• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PCC Intermodal chce zbudować bramę do portów Trójmiasta

Robert Kiewlicz
22 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat PCC Intermodal zdobywa kolejne unijne miliony
Intermodal Container Yard ma odciążyć obwodnicę Trójmiasta od ruchu ciężkich samochodów z kontenerami i przenieść ruch ładunków podróżujących dziś po drogach Gdańska, Gdyni i Sopotu na tory. Intermodal Container Yard ma odciążyć obwodnicę Trójmiasta od ruchu ciężkich samochodów z kontenerami i przenieść ruch ładunków podróżujących dziś po drogach Gdańska, Gdyni i Sopotu na tory.

Rozpoczęły się prace dotyczące budowy suchego portu w Tczewie. Intermodal Container Yard to pierwszy tego typu obiekt w Europie Środkowo-Wschodniej. Inwestor, gdyńska spółka PCC Intermodal szacuje, że inwestycja będzie gotowa w 2014 roku. Ostateczna koncepcja zostanie przedłożona zarządowi spółki do akceptacji do końca 2012 roku. Szacowany koszt inwestycji to ok. 200 mln zł.


Tczew dziś. Tczew dziś.
Tczew jutro. Tczew jutro.
ICY Tczew - schemat logistyczny. ICY Tczew - schemat logistyczny.
Intermodal Container Yard, suchy port, jakim będzie Tczewski terminal, ma być jednym z głównych węzłów krajowej i europejskiej sieci połączeń intermodalnych (kolejowo-samochodowych). Ma on pełnić funkcję zaplecza logistycznego portów morskich w Gdańsku i Gdyni.

PCC Intermodal zakupiło już teren do zagospodarowania pod działalność logistyczno-dystrybucyjną o powierzchni 63 ha. Nowy terminal zajmie powierzchnię ponad 20 ha. Możliwości składowe wyniosą ponad 20 tys. TEU. Na terenie ICY wybudowanych zostanie osiem bocznic kolejowych, trzy suwnice kolejowe i reachstackery, warsztaty do napraw i renowacji kontenerów, przyłącza prądu, powierzchnie magazynowe i produkcyjne, funkcjonować będą usługi agencyjne, celne, fito-sanitarne, spedycyjne.

- Najbliższe lata zapowiadają się intensywnie - twierdzi Dariusz Stefański, prezes zarządu PCC Intermodal SA. - Planujemy kolejne inwestycje, m.in. dalsze etapy budowy terminalu w Kutnie, modernizacja i rozbudowa terminalu w Gliwicach, kompletną przebudowę terminalu w Brzegu Dolnym, budowę ICY (suchego portu) w Zajączkowie Tczewskim.

Suchy port to zaplecze dystrybucyjno-przeładunkowe, które umożliwi obsługę ładunków oraz optymalizację łańcucha dostaw zarówno od strony morza w głąb lądu i odwrotnie jak i w relacjach wewnątrzeuropejskich z zachodu na wschód i z północy na południe.

Inwestycja ma poprawić dostępność komunikacyjną Pomorza, umożliwić skuteczne konkurowanie portów Gdańska i Gdyni z zagranicznymi portami. Projekt ma odciążyć obwodnicę Trójmiasta od ruchu ciężkich samochodów z kontenerami i przenieść ruch ładunków podróżujących dziś po drogach Gdańska, Gdyni i Sopotu na tory.

Obecnie spółka PCC Intermodal działa w oparciu o cztery lądowe terminale przeładunkowe zlokalizowane w Brzegu Dolnym (na terenie dzierżawionym od PCC Rokita SA), Gliwicach (na terenie dzierżawionym od Ślaskiego Centrum Logistyki Sp. z o.o.), Kutnie (własny terminal) oraz we Frankfurcie n/Odrą (w oparciu o współprace z KV Terminal). PCC Intermodal oferuje regularne połączenia pomiędzy tymi terminalami, a portami morskimi w Gdańsku, Gdyni, Hamburgu, Bremerhaven oraz Rotterdamie. Stale rozszerza też sieć połączeń. W grudniu 2011 roku spółka uruchomiła połączenie pomiędzy Moskwą, a europejskimi portami.


Suchy port ma poprawić dostępność komunikacyjną Pomorza, umożliwić skuteczne konkurowanie portów Gdańska i Gdyni z portami międzynarodowymi.

Miejsca

Opinie (14)

  • suchy port sprawdza się w miejscach gdzie istnieje permanenta kongestia lub ograniczona dostępność do terminalu (3)

    Terminale w Gdyni i Gdańsku są świetnie skomunikowane, nie ma w nich kongestii więc ta inwestycja może być obarczona sporym ryzykiem.

    • 11 6

    • (2)

      Albo tak naprawdę chodzi o odebranie ładunków portom, a to niby wspomaganie dostępności portów, to ściema.

      • 6 1

      • A w jaki niby sposób "odbiorom"? (1)

        Będą kontenerowcami w Wisłę wpływać?

        20 tys. TEU to nieco ponad dzienny przeładunek trójmiejskich portów w szczycie sezonu (w tym roku będzie prawdopodobnie grubo ponad 1,5 mln TEU).

        • 1 1

        • A w taki, że towary "pominom" porty.

          • 2 0

  • koszty (1)

    Składowanie kontenerów w porcie jest droższe niż. Poza portem oraz rozbudowa placów to też większy koszt. Druga sprawa to załadunek i rozladunek statków - koszt cumowania statku jest sporym obciążeniem dla PCC. A tak przygotują sobie kontenery,zaladuja na pociągi,wyślą do portu i szybki załadunek statku.

    • 3 10

    • Taaa szybko załaduje statek wysyłając klika pociągów z kontenerami :)))))) Widziałeś kiedyś most dojazdowy do Portu Północnego? Jest to jedyny most i do tego wymagający remontu. Jak jeszcze dodamy ten mega wypasiony jeden tor dojazdowy do DCT którym się i wstawia i zabiera wagony 9operacja zajmuje 1 - 3 h) to faktycznie bedzie to bardzo szybko.......inni operatorzy ruchu kolejowego na ten czas maja pewnie zniknąć????

      • 0 0

  • TSL i BBO/SSC, to dwa sektory, na które powinno postawić pomorskie
    jeśli chce rozwiązać, coraz bardziej palący problem, jakim jest wzrastające
    w aglomeracji Trójmiasto, bezrobocie...
    Dodać też oczywiście należy sektor IT
    oraz sektor energetyczny (ACDC, paliwa, gaz, BIO).
    Bo kurników handlowych, pod nazwą super- i hiper- oraz marketów
    plus centrów- i galerii handlowcyh, jest dość.

    • 5 0

  • PCC może chce wykołować Centrum Logistyczne w Gdańsku ?

    • 6 0

  • Często suche porty użytkuje..jeden armator.

    Przykład Algieru: ElHamiz - MSC, Rouiba - CMA CGM, i przenoszą się tam wyłącznie gdy mają "problemy w porcie" najczęściej to wysokie koszty składowania, kongestia, kradzieże, brak sensownego zaplecza dla reeferów itp. Jeśli jakiś terminal nie ma stać się folwarkiem jednego armatora trzeba sprowadzić dużo firm spedycyjnych i usługowych, a na tym zadupiu może być z tym problem.

    • 1 4

  • Ściema

    Ta firma to ściema, dyr. fin. Serek to kompletny ignorant. Prędzej czy później pójdzie na dno.
    Zaufany

    • 10 2

  • Na dno idzie firma

    ważniejsze aby znaleźć frajerów którzy kupią te DALEKOSIĘŻNE plany .Ile tak naprawę Najnarolowali już STRAT . Wystarczy zrobić parę zdjęć majątku należącego do innych firm - dodać płomienne przemówienie prezesa o pochodzie na Moskwę .Na zdjęciach pokazują lokomotywy należące do LOTOSU.Reszta też do nich nie należy !!!!!!!! A terminal w KUTNIE to dopiero inwestycja - Ile kosztuje utrzymanie takiego monstrum ??????? Służy wyłącznie do składowania kontenerów. Przez najbliższe 100 lat inwestycja nie zwróci się .

    • 0 2

  • STRATY STRATY STRATY

    Oni mają wyłącznie straty. No cóż im głupszy dyrektor tym lepiej i dla prezesa i dla banków ( łatwiej zedrzeć skórę) Skąd wezmą pieniądze na inwestycję . Później napiszą pismo o ulgi w podatkach lokalnych więc miasto nic i tak nie będzie z tego miało. Masz rację najważniejsze znaleźć frajerów , którzy dadzą pieniądze. Rosjanie już zadeklarowali , że wozić będą przez Czechy .

    • 0 2

  • z Tczewa do portu to 50 km

    Po kij terminal w Tczewie. Ale biznes jest prosty . Znaleźć frajera z pieniędzmi - pobawić się kilka lat w inwestycję ( nikomu nie potrzebną ) i mieć z tego dobre dochody osobiste

    • 0 2

  • MOSKWA już byli ?????????

    Jak można opowiadać takie gluty

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także...

Najczęściej czytane