocku i Stralsundzie w ciagu jednej nocy "uzdrowiono" i za jedna MARKE w ciagu weekendu zmienil sie wlasciciel ( podstawiony przez panstwo - czyli de facto deal byl finansowany przez rzad BRD) a robotnicy w poniedzialek poszli do pracy, dowiadujac sie tylko, ze nic sie nie zmienily tylko, ze od dzis placi nie X tylko Y, to Polska musiala i chciala zniszczyc swoj przemysl stoczniowy.Reszte dospiewajcie sobie sami......

    • 15 1

    • Kuter

      to rodzaj statku. Niedużego, ale statku.

      • 1 3

    • W Gdyni budowano 150kDWT a mozliwosci byly (sa?) duzo wieksze.

      Albo serie 26 trawlerow w 4 lata.
      To faktycznie "popierdulka".
      Niemcy faktycznie wykazali sie duza determinacji w utrzymania tej galezi przemyslu. Obecnie wschod nimi stocznia I zarzadzaja... Chinczycy, ktory postanowili budowac... wycieczkowce.
      Dla siebie.

      • 3 0

  • Życzenia (1)

    Marianie, Marku, Robercie, Franku, Wiesławie, Darku, Andrzeju, Tomku, Jarku życzę powodzenia na sti i songach.

    • 2 1

    • dziękujemy

      • 1 0

  • (1)

    A gdzie wał srubowy ze śruba bo widać na zdjęciu że to brak

    • 4 0

    • Toz ma napęd kosmiczny - captajn myślami go przesówa po wodzie

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    A co dalej z Nautą przy Czechosłowackiej?

    Słyszałem, że jest mocno zadłużona? Czy rzeczywiście da radę wyjść z dołka samymi remontami i przebudowywaniem jednostek?

    • 8 2

  • Stocznia (1)

    Gdynia to perełka w której fundamentami były port i stocznia. Totalnie błędna polityka doprowadziła do rujny gdyńskie stocznie

    • 48 5

    • oni tego nie rozumia, tylko 500+ i developerka na wynajem B2b fuj$kij

      • 5 0

  • Gdynia (3)

    Traci to z czego praktycznie żyła. Czasy się zmieniają, ale czy to dobry ruch? Chyba nie.

    • 31 10

    • (1)

      ale co traci? stocznie przecież dalej pracuje tylko w innym miejscu

      • 1 8

      • która? ta, co ją zwolnili proponując strzyżenie psow?

        • 5 0

    • Czasy się zmieniają

      A transport morski ma jeszcze większe znaczenie niż kiedyś :) Ale my chcemy być krajem na wynajem, dla korporacji, które wynajmują tu pracowników biurowych i zwiną się w miesiąc, gdy tylko przestaniemy zarabiać poniżej przyzwoitych stawek europejskich.

      • 15 3

  • przejdzcie się o dowolnej porze dnia pod szczy tałer i tych obok budynkach łoter frontu , mrok, hula wiatr, pusto... w takim

    miejscu Gdyni.... zrobić taki syf i znisczyc to miejsce.... To zbrodnia zabudowywać betonowymi klocami kolejne okolice, stawiać zasieki płoty wejście dla wybrańców!

    • 12 1

  • Titanica też zwodowali ale gdzie indziej

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jan Zarębski

Działalność gospodarczą rozpoczął już na początku lat 80. Stworzył firmy takie jak Lonzę i Natę,...

Najczęściej czytane