• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PERN i Oiltanking podpiszą umowę budowy terminalu paliwowego w Gdańsku

erka
9 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Więcej ropy popłynie Rurociągiem Pomorskim
Partnerem polskiej spółki ma być niemiecka spółka Oiltanking. Jest to jeden z trzech największych operatorów logistycznych w branży paliwowej na świecie. Partnerem polskiej spółki ma być niemiecka spółka Oiltanking. Jest to jeden z trzech największych operatorów logistycznych w branży paliwowej na świecie.

Przedsiębiorstwo Eksploatacji Rurociągów Naftowych "Przyjaźń" i spółka Oiltanking podpiszą 20 września umowę joint venture dotyczącą budowy i eksploatacji terminalu paliwowego w gdańskim Porcie Północnym.



PERN ma zamiar za ponad 800 mln zł wybudować do 2014 r. bazę ze zbiornikami o pojemności ok. 700 tys. m sześc., z czego 400 tys. na ropę naftową, a 300 tys. na produkty ropopochodne. Obroty bazy mają kształtować się na poziomie około 200 mln zł rocznie.

Partnerem polskiej spółki ma być niemiecka firma Oiltanking. Oiltanking jest drugą na świecie pod względem wielkości firmą zajmująca się logistyką, magazynowaniem i przeładunkiem ropy, gazu i produktów chemicznych. Jest właścicielem i operatorem 72 terminali w 22 krajach o łącznej pojemności ponad 19,3 mln mm sześc.

PERN od pewnego czasu szukał wspólnika - dużej międzynarodowej firmy specjalizującej się w morskich przeładunkach ropy i paliw, która do spółki celowej wniosłaby niezbędny know-how oraz większą część kapitału. Bo choć wartość inwestycji wynosi ok. 800 mln zł, to PERN może wyłożyć jedynie ok. 150 mln.

PERN jest krajowym liderem logistyki naftowej i strategiczną spółką gwarantującą bezpieczeństwo energetyczne Polski, a tym samym także Unii Europejskiej, w zakresie dostaw ropy. Podstawowa działalność spółki to eksploatacja sieci rurociągów transportujących rosyjską ropę naftową dla największych producentów paliw w Polsce oraz w Niemczech. Realizację tej usługi umożliwiają dwie nitki rurociągu "Przyjaźń", biegnące z Adamowa położonego przy granicy Polski
z Białorusią do Płocka, a następnie Schwedt w Niemczech.

Więcej o pomorskiej gospodarce

W programie Marka Kańskiego - Pomorska Kronika Biznesu "Kolej na Kolej-Metropolitalną" konferencja n/t realizacji największej pomorskiej samorządowej inwestycji ; "Stocznie na fali" relacja z Międzynarodowych Targów Morskich ; "Żaglowce wiecznie młode" tłumy na gdyńskim święcie żagli... Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk w piątek o 18.20 i w sobotę o 17.


Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

erka

Opinie (19) 2 zablokowane

  • znowu Gdańsk (2)

    A kiedy w Gdyni jakakolwiek nowa inwestycja dająca miejsca pracy?Kwiatkowski w grobie się przewraca.

    • 21 1

    • W gdyni będziecie mieli

      nowy hejnał i tp wam musi wystarczyć.

      • 16 1

    • wy z gdyni i tak przyjedziecie do pracy do Gdanska

      • 6 1

  • Póki co, to w Gdyni jest niższe bezrobocie... (4)

    Ponadto Gdańsk jest miastem wojewódzkim, w którym setki miejsc pracy to zwykłe urzędnicze stołki...

    • 3 17

    • W Gdyni 2/3 nowych etatów to natarczywy i agresywny Urząd Miasta

      W końcu gdzieś muszą przejeść te 30 mln PLN rocznej propagandy....

      • 10 1

    • (1)

      Mylisz się, w Gdyni jest najwyższe bezrobocie w Trójmieście. Sprawdź dane.

      • 7 0

      • Sopot 3,3%, Gdynia 4,9%, Gdańsk 5%

        • 0 0

    • w Gdyni jest wyższy wskaźnik bezrobocia - nie opowiadaj bzdur

      poza tym czesc urzędów zamiast w Gdańsku znajduje sie w Gdyni.Poza tym jak masz kompleks Gdańska to wypad do Łodzi (tam skąd niby jesteś)

      • 1 2

  • Od zamiaru do budowy, jeszcze jest daleka droga.Jak wbiją łopaty i wjedzie sprzęt, można się będzie cieszyć.A poza tym miejsca pracy w takim kompleksie / terminalu paliwowym nie są dla wszystkich = nie każdy dostanie tam etat..To nie uczypliwość, tylko praktyczne podejście.Księgowy, prawnik, logistyk, dyspozytor lub spredytor,trochę adminu, kilku kierowców, kilku techników. To wszystko.

    • 3 2

  • A bierzcie sobie to do Gdyni (6)

    Rozbudowa portu północnego, oznacza że po raz kolejny zabiorą cześć plaży na Stogach i wytną kolejna cześć lasu. Stogi podobno miały stać się dzielnicą rekreacyjna, konkurencją dla Sopotu. A jak na razi mamy Port północny, Baniaki, Siarkopol, Fosfory. Westerplatte, które powinno być centrum historycznym naszego miasta, coraz bardziej maleje przez przemysł. Szkoda słów dla takiej polityki... Może i powstaną nowe stanowiska pracy, tylko za jakie psie pieniądze ludzie tam będą pracować.

    • 4 18

    • (1)

      ja tam jestem za rozwojem gospodarki morskiej, nawet kosztem plaży w stogach - przecież całkiem nie zniknie. Jest coś za coś...W tym przypadku to pierwsze coś jest więcej warte dla ogółu niż to drugie coś.Wody zatoki i tak są brudne wiec jako turysta udałbym się na plażę z otwartym morzem.

      • 3 1

      • Zdaje się, że z użytkowania terminalu będą większe pieniądze, niż - z całym szacunkiem, z turystów.., którzy przyjeżdzają zakładając dobrą aurę :), od czerwca do września, a terminal działać będzie cały rok !

        • 3 0

    • lokalizacja (1)

      Nowy terminal powstanie pomiędzy pirsem rudowym a pirsem LPG, czyli na terenie, który znajduje się daleko od plaży na Stogach, w samym środku Portu Północnego. Turyści nie mają tam dostępu, a z resztą chyba nikt nie chciałby się kąpać w basenie portowym. Poza tym, plaża na Stogach w jej obecnym kształcie jest niezagrożona, bo tereny inwestycyjne Portu Północnego kończą się na DCT.

      • 1 1

      • nowy terminal nie powstanie, zbudują kolejne stanowisko do obsługi

        • 0 0

    • ta baza powstanie na terenie bylego siarkopolu ;)

      • 0 1

    • Baza już jest, dołożą tylko kolejne stanowisko obsługowe !!! a zbiorniki powstaną na byłych terenach siarkopolu !!!

      • 0 0

  • Co z geotermia"?

    Po co nam atomowka?Po kiego grzyba co?

    • 1 1

  • Terminal paliwowy

    W Gdańsku już jest terminal paliwowy od 1975r jak się nie mylę, z tym, że było jedno stanowisko do obsługi tankowców, z biegiem lat powstawały kolejne stanowiska, no i teraz czas na kolejne bo masa przeładunkowa ma wzrosnąć i dotychczasowe stanowiska mogą nie wyrobić się z obsługą tychże statków. Po co budować nowy terminal skoro jest jeden duży z głębokim torem wodnym, wystarczy dołożyć kolejne stanowisko i problem rozwiązany. A jeżeli chodzi o obsługę to takowa już jest, i z łapanki nikt się nie dostanie,no chyba, że do biur.

    • 0 0

  • Baza będzie stała pusta.

    Wystarczy sprawdzić statystuki przeładunków paliw płynnych w porcie w Gdańsku w ostatnich miesiącach. Niedługo przeładunki spadną do zera bo Ruscy skierowali eksport ropy przez inne porty.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA...

Najczęściej czytane