- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (58 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (116 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (112 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (42 opinie)
Ostatnie wodowanie przy ul. Waszyngtona
Częściowo wyposażony statek rybacki Mikkel Louize był ostatnią jednostką, jaką zwodowano w zakładzie przy ul. Waszyngtona w Gdyni. Stocznia Nauta ostatecznie opuszcza ten teren, który kupił Port Gdynia.
Spółka Nauta-Hull należąca do Grupy Nauta zbudowała Mikkel Louize na zamówienie duńskiego klienta - stoczni Vestvaerftet z siedzibą w Hvide Sande. Statek o długości 28 m i szerokości 8,7 m został zwodowany przy pomocy żurawia pływającego Maja. Zakres prac przy budowie jednostki obejmował: wykonanie kadłuba i aluminiowej sterówki oraz pokryw i włazów, wykonanie i montaż urządzenia sterowego, montaż linii walów, wind, wykonanie prac rurarskich, piaskowanie i malowanie cynkowanie kadłuba, wykonanie izolacji ładowni ryb oraz pomieszczeń mieszkalnych.
Port Gdynia walczy o przestrzeń do rozwoju
Mikkel Louize to 65 jednostka wybudowana przez spółkę Nauta Hull i ostatnia, która powstała przy ul. Waszyngtona w Gdyni. Spółka należy do Stoczni Remontowej Nauta, która ostatecznie opuszcza dawny teren zakładu. Pierwszy kadłub zwodowano tam 93 lata temu. Teraz Nauta będzie operować tylko na terenach przy ul. Czechosłowackiej, czyli w oparciu o infrastrukturę po Stoczni Gdynia.
Port kupił tereny po Naucie
Przypomnijmy, że zakup tego terenu przez Port Gdynia sfinalizowano w lipcu ub. roku. Chodzi o działkę z infrastrukturą o powierzchni 61,9 tys. m kw. W marcu 2018 r. Port Gdynia jako jedyny złożył ofertę w przetargu na zakup tych gruntów. Teren wystawiono z ceną wywoławczą 90 mln zł. Zarząd stoczni postanowił przyjąć ofertę, ale szczegóły dotyczące kwoty transakcji nie zostały ujawnione.
Stocznia Nauta w Gdańsku tylko do lipca
To nie jedyne zmiany jakie czekają Nautę. Przypomnijmy, że Stocznia opuszcza też tzw. Zakład Nowych Budów w Gdańsku.
- Stopniowe wygaszanie Zakładu Nowych Budów w Gdańsku związane jest ze zmianą strategii rozwoju SR Nauta. Zgodnie z ubiegłoroczną decyzją Zarządu, spółka będzie koncentrowała się na remontach, naprawach i konwersjach cywilnych oraz - w bliskiej współpracy z PGZ Stocznią Wojenną - na remontach oraz budowach na potrzeby Marynarki Wojennej RP. Dotychczas zawarte kontrakty mają zostać dokończone, a nowe nie są zawierane. Zakończenie ostatniego projektu w obszarze nowych budów przewidywane jest na lipiec br. - tłumaczyło klika miesięcy temu biuro prasowe fundusz Mars FIZ.
Miejsca
Opinie (57) 2 zablokowane
-
2019-06-30 12:41
oto jak herrr thhhhusk wsspolnie z ke zniszczyli polskie stocznie
- 5 7
-
2019-06-29 10:48
(1)
przy ul waszyngtona w gdyni, a mapa pokazuje że w gdańsku, ciekawe, że gdynia i gdańsk to ta sama miejscowośc?
- 6 7
-
2019-06-30 12:26
A ty umiesz mapy czytać czy ślepy jesteś
- 0 0
-
2019-06-29 20:43
Kuter nie statek!!!!! (2)
W Trojmiesjskich stoczniach budowano statki po 50 000DWT. W tym czasie kiedy NRD-owskie stocznie w Wismarze,Rostocku i Stralsundzie w ciagu jednej nocy "uzdrowiono" i za jedna MARKE w ciagu weekendu zmienil sie wlasciciel ( podstawiony przez panstwo - czyli de facto deal byl finansowany przez rzad BRD) a robotnicy w poniedzialek poszli do pracy, dowiadujac sie tylko, ze nic sie nie zmienily tylko, ze od dzis placi nie X tylko Y, to Polska musiala i chciala zniszczyc swoj przemysl stoczniowy.Reszte dospiewajcie sobie sami......
- 15 1
-
2019-06-30 10:42
Kuter
to rodzaj statku. Niedużego, ale statku.
- 1 3
-
2019-06-29 22:24
W Gdyni budowano 150kDWT a mozliwosci byly (sa?) duzo wieksze.
Albo serie 26 trawlerow w 4 lata.
To faktycznie "popierdulka".
Niemcy faktycznie wykazali sie duza determinacji w utrzymania tej galezi przemyslu. Obecnie wschod nimi stocznia I zarzadzaja... Chinczycy, ktory postanowili budowac... wycieczkowce.
Dla siebie.- 3 0
-
2019-06-30 00:07
Życzenia (1)
Marianie, Marku, Robercie, Franku, Wiesławie, Darku, Andrzeju, Tomku, Jarku życzę powodzenia na sti i songach.
- 2 1
-
2019-06-30 10:09
dziękujemy
- 1 0
-
2019-06-29 22:36
(1)
A gdzie wał srubowy ze śruba bo widać na zdjęciu że to brak
- 4 0
-
2019-06-30 10:08
Toz ma napęd kosmiczny - captajn myślami go przesówa po wodzie
- 0 0
-
2019-06-30 08:55
Opinia wyróżniona
A co dalej z Nautą przy Czechosłowackiej?
Słyszałem, że jest mocno zadłużona? Czy rzeczywiście da radę wyjść z dołka samymi remontami i przebudowywaniem jednostek?
- 8 2
-
2019-06-29 15:30
Stocznia (1)
Gdynia to perełka w której fundamentami były port i stocznia. Totalnie błędna polityka doprowadziła do rujny gdyńskie stocznie
- 48 5
-
2019-06-30 00:59
oni tego nie rozumia, tylko 500+ i developerka na wynajem B2b fuj$kij
- 5 0
-
2019-06-29 14:30
Gdynia (3)
Traci to z czego praktycznie żyła. Czasy się zmieniają, ale czy to dobry ruch? Chyba nie.
- 31 10
-
2019-06-29 17:46
(1)
ale co traci? stocznie przecież dalej pracuje tylko w innym miejscu
- 1 8
-
2019-06-30 00:58
która? ta, co ją zwolnili proponując strzyżenie psow?
- 5 0
-
2019-06-29 14:37
Czasy się zmieniają
A transport morski ma jeszcze większe znaczenie niż kiedyś :) Ale my chcemy być krajem na wynajem, dla korporacji, które wynajmują tu pracowników biurowych i zwiną się w miesiąc, gdy tylko przestaniemy zarabiać poniżej przyzwoitych stawek europejskich.
- 15 3
-
2019-06-30 00:52
przejdzcie się o dowolnej porze dnia pod szczy tałer i tych obok budynkach łoter frontu , mrok, hula wiatr, pusto... w takim
miejscu Gdyni.... zrobić taki syf i znisczyc to miejsce.... To zbrodnia zabudowywać betonowymi klocami kolejne okolice, stawiać zasieki płoty wejście dla wybrańców!
- 12 1
-
2019-06-30 00:19
Titanica też zwodowali ale gdzie indziej
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.